reklama - zainteresowany?

Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty - Helion

Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty
Autor: Dan Margulis
Tytuł oryginału: Professional Photoshop 6: The Classic Guide to Color Correction
TÅ‚umaczenie: Joanna Pasek, Robert Riger
ISBN: 83-7197-761-1
stron: 392, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-10-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 99,00 zł

Dodaj do koszyka Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Tagi: Edycja zdjęć | Photoshop

Nowe wydanie znanej książki zostało dostosowane odpowiednio do zmian, jakie zachodzą w naszej branży. Uwzględniłem własne, nowe pomysły oraz sugestie tych, którzy zapoznali się z wcześniejszymi wydaniami. Blisko połowa materiału jest nowa. Czytelnicy poprzednich wydań przekonają się, że rozdziały od 1. do 6. są dość podobne, choć zmieniłem niektóre obrazki na inne, lepiej ilustrujące temat, i przepisałem na nowo kilka fragmentów rozdziału 2.

Nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem. Podstawowe zasady korekcji są ponadczasowe i nie zmieniają się wraz z wejściem kolejnej wersji Photoshopa. Każdy obraz, jaki tu opisuję, mógł zostać w podobny sposób skorygowany -- choć mogłoby to być nieco bardziej pracochłonne -- nawet w Photoshopie 3, który pojawił się na rynku w roku 1994. (Wcześniej Photoshop nie był wyposażony w warstwy, które są niezbędne przy wykonywaniu niektórych opisywanych tu operacji.)

W rozdziałach 2. -- 5., dla uproszczenia, pracować będziemy cały czas w trybie CMYK, choć większość cyfrowych obrazów zaczyna swe istnienie w innych trybach. W rozdziale 6. omówimy dokładnie proces separacji, kładąc szczególny nacisk na GCR. Kolejne trzy rozdziały poświęcimy związkom między poszczególnymi przestrzeniami kolorów; te trzy rozdziały zostały znacznie zmienione w porównaniu z ostatnim wydaniem. Zastanowimy się, między innymi, w jakich przypadkach korzystna może być praca w RGB lub LAB. Wszystko o kalibracji oraz o precyzji procesu separacji znajdziesz w rozdziałach 10. -- 12., które są całkowicie nowe. W rozdziale 10. omawiać będziemy podstawy kalibracji, a w rozdziale 11. ustawienia koloru Photoshopa. Rozdział 12., na żądanie Czytelników, został w całości poświęcony najbardziej skomplikowanemu zagadnieniu związanemu z kalibracją; przyrostowi punktu rastrowego. Jak zwykle, postaramy się raczej dać całościowy obraz zagadnienia niż zbiór szczegółowych receptur przeznaczonych dla użytkowników bieżącej wersji Photoshopa.

Stało się tradycją, iż kolejne wydania "Korekcji i separacji..." zawierały tajemną wiedzę specjalistów od separacji obrazów; można tu było znaleźć techniki znane tylko nielicznym, jak np. metoda korygowania za pomocą krzywych wyłącznie wybranych zakresów tonalnych obrazu lub opis manipulacji GCR-em. Do tego dokładano zawsze garść technik, o których nikt wcześniej nie słyszał, lecz wkrótce stały się one całkiem szeroko stosowane. Do tej grupy zaliczam poszerzone użycie trybu LAB, metodę mieszania kanałów i wybiórcze wyostrzanie kanałów. Rozdział 16. idealnie wpisuje się w ten trend. Omówimy w nim metodę mieszania kanałów opartego na jasności, nad którą pracowałem przez ostatnich parę lat. Z moich doświadczeń wynika, że może ona być naprawdę przydatna.

Aby przetrzeć drogę tej nowej technice, uaktualniłem cały rozdział 13., w którym omawiana jest konwersja kolorowych obrazów do obrazów czarno-białych. Rozdział ten uchodził za niezmiernie nowatorski, gdy opublikowano go po raz pierwszy w roku 1994, tak że w wydaniu z roku 1998 pozostawiłem go bez zmian. Zasady takiej konwersji są wciąż takie same, lecz ich objaśnienie jest teraz bardziej przystępne.

Rozdział 14. poświęcony jest rozmaitym rodzajom rozdzielczości, z jakimi miewamy do czynienia, a rozdział 15. dotyczy zjawiska mory, przy czym sporo uwagi poświęcono obrazom skanowanym z rastrowanych oryginałów. Te dwa rozdziały nie różnią się wiele od swych odpowiedników z roku 1998. Ostatni rozdział kończy się tym samym, co niegdyś, sympatycznym obrazkiem z kuflem piwa. Nie licząc jednak tego jednego przykładu, jest całkiem nowy. W oddzielnej ramce znajdziesz tam krótkie omówienie zasad postępowania z obrazem; ta ściągawka pomoże ci opracować właściwą strategię. To podsumowanie wiadomości zawartych w tej książce. Starałem się przedstawić proces myślowy, jaki powinniśmy zastosować przy analizie każdego nowego obrazu.

""

Dodaj do koszyka Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

Wprowadzenie 9

1. Co powinniśmy zrobić z tym zdjęciem?

  • WstÄ™p 17
  • Definicja "jakoÅ›ci" 18
  • Cele manipulowania kolorem 19
  • Czy powinniÅ›my dorównać oryginaÅ‚owi? 19
  • Dorównać wyobrażeniu 22
  • Ty bÄ™dziesz sÄ™dziÄ… 23
  • Standard CMYK 25
  • Osiem zagadkowych kanałów 27
  • Kolory dopeÅ‚niajÄ…ce 28
  • SiÅ‚a krzywych 30
  • Wszystkie narzÄ™dzia, których możesz kiedykolwiek potrzebować 31

2. Korekcja kolorów za pomocą liczb

  • WstÄ™p 35
  • Podstawowy cel korekcji 36
  • Magiczne liczby 37
  • Szukaj pewniaka 39
  • Rysowanie krzywych: krok pierwszy 42
  • Naprawiamy Nowy Åšwiat 45
  • Naprawiamy samochody (i nie tylko) 46
  • Intencja fotografa 49
  • Zobaczy różowego konia 51
  • ZaÅ‚ożysz siÄ™? 51
  • Liczby i oceny 54

3. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast

  • WstÄ™p 57
  • Pod warunkiem, że Å‚apie myszy 59
  • ZdjÄ™cia high key i low key 61
  • WypÅ‚yÅ„my na gÅ‚Ä™bsze wody 63
  • Jak potraktować Å›nieg? 65
  • Poprawiamy efekty dziaÅ‚ania maszyny 69
  • O kontraÅ›cie i jego cenie 72

4. Precyzyjne wyostrzanie

  • WstÄ™p 75
  • Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie) oszukuje oczy 76
  • Cztery grzechy Å›miertelne wyostrzania 76
  • Omijanie problemów 78
  • Mój wÄ…ski margines 80
  • Kilka nowych zmarszczek 81
  • Parametry wyostrzania 83
  • Może to jej urok, a może...wyostrzenie 85
  • BÅ‚yskotki 88
  • Najważniejsza jest precyzja 88
  • Strzeż siÄ™ biaÅ‚ych obwódek 90
  • Kilka ostrych słów 93

5. Mieszanie kanałów jest jak poezja

  • WstÄ™p 95
  • Chronimy to, co najsÅ‚absze 98
  • Z mchu i paproci 99
  • Soczyste owoce 101
  • Rytm zbliżajÄ…cych siÄ™ kroków 103
  • Styl tamtych czasów 105
  • Czerwona sukienka 108
  • Na Å‚asce grafika 109

6. Kluczem w korekcji koloru jest K

  • WstÄ™p 113
  • Hipotetyczny system kolorów 114
  • Czarny jak pomaraÅ„czowy 115
  • GCR - jeżeli masz wÄ…tpliwoÅ›ci, to go nie używaj 116
  • Kiedy wiÄ™cej czarnego oznacza lepszy rezultat 119
  • Elastyczność podczas drukowania 121
  • Powtarzalność z GCR 122
  • BÅ‚otniste kolory a ustawienia CMYK 123
  • Korekcja za pomocÄ… GCR 125
  • Wyróżnianie kolorów neutralnych 125
  • Książę ciemnoÅ›ci 126
  • Jak zachować szczegóły w cieniach 129
  • Jak uratować cienie, których prawie nie ma 132
  • Czy potrafisz to przeczytać? 135
  • Nadlewanie (trapping) 137
  • Znajdowanie odpowiednika koloru Pantone 138
  • Wszystko do siebie pasuje 141

7. RGB to CMY

  • WstÄ™p 143
  • Interwencja policji nafarbienia 144
  • Krzywa przyrostu punktu rastrowego 146
  • Krótki prolog 148
  • Subtelne różnice 149
  • Kontrast w górÄ™! 151
  • Co zrobić z pÅ‚askimi kanaÅ‚ami? 152
  • Poprawiamy oÅ›wietlenie 153
  • Cyjan, wszÄ™dzie cyjan 155
  • Co z pracami, które pozostanÄ… w RGB? 157

8. HSB to LAB

  • WstÄ™p 159
  • HSB i LAB 160
  • Gdy jaskrawe kolory nie sÄ… pożądane 161
  • Nasycenie i dystans 162
  • Ostra jazda na kanale L 165
  • Zarówno prosty, jak i skomplikowany 166
  • Urok staroÅ›ci 169
  • Eksperymenty z A i B 170
  • Zalety korekcji krzywych AB 172
  • Zmiana ksztaÅ‚tu krzywych AB 173
  • Najlepszy kanaÅ‚ do rozmycia 175
  • Deklaracja niepodlegÅ‚oÅ›ci 176
  • TrochÄ™ stÄ…d, trochÄ™ stamtÄ…d 179

9. Wszystkie przestrzenie kolorów są jedną

  • WstÄ™p 183
  • Prawdziwy smak malin 185
  • Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka 186
  • Szczególny przypadek 188
  • Czasy siÄ™ zmieniajÄ… 189
  • BÅ‚Ä™kity i karmazyny 191
  • Każde ziarnko piasku 194
  • PukajÄ…c do nieba bram 196
  • BiaÅ‚y marmur 198
  • ZÅ‚ota dziewczyna 201
  • Znajdowanie wÅ‚aÅ›ciwego kanaÅ‚u do maskowania 201
  • Schody, krok po kroku 203
  • Inne możliwoÅ›ci 205
  • PoczÄ…tek koÅ„ca 205

10. Niech wszystko wyglÄ…da tak samo

  • WstÄ™p 209
  • Na raka i trÄ…dzik 210
  • Esencja duchowoÅ›ci 212
  • NiedoskonaÅ‚a metoda tradycyjna 213
  • NiedoskonaÅ‚a alternatywa 214
  • NiedoskonaÅ‚a zbiorowa mÄ…drość 216
  • Åšmietnisko historii 218
  • Najlepsze z obu Å›wiatów 222
  • O naukowcach i artystach 224
  • CaÅ‚a ta greka 225
  • Widzisz wzór? 226
  • System, który dziaÅ‚a 228
  • Najlepsze urzÄ…dzenie pomiarowe 229

11. Ustawienia kolorów i opcje separacji

  • WstÄ™p 233
  • PodobieÅ„stwa i różnice 234
  • Kwestia gustu 235
  • RMK i PPMK 236
  • Podstawowa reguÅ‚a - smutna, ale prawdziwa 238
  • Nowe okno ustawieÅ„ koloru Photoshopa 6 242
  • Ustalamy sÅ‚ownictwo 243
  • RGB: z jednego wiele 244
  • CMYK: wracamy do podstaw 249
  • Bardziej dojrzaÅ‚y sposób korzystania ze znaczników 252
  • WypeÅ‚nianie dziur 257
  • Za wiele szumu 257

12. Przyrost punktu rastrowego

  • WstÄ™p 259
  • Nasza uboga wiedza 260
  • Jak przewidywalny jest wydruk? 261
  • Raster a kolor 263
  • Wybierz wartość, jakÄ…kolwiek wartość 264
  • Ustawienia przyrostu punktu rastrowego w Photoshopie 265
  • Czynnik papugi 268
  • O pÅ‚ynach i szorstkich powierzchniach 269
  • O liczbach i innych bajeczkach 270
  • O duchach i upiorach 271
  • ...i o Czterech KanaÅ‚ach Apokalipsy 272
  • Klucz do kalibracji 274
  • SiÅ‚a wyobraźni 275

13. Zachować kolory w czerni i bieli

  • WstÄ™p 277
  • Katastrofalny brak kontrastu czarno-biaÅ‚ych zdjęć 278
  • Przewidywanie strat 280
  • RÄ™ka na wadze 281
  • Kto jest przeciw nam? 283
  • Być lisem i lwem 284
  • Dla tych, którzy rozumiejÄ… 286

14. Rozdzielczość

  • WstÄ™p 291
  • Punkty z kropek 293
  • Okulary dla niewidomego 295
  • DochodzÄ…c do kwintylionów 298
  • Jakość, a nie ilość 301
  • Pasy i paski 302
  • Rozdzielczość, której tu nie ma 304
  • Ponowne próbkowanie i szorstki punkt 306
  • Miliony, miliony pikseli 308
  • Kilka uwag na zakoÅ„czenie 309

15. Nowy kÄ…t widzenia na usuwanie mory

  • WstÄ™p 311
  • RozwiÄ…zaniem jest trzydzieÅ›ci stopni 312
  • Osadzanie informacji na temat rastra 314
  • Ponownie trzydzieÅ›ci stopni 315
  • Punkty - reguÅ‚y i wyjÄ…tki 316
  • Stare, dobre czasy 320
  • Wzór na oszustwo 321
  • Nieistotny żółty 323
  • Rozdzielczość i inne rozdzielczoÅ›ci 324
  • SamospeÅ‚niajÄ…ca siÄ™ przepowiednia 327

16. Każdy plik ma dziesięć kanałów

  • WstÄ™p 329
  • Gambit skali szaroÅ›ci 331
  • Rozwijamy szyk 334
  • Szach pÅ‚askim obrazom 336
  • Mat usterkom 338
  • Otwieranie przekÄ…tnej 341
  • KoÅ„cówka w CMYK 342
  • Każde pole szachownicy 345

17. Nie ma złych oryginałów

  • WstÄ™p 347
  • Na lepsze lub na gorsze 348
  • Powiedziane w zÅ‚Ä… godzinÄ™ 354
  • Staranne planowanie 355
  • Cofamy tÅ‚o 358
  • TrochÄ™ mieszania 359
  • Miejsce przestÄ™pstwa 360
  • Prawdziwy smak piwa 364
  • WznoszÄ™ toast za profesjonalny kolor 366

Przypisy i uwagi końcowe 369

Indeks akronimów 373

Skorowidz 375

Dodaj do koszyka Photoshop 6. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.