reklama - zainteresowany?

100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II - Helion

100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
Autor: Susan Weinschenk
Tytuł oryginału: 100 Things Every Designer Needs to Know About People (2nd Edition)
Tłumaczenie: Piotr Pilch, Daniel Kaczmarek
ISBN: 978-83-283-7329-7
stron: 238, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2021-04-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 38,35 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-20,65 zł)

Dodaj do koszyka 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II

Tagi: Funkcjonalność stron i UX | Web Design

Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę internetową, interfejs użytkownika, czy przedmiot codziennego użytku, musisz dostosować projekt do wymagań grupy docelowej. To, jak dobry będzie projekt i jakie wrażenia wywoła u użytkowników, zależy przede wszystkim od tego, co o nich wiesz. Niekiedy jest to specyficzna wiedza. W jaki sposób ci konkretni ludzie myślą? Kiedy podejmują decyzję? Co sprawi, że wykonają czynności, których się od nich oczekuje? W jaki sposób wywołać u nich określone emocje związane z projektowanym produktem? Na te i na wiele innych pytań odpowiada psychologia projektowania.

To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie cenionego poradnika dla projektantów, którzy chcą tworzyć rzeczy użyteczne, przydatne i lubiane przez użytkowników. Zawiera wnikliwą analizę 100 niezwykle ważnych z punktu widzenia projektanta kwestii, będącą efektem przestudiowania setek publikacji naukowych oraz tego, jak opisane w nich zasady są wykorzystywane w codziennej pracy projektanta, który tworzy interfejsy, strony WWW, aplikacje czy urządzenia i korzysta z najróżniejszych technologii. Dzięki podanym tu wskazówkom Twoje projekty będą bardziej intuicyjne i angażujące - w swojej pracy bowiem uwzględnisz to, jak ludzie myślą, jak się zachowują i podejmują decyzje.

Z książki dowiesz się:

  • w jaki sposób przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorcy
  • jak kształtować przyzwyczajenia człowieka
  • jak przebiega proces podejmowania decyzji
  • kiedy ludzie popełniają błędy i jakie są ich rodzaje
  • jakie czynniki budzą zaufanie

Nikt się nie oprze temu, co zaprojektujesz!

Dodaj do koszyka 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II", wybierały także:

  • Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V
  • D3.js w akcji
  • Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
  • Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
  • Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów

Dodaj do koszyka 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II

Spis treści

100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II -- spis treści

  • Psychologia projektowania (X)

JAK LUDZIE WIDZĄ

  • 1. To, co widzisz, to nie to samo, co widzi Twój mózg (2)
  • 2. Widzenie peryferyjne ma większe znaczenie dla obioru tego, co się widzi, niż widzenie centralne (5)
  • 3. Ludzie identyfikują obiekty, rozpoznając wzorce (8)
  • 4. W mózgu znajduje się specjalny ośrodek, który rozpoznaje twarze (10)
  • 5. Specjalny obszar mózgu odpowiada za interpretowanie prostych cech wizualnych (13)
  • 6. Ludzie przeglądają zawartość ekranów na podstawie wcześniejszych doświadczeń oraz oczekiwań (15)
  • 7. Ludzie dostrzegają wskazówki, które mówią im, co zrobić z danym obiektem (17)
  • 8. Ludzie mogą nie zauważać zmian, które zachodzą w ich polu widzenia (21)
  • 9. Ludzie sądzą, że obiekty, które są blisko siebie, są ze sobą powiązane (23)
  • 10. Połączenie koloru czerwonego i niebieskiego jest nieprzyjemne dla oczu (24)
  • 11. Co jedenasty mężczyzna i co dwusetna kobieta cierpią na ślepotę na kolory (25)
  • 12. Kolory oznaczają różne rzeczy w różnych kulturach (29)

JAK LUDZIE CZYTAJĄ

  • 13. To mit, że duże litery utrudniają czytanie (32)
  • 14. Czytanie i rozumienie to dwie różne sprawy (35)
  • 15. Umiejętność identyfikowania wzorców pozwala ludziom rozpoznawać litery w różnych krojach (40)
  • 16. Rozmiar czcionki ma znaczenie (43)
  • 17. Tekst na ekranie czyta się trudniej Niż na papierze (45)
  • 18. Ludzie czytają szybciej dłuższe wiersze, lecz wolą czytać krótsze (46)

JAK LUDZIE ZAPAMIĘTUJĄ

  • 19. Pamięć krótkoterminowa ma ograniczoną pojemność (50)
  • 20. Ludzie zapamiętują tylko cztery rzeczy naraz (52)
  • 21. Ludzie muszą używać informacji, aby je sobie utrwalić (55)
  • 22. Informacje łatwiej się rozpoznaje, niż przypomina (57)
  • 23. Pamięć zużywa wiele zasobów umysłu (59)
  • 24. Ludzie rekonstruują wspomnienia za każdym razem, gdy je sobie przypominają (61)
  • 25. To dobrze, że ludzie zapominają (63)
  • 26. Wspomnienia najbardziej żywe są mylne (65)

JAK LUDZIE MYŚLĄ

  • 27. Ludzie lepiej przetwarzają informacje o niewielkich rozmiarach (68)
  • 28. Niektóre sposoby przetwarzania myślowego są bardziej wymagające od innych (71)
  • 29. Umysł błądzi przez 30 procent czasu (74)
  • 30. Im bardziej człowiek jest niepewny, tym bardziej broni swoich poglądów (76)
  • 31. Ludzie tworzą modele myślowe (78)
  • 32. Ludzie stykają się z modelami pojęciowymi (80)
  • 33. Ludzie najlepiej przetwarzają informacje podane w postaci opowieści (82)
  • 34. Ludzie najłatwiej uczą się na przykładach (85)
  • 35. Ludzie mają tendencje do tworzenia kategorii (87)
  • 36. Czas jest względny (89)
  • 37. Ludzie odrzucają informacje, które nie są zgodne z ich przekonaniami (91)
  • 38. Ludzie potrafią odpłynąć (93)
  • 39. Kultura wpływa na sposób myślenia (95)

JAK LUDZIE SKUPIAJĄ UWAGĘ

  • 40. Uwaga ma charakter selektywny (98)
  • 41. Ludzie przywykają do informacji (100)
  • 42. Wyćwiczone umiejętności nie wymagają świadomego skupienia uwagi (101)
  • 43. Spodziewana częstotliwość wpływa na skupienie uwagi (103)
  • 44. Nasza uwaga pozostaje skupiona mniej więcej przez dziesięć minut (105)
  • 45. Ludzie zwracają uwagę tylko na wyraziste cechy (106)
  • 46. Ludzie nie potrafią wykonywać kilku zadań naraz tak dobrze, jak im się wydaje (107)
  • 47. Niebezpieczeństwo, jedzenie, seks, ruch, twarze i opowieści najbardziej przyciągają uwagę (110)
  • 48. Głośne dźwięki zaskakują i przyciągają uwagę (112)
  • 49. Aby ludzie zwrócili na coś uwagę, muszą najpierw to coś sobie uświadomić (114)

CO MOTYWUJE LUDZI

  • 50. Motywacja ludzi wzrasta wraz ze zbliżaniem się do celu (118)
  • 51. Zmienność nagród motywuje bardziej (120)
  • 52. Dopamina stymuluje poszukiwanie informacji (123)
  • 53. Nieprzewidywalność każe ludziom szukać dalej (125)
  • 54. Ludzi bardziej motywują nagrody ukryte niż jawne (127)
  • 55. Ludzi motywuje postęp, doskonałość i kontrola (129)
  • 56. Ludzi motywują normy społeczne (131)
  • 57. Ludzie z natury są leniwi (132)
  • 58. Ludzie poszukają drogi na skróty tylko wtedy, gdy będzie ona łatwiejsza do przejścia (135)
  • 59. Ludzie szukają przyczyn w cechach ludzi, a nie okoliczności (136)
  • 60. Kształtowanie lub zmiana przyzwyczajenia są prostsze, niż się wydaje (138)
  • 61. Ludzie mają większą motywację do współzawodnictwa, gdy konkurentów jest niewielu (140)
  • 62. Ludzi motywuje niezależność (142)

LUDZIE SĄ ZWIERZĘTAMI SPOŁECZNYMI

  • 63. Grupa najbliższych znajomych zwykle liczy nie więcej niż 150 osób (144)
  • 64. Ludzie są zaprogramowani na naśladowanie i empatię (147)
  • 65. Wspólne działanie pogłębia związki między ludźmi (149)
  • 66. Ludzie oczekują, że interakcje w sieci będą zgodne z normami społecznościowymi (151)
  • 67. Ludzie kłamią z różnym natężeniem, zależnie od medium (153)
  • 68. Mózgi mówców i słuchaczy synchronizują się w trakcie prowadzenia komunikacji (156)
  • 69. Mózg reaguje w sposób szczególny na ludzi, których zna się osobiście (157)
  • 70. Śmiech łączy ludzi (159)
  • 71. Na filmie ludzie potrafią lepiej ocenić, czy śmiech jest prawdziwy, czy udawany (162)

JAK LUDZIE CZUJĄ

  • 72. Niektóre emocje mogą mieć charakter uniwersalny (166)
  • 73. Pozytywne odczucia względem grupy mogą skutkować myśleniem grupowym (169)
  • 74. Opowieści i anegdoty przekonują bardziej niż same dane (170)
  • 75. Jeśli ludzie nie odczuwają, nie mogą podejmować decyzji (171)
  • 76. Niespodzianki zawsze sprawiają ludziom przyjemność (173)
  • 77. Ludzie są szczęśliwsi, gdy są zajęci (175)
  • 78. Sielankowe obrazy czynią ludzi szczęśliwymi (177)
  • 79. Pierwszym powodem zaufania jest dla ludzi wygląd i układ (179)
  • 80. Słuchanie muzyki uwalnia dopaminę w mózgu (181)
  • 81. Im trudniej coś osiągnąć, tym bardziej ludzie to lubią (182)
  • 82. Ludzie przeszacowują reakcje na wydarzenia w przyszłości (184)
  • 83. Ludzie mają bardziej pozytywne nastawienie przed zdarzeniem i po nim niż w jego trakcie (185)
  • 84. Gdy ludzie są smutni lub przestraszeni, wówczas najbardziej liczą na coś, co już znają (187)

LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY

  • 85. Ludzie zawsze będą popełniać błędy; nie istnieje produkt, który będzie na nie odporny (190)
  • 86. Ludzie popełniają błędy, gdy są zestresowani (192)
  • 87. Nie wszystkie błędy są złe (196)
  • 88. Ludzie popełniają błędy, których rodzaje można przewidzieć (197)
  • 89. Ludzie stosują różne strategie poprawiania błędów (200)

JAK LUDZIE PODEJMUJĄ DECYZJE

  • 90. Ludzie podejmują większość decyzji podświadomie (204)
  • 91. Podświadomość wie pierwsza (206)
  • 92. Ludzie oczekują większego wyboru i więcej informacji, niż są w stanie przeanalizować (208)
  • 93. Dla ludzi wybór jest równoznaczny z kontrolą (210)
  • 94. Ludzie mogą troszczyć się o czas bardziej niż o pieniądze (212)
  • 95. Nastrój wpływa na proces podejmowania decyzji (214)
  • 96. Możesz uzyskać lepsze decyzje podejmowane grupowo (216)
  • 97. Ludzie podejmują decyzje ukierunkowane przyzwyczajeniami lub wartościami, lecz nie obydwoma kryteriami naraz (218)
  • 98. Gdy ludzie są niepewni, pozwalają innym decydować, co robić (220)
  • 99. Ludzie uważają, że inni są bardziej podatni na wpływy niż oni sami (222)
  • 100. Ludzie wyżej oceniają produkty, które fizycznie znajdują się przed ich oczami (224)
     
  • Bibliografia (227)
  • Źródła wybranych rysunków (235)

Dodaj do koszyka 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.