reklama - zainteresowany?

Grafika w Internecie - Helion

Grafika w Internecie
Autor: Shelley Powers
Tytuł oryginału: Painting the Web
ISBN: 978-83-246-1961-0
stron: 664, okładka: miękka
Data wydania: 2009-05-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Grafika w Internecie

Tagi: Funkcjonalność stron i UX | Web Design

Spraw, by Twoja strona wyglądała profesjonalnie!

  • Jaki format wybrać dla plików graficznych?
  • Jak tworzyć grafikę użytkową?
  • Jak wykorzystać grafikę wektorową?

Wszyscy doskonale wiemy o tym, że o wartości strony internetowej świadczą treści na niej umieszczone. Nie da się jednak zaprzeczyć, że forma, w jakiej są one podane, również ma znaczenie. Osiągnięcie równowagi w tym zakresie nie jest rzeczą łatwą. Jak sprawić, żeby nie doszło do przerostu formy nad treścią? Jak zapewnić optymalny stosunek jakości użytych grafik do ich objętości (w końcu przepustowość łączy nie jest nieskończona)? Przy dużej liczbie odwiedzających różnica kilku kilobajtów może przełożyć się na ogromny wzrost obciążenia łączy, a co za tym idzie, wzrost kosztów utrzymania strony. Wydawałoby się, że te i wiele innych kwestii mogą rozwiązać tylko profesjonaliści. Jednak wcale nie musi tak być! Każdy, kto przeczyta tę książkę, będzie czuł się swobodnie w zagadnieniach związanych z publikacją i wykorzystaniem grafiki w Internecie!

Dzięki książce "Grafika w internecie" poznasz wszystkie aspekty pracy z obrazami umieszczanymi w globalnej sieci. Shelley Powers przedstawi Ci wykorzystywane formaty plików graficznych oraz pokaże, do czego każdy z nich nadaje się najlepiej. Zdobędziesz wiedzę na temat dostępnych narzędzi do obróbki grafiki -- zarówno tych płatnych, jak i darmowych. Ponadto nauczysz się tworzyć miniatury zdjęć i układać zdjęcia na stronie. Dowiesz się, jak tworzyć grafikę użytkową, jakie zasady obowiązują przy pracy z grafiką wektorową oraz jakie możliwości drzemią w formacie SVG. Na koniec zapoznasz się z tematami związanymi z projektowaniem stron internetowych -- zrozumiesz, jak wykorzystać kaskadowe arkusze stylów (CSS), jak przygotować dobrą i przejrzystą stronę oraz jak dynamicznie zmieniać właściwości grafiki! Jeżeli myślisz, że praktyczne wykorzystanie grafiki na stronach WWW to wiedza tajemna, ta książka z pewnością to zmieni!

  • Formaty plików graficznych i ich zastosowanie
  • Przygotowanie zdjęć do publikacji w Internecie
  • Narzędzia do obróbki grafiki -- płatne i darmowe
  • Edytory obrazów dostępne online
  • Tworzenie miniatur
  • Sposoby układania zdjęć na stronie
  • Narzędzia do automatycznego generowania galerii oraz pokazów slajdów
  • Tworzenie grafiki użytkowej
  • Wykorzystanie grafiki wektorowej i formatu SVG
  • Zastosowanie kaskadowych arkuszy stylów (CSS)
  • Zasady tworzenia dobrych stron WWW
  • Narzędzia ułatwiające projektowanie stron WWW
  • Dynamiczna modyfikacja grafik
  • Automatyzacja obróbki grafiki -- narzędzie ImageMagick oraz obróbka za pomocą PHP/GD
  • Sposób wykorzystania serwisów Google Maps oraz Yahoo! Maps
  • Łączenie danych z grafiką

Poznaj wszystkie aspekty praktycznego wykorzystania grafiki w Internecie!

Dodaj do koszyka Grafika w Internecie

Spis treści

Grafika w Internecie -- spis treści

Przedmowa (7)

1. Dobra zabawa (15)

  • Co było dobre dla dziadka... (16)
  • Narysuj mnie! (18)
  • $$$$$$$$$$$$ (20)
  • Grafika: wspaniały smak, zero nadwagi (22)
  • Przestań! To boli! (24)
  • Galeria Żałosnej Grafiki Internetowej (25)
  • Czas na cudowną różnorodność (36)

2. Obrazy (39)

  • Niezbędne podstawy grafiki rastrowej i modelu RGB (41)
  • JPEG (46)
  • GIF - format bezstratny (54)
  • PNG (57)
  • Opisywanie, zagnieżdżanie i optymalizacja obrazów (60)
  • Publikacja obrazów w sieci WWW a prawa autorskie. Hotlinking (63)
  • Przechowywanie obrazów (68)

3. Z aparatu do internetu (75)

  • Warsztat pracy fotografa (76)
  • Praca na plikach w formacie RAW (78)
  • Edytowanie zdjęć: praca ze światłem (84)
  • Dopasuj kolor w grupie, czyli optymalizacja grupowa (86)
  • Czerń i biel zamiast kolorów (101)
  • Tworzenie atrakcyjnego materiału ilustracyjnego (105)
  • Wycinanki i wyodrębnienia (110)
  • Przegląd aplikacji służących do edycji obrazów (113)
  • Internetowe edytory obrazów: Splashup i Picnik (133)
  • Organizacja i obróbka zbiorów zdjęć (137)
  • Obróbka zdjęć: jeszcze raz o procesie przenoszenia fotografii z aparatu do internetu (142)

4. Internet w obrazkach (145)

  • Sztuka tworzenia miniatur o odpowiedniej wielkości (145)
  • Sztuka kreatywnego tworzenia miniatur (152)
  • Powiększające się miniatury (161)
  • Umieszczanie zdjęć na stronach: okraszanie tekstu obrazami (163)
  • Sztuka układania zdjęć na stronach (168)
  • Galerie i pokazy slajdów wygenerowane programowo (179)
  • Aplikacje do tworzenia galerii, działające po stronie serwera (186)
  • Odrobina kodu (192)

5. Grafika użytkowa (195)

  • Skrzynka z narzędziami do obróbki grafiki: kształty, warstwy, gradienty i rozmycie (196)
  • Lśniące przyciski: żelowe, mokre albo szklane (198)
  • Nie tylko przyciski: plakietki i ikony (209)
  • Refleksje na temat refleksów i kilka dodatkowych słów na temat cieni (218)
  • Analiza istniejących projektów (232)
  • W jednej chwili - zrzuty ekranu (234)

6. Wektorowo - początki i języki znaczników (241)

  • WebCGM (242)
  • Formaty trójwymiarowe (242)
  • Język VML (247)
  • Witaj, SVG! (255)

7. Obóz szkoleniowy neofitów SVG (265)

  • Różne specyfikacje SVG - Full, Basic i Tiny (266)
  • Obsługa standardu w przeglądarkach - nieprzystępność czy integracja? (266)
  • Struktura przestrzeni SVG (273)
  • Elementy technologii SVG (274)
  • Ścieżki, wzory i markery (295)
  • Ponowne spotkanie z oknem roboczym i atrybutem viewBox (307)
  • Transformacje (312)
  • Narzędzia technologii SVG (317)
  • Tajniki statycznej grafiki SVG (323)

8. CSS - wyższy poziom wtajemniczenia (329)

  • Magia selektorów (330)
  • Wskazówki i porady dotyczące CSS (339)
  • Plastyczny znacznik div (341)
  • Narzędzia i programy do obsługi plików CSS (355)

9. Projektowanie stron WWW dla laików (365)

  • Zasady projektowania stron WWW (366)
  • Strony WWW są jak ogry, a ogry mają warstwy (378)
  • Projektowanie elastyczne (388)
  • Kolory - jak sprawić, by strona była wesoła, jak sprawić, by była smutna (394)
  • Typografia na stronie WWW (399)
  • Narzędzia projektanta (404)
  • Dodatkowa lektura (407)

10. Grafika dynamiczna (409)

  • Szybkie wprowadzenie do modelu obiektów dokumentu DOM (410)
  • Wyróżnianie kolorem (419)
  • Zmienianie klasy i przezroczystości (423)
  • Programowanie obrazów (432)
  • Akordeon - kompresja przestrzeni (436)

11. Tworzenie na kanwie (445)

  • Obsługa obiektu canvas i Microsoft Silverlight w różnych przeglądarkach (445)
  • Podstawy pracy z obiektem canvas (448)
  • Zachowywanie stanu rzeczy (463)
  • Warstwy i przycinanie ścieżek (465)
  • Możliwości obiektu canvas (470)

12. Dynamiczne zastosowania znacznika canvas i języka SVG (481)

  • Osadzanie animacji w kodzie (482)
  • Obsługa SVG za pomocą skryptu (489)
  • Skrypty osadzone (489)
  • Animowany zegar - "Witaj, świecie!" animowanego i interaktywnego kodu SVG (494)
  • Oprogramowanie kanwy - powiększenie (505)

13. Magia obrazów - różne narzędzia obróbki grafiki (517)

  • Prezentowanie zdjęć - pokaz slajdów w trzech krokach (518)
  • Obróbka obrazów za pomocą PHP/GD (521)
  • Kto potrzebuje interfejsu? - Magia ImageMagick (536)
  • Programowanie z ImageMagick i IMagick (551)

14. Nieco geografii (555)

  • Korzystanie z map w serwisie Google (556)
  • Mapy udostępniane przez serwis Yahoo! Maps (564)
  • Geografia w internecie (571)

15. Cud, miód i orzeszki - łączenie danych z grafiką (583)

  • Wykresy - w dowolny sposób, byle nie statycznie (584)
  • Katalogowanie zdjęć (601)
  • Wykończenie za pomocą różowej poświaty (603)
  • Ostatnie spojrzenie na dane i możliwości ich wizualizacji (606)
  • Identyfikator URI data: (606)
  • Na końcu tęczy (609)

Skorowidz (611)

Dodaj do koszyka Grafika w Internecie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.