reklama - zainteresowany?

Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II - Helion

Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II
ebook
Autor: Jaime Levy
Tytuł oryginału: UX Strategy: Product Strategy Techniques for Devising Innovative Digital Solutions, 2nd Edition
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-8290-9
stron: 279, Format: ebook
Data wydania: 2021-09-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,85 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 35% (-24,15 zł)

Nakład wyczerpany

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Droga do sukcesu produktu cyfrowego prowadzi przez serce użytkownika. Historia biznesu obfituje w przykÅ‚ady Å›wietnych pomysÅ‚ów, które poniosÅ‚y spektakularnÄ… porażkÄ™ z powodu zlekceważenia wrażeÅ„ użytkownika. Przy opracowywaniu biznesowej strategii rozwoju produktu czy usÅ‚ugi trzeba wiÄ™c zacząć od zebrania kluczowych informacji o przyszÅ‚ych użytkownikach, ich potrzebach, preferencjach i przyzwyczajeniach, a także o konkurencyjnych produktach i perspektywach. Okazuje siÄ™ jednak, że Å‚Ä…czenie strategii typowo biznesowych z zasadami projektowania UX jest nieÅ‚atwym zadaniem.

To drugie, zaktualizowane i uzupeÅ‚nione wydanie praktycznego podrÄ™cznika dla przedsiÄ™biorców, projektantów UX i UI, a także menedżerów i strategów produktu. ZnalazÅ‚y siÄ™ w nim skuteczne narzÄ™dzia i techniki strategiczne, które udowodniÅ‚y swojÄ… przydatność w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych. NarzÄ™dzia te zostaÅ‚y udostÄ™pnione również w formie gotowego przybornika strategii UX. Pokazano tu, w jaki sposób zaplanować i przeprowadzić badania użytkowników, aby wyniki pozwoliÅ‚y na opracowanie skutecznych strategii produktowych. CaÅ‚ość zawartych w książce materiaÅ‚ów skÅ‚ada siÄ™ na solidny, przetestowany i skuteczny model praktyk uÅ‚atwiajÄ…cych wdrażanie innowacyjnych, udanych produktów cyfrowych.

W książce:

  • zastosowanie prowizorycznych profili klienta i technik rozpoznania rynku do definiowania grupy docelowej
  • techniki badaÅ„ i analizy konkurencji
  • projektowanie eksperymentów z wykorzystaniem prototypów
  • sposoby na szybkie, niedrogie i efektywne badania użytkowników online
  • cele, techniki i zasady prowadzenia kampanii marketingowych

Strategia UX — by zrobić na użytkowniku jak najlepsze wrażenie!

Spis treści

Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II eBook -- spis treści

  • Opinie o książce
  • WstÄ™p
    • Kto powinien przeczytać tÄ™ książkÄ™?
    • Dlaczego napisaÅ‚am tÄ™ książkÄ™?
    • Jak zostaÅ‚a uporzÄ…dkowana treść tej książki?
    • Przybornik Strategii UX
    • PodziÄ™kowania
  • RozdziaÅ‚ 1. Strategia UX co to takiego?
    • Ewolucja pojÄ™cia strategii UX
      • Czym byÅ‚a strategia UX w pierwszym wydaniu tej książki?
      • Czym jest strategia produktu?
      • Dlaczego strategia UX jest tak ważna?
  • RozdziaÅ‚ 2. Cztery elementy skÅ‚adowe strategii UX
    • W jaki sposób stworzyÅ‚am swój model strategii UX?
    • Element skÅ‚adowy nr 1: strategia biznesowa
      • Przywództwo kosztowe a zróżnicowanie
      • ZwiÄ…zek zróżnicowania UX ze strategiÄ… biznesowÄ…
      • Szablon modelu biznesowego
      • Szablon Lean
    • Element skÅ‚adowy nr 2: innowacja w zakresie wartoÅ›ci
    • Element skÅ‚adowy nr 3: zweryfikowane badania z udziaÅ‚em użytkowników
    • Element skÅ‚adowy nr 4: zabójczy projekt UX
      • Eliminowanie tarcia z codziennego życia
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 3. Weryfikacja propozycji wartoÅ›ci
    • Hitowa propozycja wartoÅ›ci
    • Propozycja wartoÅ›ci
    • Jeżeli nie chcesz bujać w obÅ‚okach
      • Krok nr 1: zdefiniuj podstawowy segment klientów
      • Krok nr 2: wskaż (najpoważniejszy) problem Twojego segmentu klientów
      • Krok nr 3: na podstawie sformuÅ‚owanych zaÅ‚ożeÅ„ opracuj prowizoryczne profile klientów
        • Budowa prowizorycznego profilu klienta
      • Krok nr 4: przeprowadź rozpoznanie rynku z udziaÅ‚em klientów, by pozytywnie lub negatywnie zweryfikować poczÄ…tkowÄ… propozycjÄ™ wartoÅ›ci Twojego rozwiÄ…zania
        • Wywiad dotyczÄ…cy klienta
          • Faza nr 1: wprowadzenie
          • Faza nr 2: pytania filtrujÄ…ce
          • Faza nr 3: wywiad
        • Rynki dwustronne
      • Krok nr 5: dokonaj oceny propozycji wartoÅ›ci na podstawie pozyskanych informacji (i wykonuj kolejne iteracje, aż skutecznie zestawisz produkt z rynkiem)
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 4. Badania na potrzeby analizy konkurencji
    • Nauka na wÅ‚asnych bÅ‚Ä™dach
    • Obserwacja konkurencji i znajdowanie wartoÅ›ciowych pomysłów
    • Konkurencja i jej znaczenie
      • Rodzaje konkurentów
      • Poszukiwanie konkurentów
      • Zawężanie zbioru konkurentów
    • Badanie zebranych punktów danych o konkurencji
      • Nazwa konkurenta
      • Adres URL lub odnoÅ›nik do sklepu z aplikacjami
        • Login i hasÅ‚o
      • Propozycja wartoÅ›ci
        • Rok zaÅ‚ożenia
        • Rundy finansowania
        • Strumienie przychodów
        • Ruch w ujÄ™ciu miesiÄ™cznym/ pobrania aplikacji
        • Liczba ofert, produktów, użytkowników itd.
        • Podstawowe kategorie
        • Media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe
        • Rodzaje treÅ›ci
        • Funkcje personalizacyjne
        • TreÅ›ci generowane przez użytkowników/ UGC
        • Przewaga konkurencyjna/ główne cechy
        • Ocena heurystyczna
        • Recenzje klientów
        • Uwagi ogólne i najnowsze wiadomoÅ›ci
        • Uwagi dla zespoÅ‚u
        • Analiza SWOT z perspektywy konkurenta
        • Uwaga na zakoÅ„czenie
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 5. Analiza konkurencji
    • Hitowa propozycja wartoÅ›ci, część druga
    • Analiza co to takiego?
    • Cztery kroki analizy konkurencji
      • Krok nr 1: przejrzyj i oznacz kolorami najwyższe i najniższe wartoÅ›ci
        • PrzeglÄ…danie danych
        • Pomiary danych
        • Zabawa kolorami
      • Krok nr 2: pogrupuj logicznie dane do celów porównawczych
      • Krok nr 3: dokonaj analizy poszczególnych konkurentów poprzez porównywanie cech tego produktu oraz zwiÄ…zanych z nim najlepszych praktyk
        • Kolumna poÅ›wiÄ™cona analizie poszczególnych konkurentów
        • Przeorganizuj konkurentów po raz ostatni
      • Krok nr 4: napisz Podsumowanie analizy konkurencji
      • Elementy podsumowania
        • Slajd 1.: tytuÅ‚
        • Slajd 2.: wprowadzenie
        • Slajd 3.: przeglÄ…d najgroźniejszych konkurentów
        • Slajd 4a, b, c: przeglÄ…d najgroźniejszych konkurentów
        • Slajd 5a, b, c: szczegóły o konkurentach poÅ›rednich
        • Główny wniosek
        • Slajd 6.: obecny stan rynku
        • Slajd 7.: szanse i zalecenia
    • Czas zająć stanowisko
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 6. Innowacja w zakresie wartoÅ›ci na scenopisie obrazkowym
    • Liczy siÄ™ przede wszystkim czas, naprawdÄ™!
    • Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie wartoÅ›ci
      • Identyfikowanie kluczowych wrażeÅ„
      • Wykorzystywanie wpÅ‚ywowych UX
      • Porównywanie cech i funkcji
      • Przedstawienie innowacji w zakresie wartoÅ›ci na scenopisie obrazkowym
      • Przedstawianie kluczowych wrażeÅ„ na scenopisach obrazkowych w trzech krokach
        • Krok nr 1: przygotuj opisy obrazów (narracjÄ™)
        • Krok nr 2: zbierz lub stwórz materiaÅ‚y wizualne
        • Krok nr 3: przedstaw scenopis na jednym arkuszu
    • Modele biznesowe a innowacja w zakresie wartoÅ›ci
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów
    • Daj z siebie wszystko
    • Jak uzależniÅ‚am siÄ™ od eksperymentów
    • Współczesna definicja eksperymentu
      • Terminologia eksperymentów
    • Szybkie prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartoÅ›ci
      • Czym jest szybkie prototypowanie?
      • Czym jest prototypowanie na potrzeby weryfikacji propozycji wartoÅ›ci?
      • Cztery kroki szybkiego prototypowania propozycji wartoÅ›ci
        • Krok nr 1: stwórz szkic prototypu
        • Krok nr 2: uruchom narzÄ™dzie do prototypowania i uporzÄ…dkuj swoje zasoby
        • Krok nr 3: stwórz wszystkie ekrany prototypu
        • Krok nr 4: ożyw go
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 8. Badania z udziaÅ‚em użytkowników
    • Marzec 2020 roku: nie ulec obÅ‚Ä™dowi
    • Badania z udziaÅ‚em użytkowników podstawy
    • Trzy główne etapy badaÅ„ online z udziaÅ‚em użytkownika
      • Etap planowania (1 2 tygodnie, w zależnoÅ›ci od wielkoÅ›ci zespoÅ‚u i liczby uczestników)
      • Etap wywiadów (1 2 dni)
      • Etap analizy (1 2 dni)
      • Etap planowania (1 2 tygodnie)
        • Krok nr 1: okreÅ›lenie hipotez
        • Krok nr 2: przygotowanie pytaÅ„
          • Powitanie (1 minuta)
          • Wprowadzenie (3 5 minut)
          • Demonstracja prototypu (20 minut)
          • Weryfikacja hipotezy (3 5 minut)
          • ZakoÅ„czenie (2 minuty)
          • Przećwicz rozmowÄ™ i przeprowadź test pilotażowy
          • Rozpatrz kwestie techniczne
        • Krok nr 3: rekrutacja uczestników online
          • Wynagrodzenie dla uczestników
          • Opublikuj ogÅ‚oszenia i odsiej kandydatów
          • Napisz ogÅ‚oszenie
          • OceÅ„ potencjalnych uczestników
          • Planowanie wywiadów
      • Etap prowadzenia wywiadów (1 2 dni)
        • Przygotowanie techniczne przed wywiadami
        • Prowadzenie rozmowy
        • Nagrywanie
        • Notowanie
      • Etap analizy (1 2 dni)
        • Po każdym wywiadzie wypeÅ‚nij sekcjÄ™ analizy
        • Prezentacja wniosków
        • WsÅ‚uchaj siÄ™ w sygnaÅ‚y
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 9. Projektowanie pod kÄ…tem konwersji
    • Lejek sprzedaży
    • Na tropie hakerów wzrostu
    • Prowadzenie eksperymentów ze stronami docelowymi
      • Zdefiniuj eksperyment
      • Utwórz stronÄ™ lub strony docelowe
        • Krok nr 1: wybierz platformÄ™ i szablon
        • Krok nr 2: dodaj treÅ›ci (wÅ‚asne i gotowe) i zmodyfikuj projekt
        • Krok nr 3: opracuj funkcjonalność
        • Krok nr 4: utwórz duplikaty lub warianty
          • Utwórz i uruchom reklamy internetowe
          • Projektowanie reklam
          • Warianty (jeÅ›li sÄ… potrzebne)
          • Zatwierdzanie reklam
          • Analiza rezultatów
          • Prezentacja rezultatów
          • Wytrwaj, dokonaj zwrotu lub wyhamuj!
    • Podsumowanie
  • RozdziaÅ‚ 10. Na zakoÅ„czenie
  • Dodatek. ŹródÅ‚a
    • RozdziaÅ‚ 1.
    • RozdziaÅ‚ 2.
    • RozdziaÅ‚ 3.
    • RozdziaÅ‚ 4.
    • RozdziaÅ‚ 5.
    • RozdziaÅ‚ 6.
    • RozdziaÅ‚ 7.
    • RozdziaÅ‚ 8.
    • RozdziaÅ‚ 9.
    • RozdziaÅ‚ 10.
      • O autorce
      • Kolofon

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.