Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku - Helion

Tytuł oryginału: UX Strategy: How to Devise Innovative Digital Products that People Want
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
ISBN: 978-83-283-2942-3
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2017-02-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,40 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-19,60 zł)
Strategia wrażeń użytkownika (UX) wymaga umiejętnego połączenia strategii biznesowej oraz projektowania UX. Niestety jak dotąd brakowało łatwego w zastosowaniu modelu łączenia tych dwóch dziedzin w praktyce. Ten niezwykle praktyczny podręcznik zawiera nieskomplikowane narzędzia i techniki strategiczne, które pomogą Twojemu zespołowi i Tobie w tworzeniu innowacyjnych produktów cyfrowych, z których inni faktycznie będą chcieli korzystać.
Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, projektantem UX lub UI, menedżerem produktu, czy też jednym z członków wewnętrznego zespołu przedsiębiorczego, znajdziesz tutaj metody o różnym stopniu zaawansowania, które będziesz mógł z miejsca wykorzystać w codziennej pracy. Autorka przedstawia tu także biznesowe analizy przypadków, kontekst historyczny i przykłady z życia wzięte, a ponadto dokłada zapis rozmów z wybitnymi strategami, którzy wyjaśniają, jak oni widzą zagadnienie strategii UX.
- Zdefiniuj i zweryfikuj docelową grupę użytkowników z wykorzystaniem prowizorycznych profili klienta oraz technik rozpoznania rynku.
- Przeprowadź badania i analizę konkurencji w celu lepszego poznania zatłoczonego rynku lub stworzenia na nim jakiejś niepowtarzalnej wartości.
- Pomóż członkom swojego zespołu skoncentrować się na podstawowej użyteczności produktu oraz modelu biznesowym poprzez prowadzenie uporządkowanych eksperymentów na prototypach.
- Projektuj lejki UX zwiększające zaangażowanie klientów poprzez łączenie pożądanych działań użytkowników z odpowiednimi wskaźnikami.
„Jaime już od 1993 roku zadziwia mnie swoimi zachwycającymi produktami cyfrowymi. Przeczytaj przytaczane przez nią ciekawe historie, zapoznaj się z jej lekcjami, a też będziesz umiał stworzyć coś niesamowitego”.
— Mark Frauenfelder, założyciel firmy Boing Boing, redaktor magazynu „Make”
„Jaime tworzyła przełomowe rozwiązania z zakresu UX na długo przed tym, zanim dziedzinę tę w ogóle nazwano UX. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak zejść z drogo swoim klientom i samemu sobie, a także jak tworzyć wartość dla wszystkich, którzy mają kontakt z Twoim produktem lub usługą”.
— Douglas Rushkoff, autor książek Present Shock oraz Program or Be Programmed
Osoby które kupowały "Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 59,00 zł, (35,40 zł -40%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (77,40 zł -40%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (29,40 zł -40%)
Spis treści
Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku eBook -- spis treści
Przedmowa (5)
Wstęp (7)
1. Strategia UX - co to takiego? (11)
- Błędne przekonania dotyczące strategii UX (12)
- No to czym, u licha, jest ta strategia UX? (16)
- Dlaczego strategia UX jest tak ważna? (17)
2. Cztery elementy składowe strategii UX (19)
- W jaki sposób stworzyłam swój model strategii UX? (20)
- Element składowy nr 1: strategia biznesowa (23)
- Element składowy nr 2: innowacja w zakresie wartości (28)
- Element składowy nr 3: zweryfikowane badania z udziałem użytkowników (32)
- Element składowy nr 4: zabójczy projekt UX (34)
- Podsumowanie (38)
3. Weryfikacja propozycji wartości (39)
- Hitowa propozycja wartości (40)
- Propozycja wartości (41)
- Podsumowanie (58)
4. Badania na potrzeby analizy konkurencji (59)
- Nauka na własnych błędach (60)
- Macierz analizy konkurencji (61)
- Konkurencja i jej znaczenie (62)
- Podsumowanie (80)
5. Analiza konkurencji (81)
- Hitowa propozycja wartości, część druga (82)
- Analiza - co to takiego? (83)
- Podsumowanie (99)
6. Innowacja w zakresie wartości na scenopisie obrazkowym (101)
- Liczy się przede wszystkim czas, naprawdę! (102)
- Techniki dochodzenia do innowacji w zakresie wartości (105)
- Modele biznesowe a innowacja w zakresie wartości (119)
- Podsumowanie (121)
7. Tworzenie prototypów na potrzeby eksperymentów (123)
- Daj z siebie wszystko (124)
- Jak uzależniłam się od eksperymentów (127)
- Testowanie dopasowania produktu i rynku z wykorzystaniem prototypów (136)
- Podsumowanie (149)
8. Partyzanckie badania z udziałem użytkowników (151)
- Partyzanckie badania z udziałem użytkowników - operacja Silver Lake Café (152)
- Badania z udziałem użytkowników a partyzanckie badania z udziałem użytkowników (155)
- Podsumowanie (175)
9. Projektowanie pod kątem konwersji (177)
- Na tropie hakerów wzrostu (178)
- Macierz lejka (181)
- Eksperymenty ze stroną docelową na etapie potencjalnego zainteresowanego (196)
- Podsumowanie (204)
10. Stratedzy w swoim środowisku naturalnym (205)
- Holly North (206)
- Peter Merholz (214)
- Milana Sobol (223)
- Geoff Katz (230)
11. Na zakończenie (239)
Skorowidz (243)