Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP - Helion
Tytuł oryginału: Agile Projekte mit Scrum, XP und Kanban im Unternehmen durchführen
Tłumaczenie: Sławomir Kupisz, Bartosz Sałbut, Dawid Zieliński
ISBN: 978-83-246-8846-3
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2014-08-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)
Klasyczna organizacja też może być zwinna!
Dynamika zmian w dzisiejszym Å›wiecie IT wymaga niezwykÅ‚ej elastycznoÅ›ci i bÅ‚yskawicznego adaptowania siÄ™ do nowych warunków. Klasyczne techniki zarzÄ…dzania projektami nie sÄ… w stanie podoÅ‚ać takiemu wyzwaniu, dlatego rynek zdobywajÄ… techniki zwinne — Scrum, Kanban i XP. Już dawno udowodniÅ‚y one swÄ… skuteczność i sÄ… Å›wiadomie wybierane przy nowych projektach. Zastanawiasz siÄ™, czy możesz wprowadzić te techniki w Twojej organizacji? Szukasz skutecznego sposobu realizacji tego zadania? Na te i dziesiÄ…tki innych trudnych pytaÅ„ odpowiada ta niezwykÅ‚a książka!
Znajdziesz w niej liczne studia przypadków, przygotowane przez ekspertów z bogatym doÅ›wiadczeniem w codziennej pracy nad zwinnymi projektami. W trakcie lektury poznasz puÅ‚apki, jakie na Ciebie czyhajÄ…, oraz dowiesz siÄ™, jak sprytnie je ominąć. Ponadto przekonasz siÄ™, jak wprowadzić Scruma do klasycznej organizacji lub projektu z ustalonym budżetem. Poznasz również takie problemy, w przypadku których Kanban sprawdzi siÄ™ wyÅ›mienicie. Zwróć także uwagÄ™ na rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony przejrzystoÅ›ci w organizacji — to ona leży u podstaw sukcesu zwinnych metodyk. Książka ta jest obowiÄ…zkowÄ… lekturÄ… dla wszystkich osób interesujÄ…cych siÄ™ zarzÄ…dzaniem projektami, majÄ…cych ambicjÄ™ lub obowiÄ…zek wprowadzenia zwinnych technik w swojej organizacji.
Dzięki tej książce:
- poznasz ciekawe przypadki wykorzystania Scruma, Kanbana i XP
- wybierzesz właściwy sposób zarządzania w startupie
- poznasz podstawy Scruma, Kanbana i XP
- wprowadzisz zwinne metodyki w Twojej organizacji
ZarzÄ…dzaj zwinnie projektami!
Osoby które kupowały "Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP", wybierały także:
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialności 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
Spis treści
Zwinne projekty w klasycznej organizacji. Scrum, Kanban, XP eBook -- spis treści
Przedmowa (9)
1. Wstęp (13)
- 1.1. Jak czytać tę książkę (13)
- 1.2. Studia projektów (13)
- 1.3. Dodatek (15)
2. Zwinny projekt to nie bułka z masłem (17)
- 2.1. Pobudka (17)
- 2.2. ZespóÅ‚ siÄ™ formuje (18)
- 2.3. Właściwe zlecenie (19)
- 2.4. Od partyzantki do zwinności (20)
- 2.5. Kompleks Scruma (21)
- 2.6. Zwycięstwa i porażki (22)
- 2.7. Planowanie Sprintu (część I) (23)
- 2.8. Planowanie Sprintu (część II) (24)
- 2.9. Codzienny MÅ‚yn (25)
- 2.10. Sprint to prędkość względna (27)
- 2.11. Planowanie wymiarowe (29)
- 2.12. PrzeglÄ…d Sprintu (29)
- 2.13. Instrukcja pielęgnacji oczekiwań (30)
- 2.14. Retrospekcja Sprintu (33)
- 2.15. Metaretrospekcja (klasycznie: podsumowanie) (34)
- 2.16. Zwinne wartości w projekcie (36)
3. Wprowadzanie Scruma u dostawcy usług internetowych - życie i praca Mistrza Młyna (37)
- 3.1. Szerszy kontekst (37)
- 3.2. Bliższe otoczenie (37)
- 3.3. Dlaczego Scrum? (38)
- 3.4. Cele wprowadzania Scruma (39)
- 3.5. Sytuacja w chwili wymiany trenera (39)
- 3.6. Planowanie Sprintu (40)
- 3.7. Projektowanie (42)
- 3.8. Stosunki społeczne (44)
- 3.9. Mistrz MÅ‚yna (46)
- 3.10. Narzędzia (48)
- 3.11. ZarzÄ…dzanie wieloma projektami (49)
- 3.12. Podsumowanie (51)
- 3.13. Zwinne wartości w projekcie (52)
4. Wprowadzanie Scruma w ImmobilienScout24 (53)
- 4.1. Opis sytuacji (53)
- 4.2. Wprowadzenie Scruma (54)
- 4.3. PrzeglÄ…d Sprintu (57)
- 4.4. Scrum 2.0 (58)
- 4.5. Kanban i spóÅ‚ka (60)
- 4.6. Podsumowanie (61)
- 4.7. Zwinne wartości w projekcie (62)
5. (Niemalże) zwinni w dużym przedsiębiorstwie (63)
- 5.1. Klient (63)
- 5.2. Sytuacja wyjściowa (64)
- 5.3. Nowy model obsługi dostaw (65)
- 5.3.1. Faza wstępna projektu (65)
- 5.3.2. Przebieg projektu (66)
- 5.4. Wprowadzanie zwinności (66)
- 5.5. Usprawnienia (67)
- 5.6. Trudności w nowym modelu obsługi dostaw (70)
- 5.7. Doświadczenia zebrane w toku projektu (71)
- 5.7.1. DoÅ›wiadczenie: uzgodnienie celów czÄ…stkowych z zarzÄ…dem (71)
- 5.7.2. Doświadczenie: umocowanie Właściciela Produktu (71)
- 5.7.3. Doświadczenie: niska jakość spowalnia (72)
- 5.7.4. Doświadczenie: radykalny kontra przyrostowy proces wprowadzania innowacji (73)
- 5.8. Podsumowanie (74)
- 5.9. Zwinne wartości w organizacji produktu (75)
6. Powrót na zwinny tor (od mikrozarzÄ…dzania do Scruma) (77)
- 6.1. Sytuacja wyjściowa (77)
- 6.2. Misja (78)
- 6.3. Właściwy projekt (78)
- 6.4. Naprzód (79)
- 6.5. Pierwsze spojrzenie (80)
- 6.6. Analiza (82)
- 6.7. Pierwszy Sprint (84)
- 6.8. Szacowanie (84)
- 6.9. Planowanie Sprintu (84)
- 6.10. Codzienny MÅ‚yn (85)
- 6.11. Przebieg Sprintu (85)
- 6.12. PrzeglÄ…d Sprintu (86)
- 6.13. Retrospekcja Sprintu (86)
- 6.14. Kilka tygodni później... (86)
- 6.15. Kilka miesiÄ™cy później... (87)
- 6.16. Podsumowanie (87)
- 6.17. Zwinne wartości w projekcie (88)
7. Programowanie zwinne jako zasadniczy element przedsiębiorstwa (89)
- 7.1. Gracze (89)
- 7.2. Ekipa formuje siÄ™ (89)
- 7.2.1. Wizja: dokÄ…d prowadzi droga? (90)
- 7.2.2. Efekty spotkania (90)
- 7.3. Przygotowania (92)
- 7.4. Pierwsze tygodnie (92)
- 7.4.1. Bomba w górÄ™: powstanie zespoÅ‚u (92)
- 7.4.2. PrzeglÄ…d i Retrospekcja Sprintu (93)
- 7.4.3. Rezultaty Sprintu i szybkość pracy (94)
- 7.4.4. Rutyna i przepływ (95)
- 7.4.5. Otoczenie (95)
- 7.5. Trudności (96)
- 7.6. Ponad brzegiem talerza (98)
- 7.6.1. Wymagania niefunkcjonalne (98)
- 7.6.2. Zależność od czynników zewnÄ™trznych i wspóÅ‚praca (99)
- 7.7. Retrospekcja i podsumowanie (100)
- 7.8. Zwinne wartości w projekcie (101)
8. Odnoszenie sukcesów w projektach o staÅ‚ym budżecie (103)
- 8.1. Przed rozpoczęciem projektu (103)
- 8.2. PoczÄ…tek projektu (104)
- 8.2.1. Role (104)
- 8.2.2. Praca w zespole (104)
- 8.2.3. Nadgodziny (105)
- 8.3. Realizacja projektu (106)
- 8.3.1. Problematyczne planowanie wersji dystrybucyjnych (106)
- 8.3.2. Pokój (106)
- 8.3.3. PodejÅ›cie do problemów (106)
- 8.3.4. Testy (107)
- 8.3.5. Wersje dystrybucyjne (108)
- 8.3.6. Dwóch nowych deweloperów (108)
- 8.4. Zakończenie projektu (108)
- 8.5. Zwinne wartości w projekcie (110)
9. Kanban - poczÄ…tek przygody dla administratorów systemu (111)
- 9.1. Ziarno kanbana zostaje zasiane (111)
- 9.2. Przygotowanie propozycji dla zespołu (113)
- 9.2.1. A mówimy o tym zespole... (113)
- 9.2.2. Wprowadzenie kanbana - czas rozdzielić role (113)
- 9.2.3. Lista narzędzi (114)
- 9.2.4. Plan spotkania z zespołem (114)
- 9.3. Zaprezentowanie propozycji zespołowi (114)
- 9.4. Startuje nowy zespóÅ‚ kanbanowy (118)
- 9.5. Początki zespołu - podsumowanie (120)
- 9.6. Nasze doświadczenia (120)
- 9.7. Administratorzy pracujÄ… dalej jako zespóÅ‚ kanbanowy (132)
- 9.8. Nasze doświadczenia (132)
- 9.9. Podsumowanie (132)
- 9.10. Otoczenie (132)
- 9.11. Zwinne wartości w projekcie (133)
10. Zwinne mobile.de (135)
- 10.1. TrochÄ™ historii (135)
- 10.2. Początek - nagłe wprowadzenie Scruma (136)
- 10.2.1. Nowe cele (137)
- 10.2.2. Nowe rozwiÄ…zania - Scrum (137)
- 10.2.3. Outsourcing, offshoring (137)
- 10.2.4. Projekty strategiczne - biegi (138)
- 10.2.5. Wprowadzanie Scruma pod okiem trenera (138)
- 10.2.6. Proces i technika (139)
- 10.2.7. Koordynacja (140)
- 10.2.8. Role (141)
- 10.2.9. Podsumowanie (141)
- 10.3. Przecież jest jeszcze kanban (141)
- 10.4. A co z wartościami? (144)
- 10.5. Kanban portfelowy (144)
- 10.6. Organizacja (146)
- 10.6.1. Nowe cele (147)
- 10.6.2. Procesy oparte na zaufaniu (147)
- 10.7. Epilog (148)
11. Zwinność w start-upach internetowych (149)
- 11.1. Uwagi ogólne (149)
- 11.2. Typowa krzywa wzrostu start-upu (150)
- 11.3. Jak uwolnić się od chaosu - zwinne tworzenie oprogramowania czy metoda wodospadowa (153)
- 11.4. Podobieństwa między kulturą start-upu a kulturą zwinnego tworzenia oprogramowania (154)
- 11.5. Nie ma tak lekko, czyli klasyczne problemy start-upów ze stosowaniem zwinnych praktyk (158)
- 11.6. Jesteśmy zwinni - szesnaście godzin na dobę (158)
- 11.7. Problem podwójnych funkcji (159)
- 11.8. Scrum kontra kanban - kontra XP (161)
- 11.9. Automatyczne testy i refaktoryzacja (163)
- 11.10. DÅ‚ugość Sprintów (164)
- 11.11. Wszystko naraz czy polityka maÅ‚ych kroków (165)
- 11.12. Podsumowanie (165)
12. Przejrzystość (167)
- 12.1. ŹródÅ‚em przejrzystoÅ›ci jest informacja zwrotna (167)
- 12.2. Wczesne rozwiÄ…zywanie problemów (168)
- 12.3. Architektura ewolucyjna (170)
- 12.4. Tempo prac rozwojowych (171)
- 12.5. Informacje zwrotne od klientów (173)
- 12.6. Zaufanie (174)
- 12.7. Podsumowanie - skuteczne wdrażanie zwinnego modelu pracy (175)
13. Zwinność w it-agile - zasada wyciągania w sprzedaży i zarządzaniu (177)
- 13.1. Zmianban (177)
- 13.2. Doświadczenia (179)
- 13.3. Kanban sprzedaży (181)
ŹródÅ‚a (187)
Autorzy (191)
Skorowidz (195)