reklama - zainteresowany?

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - Helion

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
mp3
Autor: Michał Bartyzel
ISBN: 978-83-283-6886-6
stron: 280, Format: mp3
Data wydania: 2020-05-12
Księgarnia: Helion

Cena książki: 12,90 zł (poprzednio: 53,75 zł)
Oszczędzasz: 76% (-40,85 zł)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Tagi: Kompetencje osobiste | ZarzÄ…dzanie projektami IT

Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszÄ… umieć siÄ™ dogadać. Brak wspólnej wizji, Å›wiadomoÅ›ci istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiÄ™dzy wspóÅ‚pracujÄ…cymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w Å›rodowisku Agile, gdzie ludzie ze Å›wiata biznesu i developerzy pracujÄ… razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje siÄ™ niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejÄ™tnoÅ›ci miÄ™kkie majÄ… tam wiÄ™ksze znaczenie niż umiejÄ™tnoÅ›ci techniczne, które Å‚atwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejÄ™tność jak jazda samochodem czy programowanie. MichaÅ‚ Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkÅ‚adajÄ…c caÅ‚y proces rozmowy na proste elementy. DziÄ™ki temu czytelnik może nauczyć siÄ™ rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posÅ‚uguje siÄ™ prostym i zrozumiaÅ‚ym jÄ™zykiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. NarzÄ™dzia, które czytelnik dostaje do rÄ™ki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarÄ™ wyróżnia siÄ™ spoÅ›ród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu - w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tÅ‚umaczenie z jÄ™zyka angielskiego, ani próba zastosowania amerykaÅ„skich technik w polskich realiach. Liczne przykÅ‚ady zaczerpniÄ™te prosto z życia pokazujÄ…, jakie bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. GwarantujÄ™, że niejeden raz uÅ›miechniesz siÄ™ podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

 

Osoby które kupowały "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:

  • Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej
  • Socjotechnika. Sztuka zdobywania wÅ‚adzy nad umysÅ‚ami. Wydanie II
  • Angielski dla specjalist
  • LinkedIn na start. Kurs video. Zbuduj mark
  • ASAP. Jak nauczyć siÄ™ jÄ™zyka obcego tak szybko, jak to możliwe

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Spis treści

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone Audiobook -- spis treści

Wstęp do wydania drugiego (9)

Wstęp do wydania pierwszego (11)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)

  • Dla kogo jest ta książka? (14)
  • Ile zarzÄ…dzania jest w zarzÄ…dzaniu wymaganiami? (17)
  • Klient, który wie, czego chce (19)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)

  • Nonszalancja programistów (23)
  • Podsumowanie (29)

RozdziaÅ‚ 3. Wspólna wizja (31)

  • Czym jest wizja? (32)
  • Wizja a zakres systemu (33)
  • FormuÅ‚owanie wizji (35)
  • Nazwa jest ważna (36)
  • Wizja jest wspóÅ‚dzielona albo nie ma jej wcale (39)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)

  • Proces biznesowy, czyli co siÄ™ dzieje u klienta (47)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)

  • Kto prowadzi konwersacjÄ™? (53)
  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
  • Åšwiadomość sÅ‚ownictwa w trakcie konwersacji (58)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)

  • Czym jest potrzeba? (64)
  • Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)

  • Podstawowa struktura konwersacji (92)
  • Konkretyzowanie wymagaÅ„ (97)
  • Uogólnianie wymagaÅ„ (132)
  • Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiÄ…zaÅ„ (149)
  • Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)

  • Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
  • Pytania zamkniÄ™te i otwarte (160)
  • Wyrażanie oczekiwaÅ„ poprzez zaprzeczenie (162)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
  • Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)

  • Mechanika a chemia konwersacji (177)
  • Parafrazowanie (178)
  • Technika pozytywnej intencji (184)
  • Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
  • Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
  • Podsumowanie (208)

RozdziaÅ‚ 10. Ustalanie priorytetów wymagaÅ„ (209)

  • Pytanie i eliminowanie (210)
  • Ważność a pilność (215)
  • Excelowe czary-mary (222)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)

  • Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
  • Przygotowanie spotkania (231)
  • Prowadzenie spotkania (241)
  • Zamykanie spotkania (247)
  • FormuÅ‚y spotkaÅ„ na różne okazje (248)
  • Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)

  • Wizja (258)
  • Odkrywanie potrzeb (259)
  • Konkretyzowanie (260)
  • Technika skrzynki (262)
  • Ekrany użytkownika (263)
  • Uogólnianie (263)
  • PowiÄ™kszanie przestrzeni możliwych rozwiÄ…zaÅ„ (265)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiÄ…zaÅ„ (265)
  • Pytania trafiajÄ…ce w samo sedno (266)
  • Zmiana ram odniesienia (267)
  • Parafrazowanie (268)
  • Technika pozytywnej intencji (269)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
  • Komunikacja wedÅ‚ug modelu NVC (271)
  • Ustalanie priorytetów za pomocÄ… pytaÅ„ (272)
  • Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Lektura uzupełniająca (279)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.