Web Design. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW - Helion
Tytuł oryginału: Return on Design. Smarter Web Design That Works
TÅ‚umaczenie: Marek Binkowski
ISBN: 83-7361-248-3
stron: 280, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-10-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,00 zł
Dziś z Internetu korzysta więcej ludzi -- i więcej firm opiera na tym swoją działalność -- niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak aby osiągnąć sukces w trudnych ekonomicznie czasach, producenci stron internetowych muszą korzystać ze skromniejszych środków i jednocześnie tworzyć bardziej efektywne witryny, które przyniosą realny zysk.
W jaki sposób uzyskać taki wynik? Weteranka projektowania, Ani Phyo, przedstawia sprawdzoną w boju i opartą na doświadczeniach metodę skutecznego projektowania witryn internetowych. Pokazuje ona, w jaki sposób kluczowe zasady projektowania informacji z myślą o użytkowniku mogą nadać kierunek każdemu projektowi internetowemu sprawiając, że witryna będzie bardziej efektywna, łatwiejsza w użyciu i lepiej spełniająca założenia biznesowe. Wyjaśnia gdzie warto, a gdzie nie warto oszczędzać i na czym tak naprawdę polegają oszczędności długoterminowe.
Ani Phyo opisuje w tej książce prosty i skuteczny siedmioetapowy proces tworzenia serwisów internetowych:
- Oceń obecną witrynę klienta, zbadaj jego konkurencję, precyzyjnie wyznacz docelową grupę odbiorców i pomóż zdefiniować potrzeby i oczekiwania klienta.
- Zbuduj odpowiedni zespół do wykonania zadania.
- Utwórz modele charakterystycznych reprezentantów grupy docelowej i zastanów się, w jaki sposób będą korzystać z witryny.
- Ustal, jaka powinna być zawartość witryny i w jaki sposób powinna ona funkcjonować.
- Zaprojektuj profesjonalny schemat nawigacji i utwórz funkcjonalny prototyp, by go przetestować.
- Przeprowadź kontrolowany test użyteczności -- nawet w przypadku skromnego budżetu -- i maksymalnie skorzystaj z opinii i sugestii użytkowników.
- Zbuduj mechanizmy, które pozwolą Ci pozyskiwać informację zwrotną już po uruchomieniu witryny, tak aby użytkownicy mogli dostarczać wartościowych opinii przydatnych w trakcie przyszłych modernizacji.
Książka przedstawia nie tylko proponowany przez autorkę schemat postępowania, ale także przeszkody i trudności, na jakie można napotkać w trakcie jego realizacji. "WebDesign. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW" to nieodzowna lektura zarówno dla projektantów stron, jak i dla menedżerów firm świadczących usługi tworzenia stron internetowych.
Osoby które kupowały "Web Design. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
Spis treści
Web Design. Projektowanie atrakcyjnych stron WWW -- spis treści
Przedmowa (7)
Od Autorki (9)
Wstęp (13)
Podstawy projektowania interakcji z myślą o użytkowniku (23)
- Co to jest projektowanie informacji? (23)
- Kto zajmuje siÄ™ projektowaniem informacji? (31)
- Co to jest użyteczność? (36)
- Podsumowanie (42)
Rozdział 1. Ustalanie wymagań witryny (45)
- Definiowanie podstawowych założeń biznesowych (45)
- Proces badań (47)
- Dobór cech i możliwości witryny spełniających jej cele (69)
- Ocena witryny przeznaczonej do przeprojektowania (71)
- Sprawdź słuszność założeń (76)
- Podsumowanie (78)
Rozdział 2. Scenariusze działań użytkownika (79)
- Budowanie pozytywnych wrażeń (79)
- Tworzenie modelu użytkownika i scenariusza jego działań (82)
- Testowanie scenariuszy (88)
- Podsumowanie (89)
Rozdział 3. Dobór zawartości witryny (91)
- Jak dać użytkownikowi dokładnie to, czego potrzebuje (91)
- Pomóż zleceniodawcy zidentyfikować potrzeby dotyczące zawartości witryny i ustalić ich priorytety (102)
- Dobór struktury witryny (109)
- Tworzenie i testowanie spisu treści witryny (122)
- Sprawdź rezultaty (126)
- Podsumowanie (128)
Rozdział 4. Tworzenie mapy witryny i schematów pracy użytkownika (129)
- Projektowanie efektywnej interakcji (129)
- Tworzenie mapy witryny (132)
- Schematy pracy użytkownika (136)
- Testowanie i poprawianie schematu pracy użytkownika i mapy witryny (149)
- Podsumowanie (150)
Rozdział 5. Projektowanie schematu nawigacji i układu dokumentów (151)
- Od układu strony do prototypu (151)
- Schematy układu stron (153)
- Prototypy (174)
- Podsumowanie (179)
Rozdział 6. Testowanie funkcjonalnego prototypu (181)
- Kontrolowany test użyteczności (181)
- Testy formalne, czy nieformalne? (185)
- Dane jakościowe czy ilościowe? (189)
- Kontrolowany test nieformalny (194)
- Test formalny (219)
- Prezentacja wyników testów i zaleceń (220)
- Poprawianie projektu na podstawie wyników testu (221)
- Podsumowanie (226)
Rozdział 7. Dalszy proces modyfikacji, rozwoju i aktualizacji witryny (229)
- Czy było warto? (229)
- Projekt informacji - od budowy do uruchomienia (231)
- Uruchom witrynÄ™ i rozpocznij proces od nowa (241)
Dodatek A SÅ‚owniczek (259)
Skorowidz (269)