Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce - Helion
ISBN: 978-83-283-4494-5
stron: 304, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2018-11-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Dowiedz siÄ™, co zrobić, aby Twój projekt IT zakoÅ„czyÅ‚ siÄ™ sukcesem
- Dlaczego tak wiele projektów IT koÅ„czy siÄ™ porażkÄ…?
- Co zrobić, aby Twoja inwestycja nie poszła na marne?
- Jakie praktyki wdrożeniowe systemów IT pozwolÄ… Ci osiÄ…gnąć sukces?
- Gdzie warto i należy inwestować swój czas i uwagÄ™, realizujÄ…c projekt IT?
Poznaj odpowiedzi na te pytania i podejdź profesjonalnie do swojego projektu!
To nie jest typowy podrÄ™cznik do zarzÄ…dzania projektami informatycznymi, zawężony do jednej konkretnej i uniwersalnej technologii. Autor wskazuje krok po kroku, jak w praktyce zdefiniować, zrealizować i wdrożyć z sukcesem nowy system informatyczny lub zaktualizować istniejÄ…cy. SzczegóÅ‚owo przedstawia proces przygotowania i odbioru projektu IT z perspektywy biznesowej. Publikacja odnosi siÄ™ do rynku polskiego, polskich problemów i praktyk... negatywnych i pozytywnych.
Znajdziesz tu szablony konkretnych dokumentów i przydatnych procedur, takich jak procedura odbioru gotowej aplikacji. Książka ta omawia również kwestiÄ™ inwestowania w dokumentacjÄ™ systemu - do jakiego stopnia i kiedy warto to robić, jakie sÄ… możliwe podejÅ›cia do testowania rozwiÄ…zaÅ„, jak wycenić planowane prace, jak zadbać o odpowiednie doÅ›wiadczenie użytkownika (UX) i jak unikać puÅ‚apek zwiÄ…zanych z uzależnieniem siÄ™ od jednego dostawcy usÅ‚ug IT. CaÅ‚y sporzÄ…dzony materiaÅ‚ zostaÅ‚ stworzony na podstawie doÅ›wiadczeÅ„ praktycznych, z uwzglÄ™dnieniem paradygmatu efektywnoÅ›ci kosztowej oraz koncentracji na osiÄ…gniÄ™ciu oczekiwanego rezultatu biznesowego. Wszystko to zostaÅ‚o opatrzone licznymi przykÅ‚adami i ponad 100 rysunkami.
W tej książce znajdziesz:
- Opis etapów poprzedzajÄ…cych uruchomienie projektu IT
- Sposoby prowadzenia projektów informatycznych
- Narzędzia i metody wykorzystywane w analizie biznesowej i systemowej
- Definiowanie zakresu i sposobu zapewniania zgodności projektu z wymaganiami
- Procedury odbioru projektu i testowanie aplikacji
- Zapewnianie wÅ‚aÅ›ciwego UX i metody wyceny projektów
Zobacz już dziś, jak prawidłowo przygotowywać i odbierać projekty informatyczne!
Osoby które kupowały "Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
Spis treści
Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce -- spis treści
Wstęp 7
1. Uruchomienie projektu 11
- Sponsor projektu/Komitet SterujÄ…cy 11
- Uzasadnienie biznesowe 12
- Inicjatywa projektowa 13
- Selekcja inicjatyw projektowych 18
- O modelu V 25
- Projekt kaskadowy vs adaptacyjny 27
- Co dalej? 28
2. Analiza biznesowa 31
- BPMN 31
- UML - analiza biznesowa 39
- ArchiMate 53
- Historie użytkowników 59
- Inżynieria wymagań 62
- Zgodność legislacyjna 74
- Bezpieczeństwo 79
- Standardy techniczne 85
- Dokumentacja 87
- Zakres projektu 91
- Dokumentacja analityczna 96
- Zapytanie rynku o informacje (RFI) 100
3. Analiza systemowa 107
- Podejście obiektowe 107
- UML - analiza systemowa 108
- Oczami programisty 117
- Wzorce projektowe 132
- ERD 142
- Narzędzia 146
- Certyfikacja 150
4. Z życia wzięte, cz. 1 - rozmowa z Jackiem Błażejczykiem 155
5. Odbiory 165
- Plan testów 166
- Scenariusze testowe 169
- Typy testów 172
- Testy adaptacyjne (ang. agile testing) 187
- Automatyzacja testów 196
- Ciągła integracja 198
- Plan wdrożenia 202
- Protokoły odbioru 204
- Procedura odbiorowa 207
- Narzędzia 215
- Certyfikacja 216
6. Z życia wzięte, cz. 2 - rozmowa z Krzysztofem Gwardysem 221
7. Wybrane zagadnienia 229
- User experience (UX) 229
- Vendor lock-in 236
- Wyceny 240
Zakończenie 259
A. Odpowiedzi do ćwiczenia dotyczącego inżynierii wymagań 261
B. Wzorce projektowe 265
C. Antywzorce projektowe 285
D. Wzory protokoÅ‚ów odbioru 291
Skorowidz 295