reklama - zainteresowany?

Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych - Helion

Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych
Autor: Giles Colborne
Tytuł oryginału: Simple and Usable Web, Mobile, and Interaction Design
Tłumaczenie: Daniel Kaczmarek
ISBN: 978-83-246-3135-3
stron: 200, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-08-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych

Tagi: Funkcjonalność stron i UX | Web Design

Poznaj zasady ekstremalnej użyteczności

  • Jak tworzyć jednorodne, eleganckie interfejsy?
  • Jak zapewnić kontrolę poprzez upraszczanie?
  • Jak zaspokoić potrzeby użytkowników?

Technologie, które z założenia mają ułatwiać nam życie, często sprawiają wrażenie, jakby działały przeciwko nam. Konfigurowanie telefonu komórkowego, podłączenie laptopa do telewizora czy dotarcie do poszukiwanej witryny internetowej bywają czasem prawdziwą drogą przez mękę. Czy zauważyłeś, że im więcej możliwości oferuje dane oprogramowanie, tym trudniej znaleźć tę funkcję, której naprawdę potrzebujesz?

Dlatego też najważniejsza jest prostota (nie mylić z minimalizmem!) — bez względu na to, czy projektujesz całą skomplikowaną witrynę internetową, aplikację na urządzenie przenośne, czy tylko menu. Użyteczność to rzecz, której można się nauczyć. Książka "Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych" pokazuje, jak to zrobić — z humorem, praktycznymi przykładami, cytatami i przypadkami wziętymi z życia. Dowiesz się, jak zmniejszać stopień złożoności dzięki zastosowaniu technik organizowania, usuwania, ukrywania i przenoszenia. Zobaczysz także, jak stworzyć jednorodne, eleganckie interfejsy, które użytkownicy z miejsca polubią.

  • Usuwanie funkcji, które się nie sprawdzają
  • Nadawanie funkcjom priorytetów
  • Inteligentnie dobrane opcje domyślne
  • Upraszczanie zadań
  • Przenoszenie między urządzeniami
  • Alfabety i formaty
  • Tworzenie otwartych rozwiązań
  • Łatwe wyszukiwanie funkcji

Poznaj zasady tworzenia prostych i użytecznych interfejsów!


Giles Colborne - od dwudziestu lat pracuje jako projektant rozwiązań nastawionych na zaspokajanie potrzeb użytkowników. Jest dyrektorem zarządzającym cxpartners, angielskiej firmy świadczącej usługi doradcze w zakresie zwiększania prostoty użytkowania witryn internetowych i urządzeń przenośnych. Do grona klientów cxpartners należą największe firmy z całego świata, w tym Vodafone, Marriott, Nokia i Jaguar.

Dodaj do koszyka Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych

 

Osoby które kupowały "Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych", wybierały także:

  • Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V
  • D3.js w akcji
  • Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
  • Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
  • Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów

Dodaj do koszyka Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych

Spis treści

Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych -- spis treści

Część I Po co tu jesteśmy?

  • Kilka słów o prostocie (12)
  • Siła prostoty (14)
  • Wzrost złożoności produktów nie jest stały (16)
  • Zapewnianie prostoty wcale nie jest takie proste (18)
  • Charakter (20)
  • Prostota udawana (22)
  • Poznać samego siebie (24)

Część II Kształtowanie wizji

  • Dwa sposoby definiowania kluczowych celów (28)
  • Wyjdź z biura (30)
  • Czego szukać? (32)
  • Trzy typy użytkowników (34)
  • Dlaczego należy ignorować użytkowników ekspertów (36)
  • Projektowanie dla użytkowników typowych (38)
  • Czego oczekują typowi użytkownicy (40)
  • Potrzeby emocjonalne (42)
  • Prostota to inaczej zapewnienie kontroli (44)
  • Prawidłowe postawienie pytania (46)
  • Opisywanie doświadczeń użytkownika (48)
  • Dopracowywanie szczegółów (50)
  • Otoczenie, postać, fabuła (52)
  • Ekstremalna użyteczność (54)
  • Metoda szybka i prosta (56)
  • Wgląd w istotę problemu (58)
  • Wypracowanie trafionej wizji (60)
  • Zaprezentuj swoją wizję (62)

Część III Cztery strategie osiągania prostoty

  • Uprość, co się da (66)
  • Pilot zdalnego sterowania (68)
  • Cztery strategie (70)

Część IV Usuwanie

  • Usuwanie (74)
  • Jak tego nie robić (76)
  • Skup się na rzeczach najbardziej istotnych (78)
  • Usuń funkcje, które się nie sprawdzają (80)
  • A jeśli użytkownik...? (82)
  • Ale nasi klienci tego chcą (84)
  • Rozwiązania, nie procesy (86)
  • Gdy funkcje nie mają znaczenia (88)
  • Czy to będzie boleć? (90)
  • Nadawanie funkcjom priorytetów (92)
  • Obciążenie (94)
  • Decyzje (96)
  • Rozpraszanie uwagi (98)
  • Inteligentnie dobrane opcje domyślne (100)
  • Opcje i preferencje (102)
  • Gdy jedna opcja to za dużo (104)
  • Błędy (106)
  • Wizualny bałagan (108)
  • Usuwanie słów (110)
  • Upraszczanie zdań (112)
  • Przesada w usuwaniu (114)
  • To jest do zrobienia (116)
  • Skupianie uwagi (118)

Część V Organizacja

  • Organizacja (122)
  • Dzielenie na mniejsze kawałki (124)
  • Organizacja zgodna z zachowaniami użytkowników (126)
  • Wyraźne granice (128)
  • Alfabety i formaty (130)
  • Wyszukiwanie (132)
  • Czas i przestrzeń (134)
  • Tabele (136)
  • Rozmiar i lokalizacja (138)
  • Warstwy (140)
  • Kodowanie kolorami (142)
  • Najkrótsze ścieżki (144)

Część VI Ukrywanie

  • Ukrywanie (148)
  • Rzadko używane, lecz niezbędne (150)
  • Dostosowywanie (152)
  • Dostosowywanie automatyczne (154)
  • Stopniowe ujawnianie (156)
  • Ujawnianie etapami (158)
  • To nie jest właściwe miejsce (160)
  • Sygnały i wskazówki (162)
  • Łatwe znajdowanie funkcji (164)
  • Po ukryciu funkcji (166)

Część VII Przenoszenie

  • Przenoszenie (170)
  • Przenoszenie między urządzeniami (172)
  • Urządzenia przenośne a komputery (174)
  • Przenoszenie odpowiedzialności na użytkownika (176)
  • Co użytkownikom wychodzi najlepiej? (178)
  • Tworzenie otwartych rozwiązań (180)
  • Pianina i kuchenne noże (182)
  • Dane nieustrukturyzowane (184)
  • Zaufanie (186)

Część VIII Zanim zaczniesz

  • Zasada zachowania złożoności (190)
  • Szczegóły (192)
  • Prostota dzieje się w głowie użytkownika (194)

  • Wykorzystane fotografie (196)
  • Skorowidz (199)

    Dodaj do koszyka Prostota i użyteczność. Projektowanie rozwiązań internetowych, mobilnych i interaktywnych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.