100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach - Helion

Tytuł oryginału: 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Daniel Kaczmarek
ISBN: 978-83-246-6286-9
stron: 244, Format: ebook
Data wydania: 2013-07-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 24,50 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-24,50 zł)
Dowiedz siÄ™, jak pracuje mózg Twojego klienta
Jak myÅ›lÄ… konsumenci? W jaki sposób podejmujÄ… decyzje? Co sprawia, że klikajÄ… myszkÄ…, dokonujÄ… zakupu i robiÄ… dokÅ‚adnie to, co chciaÅ‚byÅ›, aby robili? Talent i umiejÄ™tnoÅ›ci to tylko poÅ‚owa sukcesu. Aby Twoje projekty rzucaÅ‚y wszystkich na kolana, potrzebna Ci wiedza dotyczÄ…ca tego, jak dziaÅ‚a ludzki mózg. Może Ci siÄ™ czasem wydawać, że ludzie zachowujÄ… siÄ™ irracjonalnie i nieprzewidywalnie, ale w tym szaleÅ„stwie jest metoda. Czas, byÅ› jÄ… poznaÅ‚ i użyÅ‚ jej do wÅ‚asnych celów!
Z zawartych w tej książce rzeczowych instrukcji dowiesz siÄ™, jak odczytywać zachowania konsumentów i co przyciÄ…ga ich uwagÄ™. Poznasz błędy, jakie ludzie najczęściej popeÅ‚niajÄ… w procesie postrzegania oraz dokonywania wyborów, i nauczysz siÄ™ je przewidywać. Wykorzystaj w swojej pracy wnioski z badaÅ„ naukowych oraz szereg praktycznych przykÅ‚adów. Zacznij projektować i tworzyć bardziej intuicyjne, skuteczne, efektowne teksty, witryny internetowe, aplikacje, produkty, grafiki oraz wszelkie inne genialne dzieÅ‚a, idealnie dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów.
- Jak przykuwać uwagę na stronie WWW?
- Jak spowodować, by coś zapadło ludziom w pamięć?
- Jak motywować innych, by wykonali kolejny krok?
- Jak utrwalać w umysÅ‚ach odbiorców okreÅ›lone informacje?
- Jak kształtować czyjeś przyzwyczajenia?
- Jak pogłębiać i utrwalać relacje z klientami?
- Jak odwoływać się do pozytywnych emocji i wspomnień?
- Jak skutecznie oddziaływać na podświadomość klienta?
ZwiÄ™ksz skuteczność, wskaźniki konwersji i użyteczność projektów!
Osoby które kupowały "100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach", wybierały także:
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Wirtualna rzeczywistość. Doznanie na żądanie 44,84 zł, (13,90 zł -69%)
- Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 59,00 zł, (29,50 zł -50%)
Spis treści
100 rzeczy, które ka¿dy projektant powinien wiedzieæ o potencjalnych klientach eBook -- spis tre¶ci
Psychologia projektowania XI
JAK LUDZIE WIDZ¡
1. To, co widzisz, to nie to samo, co widzi Twój mózg (2)
2. Widzenie peryferyjne ma wiêksze znaczenie dla oDbioru tego, co siê widzi, ni¿ widzenie centralne (5)
3. Ludzie identyfikuj± obiekty, rozpoznaj±c wzorce (7)
4. W mózgu znajduje siê specjalny o¶rodek, który rozpoznaje twarze (9)
5. Ludzie wyobra¿aj± sobie obiekt tak, jakby patrzyli na niego nieco z góry i pod k±tem (11)
6. Ludzie przegl±daj± zawarto¶æ ekranów na podstawie wcze¶niejszych do¶wiadczeñ oraz oczekiwañ (13)
7. Ludzie dostrzegaj± wskazówki, które mówi± im, co zrobiæ z danym obiektem (15)
8. Ludzie mog± nie zauwa¿aæ zmian, które zachodz± w ich polu widzenia (19)
9. Ludzie s±dz±, ¿e obiekty, które s± blisko siebie, s± ze sob± powi±zane (21)
10. Po³±czenie koloru czerwonego i niebieskiego jest nieprzyjemne dla oczu (22)
11. Co jedenasty mê¿czyzna i co dwusetna kobieta cierpi± na ¶lepotê na kolory (23)
12. Znaczenie kolorów jest ró¿ne w ró¿nych kulturach (27)
JAK LUDZIE CZYTAJ¡
13. To mit, ¿e du¿e litery utrudniaj± czytanie (30)
14. Czytanie i rozumienie to dwie ró¿ne sprawy (33)
15. Umiejêtno¶æ identyfikowania wzorców pozwala ludziom rozpoznawaæ litery w ró¿nych krojach (37)
16. Rozmiar czcionki ma znaczenie (40)
17. Tekst na ekranie komputera czyta siê trudniej ni¿ na papierze (42)
18. Ludzie czytaj± szybciej d³u¿sze wiersze, lecz wol± czytaæ krótsze (43)
JAK LUDZIE ZAPAMIÊTUJ¡
19. Pamiêæ krótkoterminowa ma ograniczon± pojemno¶æ (46)
20. Ludzie zapamiêtuj± tylko cztery rzeczy naraz (48)
21. Ludzie musz± u¿ywaæ informacji, aby je sobie utrwaliæ (51)
22. Informacje ³atwiej siê rozpoznaje, ni¿ przypomina (53)
23. Pamiêæ zu¿ywa wiele zasobów umys³u (54)
24. Ludzie rekonstruuj± wspomnienia za ka¿dym razem, gdy je sobie przypominaj± (56)
25. To dobrze, ¿e ludzie zapominaj± (58)
26. Wspomnienia najbardziej ¿ywe s± mylne (60)
JAK LUDZIE MY¦L¡
27. Ludzie lepiej przetwarzaj± informacje o niewielkich rozmiarach (62)
28. Niektóre sposoby przetwarzania my¶lowego s± bardziej wymagaj±ce od innych (65)
29. Umys³ b³±dzi przez 30 procent czasu (68)
30. Im bardziej cz³owiek jest niepewny, tym bardziej broni swoich pogl±dów (70)
31. Ludzie tworz± modele my¶lowe (72)
32. Ludzie stykaj± siê z modelami pojêciowymi (74)
33. Ludzie najlepiej przetwarzaj± informacje podane w postaci opowie¶ci (76)
34. Ludzie naj³atwiej ucz± siê na przyk³adach (79)
35. Ludzie maj± tendencje do tworzenia kategorii (82)
36. Czas jest wzglêdny (84)
37. Kreatywnym mo¿na byæ na cztery sposoby (86)
38. Ludzie potrafi± odp³yn±æ (91)
39. Kultura wp³ywa na sposób my¶lenia (93)
JAK LUDZIE SKUPIAJ¡ UWAGÊ
40. Uwaga ma charakter selektywny (96)
41. Ludzie filtruj± informacje (98)
42. Wyæwiczone umiejêtno¶ci nie wymagaj± ¶wiadomego skupienia uwagi (99)
43. Spodziewana czêstotliwo¶æ wp³ywa na skupienie uwagi (101)
44. Nasza uwaga pozostaje skupiona przez oko³o dziesiêæ minut (103)
45. Ludzie zwracaj± uwagê tylko na wyraziste cechy (104)
46. Ludzie nie potrafi± wykonywaæ kilku zadañ naraz (105)
47. Niebezpieczeñstwo, jedzenie, seks, ruch, twarze i opowie¶ci najbardziej przyci±gaj± uwagê (108)
48. G³o¶ne d¼wiêki zaskakuj± i przyci±gaj± uwagê (110)
49. Aby ludzie zwrócili na co¶ uwagê, musz± najpierw to co¶ sobie u¶wiadomiæ (112)
CO MOTYWUJE LUDZI
50. Motywacja ludzi wzrasta wraz ze zbli¿aniem siê do celu (116)
51. Zmienno¶æ nagród motywuje bardziej (118)
52. Dopamina uzale¿nia ludzi od poszukiwania informacji (121)
53. Nieprzewidywalno¶æ ka¿e ludziom szukaæ dalej (123)
54. Ludzi bardziej motywuj± nagrody ukryte ni¿ jawne (125)
55. Ludzi motywuje postêp, doskona³o¶æ i kontrola (127)
56. Umiejêtno¶æ opó¼niania (lub nie) momentu otrzymania nagrody wykszta³ca siê ju¿ w dzieciñstwie (131)
57. Ludzie z natury s± leniwi (132)
58. Ludzie poszukaj± drogi na skróty tylko wtedy, gdy bêdzie ona ³atwiejsza do przej¶cia (136)
59. Ludzie szukaj± przyczyn w cechach ludzi, a nie W okoliczno¶ciach (137)
60. Przyzwyczajenia kszta³tuj± siê d³ugo i stopniowo (139)
61. Ludzie maj± wiêksz± motywacjê do wspó³zawodnictwa, gdy konkurentów jest niewielu (141)
62. Ludzi motywuje niezale¿no¶æ (142)
LUDZIE S¡ ZWIERZÊTAMI SPO£ECZNYMI
63. Grupa najbli¿szych znajomych zwykle liczy nie wiêcej ni¿ 150 osób (144)
64. Ludzie s± zaprogramowani na na¶ladowanie i empatiê (147)
65. Wspólne dzia³anie pog³êbia zwi±zki miêdzy lud¼mi (149)
66. Ludzie oczekuj±, ¿e interakcje w sieci bêd± zgodne z normami spo³eczno¶ciowymi (151)
67. Ludzie k³ami± z ró¿nym natê¿eniem, zale¿nie od medium (154)
68. Mózgi mówców i s³uchaczy synchronizuj± siê w trakcie prowadzenia komunikacji (156)
69. Mózg reaguje w sposób szczególny na ludzi, których zna siê osobi¶cie (157)
70. ¦miech ³±czy ludzi (159)
71. Na filmie ludzie potrafi± lepiej oceniæ, czy ¶miech jest prawdziwy, czy udawany (161)
JAK LUDZIE CZUJ¡
72. Siedem podstawowych emocji ma charakter uniwersalny (164)
73. Emocje s± nierozerwalnie zwi±zane z ruchem miê¶ni i odwrotnie (166)
74. Anegdoty s± bardziej skutecznym ¶rodkiem przekazu ni¿ dane (168)
75. Zapachy przywo³uj± emocje i wspomnienia (169)
76. Niespodzianki zawsze sprawiaj± ludziom przyjemno¶æ (171)
77. Ludzie s± szczê¶liwsi, gdy s± zajêci (173)
78. Sielankowe obrazy czyni± ludzi szczê¶liwymi (175)
79. Pierwszym powodem zaufania jest dla ludzi wygl±d i uk³ad (177)
80. S³uchanie muzyki uwalnia dopaminê w mózgu (179)
81. Im trudniej co¶ osi±gn±æ, tym bardziej ludzie to lubi± (180)
82. Ludzie przeszacowuj± reakcje na wydarzenia w przysz³o¶ci (181)
83. Ludzie maj± bardziej pozytywne nastawienie przed zdarzeniem i po nim ni¿ w jego trakcie (182)
84. Gdy ludzie s± smutni lub przestraszeni, wówczas najbardziej licz± na co¶, co ju¿ znaj± (184)
LUDZIE POPE£NIAJ¡ B£ÊDY
85. Ludzie zawsze bêd± pope³niaæ b³êdy; nie istnieje produkt, który bêdzie na nie odporny (188)
86. Ludzie pope³niaj± b³êdy, gdy s± zestresowani (190)
87. Nie wszystkie b³êdy s± z³e (194)
88. Ludzie pope³niaj± b³êdy, których rodzaje mo¿na przewidzieæ (195)
89. Ludzie stosuj± ró¿ne strategie poprawiania b³êdów (198)
JAK LUDZIE PODEJMUJ¡ DECYZJE
90. Ludzie podejmuj± wiêkszo¶æ decyzji pod¶wiadomie (202)
91. Pod¶wiadomo¶æ wie pierwsza (204)
92. Ludzie oczekuj± wiêkszego wyboru i wiêcej informacji, ni¿ s± w stanie przeanalizowaæ (206)
93. Dla ludzi wybór jest równoznaczny z kontrol± (208)
94. Ludzie mog± troszczyæ siê o czas bardziej ni¿ o pieni±dze (210)
95. Nastrój wp³ywa na proces podejmowania decyzji (212)
96. Decyzje podejmowane grupowo mog± byæ b³êdne (214)
97. Ludzie ulegaj± wp³ywom osobowo¶ci dominuj±cych (216)
98. Gdy ludzie s± niepewni, pozwalaj± innym decydowaæ, co robiæ (217)
99. Ludzie uwa¿aj±, ¿e inni s± bardziej podatni na wp³ywy ni¿ oni sami (219)
100. Ludzie wy¿ej oceniaj± produkty, które fizycznie znajduj± siê przed ich oczami (221)
Bibliografia (225)
Skorowidz (235)