Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce - Helion

ISBN: 978-83-283-5513-2
stron: 304, Format: ebook
Data wydania: 2018-11-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 32,45 zł (poprzednio: 57,95 zł)
Oszczędzasz: 44% (-25,50 zł)
Dowiedz się, co zrobić, aby Twój projekt IT zakończył się sukcesem
- Dlaczego tak wiele projektów IT kończy się porażką?
 - Co zrobić, aby Twoja inwestycja nie poszła na marne?
 - Jakie praktyki wdrożeniowe systemów IT pozwolą Ci osiągnąć sukces?
 - Gdzie warto i należy inwestować swój czas i uwagę, realizując projekt IT?
 
Poznaj odpowiedzi na te pytania i podejdź profesjonalnie do swojego projektu!
To nie jest typowy podręcznik do zarządzania projektami informatycznymi, zawężony do jednej konkretnej i uniwersalnej technologii. Autor wskazuje krok po kroku, jak w praktyce zdefiniować, zrealizować i wdrożyć z sukcesem nowy system informatyczny lub zaktualizować istniejący. Szczegółowo przedstawia proces przygotowania i odbioru projektu IT z perspektywy biznesowej. Publikacja odnosi się do rynku polskiego, polskich problemów i praktyk... negatywnych i pozytywnych.
Znajdziesz tu szablony konkretnych dokumentów i przydatnych procedur, takich jak procedura odbioru gotowej aplikacji. Książka ta omawia również kwestię inwestowania w dokumentację systemu - do jakiego stopnia i kiedy warto to robić, jakie są możliwe podejścia do testowania rozwiązań, jak wycenić planowane prace, jak zadbać o odpowiednie doświadczenie użytkownika (UX) i jak unikać pułapek związanych z uzależnieniem się od jednego dostawcy usług IT. Cały sporządzony materiał został stworzony na podstawie doświadczeń praktycznych, z uwzględnieniem paradygmatu efektywności kosztowej oraz koncentracji na osiągnięciu oczekiwanego rezultatu biznesowego. Wszystko to zostało opatrzone licznymi przykładami i ponad 100 rysunkami.
W tej książce znajdziesz:
- Opis etapów poprzedzających uruchomienie projektu IT
 - Sposoby prowadzenia projektów informatycznych
 - Narzędzia i metody wykorzystywane w analizie biznesowej i systemowej
 - Definiowanie zakresu i sposobu zapewniania zgodności projektu z wymaganiami
 - Procedury odbioru projektu i testowanie aplikacji
 - Zapewnianie właściwego UX i metody wyceny projektów
 
Zobacz już dziś, jak prawidłowo przygotowywać i odbierać projekty informatyczne!
Osoby które kupowały "Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
 - Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
 - Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
 - Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
 - Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
 
Spis treści
Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce eBook -- spis treści
Wstęp 7
1. Uruchomienie projektu 11
- Sponsor projektu/Komitet Sterujący 11
 - Uzasadnienie biznesowe 12
 - Inicjatywa projektowa 13
 - Selekcja inicjatyw projektowych 18
 - O modelu V 25
 - Projekt kaskadowy vs adaptacyjny 27
 - Co dalej? 28
 
2. Analiza biznesowa 31
- BPMN 31
 - UML - analiza biznesowa 39
 - ArchiMate 53
 - Historie użytkowników 59
 - Inżynieria wymagań 62
 - Zgodność legislacyjna 74
 - Bezpieczeństwo 79
 - Standardy techniczne 85
 - Dokumentacja 87
 - Zakres projektu 91
 - Dokumentacja analityczna 96
 - Zapytanie rynku o informacje (RFI) 100
 
3. Analiza systemowa 107
- Podejście obiektowe 107
 - UML - analiza systemowa 108
 - Oczami programisty 117
 - Wzorce projektowe 132
 - ERD 142
 - Narzędzia 146
 - Certyfikacja 150
 
4. Z życia wzięte, cz. 1 - rozmowa z Jackiem Błażejczykiem 155
5. Odbiory 165
- Plan testów 166
 - Scenariusze testowe 169
 - Typy testów 172
 - Testy adaptacyjne (ang. agile testing) 187
 - Automatyzacja testów 196
 - Ciągła integracja 198
 - Plan wdrożenia 202
 - Protokoły odbioru 204
 - Procedura odbiorowa 207
 - Narzędzia 215
 - Certyfikacja 216
 
6. Z życia wzięte, cz. 2 - rozmowa z Krzysztofem Gwardysem 221
7. Wybrane zagadnienia 229
- User experience (UX) 229
 - Vendor lock-in 236
 - Wyceny 240
 
Zakończenie 259
A. Odpowiedzi do ćwiczenia dotyczącego inżynierii wymagań 261
B. Wzorce projektowe 265
C. Antywzorce projektowe 285
D. Wzory protokołów odbioru 291
Skorowidz 295





