Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym - Helion
ISBN: 978-83-246-6701-7
stron: 168, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2014-07-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,90 zł
Lawinowy przyrost iloÅ›ci danych o klientach, spadek lojalnoÅ›ci wobec marki oraz konieczność mierzenia ROI (od ang. return on investment — zwrot z inwestycji) to gÅ‚ówne bolÄ…czki wspóÅ‚czesnego marketera. W ciÄ…gu ostatnich kilku lat klienci siÄ™ zmienili, a sprawdzone i dziaÅ‚ajÄ…ce „do wczoraj” strategie marketingowe nie przystajÄ… do dzisiejszych standardów. Dla firmy niekontrolowany wzrost iloÅ›ci danych o klientach oznacza zwykle chaos.
Na szczęście wraz ze wzrostem dostÄ™pnych informacji rozwijajÄ… siÄ™ także narzÄ™dzia informatyczne pozwalajÄ…ce te dane posegregować, uporzÄ…dkować i wykorzystać w celu wzmocnienia efektów dziaÅ‚aÅ„ marketingowych. Systemy IT pomagajÄ… zindywidualizować ofertÄ™ kierowanÄ… do konkretnego klienta i czyniÄ… to automatycznie, bez udziaÅ‚u zespoÅ‚u analitycznego. JednoczeÅ›nie dajÄ… możliwość zmierzenia rezultatów naszych wysiÅ‚ków. Dla marketera pomiar finansowych efektów jego dziaÅ‚ania oznacza nowÄ… rolÄ™ w firmie.
Ta książka to praktyczny przewodnik po nowych narzÄ™dziach i procesach. JeÅ›li umiejÄ™tnie je zastosujesz, stworzÄ… ważny element przewagi konkurencyjnej dla Twojej firmy oraz ukierunkujÄ… dziaÅ‚ marketingu na generowanie przychodów.
Grzegorz Urban – Ekspert ds. projektów generowania popytu oraz zarzÄ…dzania przychodami. W PwC odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i obsÅ‚ugi klienta. Od 1998 roku doradza firmom w zakresie komercyjnego wykorzystania internetu. Posiada doÅ›wiadczenie z wielu branż, firm różnej wielkoÅ›ci oraz rynków B2B i B2C w tym, jako szef marketingu i zarzÄ…dzania przychodami w UPS Polska. WczeÅ›niej wprowadzaÅ‚ ofertÄ™ mobilnego internetu na ryku B2C w T-Mobile. ProwadziÅ‚ interaktywnÄ… agencjÄ™ reklamowÄ… oraz byÅ‚ odpowiedzialny za marketing portalu Onet.pl. Prowadzi blog branżowy pod adresem www.metamarketing.eu
Patron merytoryczny:
Osoby które kupowały "Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym", wybierały także:
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Regu 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Marketing wielkich możliwości. Jak sprzedawać więcej w szumie informacyjnym -- spis treści
Wstęp (7)
- Czym sÄ… projekty generowania popytu za pomocÄ… automatyzacji marketingu? (8)
- Zmiana zachowania konsumentów (11)
- Zwrot z inwestycji ROI jako podstawowy wskaźnik działań marketingowych (15)
1. Sojusz sprzedaży i marketingu (19)
- Wspólny plan biznesowy (20)
- Wspólny lejek sprzedażowy (21)
- Wspólne definicje leadów na poszczególnych etapach (24)
- Wspólny cel kampanii (26)
- Podział odpowiedzialności za sprzedażowo zakwalifikowane leady (29)
- Uzgodniony standard jakości danych (30)
- Wspólne miary (31)
- Podsumowanie (31)
2. Profile idealnego klienta (33)
- Tworzenie profilu idealnego klienta (37)
3. Mierzenie efektywności działań marketingowych (45)
- Metoda pierwszego lub ostatniego kontaktu (47)
- Metoda szacowania wartoÅ›ci poszczególnych punktów styku (51)
- Metoda pierwszego lub ostatniego kontaktu z szacowaniem wartości sprzedaży (53)
- Wartość klienta w czasie (customer lifetime value, CLV) (55)
- Metoda grupy kontrolnej (57)
- Metoda marketing mix modeling (MMM) (58)
4. Planowanie kampanii generowania popytu (61)
- Założenia do planowania kampanii (64)
- Konstrukcja uzasadnienia biznesowego realizacji programów generowania popytu (70)
5. Kwalifikacja leadów (lead scoring) (75)
- Definicja i zastosowanie kwalifikacji leadów (75)
- Kwalifikacja negatywna (87)
- Przygotowanie modelu kwalifikacji (89)
- Model kwalifikacji ze względu na cechy demograficzne (89)
- Model kwalifikacji ze względu na cechy behawioralne (91)
- Budowanie macierzy punktowej (92)
- Zaawansowane sposoby kwalifikacji leadów (95)
- Kwalifikacja ze względu na produkt (95)
- Kwalifikacja ze względu na firmę (97)
- Zaawansowana kwalifikacja negatywna (97)
- Analizy predykcyjne (97)
- Najczęściej popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy podczas kwalifikacji leadów (98)
- Wykorzystanie zewnętrznych danych i progresywne profilowanie (100)
6. PielÄ™gnacja leadów (lead nurturing) (107)
- Podstawy pielÄ™gnacji leadów (109)
- UkÅ‚adanie Å›cieżek pielÄ™gnacji leadów (112)
- Harmonogram programu pielÄ™gnowania leadów (117)
- Studium przypadku: firma McAfee (117)
- Uzyskanie zgody na komunikacjÄ™ (123)
- PrzyÅ›pieszanie kampanii pielÄ™gnacji leadów (124)
- Przekazanie leada do sprzedaży (125)
- Lead recycling (125)
7. Inbound marketing (127)
- Planowanie działań inbound marketingu (129)
- Narzędzia inbound marketingu (129)
- Blog firmowy sercem inbound marketingu (129)
- Tworzenie posta na blogu firmowym (131)
- Infografika (132)
- Prezentacje PowerPointa (133)
- Wideo (134)
- Własny artykuł (135)
- Obcy artykuł (136)
- Post na własnym blogu (137)
- Forum branżowe i post na forum (137)
- E-book (137)
- Studia przypadków (138)
- Webinar (139)
- Wirtualne targi/konferencje (140)
8. Automatyzacja marketingu (143)
- Technologia (145)
- Pozyskanie danych klientów (146)
- Integracja usług w systemie automatyzacji marketingu (148)
- Funkcjonalność narzędzi e-mail marketingu w systemie automatyzacji marketingu (152)
- Segmentacja klientów (156)
- ReguÅ‚y automatyzacyjne i proces obiegu leadów (158)
- Wybór systemu automatyzacji marketingu (162)
Podsumowanie (167)