reklama - zainteresowany?

Kanban - Helion

Kanban
ebook
Autor: Marcus Hammarberg, Joakim Sunden
Tytuł oryginału: Kanban in Action
ISBN: 978-83-283-6967-2
stron: 360, Format: ebook
Data wydania: 2015-03-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 40,20 zł (poprzednio: 67,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-26,80 zł)

Dodaj do koszyka Kanban

Tagi: ZarzÄ…dzanie projektami IT

Zwinne metodyki zarzÄ…dzania projektami bijÄ… kolejne rekordy popularnoÅ›ci. Scrum jest najbardziej rozpoznawalnÄ… spoÅ›ród nich, jednak nie sprawdza siÄ™ w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka zostaÅ‚a poÅ›wiÄ™cona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcjÄ…, opracowanej w latach pięćdziesiÄ…tych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do Å›wiata projektów IT, sprawdza siÄ™ doskonale.

Jeżeli chcesz poznać zaÅ‚ożenia metodyki kanban, trafiÅ‚eÅ› na doskonaÅ‚Ä… książkÄ™. SiÄ™gnij po niÄ… i przekonaj siÄ™, dlaczego kanban przydaje siÄ™ w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historiÄ™ tej metodyki, podstawowe zaÅ‚ożenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepÅ‚yw zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarzÄ…dzać przepÅ‚ywem. Ponadto zapoznasz siÄ™ z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonaÅ‚ym podrÄ™cznikiem i może zmienić niejeden projekt!

Dzięki tej książce:

  • poznasz filozofiÄ™ kanban,
  • zwizualizujesz swojÄ… pracÄ™,
  • przygotujesz kartÄ™ zadania,
  • skutecznie ustalisz limity WIP,
  • poznasz puÅ‚apki metodyki kanban,
  • doprowadzisz projekt do szczęśliwego finaÅ‚u.

Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!

Dodaj do koszyka Kanban

Spis treści

Kanban eBook -- spis treści

  • Przedmowa
    • Patrzeć i rozumieć
    • Wiedza to poÅ‚owa bitwy
    • Zbyt duży poziom WIP niszczy przepÅ‚yw
  • WstÄ™p
    • Podróż Marcusa
    • Podróż Joakima
    • Wspólna podróż
  • O książce
    • Struktura książki
    • Jak czytać tÄ™ książkÄ™
  • O autorach
  • O ilustracji na okÅ‚adce
  • PodziÄ™kowania
    • Marcus
    • Joakim
  • Część I Nauka kanban
    • RozdziaÅ‚ 1. PoczÄ…tek drużyny Kanbaneros
      • 1.1. Zapoznanie
      • 1.2. Tablica
      • 1.3. Mapowanie przepÅ‚ywu pracy
      • 1.4. Zadania
      • 1.5. Przekaż grosiki
      • 1.6. Praca czÄ…stkowa
      • 1.7. Pilne prace
      • 1.8. Wskaźniki
      • 1.9. Odprawa
      • 1.10. Podsumowanie
  • Część II Zrozumieć kanban
    • RozdziaÅ‚ 2. Zasady kanban
      • 2.1. Zasady kanban
      • 2.2. Zacznij natychmiast
      • 2.3. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 3. Wizualizacja pracy
      • 3.1. Ustalanie jasnych zasad
        • 3.1.1. Grzejnik informacyjny
          • Nie chowaj informacji w zamrażalniku
          • Kolokacja? Luksus!
          • BÅ‚Ä…d przetwarzania
          • Ma być duża
          • Korzystaj lub zlikwiduj
          • 1+1 równa siÄ™ 3
      • 3.2. Tablica kanban
        • 3.2.1. Tablica
        • 3.2.2. Mapowanie przepÅ‚ywu pracy na tablicy
      • 3.3. Kolejki
        • Kryteria wejÅ›cia i wyjÅ›cia
      • 3.4. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 4. Pozycje zadaÅ„
      • 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
        • 4.1.1. UÅ‚atwienie podejmowania decyzji
        • 4.1.2. Pomoc czÅ‚onkom zespoÅ‚u w optymalizacji wyników
      • 4.2. Karty zadaÅ„
        • 4.2.1. Opis zadania
          • Historyjka użytkownika
          • TytuÅ‚
          • Ten, w którym
        • 4.2.2. Awatary
        • 4.2.3. Terminy
        • 4.2.4. Identyfikatory referencyjne
        • 4.2.5. Blokady
          • Zablokowane zadania
          • PostÄ™py blokady
      • 4.3. Typy pracy
      • 4.4. Wskaźniki postÄ™pu
        • Odliczanie w dół
      • 4.5. Rozmiar zadania
      • 4.6. Zbieranie danych o przepÅ‚ywie
        • 4.6.1. Zbieranie wskaźników przepÅ‚ywu
        • 4.6.2. Zbieranie emocji
      • 4.7. Tworzenie swoich wÅ‚asnych kart zadaÅ„
      • 4.8. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 5. Praca czÄ…stkowa
      • 5.1. Zrozumieć pracÄ™ czÄ…stkowÄ…
        • 5.1.1. Czym jest praca czÄ…stkowa?
          • Praca czÄ…stkowa i czas dostarczenia
          • Prawo Littlea
        • 5.1.2. Czym jest praca czÄ…stkowa w branży tworzenia oprogramowania?
          • Jeszcze niezaimplementowane specyfikacje
          • Kod, który nie zostaÅ‚ zintegrowany
          • Nieprzetestowany kod
          • Kod niewdrożony
      • 5.2. Efekty zbyt dużej iloÅ›ci WIP
        • 5.2.1. PrzeÅ‚Ä…czanie kontekstu
        • 5.2.2. Opóźnienia powodujÄ… dodatkowÄ… pracÄ™
        • 5.2.3. ZwiÄ™kszone ryzyko
        • 5.2.4. WiÄ™cej narzutu
        • 5.2.5. Niższa jakość
        • 5.2.6. Obniżona motywacja
      • 5.3. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 6. Ograniczanie pracy czÄ…stkowej
      • 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
        • 6.1.1. Niższy jest lepszy niż wyższy
        • 6.1.2. Ludzie bez zajÄ™cia albo zajÄ™cia bez ludzi
        • 6.1.3. Brak limitu nie jest odpowiedziÄ…
      • 6.2. Zasady ustalania limitów
        • 6.2.1. PrzestaÅ„ zaczynać, zacznij koÅ„czyć
        • 6.2.2. Jeden nie jest odpowiedziÄ…
      • 6.3. PodejÅ›cie caÅ‚a tablica, caÅ‚y zespół
        • 6.3.1. Weź jeden! Weź dwa!
        • 6.3.2. Zbierzcie siÄ™ razem
        • 6.3.3. Na ziemiÄ™ i 20 pompek
        • 6.3.4. Wybierz numer i taÅ„cz
      • 6.4. Ograniczanie WIP dla kolumn
        • 6.4.1. Zacznij od wÄ…skiego gardÅ‚a
        • 6.4.2. Wybierz kolumnÄ™, która pomoże Ci ulepszyć proces
        • 6.4.3. Ograniczenie historyjek, proszÄ™
        • 6.4.4. Jak wizualizować limity WIP
      • 6.5. Ograniczanie WIP na podstawie osób
        • 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
          • Ta tablica jest za maÅ‚a dla wszystkich awatarów
          • ProszÄ™, pÅ‚yÅ„ wÅ‚asnym torem
      • 6.6. CzÄ™sto zadawane pytania
        • 6.6.1. Zadania czy czynnoÅ›ci co ograniczasz?
        • 6.6.2. Czy powinieneÅ› do limitu WIP wliczać kolejki?
      • 6.7. Ćwiczenie: ustalaj limity
      • 6.8. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 7. ZarzÄ…dzanie przepÅ‚ywem
      • 7.1. Dlaczego przepÅ‚yw
        • 7.1.1. Eliminowanie odpadów
        • 7.1.2. Siedem odpadów wytwarzania oprogramowania
      • 7.2. Pomóż pracy pÅ‚ynąć
        • 7.2.1. Ograniczanie pracy czÄ…stkowej
        • 7.2.2. Skrócenie czasu oczekiwania
          • Upewnienie siÄ™, że praca jest gotowa
          • Tworzenie zadaÅ„ o mniejszych, zbliżonych do siebie rozmiarach
        • 7.2.3. Usuwanie blokad
          • Åšledzenie blokad
          • Praca w roju
        • 7.2.4. Unikanie powtórnej pracy
          • Popyt na wartość i popyt klÄ™ski
        • 7.2.5. Zespół wielofunkcyjny
          • ZespoÅ‚y funkcjonalnoÅ›ci kontra zespoÅ‚y kompetencji
        • 7.2.6. Docelowe SLA lub czas dostarczenia
      • 7.3. Codzienne spotkania
        • 7.3.1. Dobre praktyki zwiÄ…zane z codziennymi spotkaniami
          • Codzienne spotkanie jest krótkie
          • Spotkanie zaczyna siÄ™ (i koÅ„czy) o czasie
          • Spotkanie jest na temat
          • Spotkanie jest cykliczne
        • 7.3.2. Praktyki kanban zwiÄ…zane z codziennymi spotkaniami
          • Skup siÄ™ na paÅ‚eczce, nie na biegaczu
          • Obchód tablicy
          • Skupianie siÄ™ na zapachach
        • 7.3.3. WyciÄ…gnij jak najwiÄ™cej ze spotkania
          • Kwestia sumienia
          • Praca nad niewÅ‚aÅ›ciwym zadaniem
          • Brak zrozumienia zadania
          • Spontaniczne kaizen
        • 7.3.4. Skalowanie spotkaÅ„
          • Dlaczego?
          • Wskazówki, jak zorganizować dobre wielozespoÅ‚owe spotkanie
          • Z doÅ‚u do góry czy z góry na dół
      • 7.4. Czym powinienem siÄ™ zająć teraz?
        • Podsumowanie: czym powinienem siÄ™ zająć teraz?
      • 7.5. ZarzÄ…dzanie wÄ…skimi gardÅ‚ami
        • 7.5.1. Teoria ograniczeÅ„: krótkie wprowadzenie
          • Odkrywanie wÄ…skich gardeÅ‚
          • Wykorzystanie wÄ…skiego gardÅ‚a: tester
          • PrzykÅ‚ady
      • 7.6. Podsumowanie
  • Część III Zaawansowany kanban
    • RozdziaÅ‚ 8. Klasy usÅ‚ug
      • 8.1. Pilny przypadek
      • 8.2. Czym jest klasa usÅ‚ug?
        • 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagÄ™ podczas tworzenia klasy usÅ‚ug
          • Wizualizacja
          • WpÅ‚yw na WIP
          • Priorytetyzacja
          • OdrÄ™bny przepÅ‚yw
        • 8.2.2. Powszechne klasy usÅ‚ug
          • Z ustalonÄ… datÄ… dostarczenia
          • Zwyczajne zadania
          • Zadania nienamacalne
          • Defekty
        • 8.2.3. Wykorzystanie klas usÅ‚ug
      • 8.3. ZarzÄ…dzanie klasami usÅ‚ug
        • Dziel i ponownie klasyfikuj
        • Rozmiar ma znaczenie
        • Niektórzy klienci sÄ… równiejsi od innych
        • Definitywne ciÄ™cie
        • Przybliż, eksperymentuj i uprość
      • 8.4. Ćwiczenie: sklasyfikuj to!
      • 8.5. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 9. Planowanie i szacowanie
      • 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneÅ› planować?
        • 9.1.1. Planowanie dokÅ‚adnie na czas
        • 9.1.2. Punkt zamówienia
        • 9.1.3. Filtr priorytetów: wizualizuj to, co jest ważne
        • 9.1.4. Czasy oczekiwania Disneylandu
      • 9.2. Szacowanie prac (mówiÄ…c oglÄ™dnie)
        • 9.2.1. Punkty
          • W jaki sposób to ma być użyteczne?
          • Problemy zwiÄ…zane z punktami
        • 9.2.2. Rozmiary koszulek
      • 9.3. Techniki szacowania
        • 9.3.1. Linia kart
        • 9.3.2. Planning Poker
          • Z jakich kart powinniÅ›my korzystać?
        • 9.3.3. ZÅ‚otowÅ‚osa
      • 9.4. Kadencja
        • Iteracje i kanban
        • OdejÅ›cie od procesów opartych na iteracjach
        • PodejÅ›cie do kadencji w kanban
        • Nie bÄ…dź leniwy
      • 9.5. Planowanie w stylu kanban: mniej bólu, wiÄ™cej korzyÅ›ci
        • 9.5.1. Potrzeba sÅ‚abnie
        • 9.5.2. Logiczna dyskusja: apel do klienta
        • 9.5.3. #NoEstimates poradzisz sobie bez szacunków?
          • Czym jest #NoEstimates?
          • Dlaczego #NoEstimates
          • Lektury zwiÄ…zane z #NoEstimates
      • 9.6. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 10. Ulepszanie procesu
      • 10.1. Retrospektywy
        • 10.1.1. Co to jest retrospektywa?
        • 10.1.2. Jak to dziaÅ‚a?
          • Przygotowanie sceny
          • Generowanie wniosków
          • Kiedy powinieneÅ› organizować retrospektywy?
      • 10.2. Analiza źródÅ‚a
        • 10.2.1. Jak to dziaÅ‚a?
          • Co musimy zrobić, aby to naprawić?
          • Znalezienie prawdziwej przyczyny problemu
      • 10.3. Kanban kata
        • 10.3.1. Czym jest kanban kata?
          • Codzienne kata
          • Kata ulepszajÄ…ce i trenerskie
        • 10.3.2. Co siÄ™ staÅ‚o?
        • 10.3.3. Dlaczego to dziaÅ‚a?
      • 10.4. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 11. Wykorzystanie wskaźników do sprawdzania ulepszeÅ„
      • 11.1. Powszechne wskaźniki
        • 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
          • Pomiar wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
        • 11.1.2. Przepustowość
          • Pomiar wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
        • 11.1.3. Problemy i zablokowane zadania
          • Pomiar wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
        • 11.1.4. Dotrzymywanie terminów
          • Pomiar wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
        • 11.1.5. Jakość
          • Pomiar wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
        • 11.1.6. Popyt na wartość i popyt klÄ™ski
          • Pomiar wskaźnika
          • Wizualizowanie wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
        • 11.1.7. Porzucone i zaniechane pomysÅ‚y
          • Pomiar wskaźnika
          • Analizowanie wskaźnika
      • 11.2. Dwie rozbudowane wizualizacje
        • 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
          • Teoria zmiennoÅ›ci
            • Zasada nr 1: musisz zakÅ‚adać, że wszystko bÄ™dzie siÄ™ zmieniać zawsze tak jest
            • Zasada nr 2: zrozumienie zmiennoÅ›ci powie Ci, czego oczekiwać
            • Zasada nr 3: pracuj nad przyczynami zmiennoÅ›ci, które zawsze można znaleźć w systemie
            • Zasada nr 4: zrozumienie zmiennoÅ›ci pozwoli Ci wykryć, kiedy coÅ› siÄ™ stanie
          • Wykres SPC
          • Czego potrzebujesz, aby narysować wykres?
          • Jak narysować wykres?
          • Jak czytać wykres?
        • 11.2.2. Kumulacyjny diagram przepÅ‚ywu
          • Jakie dane sÄ… potrzebne do stworzenia wykresu?
          • Jak narysować wykres?
          • Jak czytać wykres?
      • 11.3. Wskaźniki jako przewodnicy po ulepszeniach
        • Niech bÄ™dÄ… widoczne
        • Czy wywierasz wpÅ‚yw na biznes?
        • Dostajesz to, co mierzysz
        • Równoważ wskaźniki
        • Niech bÄ™dÄ… Å‚atwe do przechwycenia
        • Wybieraj rzeczywiste dane zamiast danych szacowanych
        • Korzystaj ze wskaźników w celu usprawniania, nie karania
      • 11.4. Ćwiczenie: zmierz to!
      • 11.5. Podsumowanie
    • RozdziaÅ‚ 12. PuÅ‚apki kanban
      • 12.1. Nie samÄ… pracÄ… żyje czÅ‚owiek
        • 12.1.1. Tworzenie kadencji dla Å›wiÄ™towania
          • Karta staÅ‚ego klienta
          • WypeÅ‚nienie limitu ciastkowego
      • 12.2. Ramy czasowe sÄ… dla Ciebie dobre
      • 12.3. NiezbÄ™dna rewolucja
      • 12.4. Nie pozwól, aby kanban byÅ‚ wymówkÄ… do bycia leniwym
      • 12.5. Podsumowanie
  • Część IV Nauczanie kanban
    • RozdziaÅ‚ 13. Nauka kanban poprzez gry
      • 13.1. Przekaż grosiki
        • 13.1.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.1.2. Jak grać
        • 13.1.3. Pytania do dyskusji
        • 13.1.4. Główne wnioski
        • 13.1.5. Wskazówki i warianty
      • 13.2. Wielozadaniowa gra liczb
        • 13.2.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.2.2. Jak grać
        • 13.2.3. Pytania do dyskusji
        • 13.2.4. Główne wnioski
      • 13.3. Gra kropek
        • 13.3.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.3.2. Jak grać
        • 13.3.3. Pierwsza iteracja
        • 13.3.4. Druga iteracja
        • 13.3.5. Trzecia (i ostatnia) iteracja
        • 13.3.6. Główne wnioski
        • 13.3.7. Wskazówki i warianty
      • 13.4. Gra w wÄ…skie gardÅ‚o
        • 13.4.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.4.2. Jak grać
        • 13.4.3. Pytania do dyskusji
        • 13.4.4. Główne wnioski
      • 13.5. getKanban
        • 13.5.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.5.2. Jak grać
        • 13.5.3. Pytania do dyskusji
        • 13.5.4. Wskazówki i warianty
        • 13.5.5. Najważniejsze wnioski
      • 13.6. Kanban Pizza
        • 13.6.1. Czego potrzebujesz do gry
        • 13.6.2. Jak grać
        • 13.6.3. Pytania do dyskusji
        • 13.6.4. Najważniejsze wnioski
      • 13.7. Podsumowanie
  • Dodatki
    • Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
      • A.1. Książki na temat lean i kanban
      • A.2. Książki na temat agile
      • A.3. Książki na temat tworzenia oprogramowania
      • A.4. Książki o biznesie i zmianach w zarzÄ…dzaniu
      • A.5. Inne zasoby
        • A.5.1. InteresujÄ…ce blogi
        • A.5.2. InteresujÄ…ce konta Twittera
    • Dodatek B NarzÄ™dzia kanban
      • B.1. Samodzielne narzÄ™dzia
        • B.1.1. LeanKit Kanban
        • B.1.2. AgileZen
        • B.1.3. Trello
        • B.1.4. KanbanFlow
        • B.1.5. Kanbanize
        • B.1.6. Kanbanery
      • B.2. NarzÄ™dzia w narzÄ™dziach
        • B.2.1. JIRA Agile
        • B.2.2. Kanban w Team Foundation Service
        • B.2.3. HuBoard

Dodaj do koszyka Kanban

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.