reklama - zainteresowany?

Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny - Helion

Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny
Autor: 37signals, Matthew Linderman, Jason Fried
Tytuł oryginału: Defensive Design for the Web: How to improve error messages, help, forms, and other crisis points
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski, Renata Wójcicka
ISBN: 83-7361-934-8
stron: 256, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2005-07-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny

Tagi: Funkcjonalność stron i UX | Tworzenie stron WWW

Dowiedz się, jak projektować witryny WWW,
których goście będą czuć się jak w domu

  • Odpowiednio zaprojektuj formularze i elementy nawigacyjne
  • Uprość do maksimum proces wyszukiwania informacji na stronie
  • Zredaguj czytelne komunikaty i instrukcje

Każdy z nas z pewnością odwiedził kiedyś witrynę, w której nawigacja była koszmarem, znalezienie potrzebnej informacji graniczyło z cudem, a wypełnienie formularza przypominało wypełnianie papierów w urzędach. Nieśmiertelny "Błąd 404" nabiera już znaczenia symbolicznego, jak paragraf 22. Co więc zrobić, aby nie powielić tych błędów podczas projektowania własnej witryny? Odpowiedź wydaje się prosta -- unikać tego, co irytuje nas na innych stronach. Jednak zaprojektowanie witryny WWW, która będzie przyjazna dla użytkownika, okazuje się zdecydowanie trudniejsze.

Jeśli stoisz przed takim wyzwaniem, sięgnij po książkę "Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach. Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny". Znajdziesz w niej informacje, dzięki którym tworzona przez Ciebie witryna WWW będzie czytelna i łatwa w nawigacji. Czytając tę książkę, nauczysz się tworzyć łatwo zrozumiałe dla każdego komunikaty o błędach, funkcjonalne i odpowiednio działające mechanizmy wyszukiwawcze, a dla osób, które mimo to zabłądzą na Twojej witrynie -- przejrzyste instrukcje.

  • Zasady projektowania defensywnego
  • Tworzenie czytelnych komunikatów o błędach
  • Pisanie zrozumiałych instrukcji
  • Projektowanie odpowiednio działających formularzy
  • Upraszczanie działania mechanizmów nawigacyjnych
  • Mechanizmy wyszukiwawcze

Jeśli zależy Ci na satysfakcji i wygodzie klientów odwiedzających Twoją witrynę, ta książka jest Twoją lekturą obowiązkową.

Dodaj do koszyka Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny

 

Osoby które kupowały "Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny", wybierały także:

  • Tkinter GUI Application Development Blueprints, Second Edition
  • Mastering SVG
  • Fixing Bad UX Designs
  • Python Web Scraping Cookbook
  • Hands-On Chatbots and Conversational UI Development

Dodaj do koszyka Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny

Spis treści

Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny -- spis treści

Rozdział pierwszy
NA CZYM POLEGA PROJEKTOWANIE UBEZPIECZONE
czyli jak popełniać błędy z głową (16)

  • Wprowadzenie (17)
  • Nikt nie jest doskonały (19)
  • Znaczenie terminu "projektowanie defensywne" ("projektowanie ubezpieczone") (19)
  • Punkty krytyczne i sytuacje kryzysowe (19)
  • Jak może nam pomóc projektowanie ubezpieczone? (22)
  • Przykłady dobrych projektów (23)
  • Czego można dowiedzieć się z tej książki? (25)
  • Czego nie można się dowiedzieć z tej książki? (26)
  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (26)
  • W jaki sposób korzystać z naszej książki? (26)
  • Kilka słów wstępu odnośnie konstrukcji zaleceń (27)
  • Warto być elastycznym (28)
  • Staraj się dotrzeć do ludzi, nie do użytkowników (28)
  • Pora przejść do rzeczy (29)

Rozdział drugi
OPISYWANIE PROBLEMU
czyli jak wyświetlać oczywiste komunikaty o błędach i alerty (30)

  • Wprowadzenie (31)
  • Zalecenie 1.: Twórz komunikaty o błędach łatwe do zauważenia już na pierwszy rzut oka (32)
    • QwestDex: Gdzie jest ten komunikat o błędzie? (33)
    • Hilton: Przecież podałem moją nazwę użytkownika! (33)
    • MotherNature: Nie tego szukałem! (34)
    • KB Toys: Wyraźny i przejrzysty komunikat o błędzie (35)
    • Excite: Błąd: "Spróbuj jeszcze raz" (35)
  • Zalecenie 2.: Wykorzystuj kolory, ikony i odpowiedni tekst, by przejrzyście opisać problem (36)
    • Topica: Tak nie należy robić! (37)
    • Sony: Komunikat w złym miejscu (37)
    • Expedia: Tak to należy robić (38)
    • Google: Komunikat, którego nie sposób przeoczyć (39)
    • Banana Republic: Problem opisany w sposób jasny i przejrzysty (39)
  • Zalecenie 3.: Zawsze sygnalizuj błędy w taki sam sposób (40)
    • E*Trade: Brak konsekwencji w sposobie powiadamiania o błędach (41)
    • Priceline: Komunikat tym samym stylem i w tym samym miejscu (42)
  • Zalecenie 4.: Wyeliminuj konieczność ciągłego przenoszenia się tam i z powrotem (43)
    • eBay: Sam sobie rozwiąż ten problem (44)
    • Shutterfly: Nie musimy się nigdzie cofać (45)
    • United Airlines: Które lotnisko w Chicago? (45)
  • Studium porównawcze: Ticketmaster kontra Victoria's Secret (47)
  • Podsumowanie rozdziału (48)

Rozdział trzeci
ROLA JĘZYKA
czyli jak pisać przejrzyste instrukcje (50)

  • Wprowadzenie (51)
  • Zalecenie 5.: Staraj się nie używać języka, który mógłby być niezrozumiały dla Twoich klientów (53)
    • ESPN i USPS: Co to właściwie jest? (54)
    • Network Solutions: Co to jest TLD? (55)
    • Switchboard: Wewnętrzne terminy firmy powinny takimi pozostać (56)
    • Typebox: Co to jest "buybox"? (57)
    • Uniwersytet Chicagowski: Dziwaczne internetowe akronimy - objaśnione (57)
  • Zalecenie 6.: Dbaj, by tekst był krótki i zrozumiały (58)
    • Aer Lingus i Fortune: Czyżby w internecie żyło echo? (59)
    • Motley Fool: Prosty komunikat (60)
    • c2it: Co z tym przekazem? (61)
  • Studium porównawcze: Qwest kontra AT&T (63)
    • UPS: Prawidłowy czy nieprawidłowy numer? (64)
    • FedEx: Im prościej, tym lepiej (64)
  • Zalecenie 7.: Pamiętaj o uprzejmości (65)
    • Best Deal Magazines: Ostrzegaliśmy Cię! (66)
    • Hallmark: Informacja w przepraszającym tonie (67)
    • Land's End: Będziemy wdzięczni za każdą uwagę (68)
  • Podsumowanie rozdziału (69)

Rozdział czwarty
NIEZATAPIALNE FORMULARZE
czyli jak projektować je tak, aby były jak najłatwiejsze do wypełniania (70)

  • Wprowadzenie (71)
  • Zalecenie 8.: Odróżniaj pola opcjonalne od obowiązkowych (72)
    • Victoria's Secret: Wymagane czy nie? (73)
    • Washington Post: Pola wymagane oznaczone znakiem * (74)
  • Zalecenie 9.: Pozwalaj na wpisywanie informacji we wszystkich używanych formatach (75)
    • Nordstrom: Żadnych myślników ani spacji! (76)
    • KB Toys: Każdy wariant jest dopuszczalny (76)
    • AOL: Witryna sama formatuje dane (76)
    • Zagat Survey: Znają mój numer (77)
  • Zalecenie 10.: Podawaj przykłady wypełnienia, zaznacz opcje wybierane z list i przykłady formatowania, aby ułatwić wypełnianie formularza... (78)
    • E*Trade: A jaka forma wpisania daty jest właściwa? (79)
    • United Airlines: Rozwijana lista miesięcy (80)
    • DeepDiscountCD: Jak zwiększyć szanse sukcesu? (80)
    • Expedia i E*Trade: MM/DD/YYYY i XXX-XX-XXXX (81)
    • Yahoo! i Citysearch: Podawanie przykładowych odpowiedzi (81)
    • Dell: W osobnych polach (81)
  • Zalecenie 11.: Wyraźnie podawaj ograniczenia liczby znaków, maksymalnej liczby pozycji itp. (82)
    • Yahoo!: Czyli ile właściwie można? (83)
    • CDNow: Jaka jest maksymalna długość adresu? (84)
    • Google: Maksimum 25 znaków (85)
  • Studium porównawcze: Paypal kontra SprintPCS (87)
  • Zalecenie 12.: Nie pokazuj opcji, których klient nie może wybrać (88)
    • Google: Przecież oferta nie obejmuje roku 2003 (89)
    • Ticketmaster: Dlaczego z góry nie informują, że bilety zostały wyprzedane? (89)
    • Peapod: Pokazują tylko możliwe czasy dostawy (90)
    • EasyJet: Łatwe wybieranie opcji (90)
  • Zalecenie 13.: Sprawdzaj wprowadzone dane (tak szybko, jak to tylko możliwe) (91)
    • AOL: Nowy Jork na Alasce? (92)
    • UPS: Sprawdzają, czy kod pocztowy pasuje do miasta (92)
    • Motley Fool: Wprowadź właściwy numer (93)
    • NBA: Nieprawidłowy adres e-mail (93)
    • ATI: Sprawdzanie kompatybilności (94)
  • Zalecenie 14.: Zrezygnuj z przycisku Reset i wyłączaj przycisk Submit zaraz po jego kliknięciu (95)
    • Bank One: Tylko przycisk Reset! (96)
    • FedEx: Te przyciski wprost proszą się o problemy (97)
    • Uniwersytet stanu Washington: Czy na pewno chcesz wyczyścić formularz? (98)
    • E*Trade: Pamiętaj, kliknij tylko raz! (99)
    • Applied Biosystems: Wyłączanie wciśniętych przycisków (99)
  • Zalecenie 15.: Na wszelki wypadek zachowuj już wpisane informacje (100)
    • Discover: Teraz albo nigdy (101)
    • Bank One: Zachowywanie informacji na później (101)
    • Netflix: Chcesz dokończyć? Nie ma sprawy! (102)
  • Podsumowanie rozdziału (103)

Rozdział piąty
ZAGINIONE W AKCJI
czyli jak radzić sobie z zagubionymi stronami, obrazami i dodatkami (104)

  • Wprowadzenie (105)
  • Zalecenie 16.: Wyświetlaj strony z komunikatem błędu: "Nie udało się odnaleźć strony" (106)
    • Home Depot: Nie ma strony i co z tego? (107)
    • Apple: Wzorcowy komunikat błędu 404 (108)
    • Hewlett Packard: Wyjaśniamy, dlaczego nie można odnaleźć strony (109)
  • Studium porównawcze: Moviefone kontra IBM (111)
    • The New York Times: Z powrotem do lektury (112)
  • Zalecenie 17.: Kieruj odwiedzających do właściwej strony, jeśli popełnią tylko drobny błąd w adresie (113)
    • Apple: Różnica między dużymi a małymi literami (114)
    • Excite: O jeden znak za dużo (115)
    • Amazon: O jedno "w" za mało (115)
    • Google: Ooo tak! (116)
    • Yahoo!: Chyba chodziło Ci o "photos"? (116)
  • Zalecenie 18.: Używaj atrybutów ALT obrazów (117)
    • J. Crew: Żadnej alternatywy dla obrazków (118)
    • Red Envelope: Znikające elementy nawigacyjne (118)
    • Apple: Tekst zastępujący obrazki (119)
  • Zalecenie 19.: Oferuj alternatywne strony lub informacje aktualizacyjne dla starych przeglądarek (120)
    • Warren Center: Najlepsze są rozwiązania najprostsze (121)
    • Versace: Możesz wybrać własny sposób oglądania (121)
    • Connected Earth: Dodatki jasno opisane (122)
    • Sumomusic: Pomoc do Flasha (122)
    • Yellow Pencil: Będziesz mógł oglądać, ale radzilibyśmy unowocześnić oprogramowanie (123)
  • Podsumowanie rozdziału (124)

Rozdział szósty
PODAJEMY POMOCNĄ DŁOŃ
czyli jak przygotowywać naprawdę użyteczne materiały pomocy (126)

  • Wprowadzenie (127)
  • Zalecenie 20.: Odpowiadaj na pytania na tej samej stronie, na której się pojawią (128)
    • Wedding Channel: Tajemnicza usługa Sanity Savers (129)
    • Land's End: Pomoc od razu na miejscu (129)
    • Yahoo!: Pomoc kontekstowa (130)
    • Amazon: Informacje na temat dostawy (131)
  • Zalecenie 21.: Oferuj sekcję "Pomoc" i wyraźne łącza do niej (132)
    • PC Mall: Pomoc doskonale ukryta (133)
    • eBay: Minimalistyczne materiały pomocy (134)
    • Yahoo! Chat: Pomoc, która naprawdę pomaga (134)
    • Orbitz: 4 sposoby na uzyskanie pomocy (135)
    • Amazon: A może potrzebna Ci dodatkowa pomoc? (136)
  • Zalecenie 22.: Naucz klientów samodzielnego rozwiązywania problemów (137)
    • Blogger: Dlaczego nie można poszukać pomocy u innych bloggerów? (138)
    • eBay i Adobe: Organizacja samopomocy (139)
  • Zalecenie 23.: Przygotuj awaryjny plan pomocy (140)
    • eBay: Klient ma wysyłać pytania zwykłą pocztą? (141)
    • Land's End: Pomoc w formie najwygodniejszej dla klienta (142)
    • 1-800-Flowers i Gap: Liczne opcje pomocy (143)
  • Zalecenie 24.: Odpowiadaj na e-maile szybko i rzeczowo (144)
    • Gap: Krótka i miła odpowiedź (145)
    • Dell: Obsługa klienta, mówić Tarzan (146)
    • Land's End: Przejrzyście wyłożone zasady zwrotu towarów (148)
  • Zalecenie 25.: Ułatwiaj logowanie się, oferując wskazówki lub pomoc poprzez e-mail (149)
    • Lego: Mam się zalogować ponownie? (150)
    • Pottery Barn: Zbawcza pomoc, jeśli zapomnimy hasła (150)
    • Yahoo!: Proszę o podpowiedź (151)
    • Apple: Trzy nieudane próby i wysyłamy Ci e-mail (151)
  • Podsumowanie rozdziału (152)

Rozdział siódmy
OCZYSZCZANIE DROGI
czyli jak eliminować przeszkody na drodze do zakupu (niepotrzebne reklamy, skomplikowaną rejestrację, zbędne elementy nawigacyjne itp.) (154)

  • Wprowadzenie (155)
  • Zalecenie 26.: Nie wyłączaj przycisku Wstecz przeglądarki (156)
    • Ticketmaster: Skorzystanie z przycisku Wstecz nie jest nieprawidłowym żądaniem! (157)
    • eBay: Strzeż się (o)błędu wprowadzania danych (157)
    • Expedia: Wstecz - nie ma sprawy (158)
  • Zalecenie 27.: Niech witryna będzie szybka, nie śliczna (159)
    • Star Wars: Gwiezdne Wojny, Epizod Ups! (160)
    • EXPN: Zbyt techniczny komunikat (161)
    • Thrifty: Przejdźmy od razu do rzeczy (161)
    • Comedy Central: Powiedzmy to prosto (161)
  • Zalecenie 28.: Nie zmuszaj odwiedzających do rejestrowania się (162)
    • Apple: Nie zmuszajcie mnie do rejestrowania się, gdy szukam pomocy (163)
    • Sun: Od razu przechodzimy do rzeczy (164)
  • Zalecenie 29.: Nie zasłaniaj zawartości reklamami (165)
    • About: Irytująca sowa (166)
    • Yahoo!: Szukanie guza (167)
    • About: Błąd naszej atutowej oferty (168)
    • News: Komunikat o błędzie bez bannerów (169)
  • Zalecenie 30.: Wyeliminuj z wieloetapowych procedur niepotrzebne elementy nawigacyjne (170)
    • Pottery Barn: Niepotrzebne rozpraszanie klienta podczas płacenia (171)
    • eBay: Utrzymywanie klienta na właściwej ścieżce (172)
  • Podsumowanie rozdziału (173)

Rozdział ósmy
WYSZUKAJ I PORATUJ
czyli dostarczanie właściwych wyników za pomocą inteligentnej wyszukiwarki (174)

  • Wprowadzenie (175)
  • Zalecenie 31.: Przedstaw jasne wytłumaczenie, jeśli nie odnaleziono szukanej frazy lub też zostały zaprezentowane niedokładne dopasowania (176)
    • Pepsi: Zero wyników wyszukiwania to żaden wynik (177)
    • Target: Mop odtwarzający pliki MP3? (178)
    • Spun: Podana fraza nie została odnaleziona (179)
    • Crate & Barrel: Obiecane wytłumaczenie (179)
  • Studium porównawcze: Marshall Field's kontra Sears (181)
  • Zalecenie 32.: Przewiduj częste pomyłki oraz zaproponuj zbliżone wyniki (182)
    • IRS: W2 albo W-2? (183)
    • Google: Błędne przeliterowanie to żaden problem (183)
  • Studium porównawcze: Market Watch kontra Yahoo! Finance (185)
    • AMAZON: Wszystko jasne (186)
    • Google: Używanie dzienników wyszukiwania (187)
  • Studium porównawcze: Bluelight kontra Wal-Mart (189)
  • Zalecenie 33.: Zbyt dużo wyników wyszukiwania? Zaoferuj usługi, które pozwolą odwiedzającemu zawęzić obszar szukania oraz przefiltrować wyniki (190)
    • Best Buy: Chciałem tylko odtwarzacz DVD! (191)
    • L.L. Bean: Daj mi buty z cholewami! (192)
    • Amazon: Który Cash? (193)
    • Sears: Opcje sortowania (194)
    • Citysearch: Postaw na swoim (194)
    • Yahoo!: Przefiltruj wyniki (195)
    • HotJobs: Sprecyzuj kryteria (196)
    • eBay: Sprecyzuj zapytanie (196)
    • Qwest: Zaproponuj zbliżone dokumenty (197)
    • CDNow: Jeśli się to podoba (197)
  • Studium porównawcze: Foot Locker kontra Finish Line (199)
    • Amazon: Niech klient zadecyduje (200)
  • Zalecenie 34.: Brak rezultatów? Pozwól odwiedzającym w prosty sposób poszerzać kryteria wyszukiwania (201)
    • Marriott: Brak szybkich ustaleń (202)
    • eBay: Spróbuj alternatywnych wyszukiwań (202)
    • Yahoo!: Potrzebujesz więcej wyników? (203)
    • News: Poszerz swoje wyszukiwanie (203)
  • Zalecenie 35.: Przedstaw porady, jak ulepszyć wyniki wyszukiwania (204)
    • Reebok: Żadnych wskazówek (205)
    • Amazon: Przykłady wyszukiwań (205)
    • AllRecipes: Dla polepszenia wyników (206)
  • Zalecenie 36.: Nie polegaj na zaawansowanych funkcjach wyszukiwań (207)
    • Musician's Friend: Zbyt skomplikowane (208)
    • Palm: Przeciążone menu rozwijane (208)
    • Chicago Tribune: Najpierw proste, później złożone (209)
  • Podsumowanie rozdziału (210)

Rozdział dziewiąty
GDY TOWAR JEST NIEDOSTĘPNY LUB NIE MA GO NA SKŁADZIE
czyli jak sprawić, by takie sytuacje nie okazywały się dla klienta ślepą uliczką (212)

    • Wprowadzenie (213)
  • Zalecenie 37.: Informuj z wyprzedzeniem, że towar jest niedostępny (214)
    • Baby Ultimate: Nie bawcie się z klientem w taki sposób (215)
    • Amazon i Tower Records: Jasna informacja, co jest na składzie (216)
    • Land's End: Alert magazynowy (217)
  • Zalecenie 38.: Jeśli produkt będzie dostępny w późniejszym terminie, poinformuj, kiedy, dostarcz szczegółowych informacji na jego temat i przyjmuj zamówienia z wyprzedzeniem (218)
    • Bookpool: Kiedy otrzymam tę książkę? (219)
    • CDNow: Podają przewidywany czas pojawienia się albumu (219)
  • Studium porównawcze: Barnes & Noble kontra Amazon (221)
  • Zalecenie 39.: Oferuj możliwość informowania e-mailem o pojawieniu się towaru (222)
    • UPS: Czy nie moglibyście jednak mnie powiadomić? (223)
    • Kill Rock Stars: Powiadomcie mnie, kiedy towar znów będzie w sprzedaży (224)
    • Mother Nature: "Będziemy sprawdzać ten produkt..." (225)
  • Zalecenie 40.: Informuj o podobnych produktach, które są na składzie (226)
    • Terrific Toy: Czy naprawdę nic nie ma? (227)
    • Gap i L.L. Bean: ...ale może spodoba Ci się to (228)
    • Hotmail: A może któryś z tych adresów? (229)
  • Studium porównawcze: Domain Bank kontra Register.com (231)
  • Podsumowanie rozdziału (232)

Rozdział dziesiąty
TEST PROJEKTOWANIA UBEZPIECZONEGO
Sprawdź, czy Twoja witryna stosuje się do tych zaleceń (234)

  • Do kogo skierowany jest ten test? (235)
  • Czym ten test różni się od innych testów sprawdzających efektywność witryn WWW? (236)
  • Zasady punktacji (236)
  • Test projektowania ubezpieczonego (236)
  • Obliczanie wyników (241)
  • Co oznaczają te wyniki? (241)

Na zakończenie
PROJEKTOWANIE UBEZPIECZONE
jako długofalowa strategia (242)

  • Analizuj prośby o pomoc wysyłane przez klientów (244)
  • Proś o uwagi i komentarze (244)
  • Analizuj dzienniki serwera (248)
  • Nie bój się sięgać po pomoc z zewnątrz (249)
  • Wyznacz osobę odpowiedzialną (249)
  • Zbuduj bazę projektowania ubezpieczonego (250)
  • Przygotuj się na niepowodzenia (250)
  • Poprawki najlepiej wprowadzać krok po kroku (250)

SKOROWIDZ (252)

Dodaj do koszyka Przyjazne witryny WWW. Jak uczynić lepszymi komunikaty o błędach, Pomoc, formularze i inne kluczowe punkty witryny

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.