Fotografia cyfrowa. Wydanie V - Helion
Tytuł oryginału: Complete Digital Photography, Fifth Edition
Tłumaczenie: Alicja Szatkowska, Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-246-2880-3
stron: 600, Format: 172x245, okładka: twarda
Data wydania: 2011-04-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 109,00 zł
Radykalnie zmienione i rozszerzone wydanie światowego bestsellera
- Jak fotografować sport czy dokumentować wydarzenia kulturalne?
- Jak wykonywać zdjęcia przy słabym oświetleniu?
- Jak dokonywać lokalnych edycji i korekt?
Aparaty cyfrowe zapoczątkowały nową erę zainteresowania fotografią. Ludzie wykorzystują łatwość, jaką przyniósł rozwój cyfrówek, i bawią się robieniem zdjęć przy każdej okazji. Ponieważ fotografia jest procesem odkrywania, wiele osób szybko przekonuje się, że posiadając odpowiednią wiedzę, można wykonywać prace znacznie ciekawsze, zarówno pod względem artystycznym, jak i technicznym. Jeśli Ty również masz ambicję zdobyć umiejętności, które posiada każdy wybitny fotograf, zapraszamy do lektury tego wyjątkowego podręcznika!
Książka "Fotografia cyfrowa. Wydanie V" odkryje przed Tobą wszystkie tajemnice tej odmiany fotografii, począwszy od robienia zdjęć, przez ich obróbkę, na drukowaniu skończywszy. Dowiesz się, jak wybrać odpowiedni sprzęt, jak robić zdjęcia, jak je obrabiać i publikować. Poznasz także reguły komponowania kadru, metody eksponowania głównego motywu, sposoby operowania światłem i wiele innych zagadnień związanych z artystycznym aspektem fotografii. Ćwiczenia proponowane w poszczególnych rozdziałach pomogą Ci lepiej zrozumieć prezentowane zagadnienia i zwiększą Twoje umiejętności praktyczne. Najnowsze wydanie książki zostało radykalnie zmienione w stosunku do poprzednich edycji, inna jest jej struktura, ale również znacznie zwiększył się zasób nowych treści — przecież w ciągu ostatniej dekady fotografia cyfrowa przeszła rewolucyjne zmiany.
- Metody działania zmysłu wzroku
- Techniczne szczegóły funkcjonowania aparatu
- Zasady zgrywania zdjęć z aparatu
- Tajemnice ekspozycji dla początkujących i zaawansowanych
- Wyszukiwanie i komponowanie tematu zdjęcia
- Modyfikacja światła za pomocą flesza i ekranów
- Wady i zalety fotografowania w formacie RAW
- Informacje na temat dopasowywania tonów
- Przetwarzanie zdjęć czarno-białych
Zdobądź wiedzę teoretyczną oraz praktyczną i nie bój się eksperymentować!
Patroni medialni:
Osoby które kupowały "Fotografia cyfrowa. Wydanie V", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop Lightroom 5. Kurs video. Poziom pierwszy. Sekrety cyfrowej edycji i obróbki zdjęć 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Fotografia cyfrowa. Wydanie V -- spis treści
1. Oczy, mózg, światło i obraz (22)
- czyli jak widzisz świat
- Jak widzi nasze oko (24)
- Przenoszenie koloru do mózgu (25)
- Jasny i ciemny (27)
- Podsumowanie (28)
- Jak nauczyć się fotografowania (29)
2. Poznaj swój aparat (30)
Użycie trybu automatycznego do codziennego fotografowania
- Obsługa aparatu (31)
- Kompakt czy lustrzanka (31)
- Baterie, karta pamięci i włącznik zasilania (33)
- Fotografowanie w trybie automatycznym (34)
- Przełączenie aparatu na tryb automatyczny (35)
- Kadrowanie (35)
- Długość ogniskowej (36)
- Jak wciskać spust migawki (36)
- Dostosuj ostrość wizjera (38)
- Rób zdjęcia (39)
- Czas naświetlania i ekran pomocniczy (39)
- Odczytywanie czasu naświetlania (40)
- Kiedy czas naświetlania jest zbyt długi (42)
- Przeglądanie zdjęć (42)
- Używanie trybów sceny (43)
- Wskazówki (46)
- Uważaj na niewykorzystaną przestrzeń - zapełnij kadr (46)
- Nie bój się podejść bliżej (47)
- Podążaj za spojrzeniem osoby na zdjęciu (47)
- Pamiętaj: Twoje kolana mogą się zginać (48)
- Uważaj na tło (48)
- Uważaj na tylne oświetlenie (49)
- Zasięg lampy błyskowej (50)
- Wielość ujęć (50)
3. Anatomia aparatu (52)
- jak obsługiwać i kontrolować aparat fotograficzny
- O kompaktach i lustrzankach raz jeszcze (53)
- Fantastyczne pudełko (53)
- Jak działa matryca (54)
- Budowa aparatu kompaktowego (54)
- Konstrukcja lustrzanek (56)
- Części aparatu (58)
- Obiektyw (58)
- Podstawowe elementy sterujące (63)
- Wybór trybu fotografowania (63)
- Pomocniczy wyświetlacz LCD (64)
- Parametry fotografowania (65)
- Aktywacja menu i nawigacja (66)
- Lampa błyskowa (flesz) (66)
- Przeglądanie zdjęć (66)
- Konfiguracja aparatu (68)
- Data i godzina (68)
- Rozmiar obrazu i kompresja (68)
- Format pliku (70)
- Parametry przetwarzania obrazu (70)
- Inne opcje (71)
- Jak trzymać aparat (73)
- Uchwyt (73)
- Stopy, łokcie i szyja (74)
- Więcej ćwiczeń w trybie automatycznym (75)
- Fotografuj ze stałą ogniskową (76)
- Jak dbać o aparat (77)
- Akumulatory i zasilanie (77)
- Czyszczenie obiektywu (78)
- Czyszczenie matrycy (79)
- Woda a aparaty cyfrowe (81)
- Niskie temperatury (83)
- Gorący klimat a aparaty cyfrowe (83)
- Nośniki pamięci (84)
- Komputer przenośny (85)
- Przenośne dyski twarde (85)
- Netbooki (86)
- Czyste płyty CD-ROM, kable i adaptery kart PC (86)
4. Importowanie zdjęć (88)
Kompletowanie wyposażenia cyfrowej ciemni i pobieranie zdjęć
- Wybór komputera (89)
- Pamięć masowa (90)
- Kopie zapasowe (91)
- Program do tworzenia kopii zapasowych (92)
- Monitory (92)
- Przygotowanie monitora (92)
- Jeszcze kilka słów o kolorach (93)
- Profilowanie i kalibracja monitora (94)
- Oprogramowanie (96)
- Dwie postawy wobec toku pracy (96)
- Programy do przeglądania i katalogowania zdjęć (97)
- Programy do edycji zdjęć (99)
- Programy dedykowane do organizacji toku pracy (101)
- Zgodność oprogramowania do konwersji
- plików RAW (105)
- Inne programy (105)
- Importowanie zdjęć (105)
- Czytniki kart (105)
- Importowanie zdjęć z urządzenia na komputer z systemem Windows (107)
- Importowanie zdjęć z urządzenia na macintosha (109)
- Ręczne przenoszenie obrazów przy użyciu systemu Windows lub Mac OS (110)
- Zmiana nazwy i organizacja (110)
- Do przodu (111)
5. Matryce (112)
Jak układ scalony tworzy obraz
- Jak działa matryca (115)
- Liczenie fotonów (115)
- Szczypta teorii kolorów (117)
- Interpolacja koloru (119)
- Zamiana danych w obraz (121)
- Dopasowanie kolorów (121)
- Konwersja przestrzeni kolorów (121)
- Korekcja gamma (121)
- Balans bieli i przetwarzanie obrazu (123)
- Wyostrzanie i redukcja szumów (123)
- Kompresja JPEG i zapis (123)
- Powrót do rzeczywistości (125)
6. Podstawy ekspozycji (126)
Podstawowa teoria ekspozycji
- Prześwietlenie i niedoświetlenie (127)
- Mechanizmy kontroli ekspozycji (128)
- ISO - trzeci parametr ekspozycji (129)
- Wartość ekspozycji (130)
- Czas naświetlania (130)
- Przysłona (130)
- Po co dwa sposoby kontrolowania światła? (132)
- Powrót do trybu automatycznego (138)
7. Tryb automatyki programowej (140)
Kontrola ekspozycji, ostrzenia i innych parametrów
- Przejście na tryb automatyki programowej (141)
- Powrót do ostrzenia (142)
- Jak działa autofokus (142)
- Tryby autofokusa (144)
- Ocena ostrości (153)
- Złota zasada ostrzenia (153)
- Balans bieli (154)
- Automatyczny i predefiniowany balans bieli (156)
- Ręczny balans bieli (156)
- Ocena balansu bieli (158)
- Przesunięcie balansu bieli (158)
- Bracketing balansu bieli (159)
- Unikaj zmartwień związanych z balansem bieli (159)
- Pomoce do ustawiania balansu bieli (159)
- Tryb zdjęć seryjnych (163)
- Fotografowanie w trybie zdjęć seryjnych (164)
- Samowyzwalacz (165)
- Pilot zdalnego sterowania (167)
- Ustawienia ręczne przy użyciu funkcji Shift (fleksji programu) (169)
- Obliczanie bezpiecznego czasu naświetlania podczas fotografowania z ręki (171)
- Stabilizacja i czas naświetlania (171)
- Czy naprawdę muszę obliczać bezpieczny czas naświetlania? (172)
- Zmiana czułości ISO (172)
- Ułamkowe wartości ISO (176)
- Podsumowanie (176)
8. Ekspozycja: poziom zaawansowany (178)
Więcej na temat pomiaru światła i elementów sterujących ekspozycji
- O pomiarze światła raz jeszcze (180)
- Blokada ekspozycji (181)
- O czym informuje światłomierz? (182)
- Ryzyko prześwietlenia i niedoświetlenia (184)
- Ustawianie parametrów ekspozycji (187)
- Kompensacja ekspozycji (187)
- Sterowanie ekspozycją za pomocą światłomierza (189)
- Tryby priorytetów (191)
- Tryb manualny (192)
- Której metody powinieneś używać? (194)
- Histogram w aparacie (194)
- Definicja histogramu (195)
- Ocena kontrastu (196)
- Histogram z trzema kanałami kolorów (199)
- Bracketing (200)
- Auto-bracketing (201)
- Ponownie o trybach scen (204)
- Ponownie o parametrach przetwarzania obrazu (204)
- Koniec pstrykania (205)
9. Wyszukiwanie i komponowanie tematu zdjęcia (206)
Nauka sztuki fotografii
- Patrzenie a widzenie (207)
- Ćwiczenia na widzenie (208)
- Znajdowanie tematu zdjęcia (211)
- Fotografia jako abstrakcja (215)
- Nie tylko dla artystów (218)
- Tworzenie zdjęcia (218)
- Wybór pozycji aparatu i długości ogniskowej (220)
- Fotografowanie z małą głębią ostrości (223)
- Kompozycja (227)
- Równowaga (227)
- Reguła trójpodziału (231)
- Powtórzenie (231)
- Geometria (232)
- Linie (232)
- Mieszanie i łączenie (234)
- Pierwszy i drugi plan (234)
- Komponowanie jasnych i ciemnych tonów (237)
- Mniej znaczy więcej (237)
- Mieszanie, łączenie i ignorowanie (238)
- Sześć sposobów na lepsze zdjęcia (239)
- Zwracaj uwagę na obraz w wizjerze (239)
- Pracuj nad tematem (240)
- Tryb zdjęć seryjnych (242)
- Narracja (242)
- Upraszczaj (243)
- Nie bój się (244)
- Sprzęt nie ma znaczenia (zazwyczaj) (244)
- Łączenie rzemiosła i sztuki (245)
10. Oświetlenie (246)
Reflektory, lampy stroboskopowe i kontrolowanie oświetlenia
- Kontrolowanie światła zastanego (247)
- Oświetlenie wąskie i szerokie (251)
- Fotografowanie z lampą błyskową (251)
- Tryby pracy lampy błyskowej (252)
- Balans bieli a światło lampy błyskowej (254)
- Używanie flesza przy słabym świetle (254)
- Użycie błysku dopełniającego przy jasnym świetle (257)
- Zewnętrzna lampa błyskowa (258)
- Dalsza nauka oświetlenia (263)
11. Fotografowanie w formacie RAW (264)
Zyskaj więcej możliwości edycji zdjęcia dzięki formatowi RAW
- Czym jest format RAW (265)
- Dlaczego warto używać formatu RAW (266)
- Możliwość edycji balansu bieli (266)
- Odzyskiwanie świateł (267)
- Większy zakres ekspozycji (268)
- Cyfrowy "negatyw" (270)
- Przetwarzanie wsadowe (271)
- Edycja bezstratna (271)
- Wady formatu RAW (271)
- Pliki RAW zajmują więcej miejsca (271)
- Inni mogą mieć problemy z odczytaniem Twoich plików (271)
- Twój program może nie współpracować z Twoim aparatem (272)
- Organizacja toku pracy może być nieco bardziej skomplikowana (272)
- Konfiguracja ustawień formatu RAW (272)
- Ekspozycja plików RAW (273)
- Jak aparat rejestruje światło (274)
- Asekuracja podczas prześwietlania (274)
- Wymagana odrobina edycji (275)
- Jak bardzo prześwietlić? (275)
- Nie do codziennego użytku (275)
- Warto eksperymentować (275)
12. Zdjęcia specjalne (276)
Funkcje aparatu i metody radzenia sobie w określonych sytuacjach zdjęciowych
- Fotografia czarno-biała (277)
- Ty mówisz "czerwony", ja mówię "szary" (279)
- Kolorowe widzenie, czarno-białe fotografowanie (280)
- Czarno-biała ekspozycja (281)
- Fotografowanie w podczerwieni (281)
- Stabilne fotografowanie (284)
- Fotografia krajobrazowa (286)
- Uważaj na flary (287)
- Ekspozycja z ekstremalną głębią ostrości (287)
- Zdjęcia panoramiczne (291)
- Przygotowanie aparatu do zdjęć panoramicznych (292)
- Poprawne panoramowanie (293)
- Ekspozycja zdjęć panoramicznych (296)
- Fotografuj z uwagą (296)
- Kolaż (299)
- Makrofotografia (300)
- Optymalna długość ogniskowej (300)
- Ustawianie ostrości (301)
- Mała głębia ostrości (302)
- Zwiększenie głębi ostrości w trybie makro (303)
- Zdjęcia z szerokim zakresem dynamiki (HDR) (303)
- Fotografia HDR (304)
- Fotografowanie koncertów i przedstawień (305)
- Ustawienie (306)
- Strategia doboru ekspozycji (307)
- Komponowanie zdjęć z występu (308)
- Fotografowanie wydarzeń (309)
- Fotografia sportowa (310)
- Fotografia uliczna (312)
- Coś w zamian (313)
- Użycie zdjęć ulicznych (313)
- Fotografia nocna (314)
- Fotografia podwodna (317)
- Fotografia reklamowa produktu (318)
- Korzystanie z filtrów (319)
- Rodzaje filtrów (320)
- Rozszerzenia obiektywu dla kompaktów (322)
- Odkrywanie na własną rękę (322)
13. Tok pracy (324)
Zarządzanie zdjęciami i przygotowywanie ich do obróbki
- Postprodukcja, czyli przetwarzanie zrobionych zdjęć (325)
- Importowanie i porządkowanie (328)
- Znakowanie i przypisywanie słów kluczowych (328)
- Selekcjonowanie (329)
- Korygowanie i edytowanie (330)
- Nadawanie formy wyjściowej (330)
- Archiwizowanie i tworzenie kopii bezpieczeństwa (330)
- Katalogowanie (331)
- Elastyczność toku pracy (331)
- Ćwiczenie. Pierwsze kroki z programem Bridge (332)
- Ćwiczenie. Wybieranie i ocenianie zdjęć w programie Bridge (338)
- Ćwiczenie. Filtrowanie zdjęć (341)
- Ćwiczenie. Grupowanie zdjęć (342)
- Sortowanie zdjęć (344)
- Metadane IPTC (344)
- Ćwiczenie. Tworzenie i stosowanie szablonów metadanych (344)
- Słowa kluczowe (346)
- Tworzenie słów kluczowych (346)
- Przypisywanie słów kluczowych (347)
- Filtrowanie według słów kluczowych (347)
- Kolekcje (347)
- Ćwiczenie. Tworzenie kolekcji (348)
- Kolekcje inteligentne (349)
- Ćwiczenie. Tworzenie kolekcji inteligentnej (349)
- Jedno z zastosowań kolekcji (350)
- Otwieranie zdjęć w Photoshopie (350)
- Inne polecenia programu Bridge (351)
- Nieważne, jakiego programu używasz, ważne, co możesz za jego pomocą zdziałać (351)
14. Tok pracy edycyjnej i pierwsze czynności (352)
Omówienie znaczenia kolejności zabiegów edycyjnych i wykonanie wstępnych korekt
- Kolejność czynności edycyjnych (353)
- Powtórka z histogramów (355)
- Kadrowanie (356)
- Ćwiczenie. Kadrowanie obrazu (357)
- Prostowanie (361)
- Ćwiczenie. Prostowanie zdjęcia (361)
- Korekcja zniekształceń geometrycznych (364)
- Ćwiczenie. Korygowanie zniekształceń poduszkowych i beczkowych w Photoshopie CS2 lub nowszym (365)
- Korekcja perspektywy (368)
- Ćwiczenie. Korygowanie perspektywy w Photoshopie CS2 lub nowszym (368)
- Korekcja aberracji chromatycznej (370)
- Ćwiczenie. Korygowanie aberracji chromatycznej w Photoshopie CS2 lub nowszym (370)
- Usuwanie śladów pyłu (372)
- Ćwiczenie. Usuwanie śladów pyłu (373)
- Usuwanie efektu czerwonych oczu (374)
- Zapisywanie zdjęcia (375)
- Polecenia Save (Zapisz) i Save As (Zapisz jako) (375)
- Idziemy dalej (376)
15. Korekcja tonalna (378)
Ustalanie bieli, czerni i kontrastu na właściwym poziomie
- Na czym polega korekcja tonalna? (379)
- Poziomy (380)
- Ćwiczenie. Ustawianie poziomów wejściowych (381)
- Ćwiczenie. Korekcja poziomów w praktyce (384)
- Czy należy martwić się utratą danych? (389)
- Krzywe (390)
- Ćwiczenie. Korekcja tonów za pomocą krzywych (393)
- Nauka rozpoznawania prawdziwej czerni (397)
16. Korekcja barw (400)
Naprawianie, poprawianie i zmienianie kolorów
- Poziomy i krzywe a kolorystyka obrazu (401)
- Ćwiczenie. Usuwanie przebarwienia (403)
- Ćwiczenie. Korygowanie barw za pomocą krzywych (407)
- Korekcja barwy i nasycenia (410)
- Ćwiczenie. Korekcja nasycenia (411)
- Jaskrawość (413)
- Co wiemy do tej pory? (414)
17. Edycja plików RAW (416)
Korygowanie tonów i kolorów w plikach RAW
- Tok pracy w trybie RAW (417)
- Edycja plików RAW (421)
- Edycja bezstratna (421)
- Wybór miejsca zapisu listy edycyjnej (421)
- Podstawowe korekcje plików RAW (422)
- Ustawienia wstępne (423)
- Ćwiczenie. Podstawowa edycja pliku RAW (423)
- Ustawienia wstępne (423)
- Więcej o balansie bieli (426)
- Ręczne ustawianie balansu bieli (427)
- Korygowanie balansu bieli na zdjęciach, które nie zawierają elementów szarych (428)
- Balans bieli a posteryzacja (430)
- Więcej o odzyskiwaniu świateł (430)
- Suwak Recovery (Odtwarzanie) (432)
- Jeszcze raz o strategii naświetlania w trybie RAW (432)
- Więcej o świetle wypełniającym (433)
- Narzędzia adaptacyjne w Aperture (435)
- Funkcja D-Lighting w Capture NX (435)
- Pozostałe narzędzia korekcyjne w Camera Raw 4.0 (435)
- Opcje obiegu pracy (436)
- Kopiowanie parametrów konwersji z jednego obrazu do drugiego (438)
- Kopiowanie edycji w Camera Raw (438)
- Kopiowanie edycji w Aperture (439)
- Kopiowanie edycji w Lightroomie (439)
- Kopiowanie edycji w Nikon Capture NX (440)
- Ćwiczenie. Przygotowanie do rozdziału 18 (440)
- Co dalej? (441)
18. Maskowanie (442)
Ograniczanie działania korekt za pomocą masek
- Narzędzia maskujące (444)
- Narzędzia do tworzenia zaznaczeń (444)
- Modyfikowanie krawędzi zaznaczeń (449)
- Zapisywanie masek (450)
- Ograniczenia w działaniu narzędzi zaznaczających (451)
- Ćwiczenie. Tworzenie złożonych masek (452)
- Warstwy dopasowania (korekcyjne) (457)
- Ćwiczenie. Warstwy dopasowania (459)
- Ćwiczenie. Więcej o maskowaniu warstw (464)
- Edycja selektywna w Camera Raw (469)
- Ćwiczenie. Korekcja selektywna w Camera Raw (470)
- Korekta ukierunkowana (472)
- Maskowanie zaawansowane (473)
- Ćwiczenie. Zaawansowane maskowanie w Photoshopie (475)
- Jeszcze raz o zapisywaniu plików (479)
19. Konwersja do czerni i bieli (480)
Przekształcanie zdjęć kolorowych w czarno-białe
- Prosta konwersja do skali szarości (481)
- Funkcja Black & White (Czarno-biały) w Photoshopie (482)
- Ćwiczenie. Stosowanie polecenia Black & White (Czarno-biały) (482)
- Warstwy dopasowania typu Black & White (Czarno-biały) (485)
- Inne techniki konwertowania do czerni i bieli (487)
- Mieszanie kanałów (487)
- Konwersja do luminancji (488)
- Redukcja nasycenia (488)
- Konwersja do czerni i bieli w Camera Raw (489)
- Wyspecjalizowane pluginy do konwersji czarno-białej (490)
- Korygowanie obrazów czarno-białych (491)
- Zdjęcia o słabym kontraście (492)
20. Warstwy, retuszowanie i efekty specjalne (494)
Dodatkowe narzędzia edycyjne i pomysły na poprawianie zdjęć
- Warstwy (495)
- Podstawy (496)
- Ćwiczenie. Komponowanie (497)
- Krycie i tryby mieszania warstw (500)
- Podstawy (496)
- Pędzle i stemple (502)
- Pędzle (503)
- Stemple, czyli narzędzia do klonowania (504)
- Narzędzia Patch (Łatka) i Healing Brush (Pędzel korygujący) (505)
- Ćwiczenie. Malowanie światłem i cieniem (506)
- Praktyczne techniki edycyjne (507)
- Adaptacyjna korekcja świateł i cieni (507)
- Ćwiczenie. Korygowanie balansu bieli w pliku JPEG (510)
- Retuszowanie portretów (514)
- Adaptacyjna korekcja świateł i cieni (507)
- Usuwanie szumu (516)
- Programy redukujące szum (518)
- Ręczne usuwanie szumu (518)
- Redukcja szumu za pomocą filtra
- Median (Mediana) (519)
- Maskowana redukcja szumu za pomocą filtra Median (Mediana) (520)
- Redukcja szumów w trybie L*a*b (522)
- Obiekty inteligentne w Photoshopie (523)
- Ćwiczenie. Praca z obiektami inteligentnymi (524)
- Co dalej? (528)
21. Publikowanie fotografii cyfrowych (530)
Nadawanie zdjęciom form papierowych i elektronicznych
- Skalowanie (531)
- Rozdzielczość (531)
- Skalowanie obrazu (532)
- Ćwiczenie. Zrozumieć, czym jest rozdzielczość (534)
- Kiedy należy stosować ponowne próbkowanie? (537)
- Wyostrzanie (538)
- Jak działa wyostrzanie? (538)
- Ostrość - nie zawsze znaczy to samo (541)
- Malowanie ostrości (541)
- Ćwiczenie. Selektywne wyostrzanie portretu (542)
- Publikowanie zdjęć w internecie (546)
- Przygotowanie plików elektronicznych (549)
- Wybór drukarki (550)
- Drukarki atramentowe (551)
- Drukarki laserowe (557)
- Drukarki termosublimacyjne (558)
- Wybór papieru (558)
- Wybór tuszu (559)
- Drukowanie (559)
- Wybór rozdzielczości (559)
- Ćwiczenie. Podgląd wydruku w Photoshopie (564)
- Ćwiczenie. Drukowanie przy użyciu Photoshopa (565)
- Poprawianie druku (567)
- Drukowanie za pośrednictwem internetu (571)
- Wybór rozdzielczości (559)
- Podsumowanie (571)
Dodatek A Słowniczek (572)
Skorowidz (587)