SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile - Helion
ISBN: 978-8-3011-7951-9
stron: 284, Format: ebook
Data wydania: 2015-07-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
Od momentu ukazania siÄ™ pierwszego wydania książki Scrum i nie tylko… na polskim rynku, nastÄ…piÅ‚ wyraźny postÄ™p w temacie korzystania z metod zwinnych. Coraz rzadziej spotykamy osoby czy organizacje, które nie wiedzÄ… co oznacza hasÅ‚o Agile, a na pewno czym jest Scrum. Scrum nadal pozostaje najbardziej popularnym sposobem realizacji Manifestu Agile w praktyce. Potrzeba wiedzy przesunęła siÄ™ z pytania „O co chodzi?” na „Jak to mamy robić u nas?”. Coraz wiÄ™cej firm przechodzi transformacjÄ™ do Agile i jeÅ›li jeszcze nie budujÄ… wartoÅ›ciowych produktów, to przynajmniej starajÄ… siÄ™ realizować projekty w sposób zwinny.
Wraz ze wzrostem popularności słów kluczowych Agile i Scrum pojawił się zalew informacji w tym temacie. Trudno odnaleźć się w tym szumie informacyjnym i stwierdzić co jest prawdą, co jest ważne i na czym się skupić. Książka, którą trzymasz w ręku to zarazem przewodnik po świecie Agile jak i klucz do jego głębszego zrozumienia. Funkcja porządkowania wiedzy została potwierdzona w informacji zwrotnej, którą zgromadziliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat.
Osoby które kupowały "SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile", wybierały także:
- Odoo 10 Implementation Cookbook 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Building ERP Solutions with Microsoft Dynamics NAV 175,88 zł, (29,90 zł -83%)
- Modern Scala Projects 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Learning Einstein Analytics 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Mastering Microsoft Dynamics CRM 2016 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
Spis treści
SCRUM i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile eBook -- spis treści
Przedmowa
Wstęp
Podziękowania
Jak czytać tę książkę?
Rozdział 1. W tym szaleństwie jest metoda
1.1. (R)ewolucje
Do przemyślenia
Rozdział 2. Waterfall
2.1. Omówienie metody Waterfall
Do przemyślenia
Rozdział 3. Agile
3.1. Manifest Agile
3.2. 12 Zasad Agile
3.3. Deklaracja wspóÅ‚zależnoÅ›ci
3.4. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi
Do przemyślenia
Rozdział 4. Rodzina Metod Agile
4.1. Lean Software Development
4.1.1. Historia powstania
4.1.2. Zasady Lean
4.1.3. W. Edwards Deming
4.1.4. PDCA – Cykl Deminga
4.2. Kanban
4.3. Programowanie Ekstremalne
4.3.1. Role XP
4.3.2. Wartości XP
4.3.3. Praktyki XP
4.3.4. Cykl XP
4.4. Feature-Driven Development
4.4.1. Pięć Procesów FDD
4.4.2. Praktyki FDD
4.4.3. Diagram kumulacyjnego przepływu
4.4.4. Parking Lot Diagram
4.5. Dynamic Systems Development Method
4.5.1. Zasady DSDM
4.5.2. Cykl Życia Projektu
4.5.3. Role DSDM
4.6. Crystal
4.6.1. Cele Crystal
4.6.2. Właściwości Crystal
4.6.3. ZwiÄ…zek Crystal z XP
4.7. Wpływy i przenikanie metod zwinnych
Do przemyślenia
Rozdział 5. Scrum
5.1. Pochodzenie i podstawowe mechanizmy
5.1.1. Nowa gra wytwarzania nowych produktów
5.1.2. Mechanizmy Scrum
5.1.3. Rozwój Scrum i Organizacje CertyfikujÄ…ce
5.2. Framework Scrum
5.2.1. Filary Scrum
5.2.2. Role
5.2.3. Artefakty
5.2.4. Wydarzenia
5.2.5. Zasady
Do przemyślenia
Rozdział 6. O czym Scrum Guide nie powiedział, a chciałbyś to wiedzieć
6.1. Wartości Scrum
6.2. Wykresy Spalania
6.2.1. Wykres Spalania Sprintu
6.2.2. Wykres Spalania Wydania
6.2.3. Kiedy reagować, a kiedy nie?
6.3. Sprint Zero
6.4. Scrum of Scrums
6.5. Modyfikacje Scrum
6.6. Oznaki problemów
6.7. Usłużny Lider
6.8. Åšwinie i kurczaki
6.9. Gdzie jest Menedżer Projektu?
6.10. Scrum Board
6.11. Jak przeprowadzić Retrospekcję Sprintu
6.11.1. Rozpoczęcie
6.11.2. Zebranie informacji
6.11.3. WyciÄ…gniÄ™cie wniosków
6.11.4. Ewaluacja poprzedniej retrospekcji
6.11.5. Decyzje i planowanie działań
6.11.6. Zakończenie Retrospekcji
6.12. Pielęgnacja Rejestru Produktu
6.12.1. DEEP
6.12.2. Kiedy pielęgnować?
6.13. Co z defektami?
6.14. Wyłaniająca się architektura
Do przemyślenia
Rozdział 7. Problemy z wymaganiami
Do przemyślenia
Rozdział 8. Wizja
8.1. Koleżeńska Jednomyślność
8.2. Opakowanie Produktu
8.3. Wypowiedź w Windzie
8.4. Przyszły Komunikat Prasowy
Do przemyślenia
Rozdział 9. Persony
9.1. Budowa Persony
9.2. Typy Person
Do przemyślenia
Rozdział 10. User Story
10.1. Budowa User Story
10.2. Porównanie z IEEE 830
10.3. Wymagania Techniczne
10.4. Epiki i Tematy
10.4.1. Epik
10.4.2. Temat
10.5. Dobra User Story - Model INVEST
10.6. Góra Lodowa Rejestru Produktu
10.7. Grupowanie
10.8. Metody podziału
10.8.1. Role
10.8.2. Kroki Workflow
10.8.3. Warianty Reguł Biznesowych
10.8.4. GÅ‚ówny WysiÅ‚ek
10.8.5. Prosta – ZÅ‚ożona
10.8.6. Różne Typy Danych
10.8.7. Różne Metody Wprowadzania Danych/Platformy
10.8.8. Różnice w WydajnoÅ›ci
10.8.9. Operacje CRUD
10.8.10. WyciÄ…gnij Kolec
10.8.11. Wystarczająco Dobre/Piękne
Do przemyślenia
Rozdział 11. Szacowanie
11.1. Aspekty Szacowania
11.1.1. Unikalność
11.1.2. Psychologia
11.1.3. Jednostki
11.1.4. Precyzja
11.2. Tradycyjne Metody Szacowania
11.2.1. COCOMO II, czyli COnstructive COst MOdel
11.2.2. Analiza Punktów Funkcyjnych
11.2.3. Wideband Delphi
11.3. Szacowanie w Agile
11.3.1. Jak zacząć?
11.3.2. Planning Poker®
11.3.3. Proste porównanie
11.3.4. Affinity
11.3.5. Rozmiary koszulek
11.3.6. Ponowne szacowanie
11.3.7. Na co zwracać uwagę
Do przemyślenia
RozdziaÅ‚ 12. Ustalanie priorytetów
12.1. MoSCoW
12.2. Monopol Money
12.3. 100-Point Method
12.4. Planning Poker dla Wartości
12.5. Analiza Kano
12.6. Relatywne Ważenie
12.7. Selekcja Tematów
12.8. Punktowanie Tematów
12.9. Priorytety Finansowe
12.10. Mapowanie Story
Do przemyślenia
Rozdział 13. Planowanie
13.1. Planowanie Tradycyjne
13.2. Planowanie w Agile
13.2.1. Planowanie Wydania
13.2.2. Planowanie Iteracji
Do przemyślenia
Rozdział 14. Agile Coaching
14.1. Dlaczego coaching jest potrzebny?
14.2. Czym jest Coaching?
14.3. Agile Coaching
Do przemyślenia
Rozdział 15. Kontrakty w Agile
15.1. Stopniowany Kontrakt z UstalonÄ… CenÄ…
15.2. Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie
15.3. Money for Nothing and Change for Fee
Do przemyślenia
Rozdział 16. Wprowadzanie Agile
16.1. TrochÄ™ statystyk
16.2. Kroki wprowadzania zmiany
16.3. Przebieg zmiany
Do przemyślenia
Rozdział 17. Skalowanie Agile
17.1. Co może oznaczać Skalowanie Agile i do czego jest potrzebne?
17.2. Co wiąże się ze Skalowaniem Agile?
17.3. Podstawowe zasady skalowania Scrum
17.4. Large-Scale Scrum – LeSS
17.4.1. Podstawy i ogólne zaÅ‚ożenia
17.4.2. LeSS Large
17.4.3. LeSS Huge
17.5. Nexus
17.5.1. Podstawy i ogólne zaÅ‚ożenia
17.5.2. Działanie
17.6. Scrum at Scale
17.6.1. Podstawy i ogólne zaÅ‚ożenia
17.7. Scaled Agile Framework
17.7.1. Podstawy i ogólne zaÅ‚ożenia
17.7.2. Poziom Zespołu
17.7.3. Poziom Programu
17.7.4. Poziom Portfolio
17.8. Model Spotify
17.8.1. Podstawy i ogólne zaÅ‚ożenia
17.8.2. Organizacja zespoÅ‚ów
17.8.3. Ekosystem wspierajÄ…cy strukturÄ™
Do przemyślenia
Bibliografia
W Sieci
Indeks
SÅ‚ownik
Scrum w Pigułce