Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów - Helion
Tytuł oryginału: Design for Hackers: Reverse Engineering Beauty
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-246-6324-8
stron: 344, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)
Pasjonująca wyprawa w świat projektów!
Tego jeszcze nie byÅ‚o! Książka, która rozprawia siÄ™ z mitami oraz wyjaÅ›nia powszechnie przyjÄ™te zaÅ‚ożenia. Prawda, że Comic Sans to znienawidzona czcionka? Ale czy wiesz dlaczego? Czy zÅ‚ota proporcja faktycznie ma znaczenie? Dlaczego Monet nigdy nie używaÅ‚ czarnego na swoich obrazach? To tylko niektóre z pytaÅ„, nad którymi zastanawia siÄ™ David Kadavy — utytuÅ‚owany projektant, który rozÅ‚ożyÅ‚ klasyczne zasady projektowania i techniki webdesignerów na części pierwsze. Co jeszcze umieÅ›ciÅ‚ w tej wyjÄ…tkowej książce?
Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat odpowiedniego zagospodarowania przestrzeni i tworzenia przejrzystych układów. Jeżeli chcesz tworzyć eleganckie, intrygujące i przyciągające wzrok prace, ta książka wprost idealnie spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo zawiera ona wiele informacji o niuansach i sprawach historycznych, lecz wciąż mających wpływ na dzisiejsze sposoby projektowania. Uważaj, ta lektura naprawdę wciąga!
Dowiedz siÄ™:
- dlaczego używanie czcionki Comic Sans jest niewskazane
- w jaki sposób teoria kolorów wpływa na codzienną pracę
- jak zapewnić projektowi przejrzystość
Myśl jak haker, a Twoje projekty będą nowatorskie,
niebanalne i funkcjonalne!
Osoby które kupowały "Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
Spis treści
Design dla hakerów. Sekrety genialnych projektów eBook -- spis treści
Wprowadzenie (15)
- Design jako nowa piśmienność (16)
- Postawa hakera (17)
- Problem z designem (19)
CZĘŚĆ I ZROZUMIEĆ DESIGN
Rozdział 1. Dlaczego design jest ważny (23)
- Czym design jest (25)
- Czym design nie jest (27)
- Warstwy projektu (29)
- Cel (31)
- Medium i technologia (31)
- Decyzje estetyczne (32)
- Podsumowanie (32)
Rozdział 2. Funkcje designu (33)
- Projektowanie graficzne a projektowanie doświadczenia użytkownika (35)
- Podstawy projektowania doświadczenia użytkownika (36)
- Projekty wizualne w różnych kategoriach produktów (38)
- Czasami wystarczy przeciętna oprawa graficzna (39)
- Oprawa graficzna bywa atutem (40)
- Analiza doświadczenia użytkownika na Twitterze (42)
- Persony użytkowników (43)
- Przypadki użycia (44)
- Szkielet (46)
- Wiedza stosowana (47)
CZĘŚĆ II MEDIUM I FORMA
Rozdział 3. Medium i forma w typografii (51)
- Tragedia złych wyborów: dlaczego nienawidzimy Comic Sans (52)
- Typograf w powrozach: słowo i jego niezmienna forma (59)
- Kształtowanie się naszego alfabetu (61)
- Narodziny naszych liter (64)
- Twitter Cesarstwa Rzymskiego (65)
- Rozkwit typografii rzymskiej (66)
- Krój, który przeżył (76)
- Wynalezienie i upowszechnienie druku (76)
- Wycinanie stempli: kołyska niezmiennej formy słowa (77)
- Wenecja i renesans (78)
- Francja i Garamond (79)
- Garamond współcześnie: dlaczego nie używamy go w internecie (79)
- Narodziny "fontów internetowych" (80)
- Wielki krok naprzód (81)
- Trzecia droga (82)
- Ograniczenia można twórczo wykorzystać - a nawet parodiować (85)
- Wiedza w praktyce (87)
Rozdział 4. Technologia i kultura (89)
- Jak powstajÄ… trendy (90)
- Narodziny impresjonizmu (90)
- Grafika w Web 2.0 (96)
- Design to również SEO (104)
- Dlaczego SEO jest ważne (107)
- Dobór właściwych słów kluczowych (108)
- Treść i kodowanie (110)
- Wiedza w praktyce (116)
CZĘŚĆ III KOMPOZYCJA
Rozdział 5. Oszukańcza złota liczba: zrozumieć proporcje (119)
- Czym sÄ… proporcje? (121)
- Proporcja i design (123)
- Fakty i mity o złotej proporcji (124)
- ZÅ‚ota proporcja i ciÄ…g Fibonacciego: podobne, lecz inne (126)
- Złota proporcja a człowiek (127)
- Mity o złotej proporcji (129)
- Inne atrakcyjne proporcje (133)
- ProstokÄ…t 1:√2 (133)
- ProstokÄ…t 2:3 (134)
- ProstokÄ…t 3:4 (135)
- Proporcje w naszym świecie (135)
- Muzyka i taniec (136)
- Przyroda (137)
- Komputery i urządzenia przenośne (139)
- Proporcje w praktyce (140)
- Wiedza w praktyce (146)
Rozdział 6. Przyciągnąć wzrok: zasady kompozycji (147)
- Relacje kompozycyjne (148)
- Kierunek czytania (149)
- Prowadzenie wzroku przez kompozycjÄ™ (150)
- Relacje między pierwszym planem a tłem (155)
- Zasady projektowania (158)
- Dominacja (159)
- Podobieństwo (160)
- Rytm (162)
- Faktura (164)
- Kierunek (165)
- Kontrast (170)
- Dlaczego logo MailChimp jest piękne: zastosowanie zasad kompozycji i projektowania (171)
- Relacje między pierwszym planem a tłem (173)
- Dominacja (174)
- Podobieństwo (174)
- Rytm (176)
- Faktura (177)
- Kierunek (177)
- Kontrast (177)
- Wiedza w praktyce (179)
Rozdział 7. Ożywić informacje: hierarchia wizualna (181)
- Jak rozumiem hierarchiÄ™ (182)
- Hierarchia jest ekspresyjna (184)
- Na hierarchię może wpłynąć wiele czynników wizualnych (184)
- Czynniki hierarchizujÄ…ce - wszystkie z osobna (185)
- Przestrzeń negatywna (186)
- Grubość i wielkość pisma (191)
- Kolor (195)
- Dekoracje (196)
- Hierarchia w działaniu (201)
- Wiedza w praktyce (204)
CZĘŚĆ IV KOLOR
Rozdział 8. Nauka o barwach (209)
- Czym jest kolor? (211)
- Oczy, które kłamią (212)
- Metameryzm (213)
- Stałość barw (213)
- Powidoki (214)
- Jak działa układ wzrokowy (215)
- Czopki (215)
- Teoria trzech kolorów a teoria kolorów przeciwstawnych (216)
- Mieszanie kolorów widma a koło barw (218)
- Åšlepota barw (219)
- Określić barwy (221)
- Munsell (222)
- Odcień, nasycenie i wartość (223)
- Model barw Lab (224)
- Modele kolorów i grafiki informacyjne (225)
- Kolor i dane jakościowe (225)
- Kolor i dane ilościowe (226)
- Sekwencyjne a rozbieżne palety kolorów (230)
- Myślenie systemem szesnastkowym: zrozumieć kolory internetowe (231)
- Zrozumieć RGB (232)
- RGB w systemie szesnastkowym (234)
- Poruszanie się po szesnastkowym "sześcianie" (235)
- Przyszłość: HSL (238)
- Modele kolorów w działaniu: dlaczego wizytówki i strony internetowe wyglądają (i będą wyglądać) inaczej (239)
- Ekrany RGB a drukowanie w CMYK (240)
- Gamy kolorów (241)
- Praca z różnymi nośnikami i zarządzanie kolorem (243)
- Wiedza w praktyce (247)
Rozdział 9. Teoria koloru (249)
- Reakcje na barwy na przestrzeni dziejów (251)
- Reakcje na barwy a biologia człowieka (251)
- Potęga czerwieni: dlaczego nigdy nie sprostasz "wyzwaniu Target" (252)
- Jak czerwień działa na mózg (253)
- Kora przedczołowa i racjonalne myślenie (253)
- Atak na korę przedczołową (254)
- Kora przedczołowa i podejmowanie decyzji (255)
- Kolor i kontekst (257)
- Co to oznacza (258)
- Badania nad innymi kolorami (259)
- Kolor i kultura (260)
- Schematy kolorystyczne i koło barw (261)
- Wybór kolorów i konwencje internetowe (263)
- TÅ‚a (263)
- Grafika i tekst (264)
- Kolory akcentujÄ…ce (268)
- Interakcja barw: dlaczego Monet nigdy nie malował na czarno (268)
- Impresjoniści: mistrzowie barw (269)
- Teoria kolorów: co odkryli impresjoniści (270)
- Jak Monet używał kolorów (274)
- Używaj kolorów jak Monet (276)
- Schematy kolorystyczne (278)
- Monochromatyczny (278)
- Analogiczny (280)
- Komplementarny (280)
- Półkomplementarny (284)
- Triadyczny (284)
- Tetradyczny (287)
- Wariacje (288)
- Kreowanie nastroju kolorem (290)
- Tajemniczy, ekskluzywny (291)
- Ożywiony (292)
- Przytłumione (294)
- Naturalne (295)
- Kreatory palet i schematów kolorystycznych (296)
- Wiedza w praktyce (298)
DODATKI
Dodatek A Dobór i zestawianie krojów (301)
- Klasyfikacja krojów pisma (303)
- Kroje szeryfowe (304)
- Kroje bezszeryfowe (306)
- Kroje afiszowe (306)
- Struktura liter: szkielet (307)
- Kroje humanistyczne (307)
- Kroje geometryczne (308)
- Kroje realistyczne (308)
- Zestawianie krojów (308)
- Zasada (309)
- WyjÄ…tek (309)
- Dlaczego kroje do siebie pasujÄ… (311)
- Najsprytniejsza sztuczka: wybierz sobie jednego typografa (316)
- Wszystkie kroje, które będą Ci kiedykolwiek potrzebne (317)
Dodatek B Etykieta typograficzna (321)
- Zniekształcanie pisma: czego nie robić (323)
- Sztuczne pogrubienie (323)
- Sztuczna kursywa (323)
- Sztuczne kapitaliki (324)
- RozciÄ…ganie tekstu (326)
- Obrysowywanie tekstu (327)
- Tekst a obrazy i tekstury (328)
- Skład tekstu (329)
- Akapity (329)
- Unikaj justowania (331)
- Unikanie bękartów i szewców (332)
- Szczegóły (332)
- Cudzysłów cudzysłowowi nierówny (333)
- Pauzy, półpauzy i łączniki (333)
- Ligatury Å‚Ä…czÄ… litery (334)
Skorowidz (337)