Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku - Helion
Tytuł oryginału: UX Strategy: How to Devise Innovative Digital Products that People Want
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-2941-6
stron: 248, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2017-02-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)
Strategia wrażeÅ„ użytkownika (UX) wymaga umiejÄ™tnego poÅ‚Ä…czenia strategii biznesowej oraz projektowania UX. Niestety jak dotÄ…d brakowaÅ‚o Å‚atwego w zastosowaniu modelu Å‚Ä…czenia tych dwóch dziedzin w praktyce. Ten niezwykle praktyczny podrÄ™cznik zawiera nieskomplikowane narzÄ™dzia i techniki strategiczne, które pomogÄ… Twojemu zespoÅ‚owi i Tobie w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych, z których inni faktycznie bÄ™dÄ… chcieli korzystać.
Bez wzglÄ™du na to, czy jesteÅ› przedsiÄ™biorcÄ…, projektantem UX lub UI, menedżerem produktu, czy też jednym z czÅ‚onków wewnÄ™trznego zespoÅ‚u przedsiÄ™biorczego, znajdziesz tutaj metody o różnym stopniu zaawansowania, które bÄ™dziesz mógÅ‚ z miejsca wykorzystać w codziennej pracy. Autorka przedstawia tu także biznesowe analizy przypadków, kontekst historyczny i przykÅ‚ady z życia wziÄ™te, a ponadto dokÅ‚ada zapis rozmów z wybitnymi strategami, którzy wyjaÅ›niajÄ…, jak oni widzÄ… zagadnienie strategii UX.
- Zdefiniuj i zweryfikuj docelowÄ… grupÄ™ użytkowników z wykorzystaniem prowizorycznych profili klienta oraz technik rozpoznania rynku.
- Przeprowadź badania i analizę konkurencji w celu lepszego poznania zatłoczonego rynku lub stworzenia na nim jakiejś niepowtarzalnej wartości.
- Pomóż czÅ‚onkom swojego zespoÅ‚u skoncentrować siÄ™ na podstawowej użytecznoÅ›ci produktu oraz modelu biznesowym poprzez prowadzenie uporzÄ…dkowanych eksperymentów na prototypach.
- Projektuj lejki UX zwiÄ™kszajÄ…ce zaangażowanie klientów poprzez Å‚Ä…czenie pożądanych dziaÅ‚aÅ„ użytkowników z odpowiednimi wskaźnikami.
„Jaime już od 1993 roku zadziwia mnie swoimi zachwycajÄ…cymi produktami cyfrowymi. Przeczytaj przytaczane przez niÄ… ciekawe historie, zapoznaj siÄ™ z jej lekcjami, a też bÄ™dziesz umiaÅ‚ stworzyć coÅ› niesamowitego”.
— Mark Frauenfelder, zaÅ‚ożyciel firmy Boing Boing, redaktor magazynu „Make”
„Jaime tworzyÅ‚a przeÅ‚omowe rozwiÄ…zania z zakresu UX na dÅ‚ugo przed tym, zanim dziedzinÄ™ tÄ™ w ogóle nazwano UX. Przeczytaj tÄ™ książkÄ™ i dowiedz siÄ™, jak zejść z drogo swoim klientom i samemu sobie, a także jak tworzyć wartość dla wszystkich, którzy majÄ… kontakt z Twoim produktem lub usÅ‚ugÄ…”.
— Douglas Rushkoff, autor książek Present Shock oraz Program or Be Programmed
Osoby które kupowały "Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku", wybierały także:
- Tkinter GUI Application Development Blueprints, Second Edition 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Mastering SVG 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Fixing Bad UX Designs 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Python Web Scraping Cookbook 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Hands-On Chatbots and Conversational UI Development 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku -- spis treści
Przedmowa (5)
Wstęp (7)
1. Strategia UX - co to takiego? (11)
- Błędne przekonania dotyczące strategii UX (12)
- No to czym, u licha, jest ta strategia UX? (16)
- Dlaczego strategia UX jest tak ważna? (17)
2. Cztery elementy składowe strategii UX (19)
- W jaki sposób stworzyÅ‚am swój model strategii UX? (20)
- Element składowy nr 1: strategia biznesowa (23)
- Element składowy nr 2: innowacja w zakresie wartości (28)
- Element skÅ‚adowy nr 3: zweryfikowane badania z udziaÅ‚em użytkowników (32)
- Element skÅ‚adowy nr 4: zabójczy projekt UX (34)
- Podsumowanie (38)
3. Weryfikacja propozycji wartości (39)
- Hitowa propozycja wartości (40)
- Propozycja wartości (41)
- Podsumowanie (58)
4. Badania na potrzeby analizy konkurencji (59)
- Nauka na własnych błędach (60)
- Macierz analizy konkurencji (61)
- Konkurencja i jej znaczenie (62)
- Podsumowanie (80)
5. Analiza konkurencji (81)
- Hitowa propozycja wartości, część druga (82)
- Analiza - co to takiego? (83)
- Podsumowanie (99)
6. Innowacja w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym (101)
- Liczy siÄ™ przede wszystkim czas, naprawdÄ™! (102)
- Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie wartości (105)
- Modele biznesowe a innowacja w zakresie wartości (119)
- Podsumowanie (121)
7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów (123)
- Daj z siebie wszystko (124)
- Jak uzależniÅ‚am siÄ™ od eksperymentów (127)
- Testowanie dopasowania produktu i rynku z wykorzystaniem prototypów (136)
- Podsumowanie (149)
8. Partyzanckie badania z udziaÅ‚em użytkowników (151)
- Partyzanckie badania z udziaÅ‚em użytkowników - operacja Silver Lake Café (152)
- Badania z udziaÅ‚em użytkowników a partyzanckie badania z udziaÅ‚em użytkowników (155)
- Podsumowanie (175)
9. Projektowanie pod kÄ…tem konwersji (177)
- Na tropie hakerów wzrostu (178)
- Macierz lejka (181)
- Eksperymenty ze stronÄ… docelowÄ… na etapie potencjalnego zainteresowanego (196)
- Podsumowanie (204)
10. Stratedzy w swoim środowisku naturalnym (205)
- Holly North (206)
- Peter Merholz (214)
- Milana Sobol (223)
- Geoff Katz (230)
11. Na zakończenie (239)
Skorowidz (243)