reklama - zainteresowany?

Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - Helion

Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów
Autor: David Kadavy
Tytuł oryginału: Design for Hackers: Reverse Engineering Beauty
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-246-4452-0
stron: 344, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2012-07-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Pasjonująca wyprawa w świat projektów!

Tego jeszcze nie byÅ‚o! Książka, która rozprawia siÄ™ z mitami oraz wyjaÅ›nia powszechnie przyjÄ™te zaÅ‚ożenia. Prawda, że Comic Sans to znienawidzona czcionka? Ale czy wiesz dlaczego? Czy zÅ‚ota proporcja faktycznie ma znaczenie? Dlaczego Monet nigdy nie używaÅ‚ czarnego na swoich obrazach? To tylko niektóre z pytaÅ„, nad którymi zastanawia siÄ™ David Kadavy — utytuÅ‚owany projektant, który rozÅ‚ożyÅ‚ klasyczne zasady projektowania i techniki webdesignerów na części pierwsze. Co jeszcze umieÅ›ciÅ‚ w tej wyjÄ…tkowej książce?

Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat odpowiedniego zagospodarowania przestrzeni i tworzenia przejrzystych układów. Jeżeli chcesz tworzyć eleganckie, intrygujące i przyciągające wzrok prace, ta książka wprost idealnie spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo zawiera ona wiele informacji o niuansach i sprawach historycznych, lecz wciąż mających wpływ na dzisiejsze sposoby projektowania. Uważaj, ta lektura naprawdę wciąga!

Dowiedz siÄ™:

  • dlaczego używanie czcionki Comic Sans jest niewskazane
  • w jaki sposób teoria kolorów wpÅ‚ywa na codziennÄ… pracÄ™
  • jak zapewnić projektowi przejrzystość

Myśl jak haker, a Twoje projekty będą nowatorskie,
niebanalne i funkcjonalne!

Dodaj do koszyka Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów

 

Osoby które kupowały "Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów", wybierały także:

  • D3.js w akcji
  • 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
  • Jak projektować usÅ‚ugi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu
  • Ucieczka z puÅ‚apki budowania. Efektywne zarzÄ…dzanie produktem
  • Projektowanie oprogramowania dla zupeÅ‚nie poczÄ…tkujÄ…cych. Owoce programowania. Wydanie V

Dodaj do koszyka Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów

Spis treści

Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów -- spis treści

Wprowadzenie (15)

  • Design jako nowa piÅ›mienność (16)
  • Postawa hakera (17)
  • Problem z designem (19)

CZĘŚĆ I ZROZUMIEĆ DESIGN

Rozdział 1. Dlaczego design jest ważny (23)

  • Czym design jest (25)
  • Czym design nie jest (27)
  • Warstwy projektu (29)
    • Cel (31)
    • Medium i technologia (31)
    • Decyzje estetyczne (32)
  • Podsumowanie (32)

Rozdział 2. Funkcje designu (33)

  • Projektowanie graficzne a projektowanie doÅ›wiadczenia użytkownika (35)
    • Podstawy projektowania doÅ›wiadczenia użytkownika (36)
    • Projekty wizualne w różnych kategoriach produktów (38)
  • Czasami wystarczy przeciÄ™tna oprawa graficzna (39)
  • Oprawa graficzna bywa atutem (40)
  • Analiza doÅ›wiadczenia użytkownika na Twitterze (42)
    • Persony użytkowników (43)
    • Przypadki użycia (44)
    • Szkielet (46)
  • Wiedza stosowana (47)

CZĘŚĆ II MEDIUM I FORMA

Rozdział 3. Medium i forma w typografii (51)

  • Tragedia zÅ‚ych wyborów: dlaczego nienawidzimy Comic Sans (52)
  • Typograf w powrozach: sÅ‚owo i jego niezmienna forma (59)
  • KsztaÅ‚towanie siÄ™ naszego alfabetu (61)
  • Narodziny naszych liter (64)
    • Twitter Cesarstwa Rzymskiego (65)
    • Rozkwit typografii rzymskiej (66)
  • Krój, który przeżyÅ‚ (76)
    • Wynalezienie i upowszechnienie druku (76)
    • Wycinanie stempli: koÅ‚yska niezmiennej formy sÅ‚owa (77)
    • Wenecja i renesans (78)
    • Francja i Garamond (79)
  • Garamond współczeÅ›nie: dlaczego nie używamy go w internecie (79)
    • Narodziny "fontów internetowych" (80)
    • Wielki krok naprzód (81)
    • Trzecia droga (82)
    • Ograniczenia można twórczo wykorzystać - a nawet parodiować (85)
  • Wiedza w praktyce (87)

Rozdział 4. Technologia i kultura (89)

  • Jak powstajÄ… trendy (90)
    • Narodziny impresjonizmu (90)
    • Grafika w Web 2.0 (96)
  • Design to również SEO (104)
    • Dlaczego SEO jest ważne (107)
    • Dobór wÅ‚aÅ›ciwych słów kluczowych (108)
    • Treść i kodowanie (110)
  • Wiedza w praktyce (116)

CZĘŚĆ III KOMPOZYCJA

Rozdział 5. Oszukańcza złota liczba: zrozumieć proporcje (119)

  • Czym sÄ… proporcje? (121)
  • Proporcja i design (123)
  • Fakty i mity o zÅ‚otej proporcji (124)
    • ZÅ‚ota proporcja i ciÄ…g Fibonacciego: podobne, lecz inne (126)
    • ZÅ‚ota proporcja a czÅ‚owiek (127)
    • Mity o zÅ‚otej proporcji (129)
  • Inne atrakcyjne proporcje (133)
    • ProstokÄ…t 1:√2 (133)
    • ProstokÄ…t 2:3 (134)
    • ProstokÄ…t 3:4 (135)
  • Proporcje w naszym Å›wiecie (135)
    • Muzyka i taniec (136)
    • Przyroda (137)
    • Komputery i urzÄ…dzenia przenoÅ›ne (139)
  • Proporcje w praktyce (140)
  • Wiedza w praktyce (146)

Rozdział 6. Przyciągnąć wzrok: zasady kompozycji (147)

  • Relacje kompozycyjne (148)
    • Kierunek czytania (149)
    • Prowadzenie wzroku przez kompozycjÄ™ (150)
    • Relacje miÄ™dzy pierwszym planem a tÅ‚em (155)
  • Zasady projektowania (158)
    • Dominacja (159)
    • PodobieÅ„stwo (160)
    • Rytm (162)
    • Faktura (164)
    • Kierunek (165)
    • Kontrast (170)
  • Dlaczego logo MailChimp jest piÄ™kne: zastosowanie zasad kompozycji i projektowania (171)
    • Relacje miÄ™dzy pierwszym planem a tÅ‚em (173)
    • Dominacja (174)
    • PodobieÅ„stwo (174)
    • Rytm (176)
    • Faktura (177)
    • Kierunek (177)
    • Kontrast (177)
  • Wiedza w praktyce (179)

Rozdział 7. Ożywić informacje: hierarchia wizualna (181)

  • Jak rozumiem hierarchiÄ™ (182)
    • Hierarchia jest ekspresyjna (184)
    • Na hierarchiÄ™ może wpÅ‚ynąć wiele czynników wizualnych (184)
  • Czynniki hierarchizujÄ…ce - wszystkie z osobna (185)
    • PrzestrzeÅ„ negatywna (186)
    • Grubość i wielkość pisma (191)
    • Kolor (195)
    • Dekoracje (196)
  • Hierarchia w dziaÅ‚aniu (201)
  • Wiedza w praktyce (204)

CZĘŚĆ IV KOLOR

Rozdział 8. Nauka o barwach (209)

  • Czym jest kolor? (211)
  • Oczy, które kÅ‚amiÄ… (212)
    • Metameryzm (213)
    • StaÅ‚ość barw (213)
    • Powidoki (214)
  • Jak dziaÅ‚a ukÅ‚ad wzrokowy (215)
    • Czopki (215)
    • Teoria trzech kolorów a teoria kolorów przeciwstawnych (216)
    • Mieszanie kolorów widma a koÅ‚o barw (218)
    • Åšlepota barw (219)
  • OkreÅ›lić barwy (221)
    • Munsell (222)
    • OdcieÅ„, nasycenie i wartość (223)
    • Model barw Lab (224)
  • Modele kolorów i grafiki informacyjne (225)
    • Kolor i dane jakoÅ›ciowe (225)
    • Kolor i dane iloÅ›ciowe (226)
    • Sekwencyjne a rozbieżne palety kolorów (230)
  • MyÅ›lenie systemem szesnastkowym: zrozumieć kolory internetowe (231)
    • Zrozumieć RGB (232)
    • RGB w systemie szesnastkowym (234)
    • Poruszanie siÄ™ po szesnastkowym "szeÅ›cianie" (235)
    • PrzyszÅ‚ość: HSL (238)
  • Modele kolorów w dziaÅ‚aniu: dlaczego wizytówki i strony internetowe wyglÄ…dajÄ… (i bÄ™dÄ… wyglÄ…dać) inaczej (239)
    • Ekrany RGB a drukowanie w CMYK (240)
    • Gamy kolorów (241)
    • Praca z różnymi noÅ›nikami i zarzÄ…dzanie kolorem (243)
  • Wiedza w praktyce (247)

Rozdział 9. Teoria koloru (249)

  • Reakcje na barwy na przestrzeni dziejów (251)
  • Reakcje na barwy a biologia czÅ‚owieka (251)
  • PotÄ™ga czerwieni: dlaczego nigdy nie sprostasz "wyzwaniu Target" (252)
    • Jak czerwieÅ„ dziaÅ‚a na mózg (253)
    • Kora przedczoÅ‚owa i racjonalne myÅ›lenie (253)
    • Atak na korÄ™ przedczoÅ‚owÄ… (254)
    • Kora przedczoÅ‚owa i podejmowanie decyzji (255)
    • Kolor i kontekst (257)
    • Co to oznacza (258)
  • Badania nad innymi kolorami (259)
  • Kolor i kultura (260)
  • Schematy kolorystyczne i koÅ‚o barw (261)
  • Wybór kolorów i konwencje internetowe (263)
    • TÅ‚a (263)
    • Grafika i tekst (264)
    • Kolory akcentujÄ…ce (268)
  • Interakcja barw: dlaczego Monet nigdy nie malowaÅ‚ na czarno (268)
    • ImpresjoniÅ›ci: mistrzowie barw (269)
    • Teoria kolorów: co odkryli impresjoniÅ›ci (270)
    • Jak Monet używaÅ‚ kolorów (274)
    • Używaj kolorów jak Monet (276)
  • Schematy kolorystyczne (278)
    • Monochromatyczny (278)
    • Analogiczny (280)
    • Komplementarny (280)
    • Półkomplementarny (284)
    • Triadyczny (284)
    • Tetradyczny (287)
    • Wariacje (288)
  • Kreowanie nastroju kolorem (290)
    • Tajemniczy, ekskluzywny (291)
    • Ożywiony (292)
    • PrzytÅ‚umione (294)
    • Naturalne (295)
  • Kreatory palet i schematów kolorystycznych (296)
  • Wiedza w praktyce (298)

DODATKI

Dodatek A Dobór i zestawianie krojów (301)

  • Klasyfikacja krojów pisma (303)
    • Kroje szeryfowe (304)
    • Kroje bezszeryfowe (306)
    • Kroje afiszowe (306)
  • Struktura liter: szkielet (307)
    • Kroje humanistyczne (307)
    • Kroje geometryczne (308)
    • Kroje realistyczne (308)
  • Zestawianie krojów (308)
    • Zasada (309)
    • WyjÄ…tek (309)
    • Dlaczego kroje do siebie pasujÄ… (311)
    • Najsprytniejsza sztuczka: wybierz sobie jednego typografa (316)
  • Wszystkie kroje, które bÄ™dÄ… Ci kiedykolwiek potrzebne (317)

Dodatek B Etykieta typograficzna (321)

  • ZnieksztaÅ‚canie pisma: czego nie robić (323)
    • Sztuczne pogrubienie (323)
    • Sztuczna kursywa (323)
    • Sztuczne kapitaliki (324)
    • RozciÄ…ganie tekstu (326)
    • Obrysowywanie tekstu (327)
    • Tekst a obrazy i tekstury (328)
  • SkÅ‚ad tekstu (329)
    • Akapity (329)
    • Unikaj justowania (331)
    • Unikanie bÄ™kartów i szewców (332)
  • Szczegóły (332)
    • Cudzysłów cudzysÅ‚owowi nierówny (333)
    • Pauzy, półpauzy i Å‚Ä…czniki (333)
    • Ligatury Å‚Ä…czÄ… litery (334)

Skorowidz (337)

Dodaj do koszyka Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.