reklama - zainteresowany?

UX w projektowaniu witryn internetowych - Helion

UX w projektowaniu witryn internetowych
ebook
Autor: Marli Ritter, Cara Winterbottom
Tytuł oryginału: UX for the Web
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-4702-1
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2018-09-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,17 zł (poprzednio: 54,17 zł)
Oszczędzasz: 24% (-13,00 zł)

Dodaj do koszyka UX w projektowaniu witryn internetowych

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydujÄ… o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje siÄ™ szerokÄ… dyscyplinÄ…, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsÅ‚udze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa siÄ™, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiÄ…zanych ze sobÄ… komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzglÄ™dniać kompleksowość funkcjonalnoÅ›ci, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniajÄ…c również dostÄ™pność produktu dla osób o szczególnych potrzebach.

Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dziÄ™ki któremu Å‚atwiejsze staje siÄ™ zrozumienie zachowaÅ„ i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badaÅ„, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiÄ™kszenie wspóÅ‚czynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepÅ‚ywów zadaÅ„, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w Å›cieżkach wÄ™drówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostÄ™pnoÅ›ci witryn dla wszystkich użytkowników.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Podstawy UX i tworzenie wiÄ™zi emocjonalnej z użytkownikiem
  • Standardy użytecznoÅ›ci UX
  • Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX
  • DostÄ™pność witryny i testowanie pod kÄ…tem dostÄ™pnoÅ›ci
  • Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0

UX: użytkownicy pokochają Twoją witrynę!

Dodaj do koszyka UX w projektowaniu witryn internetowych

 

Osoby które kupowały "UX w projektowaniu witryn internetowych", wybierały także:

  • Projektowanie oprogramowania dla zupeÅ‚nie poczÄ…tkujÄ…cych. Owoce programowania. Wydanie V
  • D3.js w akcji
  • Nie każ mi myÅ›leć! O życiowym podejÅ›ciu do funkcjonalnoÅ›ci stron internetowych. Wydanie III
  • Ucieczka z puÅ‚apki budowania. Efektywne zarzÄ…dzanie produktem
  • Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów

Dodaj do koszyka UX w projektowaniu witryn internetowych

Spis treści

UX w projektowaniu witryn internetowych eBook -- spis treści


O autorkach 8

O recenzencie 10

Wstęp 11

Rozdział 1. Podstawy UX 15

  • UX na poczÄ…tku XX wieku 16
  • UX od każdej strony 19
    • MyÅ›lenie projektowe i projektowanie zorientowane na czÅ‚owieka (HCD) 20
  • UX i dziedziny projektowania 26
    • Cechy UX i UI 27
  • Podsumowanie 28

RozdziaÅ‚ 2. Wyróżnij siÄ™ na tle konkurencji 31

  • WspóÅ‚czesne kreowanie marki 31
    • Studium przypadku - tożsamość a wizerunek marki - Jeep 32
    • Kreowanie marki - motywy graficzne 34
    • Kreowanie marki - osobowość 38
    • Kreowanie marki - relacja 39
  • W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markÄ™ na tle konkurencji? 41
    • Przeprowadzenie analizy UX konkurencji 42
  • B2B kontra B2C 50
    • Studium przypadku - B2C i UX 53
    • Studium przypadku - B2B i UX 55
  • Podsumowanie 59

Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem 61

  • Tworzenie cyfrowej tożsamoÅ›ci, z którÄ… użytkownik może nawiÄ…zać relacjÄ™ 62
  • PosÅ‚ugiwanie siÄ™ jasnym jÄ™zykiem 64
    • Utrzymywanie odpowiedniego tonu 64
    • Pokaż ludzkÄ… twarz 64
  • Nagrody wizualne 65
    • Mikrointerakcje w UI 65
    • Eksploracja UI i zachÄ™ty 65
    • Kierowanie poprzez przewidywanie zachowaÅ„ użytkownika 66
    • Podawanie użytecznych informacji 67
    • Budowanie zaufania i wiarygodnoÅ›ci 67
  • Podsumowanie 69

Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI) 71

  • Wprowadzenie do tematyki UI 71
  • Psychologia koloru 74
    • KoÅ‚o barw 76
    • Barwy ciepÅ‚e i zimne 77
    • Symbolika barw 77
    • Kolor a dostÄ™pność 80
  • Najlepsze praktyki projektowe 81
    • Wytyczne Material Design firmy Google 82
    • iOS Human Interface Guidelines 84
    • Studium przypadku - projektowanie UI witryn internetowych 85
  • JÄ™zyk i semiotyka 89
    • Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii 89
  • Podsumowanie 92

Rozdział 5. Badania i analiza - solidny fundament 93

  • Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badaÅ„ 94
    • Badania iloÅ›ciowe a jakoÅ›ciowe 98
    • Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badaÅ„ 100
    • Opis metod badaÅ„ UX 101
  • Przygotowanie planu badaÅ„ 105
    • SformuÅ‚owanie pytania badawczego 106
    • PrzeglÄ…d aktualnego stanu wiedzy i literatury 107
    • Wybór metod i planowanie logistyczne 109
    • Prowadzenie badaÅ„ 114
    • Analiza danych 114
    • Przedstawienie wyników 115
  • Analizy eksperckie 115
    • Analiza heurystyczna 116
    • Audyt treÅ›ci 119
  • Techniki jakoÅ›ciowe 121
    • Wywiady 121
    • Obserwacja 122
    • Analiza materiaÅ‚u badawczego 123
    • PrzykÅ‚adowe badania etnograficzne - portal brokerski 124
  • Techniki iloÅ›ciowe 125
    • Wykorzystanie statystyk 125
    • Wybór testów statystycznych 126
  • Podsumowanie 127

Rozdział 6. Przygotuj strategię UX - użytkownicy i treść 129

  • Tworzenie person kierujÄ…cych strategiÄ… UX 129
    • Charakterystyka użytecznej persony 130
  • Tworzenie solidnej architektury informacji 131
    • Sortowanie kart 132
    • Tworzenie mapy witryny 138
  • Tworzenie wÄ™drówek użytkownika 140
    • Kluczowe komponenty wÄ™drówki użytkownika 141
  • Tworzenie przepÅ‚ywów zadaÅ„ 144
    • Kluczowe komponenty poprawnego przepÅ‚ywu zadaÅ„ 144
  • Podsumowanie 145

RozdziaÅ‚ 7. Wdrożenie strategii UX za pomocÄ… szkieletów i prototypów 147

  • Tworzenie moodboardów i scenorysów 148
    • Moodboardy 148
    • Tworzenie moodboarda 150
    • Scenorysy 151
    • Tworzenie scenorysu 153
    • Studium przypadku - tworzenie scenorysu 154
  • Co, kiedy i jak prototypować? 155
    • Co i kiedy prototypować? 157
    • Jak prototypować? 158
  • Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych 159
    • NarzÄ™dzia do prototypowania 159
    • Tworzenie szkieletu 162
    • Tworzenie prototypu interaktywnego 173
    • System kontroli wersji 177
  • Tworzenie biblioteki wzorców 178
  • Projektowanie z myÅ›lÄ… o responsywnoÅ›ci i dostÄ™pnoÅ›ci 179
  • Podsumowanie 180

Rozdział 8. Tworzenie produktu - urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące 181

  • Znaczenie projektowania opartego na responsywnoÅ›ci, dostÄ™pnoÅ›ci i uniwersalnoÅ›ci 182
  • Projektowanie dla zróżnicowanych technologii 186
    • Projektowanie z myÅ›lÄ… o danych wejÅ›ciowych i wyjÅ›ciowych 186
    • Responsywność 188
    • Projektowanie na potrzeby różnych przeglÄ…darek i systemów operacyjnych 192
    • Projektowanie z myÅ›lÄ… o dostÄ™pnoÅ›ci i technologiach asystujÄ…cych 193
  • Testowanie projektów z uwzglÄ™dnieniem wielu technologii 195
  • Podsumowanie 197

RozdziaÅ‚ 9. Optymalizacja strategii UX za pomocÄ… iteracyjnych testów użytecznoÅ›ci 199

  • Maksymalizacja wartoÅ›ci testów użytecznoÅ›ci 200
  • Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użytecznoÅ›ci 202
    • Planowanie testów użytecznoÅ›ci 204
    • Prowadzenie testów użytecznoÅ›ci 221
    • Analizowanie i raportowanie wyników testów 224
    • Inne formy testów użytecznoÅ›ci 228
  • Skuteczna analityka - konstrukcja przydatnego testu A/B 230
    • Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B 233
  • Podsumowanie 234

Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści 235

  • Definicja dostÄ™pnoÅ›ci witryn internetowych 236
  • Zaspokajanie tymczasowych i trwaÅ‚ych szczególnych potrzeb 237
    • NiepeÅ‚nosprawność wzrokowa 238
    • NiepeÅ‚nosprawność sÅ‚uchowa 239
    • NiepeÅ‚nosprawność motoryczna (ruchowa) 239
    • NiepeÅ‚nosprawność poznawcza (intelektualna) 239
    • NiepeÅ‚nosprawność neurologiczna 240
  • KorzyÅ›ci pÅ‚ynÄ…ce z zapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci produktu 240
  • Prawne skutki niezapewnienia dostÄ™pnoÅ›ci 241
  • Technologie asystujÄ…ce i ich rola w projektowaniu z myÅ›lÄ… o dostÄ™pnoÅ›ci 242
  • Testowanie dostÄ™pnoÅ›ci 244
  • Podsumowanie 245

Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności 247

  • Od czego zacząć? 247
    • Praktyczne wytyczne analizy dostÄ™pnoÅ›ci witryny 248
  • PrzeglÄ…d WCAG 2.0 250
    • Percepcja 250
    • Funkcjonalność 253
    • ZrozumiaÅ‚ość 255
    • Rzetelność 256
  • PrzeglÄ…d WAI-ARIA 257
    • Role 257
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci i statusy 257
  • Wymagania z zakresu dostÄ™pnoÅ›ci z perspektywy projektowej 258
    • Studium przypadku - analiza Booking.com pod kÄ…tem wymagaÅ„ WCAG 2.0 260
  • Zanim siÄ™ pożegnamy 262
  • Podsumowanie 263

Skorowidz 265

Dodaj do koszyka UX w projektowaniu witryn internetowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.