UX w projektowaniu witryn internetowych - Helion
Tytuł oryginału: UX for the Web
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-4702-1
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 41,17 zł (poprzednio: 54,17 zł)
Oszczędzasz: 24% (-13,00 zł)
Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydujÄ… o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje siÄ™ szerokÄ… dyscyplinÄ…, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsÅ‚udze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa siÄ™, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiÄ…zanych ze sobÄ… komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzglÄ™dniać kompleksowość funkcjonalnoÅ›ci, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniajÄ…c również dostÄ™pność produktu dla osób o szczególnych potrzebach.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dziÄ™ki któremu Å‚atwiejsze staje siÄ™ zrozumienie zachowaÅ„ i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badaÅ„, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiÄ™kszenie wspóÅ‚czynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepÅ‚ywów zadaÅ„, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w Å›cieżkach wÄ™drówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostÄ™pnoÅ›ci witryn dla wszystkich użytkowników.
Najważniejsze zagadnienia:
- Podstawy UX i tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem
- Standardy użyteczności UX
- Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX
- Dostępność witryny i testowanie pod kątem dostępności
- Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0
UX: użytkownicy pokochają Twoją witrynę!
Osoby które kupowały "UX w projektowaniu witryn internetowych", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
Spis treści
UX w projektowaniu witryn internetowych eBook -- spis treści
O autorkach 8
O recenzencie 10
Wstęp 11
Rozdział 1. Podstawy UX 15
- UX na poczÄ…tku XX wieku 16
- UX od każdej strony 19
- Myślenie projektowe i projektowanie zorientowane na człowieka (HCD) 20
- UX i dziedziny projektowania 26
- Cechy UX i UI 27
- Podsumowanie 28
RozdziaÅ‚ 2. Wyróżnij siÄ™ na tle konkurencji 31
- WspóÅ‚czesne kreowanie marki 31
- Studium przypadku - tożsamość a wizerunek marki - Jeep 32
- Kreowanie marki - motywy graficzne 34
- Kreowanie marki - osobowość 38
- Kreowanie marki - relacja 39
- W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markÄ™ na tle konkurencji? 41
- Przeprowadzenie analizy UX konkurencji 42
- B2B kontra B2C 50
- Studium przypadku - B2C i UX 53
- Studium przypadku - B2B i UX 55
- Podsumowanie 59
Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem 61
- Tworzenie cyfrowej tożsamoÅ›ci, z którÄ… użytkownik może nawiÄ…zać relacjÄ™ 62
- Posługiwanie się jasnym językiem 64
- Utrzymywanie odpowiedniego tonu 64
- Pokaż ludzką twarz 64
- Nagrody wizualne 65
- Mikrointerakcje w UI 65
- Eksploracja UI i zachęty 65
- Kierowanie poprzez przewidywanie zachowań użytkownika 66
- Podawanie użytecznych informacji 67
- Budowanie zaufania i wiarygodności 67
- Podsumowanie 69
Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI) 71
- Wprowadzenie do tematyki UI 71
- Psychologia koloru 74
- Koło barw 76
- Barwy ciepłe i zimne 77
- Symbolika barw 77
- Kolor a dostępność 80
- Najlepsze praktyki projektowe 81
- Wytyczne Material Design firmy Google 82
- iOS Human Interface Guidelines 84
- Studium przypadku - projektowanie UI witryn internetowych 85
- Język i semiotyka 89
- Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii 89
- Podsumowanie 92
Rozdział 5. Badania i analiza - solidny fundament 93
- Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badaÅ„ 94
- Badania ilościowe a jakościowe 98
- Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badaÅ„ 100
- Opis metod badań UX 101
- Przygotowanie planu badań 105
- Sformułowanie pytania badawczego 106
- PrzeglÄ…d aktualnego stanu wiedzy i literatury 107
- Wybór metod i planowanie logistyczne 109
- Prowadzenie badań 114
- Analiza danych 114
- Przedstawienie wyników 115
- Analizy eksperckie 115
- Analiza heurystyczna 116
- Audyt treści 119
- Techniki jakościowe 121
- Wywiady 121
- Obserwacja 122
- Analiza materiału badawczego 123
- Przykładowe badania etnograficzne - portal brokerski 124
- Techniki ilościowe 125
- Wykorzystanie statystyk 125
- Wybór testów statystycznych 126
- Podsumowanie 127
Rozdział 6. Przygotuj strategię UX - użytkownicy i treść 129
- Tworzenie person kierujÄ…cych strategiÄ… UX 129
- Charakterystyka użytecznej persony 130
- Tworzenie solidnej architektury informacji 131
- Sortowanie kart 132
- Tworzenie mapy witryny 138
- Tworzenie wÄ™drówek użytkownika 140
- Kluczowe komponenty wÄ™drówki użytkownika 141
- Tworzenie przepÅ‚ywów zadaÅ„ 144
- Kluczowe komponenty poprawnego przepływu zadań 144
- Podsumowanie 145
RozdziaÅ‚ 7. Wdrożenie strategii UX za pomocÄ… szkieletów i prototypów 147
- Tworzenie moodboardów i scenorysów 148
- Moodboardy 148
- Tworzenie moodboarda 150
- Scenorysy 151
- Tworzenie scenorysu 153
- Studium przypadku - tworzenie scenorysu 154
- Co, kiedy i jak prototypować? 155
- Co i kiedy prototypować? 157
- Jak prototypować? 158
- Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych 159
- Narzędzia do prototypowania 159
- Tworzenie szkieletu 162
- Tworzenie prototypu interaktywnego 173
- System kontroli wersji 177
- Tworzenie biblioteki wzorców 178
- Projektowanie z myślą o responsywności i dostępności 179
- Podsumowanie 180
Rozdział 8. Tworzenie produktu - urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące 181
- Znaczenie projektowania opartego na responsywności, dostępności i uniwersalności 182
- Projektowanie dla zróżnicowanych technologii 186
- Projektowanie z myślą o danych wejściowych i wyjściowych 186
- Responsywność 188
- Projektowanie na potrzeby różnych przeglÄ…darek i systemów operacyjnych 192
- Projektowanie z myślą o dostępności i technologiach asystujących 193
- Testowanie projektów z uwzglÄ™dnieniem wielu technologii 195
- Podsumowanie 197
RozdziaÅ‚ 9. Optymalizacja strategii UX za pomocÄ… iteracyjnych testów użytecznoÅ›ci 199
- Maksymalizacja wartoÅ›ci testów użytecznoÅ›ci 200
- Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użytecznoÅ›ci 202
- Planowanie testów użytecznoÅ›ci 204
- Prowadzenie testów użytecznoÅ›ci 221
- Analizowanie i raportowanie wyników testów 224
- Inne formy testów użytecznoÅ›ci 228
- Skuteczna analityka - konstrukcja przydatnego testu A/B 230
- Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B 233
- Podsumowanie 234
Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści 235
- Definicja dostępności witryn internetowych 236
- Zaspokajanie tymczasowych i trwaÅ‚ych szczególnych potrzeb 237
- Niepełnosprawność wzrokowa 238
- Niepełnosprawność słuchowa 239
- Niepełnosprawność motoryczna (ruchowa) 239
- Niepełnosprawność poznawcza (intelektualna) 239
- Niepełnosprawność neurologiczna 240
- Korzyści płynące z zapewnienia dostępności produktu 240
- Prawne skutki niezapewnienia dostępności 241
- Technologie asystujące i ich rola w projektowaniu z myślą o dostępności 242
- Testowanie dostępności 244
- Podsumowanie 245
Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności 247
- Od czego zacząć? 247
- Praktyczne wytyczne analizy dostępności witryny 248
- PrzeglÄ…d WCAG 2.0 250
- Percepcja 250
- Funkcjonalność 253
- Zrozumiałość 255
- Rzetelność 256
- PrzeglÄ…d WAI-ARIA 257
- Role 257
- Właściwości i statusy 257
- Wymagania z zakresu dostępności z perspektywy projektowej 258
- Studium przypadku - analiza Booking.com pod kątem wymagań WCAG 2.0 260
- Zanim się pożegnamy 262
- Podsumowanie 263
Skorowidz 265