reklama - zainteresowany?

Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II - Helion

Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II
Autor: Dan Margulis
Tytuł oryginału: Photoshop LAB Color: The Canyon Conundrum and Other Adventures in the Most Powerful Colorspace (2nd Edition)
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-2543-2
stron: 456, Format: 200x230, okładka: twarda
Data wydania: 2017-02-20
Księgarnia: Helion

Cena książki: 38,90 zł (poprzednio: 125,48 zł)
Oszczędzasz: 69% (-86,58 zł)

Dodaj do koszyka Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II

Tagi: Edycja zdjęć | Inne | Photoshop

Przestrzeń barw LAB w programie Adobe Photoshop od wielu lat stanowi wyzwanie nawet dla profesjonalnych grafików, ale wysoka klasa tego rozwiązania pozostaje poza dyskusją. LAB daje potężne możliwości i niemal nieograniczoną kontrolę nad kolorami, pozwalając na uzyskiwanie niezwykłych efektów przy retuszowaniu nawet dość nieudanych fotografii. Niektóre techniki wykorzystywania LAB są na tyle proste, że poradzi sobie z nimi nawet początkujący użytkownik, jednak aby w pełni opanować to cudowne narzędzie, trzeba zmierzyć się z trudniejszymi zagadnieniami.

Książka, którą trzymasz w dłoni, jest drugim wydaniem kultowego bestselleru o sekretach pracy w trybie LAB. Autor gruntownie przejrzał i opracował materiał od podstaw, ale zachował charakterystyczną strukturę pierwszego wydania, dzięki czemu z publikacji tej skorzystają osoby o różnym poziomie zaawansowania. Mimo że książka ma stanowić źródło wiedzy technicznej dla profesjonalistów, jest napisana w sposób ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie nawet dość trudnych zagadnień, takich jak praca na wartościach kanału L, mieszanie kanałów, zaawansowane techniki maskowania czy stosowanie LAB do korekty klipów wideo.

W tej książce wśród zagadnień dotyczących retuszu zdjęć:

  • kontrola intensywności barw
  • zaawansowane techniki wyostrzania zdjęć
  • zastosowanie krzywych LAB
  • korzystanie z kanałów LAB w zaawansowanym retuszu
  • omówienie suwaków Blend If
  • mieszanie z użyciem kanałów A i B

LAB — drzwi do niezwykłej przestrzeni barw, droga do fascynujących zdjęć!


Dan Margulis — wykładowca, współredaktor magazynu Electronic Publishing, uznany ekspert, w 2001 trafił do Sali Sław Photoshopa. Margulis posiada rzadko spotykaną zdolność ujmowania skomplikowanych koncepcji w łatwo zrozumiałe słowa, dzięki czemu jego książki cieszą się ogromną popularnością wśród szerokiego grona czytelników.

Dodaj do koszyka Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II", wybierały także:

  • Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego
  • Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów
  • Adobe Photoshop Lightroom 5. Kurs video. Poziom pierwszy. Sekrety cyfrowej edycji i obróbki zdjęć
  • Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej
  • Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku

Dodaj do koszyka Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II

Spis treści

Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II -- spis treści

Wstęp (ix)

1. ZAGADKA KANIONU. Wstęp do podstawowych krzywych, skutecznie i naturalnie podkreślających kolory, na przykładach zdjęć z kategorii, która świetnie do takich technik pasuje.

  • Lista zalet (4)
  • Przestrzeń LAB w 30 sekund (5)
  • O Czytelniku, książce i jej strukturze (6)
  • Łączenie składników (7)
  • Korekcja zdjęcia kanionu krok po kroku (9)
  • Skok na trochę głębszą wodę (10)
  • Czytelność i przesada (10)
  • Nauka nie poszła w las (13)
  • Dekada zmian (15)
  • Czternasty beta-czytelnik (19)
  • Jednoczesny kontrast w praktyce (21)
  • Co to znaczy lepiej? (22)
  • Sprzyjające czynniki (22)
  • Metoda "na Marsjanina" (24)
  • Na naukę nigdy nie jest za późno (26)

2. PRZESTRZEŃ LAB W LICZBACH. Ogólny opis modelu LAB z uwzględnieniem kanałów kolorów przeciwstawnych, kolorów nierzeczywistych oraz ujemnych i dodatnich wartości barw.

  • Trzy zestawy kanałów (32)
  • Role poszczególnych kanałów (34)
  • Model liczbowy (36)
  • Obsługa czerwieni (38)
  • Najłatwiejszy z całej trójki (38)
  • Podróż z ośmioma przystankami (44)
  • Ograniczenia prób ekranowych (46)
  • Przestrzeń bez ograniczeń (48)
  • Wpływ dostępnego zakresu barw na jasność (50)

3. WOLNOŚĆ I ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Jak silne wzmocnienie kolorów w LAB jesteś skłonny zaakceptować? To zależy, do jakiego stopnia pogodzisz się ze zmianami w ich charakterze.

  • Spójrzmy na kąty pod innym kątem (54)
  • Cztery wariacje na temat zachodu słońca (56)
  • Badanie gruntu (60)
  • Zwiększanie różnorodności barw (61)
  • Co za dużo (koloru), to niezdrowo (62)
  • Wprowadzenie do akcji (65)
  • Akcje i panel PPW (69)
  • Zaleta i niedogodność (71)
  • Wyjątek: filmy (71)
  • Najlepsze rozwiązanie (72)
  • Szybko znaczy dobrze (75)
  • Tryby Color (Kolor) i Luminosity (Jasność) (76)
  • Optymalne wykorzystanie czasu (78)

4. ZA DUŻO, CZYLI W SAM RAZ. Zamiast od razu dążyć do przyjemnego uatrakcyjnienia barw na mdłym zdjęciu, idź na całość. Przesadź, a potem się zreflektuj. Ten proces łatwo zautomatyzować.

  • Metoda tradycyjna i metoda lepsza (79)
  • Łyżka dziegciu w beczce miodu (80)
  • Najbardziej prawdopodobny kandydat (82)
  • Na podstawie liczb czy na oko? (84)
  • Opcja dla akcji (87)
  • Struktura akcji (88)
  • Jak przesadzić z kolorem? (89)
  • "Krzywienie" masek (95)
  • Niedowidzący na tropie (98)
  • Czasem wręcz brakuje słów (100)
  • A jeśli Stwórca nie rozróżnia barw? (104)

5. ODRÓŻNIĆ DOBRE OD ZŁEGO. LAB oferuje praktyczne, opcjonalne metody korygowania przebarwień i jest najlepszym narzędziem do "ocieplania" zdjęć.

  • Zawężanie kręgu podejrzanych (106)
  • Sposób egzekucji (107)
  • Opinia przysięgłych (108)
  • Postępowanie dowodowe (109)
  • Racjonalna alternatywa (109)
  • Wrażenie ciepła (112)
  • Kwestia koloru dopełniającego (113)
  • Zalety maskowania (115)
  • A oto werdykt (118)
  • Brakujący punkt bieli (124)
  • Jak naprawić kwiaty? (126)
  • Najczystsze możliwe barwy (127)
  • Tworzenie wariantu tylko na potrzeby łączenia (129)
  • Kiedy nie ma nic do stracenia (130)
  • Ostatnia kombinacja (131)

6. WYOSTRZANIE DLA IMPRESJONISTÓW. Kiedyś mieliśmy tylko filtr Unsharp Mask (Maska wyostrzająca), ale dziś wyostrzanie typu "produwanie" stało się formą sztuki.

  • Definicja wyostrzania (137)
  • Stare metody, nowe cele (138)
  • Kompletna akcja wyostrzająca (139)
  • Definicja produwania w kolorze (140)
  • Kolory dopełniające w słoneczną niedzielę (142)
  • Szaleństwo i dyscyplina (143)
  • Trio z przełomu stuleci (146)
  • Kanał po kanale (151)
  • Na innej kanwie (152)
  • Zadanie dla produwania w kolorze (154)
  • Cała gamma problemów (155)
  • O zakresie dostępnych barw i jego konsekwencjach (158)
  • Odmiany wyostrzania (159)
  • Zasłużyłeś na aureolę? (162)

7. WKRACZASZ DO LASU PEŁNEGO MITÓW I NIEBEZPIECZEŃSTW. Zrozumienie przestrzeni LAB wymaga wyzbycia się błędnych uprzedzeń i uświadomienia sobie prawdziwych zagrożeń.

  • Nie tylko w krainie baśni (164)
  • Soczyście kolorowa biel (175)
  • Dokładnie czy estetycznie? (176)
  • Formuła i jej konsekwencje (179)
  • Rozpalone niebo (179)
  • Właściwy kanał do "krzywienia" (180)
  • Intensywne kolory w przestrzeni CMYK (181)
  • Uwagi na zakończenie (186)

8. CZYTELNICY PODSUMOWUJĄ. Beta-czytelnicy opracowali własny rozdział, aby podsumować rolę opisanych w pierwszej połowie książki technik w ich metodach postępowania.

  • Kaniony i pochodne (190)
  • LAB z wizytą na ślubie (191)
  • Palec opatrzności (192)
  • Co chcemy osiągnąć? (192)
  • Pałacowy ogród (196)
  • Zmiany w ciągu ostatniej dekady (196)
  • Perypetie z prasą i polityka (200)
  • Poza widocznym spektrum barw (204)
  • W razie wątpliwości przeczytaj instrukcję obsługi (204)
  • Multimedia w responsywnym świecie (205)
  • Niektóre zmiany da się przewidzieć (207)

9. ZALETY LAB W DZIEDZINIE ZAZNACZANIA I MASKOWANIA. Obiekty, których nie da się wyodrębnić w dowolnym kanale RGB, bywają wyraźne w kanałach A lub B.

  • Blend If (Mieszaj, gdy), czyli potęga chyba że... (212)
  • Zastępowanie nieba (214)
  • Korzyści z konstruowania masek (215)
  • Kończenie retuszu kwiatów (216)
  • Maskowanie czy suwaki Blend If (Mieszaj, gdy)? (219)
  • Dotyk Midasa i suwaki Blend If (Mieszaj, gdy) (222)
  • Akcja, która przyciemnia niebo (223)
  • Podzielony kraj, podzielone zdjęcie (225)
  • LAB w służbie kryminalistyki (227)
  • Pięć metod uwyraźniania odcisku buta (229 - 234)
  • Najlepsza operacja to brak operacji (234)

10. CZERWONE CZY NIEBIESKIE, CZYLI NIEZDECYDOWANI KLIENCI. Najbardziej przekonujący sposób na radykalne zmiany w kolorystyce (albo na uzyskanie zgodności ze specyfikacją PMS).

  • Trzy etapy zmiany koloru (238)
  • Opracowywanie strategii (239)
  • Wykluczanie tła przy użyciu suwaków Blend If (Mieszaj, gdy) (241)
  • W odpowiedzi na prośby retuszerów (242)
  • Zmiana wartości L na bliższą docelowej (245)
  • K jak klucz (247)
  • Robocza warstwa uśredniająca (248)
  • Wróćmy do dziecinnej igraszki (252)

11. NIEISTNIEJĄCE KOLORY, NIEMOŻLIWY RETUSZ. Co się dzieje, gdy w LAB pojawia się kolor nie tylko spoza dostępnego zakresu, ale zupełnie nierzeczywisty?

  • Na scenę wkracza duch koloru (259)
  • Teatr absurdu (259)
  • Będzie z tego dysput na tydzień (261)
  • Liczba napastników i tak wkrótce urośnie (262)
  • Jeden skok przecież wystarczy (264)
  • Trafisz do piekła za sposób, w jaki cytujesz Pismo (265)
  • I tym podobne koszałki-opałki (266)
  • Takim morałem kończy się mój katechizm (268)
  • Nierzeczywiste kolory, prawdziwe efekty (270)

12. NAJLEPSZA PRZESTRZEŃ DO RETUSZU. LAB świetnie zdaje egzamin przy tworzeniu kolaży, usuwaniu mory, naprawianiu starych odbitek, a nawet barwieniu czarno-białych zdjęć.

  • Jeszcze raz o kolorze i kontraście (273)
  • Kanały, które nie muszą się pokrywać (274)
  • Cztery pokolenia zdjęć (276)
  • Fotograf i tkanina (281)
  • Kwartet tęcz (282)
  • Trzy reguły dla retuszerów (286)
  • Porównanie możliwości (289)
  • Gąbka na sterydach (290)
  • Dylemat z bichromią (291)
  • Barwienie za pomocą warstw (294)
  • Dodawanie barw i masek (295)
  • Powitajmy odwrócone "U" (299)

13. MELODIA SZUMU. LAB ma wiele zalet na polu redukcji szumu. W tym rozdziale gościnnie wystąpił autor Marco Olivotto, który omawia nowe możliwości, w tym Camera Raw.

  • She's a Rainbow (Rolling Stones) (303)
  • Eight Miles High (Byrds) (303)
  • Filigree and Shadow (This Mortal Coil) (309)
  • The Whole of the Moon (The Waterboys) (309)
  • Film Noir (The Gaslight Anthem) (313)
  • Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) kontra Dust & Scratches (Kurz i rysy) (313)
  • The Great Gig in the Sky (Pink Floyd) (314)
  • Bringing It All Back Home (Bob Dylan) (316)
  • Signal To Noise (Peter Gabriel) (319)

14. CTRL, KLIK I WSZYSTKO POD KONTROLĄ. Za pomocą zaawansowanych krzywych LAB można zdumiewająco skutecznie izolować obiekty bez konieczności stosowania zaznaczeń.

  • Ctrl plus kliknięcie (322)
  • Kształtowanie krzywych AB (323)
  • Na co warto uważać? (324)
  • Czytanie w myślach klienta (325)
  • Cztery strzały w krzywą kanału A (327)
  • W poszukiwaniu kozła ofiarnego (328)
  • Kiedy zadanie jest nieoczywiste (332)
  • Słownictwo drukarzy (334)
  • Dziesięć lat różnicy w metodach terapeutycznych (337)
  • Ziemia mówi sama za siebie (341)

15. PRZESTRZEŃ LAB I WIDEO. W Photoshopie jest obecnie możliwa zaawansowana obróbka wideo. Na najlepsze efekty mogą liczyć znawcy krzywych MM, umiejący obejść się bez masek.

  • Film rządzi się swoimi prawami (346)
  • Ograniczenia formatu (347)
  • Punkt dla krzywych MM (351)
  • Szukanie zamienników masek (351)
  • Zalety i wady odstępstw od neutralności (354)
  • Skomplikowana struktura warstw (355)
  • Które czerwienie wybrać? (358)

16. UNIWERSALNY SPOSÓB WYMIANY INFORMACJI. O tym, jak (powinno się) wykorzystywać przestrzeń LAB do wierniejszego dopasowywania kolorów... jeśli tylko widz da się przekonać.

  • Przestrzenie kolorów, modele kolorów, konwersje i kalibracja (361)
  • Potężny problem z przestrzenią wzorcową (362)
  • Sędzia kalosz (363)
  • W poszukiwaniu przestrzeni jednorodnej (365)
  • Przeszkody w nauce (367)
  • Co chcemy zobaczyć? (370)
  • Konsekwencje dla kalibracji (371)
  • Dopasowywanie kolorów Pantone, których dopasować się nie da (372)
  • Zachować różnicę (374)
  • Konsekwencje ignorowania znaczników profili (375)
  • Standard nie do ruszenia (377)

17. MIESZANIE Z UŻYCIEM KANAŁÓW A I B. Ostatnia technika LAB jest potężna, a zarazem nielogiczna i polega na nakładaniu niezawierających detali kanałów A i B na bardzo ważny kanał L.

  • Tryb Overlay (Nakładka) i jego kuzyni (381)
  • Salut dla trybów Multiply (Pomnóż) i Overlay (Nakładka) (383)
  • Quiz: nazwij półkanały (385)
  • Rozkwit stulecia (386)
  • Maskowanie na podstawie nasycenia (387)
  • Wyostrzanie i nasycenie (390)
  • Brakujące warianty (392)
  • Rozjaśnianie twarzy techniką nakładania kanałów (394)
  • Rzućmy trochę światła na ten temat (399)

18. KANIONY, KONCEPCJE I ZMIANY. Postępy techniczne są dobre. Postępy w naszym podejściu do zdjęć są jeszcze lepsze.

  • Zarys planu B (404)
  • Wpływ automatyki (405)
  • Twarz to (jednak) nie kanion (408)
  • Zwycięstwo nowoczesnych metod (410)
  • Nie chodzi o to, ilu ludziom coś się spodoba (411)
  • Znaczenie terminu bez znaczenia (413)
  • Impresjonizm i tradycjonalizm (415)
  • Szum mieszka w trzech kanałach (418)

Podziękowania (430)

Uwagi i informacje o autorach zdjęć (431)

Skorowidz (438)

Dodaj do koszyka Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.