reklama - zainteresowany?

Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe - Helion

Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe
Autor: Jeffrey Zeldman
Tytuł oryginału: Designing with Web Standards
Tłumaczenie: Janusz Grabis (rozdz. 1-9), Szymon Kobalczyk (rozdz. 10-16, dod. A)
ISBN: 83-7361-394-3
stron: 408, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-04-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 45,00 zł

Dodaj do koszyka Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Tagi: Funkcjonalność stron i UX | Tworzenie stron WWW

Tworzenie serwisów WWW może być bardzo frustrującym zajęciem. Jakże często spotykamy się z sytuacją, kiedy dopracowany i przetestowany w jednej przeglądarce serwis WWW wygląda koszmarnie w innej? Ile razy trzeba było przepisywać kod serwisu z powodu pojawienia się nowej przeglądarki i nowych "możliwości"? Najwyższy czas na zmianę. Standardy projektowania serwisów WWW opracowano właśnie po to, aby takie sytuacje nie miały miejsca. Mają one pomóc projektantowi w tworzeniu serwisów WWW, które będą wyglądać tak samo dobrze w każdej przeglądarce i na każdym urządzeniu.

Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji dla każdego projektanta serwisów WWW. Zawarte w niej informacje umożliwią stworzenie serwisu, który nie tylko będzie uniwersalny, czytelny, łatwy w nawigacji, testowaniu i aktualizowaniu, ale także zgodny ze wszystkimi wytycznymi dotyczącymi projektowania sieciowego.

Czytając tę książkę, dowiesz się:
  • Dlaczego Twoje serwisy WWW wyglądają inaczej w różnych przeglądarkach
  • Czym kierują się twórcy standardów sieciowych
  • Jakie problemy wystąpiły przy pierwszych próbach znormalizowania metod projektowania
  • Jak stworzyć czytelny i uniwersalny kod z wykorzystaniem języka XHTML
  • W jaki sposób stworzyć strony WWW tak, aby były poprawnie wyświetlane na różnych urządzeniach
  • Jak zdefiniować wygląd strony za pomocą stylów CSS
  • Jak poradzić sobie z różnymi przeglądarkami
  • Jak rozwiązać problemy związane z czcionkami na stronach WWW
  • W jaki sposób zaimplementować w serwisie WWW mechanizmy ułatwień dostępu
  • Jak wykorzystać na stronie skrypty oparte na modelu DOM (Document Object Model)

Dodatkowym, bardzo pomocnym materiałem, jest zestawienie informacji o używanych obecnie przeglądarkach internetowych.

O autorze:
Jeffrey Zeldman jest jednym z najbardziej znanych projektantów sieciowych na świecie. W 1998 roku był współzałożycielem The Web Standards Project -- stowarzyszenia projektantów i konstruktorów serwisów sieciowych [więcej...]

Dodaj do koszyka Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe

 

Osoby które kupowały "Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe", wybierały także:

  • D3.js w akcji
  • 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
  • Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu
  • Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem
  • Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V

Dodaj do koszyka Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Spis treści

Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe -- spis treści

O Autorze (13)

Wprowadzenie (15)

  • Nie wszystko dla wszystkich (15)
    • Teoria a praktyka (16)
    • Układy hybrydowe: rychły koniec? (16)
  • Ciągłość, nie zbiór sztywnych reguł (19)
    • Pokazuj, nie sprzedawaj (19)
    • Niech praca sprzedaje się sama (20)
    • Sprzedaż domowa (21)
  • Zapach zmian (21)

Część I Houston, mamy problem (23)

Zanim zaczniesz (25)

  • Nakręcanie kosztów, zmniejszanie zwrotów (25)
  • Przerwanie cyklu starzenia się (27)
  • Czym jest zgodność w przód? (28)
  • Żadnych zasad, żadnego dogmatu (29)
  • Praktyka, nie teoria (31)
  • Czy ta podróż jest naprawdę potrzebna? (32)

Rozdział 1. (99,9% witryn jest przestarzałych 35)

  • Nowoczesne przeglądarki i standardy sieciowe (36)
    • Nowy kod do nowej pracy (36)
  • Problem "wersji" (38)
  • Myślenie wsteczne (39)
    • Przestarzałe znaczniki: dodatkowy koszt dla właścicieli witryn (42)
    • Zgodność wstecz (43)
    • Blokowanie użytkowników nie wpływa dobrze na interesy (45)
    • Droga do Pacanowa (48)
  • Dobre traktowanie złego kodu (49)
  • Lek (51)

Rozdział 2. Projektowanie i budowanie z użyciem standardów (53)

  • Pokonywanie trudności (55)
  • Koszt projektowania przed wprowadzeniem standardów (56)
  • Nowoczesna strona starymi metodami (57)
  • Trzy elementy standardów sieciowych (60)
    • Struktura (60)
    • Prezentacja (62)
    • Zachowanie (62)
  • W praktyce (63)
  • Zalety metod przejściowych (63)
  • Projekt standardów sieciowych: przenośność w zastosowaniu (66)
    • Jeden dokument dla wszystkich (67)
  • A List Apart: jedna strona, wiele widoków (69)
    • Projektowanie nie tylko z przeznaczeniem na ekran (71)
    • Oszczędność czasu i kosztów, wzrost zysków (72)
  • Co dalej? (73)
    • Przejściowa zgodność w przód (73)
    • Całkowita zgodność w przód (75)

Rozdział 3. Problem ze standardami (79)

  • Miło popatrzeć, trudno zakodować (79)
    • Wspólne zamiary, wspólne środki (81)
    • Przyjęcie standardów a rzeczywistość (82)
  • 2000 - rok, w którym przeglądarki osiągnęły dojrzałość (83)
    • IE5/Mac: przełączanie i powiększanie (84)
    • Mocne posunięcie Netscape'a (84)
    • Przełamanie tamy (87)
  • Za mało, za późno? (88)
    • CSS: pierwsze koty za płoty (88)
  • Złe przeglądarki prowadzą do złych praktyk (89)
    • Klątwa złego odwzorowywania (90)
    • Brak dziedziczenia (91)
    • Złe zachowanie (92)
    • Długo oczekiwany standard w językach skryptowych (92)
  • Mało czytelne witryny, niezrozumiałe nazewnictwo (93)
    • Problemy akademickie a problemy ekonomiczne (94)
    • Konsorcjum sugeruje, firmy sprzedają (95)
    • Świadomość produktu a świadomość standardów (95)
  • Flash (97)
    • Wartość Flasha (97)
    • Problem z Flashem (100)
    • Inny problem z Flashem (100)
  • Zgodność to brzydkie słowo (101)
    • Potęga języka w formowaniu percepcji (101)
    • Problem z inspiracją (101)
    • Inne problemy (102)

Rozdział 4. XML podbija świat (oraz inne opowieści o sukcesach standardów sieciowych) (105)

  • Uniwersalny język (XML) (106)
    • Porównanie XML-a i HTML-a (106)
    • Jeden rodzic, wiele dzieci (107)
    • Niezbędny element profesjonalnego oprogramowania (108)
    • Bardziej popularny niż MTV (110)
    • Pięć spraw świadczących o potędze technologii (111)
    • Pokaźna dawka wynalazków (112)
    • Narzędzia do publikacji dla całej reszty (113)
    • Do twoich usług (115)
  • XML a twoja witryna (115)
    • Ciągle w fazie przedszkola (116)
  • Zgodny z natury (116)
  • Era współpracy (117)
    • Testy i specyfikacje (117)
    • Jak można ze sobą współpracować? (118)
  • Standardy sieciowe i narzędzia (119)
    • Grupa zadaniowa Dreamweaver (120)
    • Narzędzia WYSIWYG przełomu wieków (dwa z trzech nienajgorsze) (121)
    • FrontPage: niezgodny z założenia (121)
  • Nadejście układów CSS (122)
    • Kampania uaktualniania przeglądarek (122)
    • Początek potopu (126)
    • Skąd czerpać style? (126)
    • Chwilowa moda... o ustalonym przeznaczeniu (130)
  • Upowszechnianie standardów sieciowych (130)
    • Witryny komercyjne dają się ponieść fali (132)
    • Wired Digital zmienia technologię (133)
    • Łączenie standardów z metodami tradycyjnymi (135)
    • Do akcji wkracza W3C (137)
  • Podsumowanie (137)

Część II Projektowanie i budowanie (139)

Rozdział 5. Nowoczesny układ znaczników (141)

  • Ukryty schemat kiepskiego kodu (144)
  • Przeformułowanie (146)
  • Podsumowanie (148)
  • Który XHTML jest dla mnie najlepszy? (148)
    • 10 najważniejszych powodów, dla których warto wybrać XHTML (149)
    • 5 powodów, dla których nie warto wybierać XHTML-a (150)

Rozdział 6. XHTML: restrukturyzacja sieci (151)

  • Konwersja do XHTML-a: proste zasady, łatwe wytyczne (152)
    • Na początku poprawny typ dokumentu i przestrzeń nazw (152)
    • Zadeklaruj typ zawartości strony (154)
    • Wszystkie znaczniki pisz małymi literami (156)
    • Wartości wszystkich atrybutów umieszczaj w cudzysłowach (158)
    • Wszystkie atrybuty wymagają wartości (159)
    • Zamykaj wszystkie znaczniki (159)
    • Zamykaj również "puste" znaczniki (160)
    • Zakaz stosowania podwójnych myślników w komentarzach (161)
    • Koduj wszystkie znaki < i & (161)
    • Podsumowanie zasad XHTML-a (161)
  • Kodowanie znaków: toporne, bardziej toporne i najbardziej toporne (162)
    • Unicode i inne zestawy znaków (162)
  • Leczenie strukturalne (163)
    • Sensowne kodowanie dokumentu (163)
    • Swoboda w ustalonych ramach (164)
  • Elementy wizualne i struktura (167)

Rozdział 7. Struktura w układzie ścisłym i hybrydowym: gwarancja zwartych i trwałych stron (169)

  • Czy każdy element musi być strukturalny? (170)
    • div, id i inni pomocnicy (171)
    • Odważ się robić mniej (174)
  • Układy hybrydowe i spójny kod: co należy, a czego nie wolno (175)
    • Nazwijmy złe rzeczy po imieniu (176)
    • Powszechne błędy w układach hybrydowych (176)
    • Znaczniki div są w porządku (179)
    • Pokochać atrybut id (180)
    • Zakaz stosowania nadmiarowych komórek tabel (181)
  • Przeterminowane metody w paradzie (183)
    • Czas map (183)
    • Cięcie i składanie (184)
    • W obronie układów tabelek nawigacyjnych (186)
    • Nadmiarowa rozwlekłość tabel (186)
    • Powraca zły CSS (187)
    • Co dalej? (189)

Rozdział 8. XHTML w przykładach: układ hybrydowy (część I) (191)

  • Zalety metod hybrydowych zastosowanych w tym rozdziale (191)
    • Arkusze stylów zamiast JavaScriptu (192)
  • Podstawowe podejście (wstęp) (192)
    • Oddzielne tabele: korzyści pod względem CSS i funkcji ułatwień dostępu (193)
    • Skip navigation - co i jak (194)
    • Dodatkowe atrybuty id (198)
  • Pierwszy kod taki sam jak ostatni (199)
    • Kod nawigacji: pierwsza tabela (199)
    • Prezentacja, semantyka, czystość i grzech (200)
    • Kod treści (druga tabela) (201)

Rozdział 9. Podstawy CSS (203)

  • Wstęp do CSS (203)
    • Korzyści z CSS (204)
  • Anatomia stylów (204)
    • Selektory, deklaracje, właściwości i wartości (205)
    • Wielokrotne deklaracje (206)
    • Biała przestrzeń i brak rozpoznawania wielkości znaków (207)
    • Wartości ogólne i alternatywne (207)
    • Selektory grupowe (208)
    • Dziedziczenie i jego rozłączanie (209)
    • Selektory kontekstowe (potomne) (210)
    • Selektory id i kontekstowe selektory id (211)
    • Selektory klas (212)
    • Łączenie selektorów do tworzenia zaawansowanych efektów (213)
  • Style zewnętrzne, osadzone i inline (215)
    • Zewnętrzne arkusze stylów (215)
    • Style inline (218)
  • Metoda "najlepszego możliwego scenariusza" (218)
    • Od stylów osadzonych do zewnętrznych: metoda dwóch arkuszy (219)
    • Względne i absolutne ścieżki plików (220)
    • Korzyści płynące ze stosowania metod najlepszego możliwego scenariusza i dwóch arkuszy stylów (220)

Rozdział 10. Zastosowanie CSS: układ hybrydowy (część II) (221)

  • Przygotowanie ilustracji (221)
  • Ustalenie podstawowych parametrów (223)
    • Style ogólne, więcej na temat skrótów i marginesów (223)
    • Elementy niewidoczne i blokowe (224)
    • Kolory odnośników (wprowadzamy pseudoklasy) (226)
    • Poprawiamy inne pospolite elementy (228)
    • Więcej na temat rozmiarów czcionek (229)
    • Rozmieszczenie podziałów strony (232)
  • Elementy nawigacyjne: pierwsze podejście (234)
  • CSS dla elementów nawigacyjnych: pierwsza próba przy drugim podejściu (237)
  • CSS dla elementów nawigacyjnych: ostatnie podejście (238)
  • Czynności końcowe: style zewnętrzne oraz efekt "jesteś tutaj" (239)

Rozdział 11. Praca z przeglądarką. Część I: przełączanie przez typ dokumentu i tryb standardowy (243)

  • Saga o przełączaniu przez deklarację typu dokumentu (244)
    • Przełącznik do włączania i wyłączania standardów (245)
    • Przełączenie przełącznika (246)
  • Sterowanie wydajnością przeglądarki: przełącznik typu dokumentu (247)
    • Trzy tryby pracy przeglądarek Gecko (247)
    • Kompletne i niekompletne deklaracje typu dokumentu (248)
    • Pełna lista kompletnych deklaracji typu dokumentu XHTML (249)
  • Świętujmy różnorodność przeglądarek! (A przynajmniej nauczmy się z nią żyć) (252)
    • Problem luk pomiędzy obrazkami w Gecko (252)
    • Od "niech żyje różnorodność" do "@#$! Tego $#@$." (256)

Rozdział 12. Praca z przeglądarką. Część II: model ramkowy, błędy i sposoby radzenia sobie z nimi (257)

  • Model ramkowy i jego braki (258)
    • Jak działa model ramkowy? (259)
    • Jak model ramkowy został złamany? (260)
    • Sztuczka z modelem ramkowym: CSS stanie się bardziej demokratyczny dzięki odpowiednim zabezpieczeniom (266)
  • Błąd znaków odstępu w IE dla Windows (268)
  • Błąd właściwości "float" w IE6 dla Windows (271)
  • Flash i QuickTime: obiekty pożądania? (273)
    • Obiekty osadzane: opowieść o próżności i zemście (273)
    • Dwie pieczenie na jednym ogniu: osadzanie obiektów multimedialnych przy przestrzeganiu standardów (274)
    • Łyżka dziegciu w beczce miodu: <object> nie działa (275)
  • Świat, w którym omijanie błędów jest codziennością (277)

Rozdział 13. Praca z przeglądarką. Część III: typografia (279)

  • Rozmiar ma znaczenie (279)
  • Kontrola użytkownika (280)
  • Horrory starej szkoły (280)
    • Punkty sporne (282)
  • Nareszcie standardowy rozmiar - ale na jak długo? (283)
    • Wszelkie starania zniweczone przez jedno kliknięcie (285)
    • Upojenie węszycieli: zła reakcja na zmiany w przeglądarkach (285)
    • Chimera i Safari: świetna wydajność, wstyd w kwestii rozmiarów (287)
  • Jednostki em zawodzą (289)
    • Ustawienia użytkownika a jednostki em (293)
  • Piksele dowodzą, że piksele działają (294)
    • Najmniejsza jednostka: to rzecz całkowicie względna (295)
    • Kłopot z pikselami (297)
  • Metoda symbolicznych rozmiarów czcionek (299)
    • Dlaczego wartości symboliczne wygrywają z jednostkami em i procentami? (300)
    • Początkowe problemy przy implementacji wartości symbolicznych (301)
    • Wartości symboliczne dojrzewają: metoda Fahrnera (302)
    • Użyteczne czcionki: poszukiwania trwają (304)

Rozdział 14. Podstawowe mechanizmy ułatwień dostępu (305)

  • Dostępność według podręczników (306)
  • Powszechna dezorientacja (308)
    • Zły duch macza w tym palce (308)
  • Prawo i kompozycja (310)
    • Wyjaśniamy znaczenie paragrafu 508 (310)
  • Obalamy mity dostępności (313)
    • Mit: dostępność zmusza cię do tworzenia dwóch wersji witryny (313)
    • Mit: wersja tekstowa zaspakaja wymagania równego lub równorzędnego dostępu (313)
    • Mit: dostępność kosztuje zbyt wiele (314)
    • Mit: dostępność wymusza tworzenie prymitywnych, słabej jakości projektów (316)
    • Mit: zgodnie z paragrafem 508 witryna musi wyglądać tak samo we wszystkich przeglądarkach i agentach użytkownika (316)
    • Mit: dostępność jest "tylko dla osób niepełnosprawnych" (317)
    • Mit: Dreamweaver MX/Watchfire's Bobby/ Tutaj wstaw nazwę narzędzia rozwiązuje wszelkie problemy dostępności (317)
    • Mit: projektanci mogą swobodnie ignorować przepisy o dostępności, jeśli tak nakazują im klienci (318)
  • Udogodnienia dostępu element po elemencie (318)
    • Obrazki (319)
    • Apple QuickTime i inne przesyłane strumieniowo obrazy wideo (321)
    • Macromedia Flash 4/5 (321)
    • Macromedia Flash MX (322)
    • Kolory (324)
    • CSS (324)
    • Efekty rollover oraz inne zachowania implementowane w skryptach (326)
    • Formularze (328)
    • Mapy obrazu (328)
    • Układy oparte na tabelach (328)
    • Tabele przechowujące dane (329)
    • Ramki i aplety (329)
    • Elementy błyskające lub migające (329)
  • Sprawdzone narzędzia (330)
  • Korzystanie z serwisu Bobby (330)
    • Interpretowanie list kontrolnych (331)
    • Zachowaj kolejność: nasz dobry znajomy atrybut tabindex (331)
  • Planowanie dostępu: jak na tym skorzystasz (336)

Rozdział 15. Wykorzystanie skryptów opartych na modelu DOM (339)

  • Poznaj DOM (339)
    • Standardowy sposób na to, by strony WWW zachowywały się jak aplikacje (340)
    • Zatem gdzie to działa? (342)
    • Brakująca (inter)akcja: środowiska nieobsługujące DOM (343)
    • Drobne detale DOM (345)
  • Proszę, DOM, nie zrób im krzywdy (345)
  • Pokazywanie i ukrywanie (349)
  • Dynamiczne menu (opuszczane i rozwijane) (353)
  • Przełączniki stylów: ułatwiają dostęp, oferują wybór (354)

Rozdział 16. Przeprojektowywanie z zastosowaniem CSS (359)

  • Definiujemy cele (359)
    • Charakter marki (360)
    • 10 najważniejszych celów (360)
    • W tym szaleństwie tkwi metoda (362)
  • Ustalamy podstawowe parametry (365)
    • Instalujemy pasek boczny (366)
    • Ustalenie położenia (367)
    • Tworzymy kolorowe paski (369)
    • Przestrzeń dla treści (370)
  • Projektowanie oparte na regułach (371)
  • Przycisk strony głównej z efektem rollover (374)
    • Inne zastosowania metody Fahrnera zastępowania obrazków (FZO) (376)
  • Pasek nawigacyjny w CSS/XHTML (379)
    • Dodajemy style (379)
  • Czynności końcowe (384)

Dodatki (389)

Dodatek A Nowoczesne przeglądarki: dobre, złe i okropne (391)

  • Zgodne przeglądarki: pierwsza fala (392)
    • Opera 7 (392)
    • MSIE5+/Macintosh (392)
    • Netscape 6+ (393)
    • Mozilla 1.5 (393)
    • Safari (394)
    • MSIE 6/Windows (394)
    • MSIE 5.5/Windows (395)
    • MSIE 5/Windows (395)
    • Netscape 4 (396)
    • MSIE 4 (396)

Skorowidz (397)

Dodaj do koszyka Projektowanie serwisów WWW. Standardy sieciowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.