reklama - zainteresowany?

Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II - Helion

Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II
ebook
Autor: Marcin Żmigrodzki
ISBN: 978-83-283-4735-9
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2018-04-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)

Dodaj do koszyka Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II

Tagi: ZarzÄ…dzanie projektami IT

Obyś prowadził wyłącznie nudne projekty!

"Mój pierwszy wÅ‚asny projekt" - to brzmi ekscytujÄ…co, a niekoniecznie powinno. Każda organizacja dąży do tego, aby Å›rodowisko, w którym prowadzi siÄ™ projekty, byÅ‚o tak przewidywalne, jak to tylko możliwe. W dążeniu do biznesowego celu chodzi bowiem o to, by dotrzymywać prognoz kosztów i terminów, w stu procentach realizować plany sprzedażowe, utrzymywać jakość na poziomie zdefiniowanym przez klienta, a zespóÅ‚ projektowy zachować w dobrej formie psychicznej. Nikt nie marzy o tym, by projektem rzÄ…dziÅ‚y chaos, presja czasu i nieznoÅ›ny stres. Niestety, zbyt czÄ™sto tak wÅ‚aÅ›nie siÄ™ dzieje, szczególnie gdy pracÄ… ludzi wyznaczonych do wykonania zadania kieruje mniej doÅ›wiadczony project manager. JeÅ›li jest zdolny i ambitny, ma szansÄ™ ukoÅ„czyć powierzone sobie zadanie, jednak przy tym sporo siÄ™ namÄ™czy on sam i podlegajÄ…cy mu zespóÅ‚... Na szczęście można proÅ›ciej, Å‚atwiej, spokojniej, kierujÄ…c siÄ™ nieskomplikowanymi praktykami proponowanymi przez Marcina Å»migrodzkiego.

W myÅ›leniu projektowym kluczowe jest wÅ‚aÅ›ciwe planowanie. Dlatego autor tego poradnika, project manager z kilkunastoletnim doÅ›wiadczeniem, reprezentuje takie wÅ‚aÅ›nie podejÅ›cie do tematu. PrezentowanÄ… przez siebie metodÄ™ wielokrotnie sprawdziÅ‚ osobiÅ›cie podczas prac nad maÅ‚ymi i Å›rednimi projektami - takimi, jakie zwykle powierza siÄ™ debiutantom. CaÅ‚ość jest czytelna i prosta do przeÅ‚ożenia na praktykÄ™. Drugie wydanie książki wzbogacone zostaÅ‚o o omówienie tematu planowania jakoÅ›ci metodÄ… Kano, kontrolÄ™ projektów metodÄ… wartoÅ›ci wypracowanej oraz zarzÄ…dzanie portfelem projektów. W poradniku Czytelnik znajdzie także przydatne szablony najczęściej spotykanych dokumentów projektowych.


Marcin Å»migrodzki - prowadzi projekty od wielu lat. RealizowaÅ‚ je w firmach z branży informatycznej, telekomunikacyjnej, produkcyjnej, szkoleniowej i finansowej (bank). Obecnie ma wÅ‚asnÄ… firmÄ™ szkoleniowÄ… Octigo (www.octigo.pl). Prowadzi konsultacje i szkolenia w Polsce, Niemczech, Szwecji, WÅ‚oszech, Czechach, a nawet Maroku. Project Management Institute już kilkakrotnie przyznaÅ‚ szkoleniom Octigo miano najlepszych na Å›wiecie. Autor jest też kierownikiem merytorycznym studiów podyplomowych na Akademii Leona KoźmiÅ„skiego oraz w Wyższej Szkole Bankowej. W wolnych chwilach projektuje gry szkoleniowe i rozrywkowe. Ma doktorat z zarzÄ…dzania oraz certyfikaty PgMP, PMP, PMI-ACP i Six Sigma Black Belt.

Dodaj do koszyka Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II", wybierały także:

  • Odoo 10 Implementation Cookbook
  • Building ERP Solutions with Microsoft Dynamics NAV
  • Modern Scala Projects
  • Learning Einstein Analytics
  • Mastering Microsoft Dynamics CRM 2016

Dodaj do koszyka Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II

Spis treści

Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II eBook -- spis treści

  • SÅ‚owo wstÄ™pne
  • O autorze
  • WstÄ™p, czyli co zrobić, aby realizacja projektów w koÅ„cu staÅ‚a siÄ™ nudna?
    • Prowadzenie projektu jest jak smażenie naleÅ›ników
  • RozdziaÅ‚ 1. Uzasadnienie projektu
    • ROI
      • Nie pozwala na porównanie projektów dużych z maÅ‚ymi
      • Nie pozwala na porównanie projektów dÅ‚ugotrwaÅ‚ych z krótkimi
      • Nie uwzglÄ™dnia struktury finansowania w czasie
      • Nie uwzglÄ™dnia ryzyka oraz prawdopodobieÅ„stwa osiÄ…gniÄ™cia okreÅ›lonego wyniku
      • Nie uwzglÄ™dnia elastycznoÅ›ci decyzyjnej
    • NPV
      • Nie uwzglÄ™dnia prawdopodobieÅ„stwa osiÄ…gniÄ™cia okreÅ›lonego wyniku
      • Nie uwzglÄ™dnia elastycznoÅ›ci decyzyjnej
      • Nie uwzglÄ™dnia wartoÅ›ci niefinansowej projektu
    • IRR
    • Czas zwrotu inwestycji payback period
    • Jak ocenić atrakcyjność projektu?
  • RozdziaÅ‚ 2. Sponsor i otoczenie
    • Jestem kierownikiem projektu, czyli kim?
    • Gra w relacje
    • ZarzÄ…dzanie nieprojektami (uwaga, spoiler!)
      • Å»eglarzem, sterem i okrÄ™tem
      • Projektowa biedronka
      • ZarzÄ…dzanie papierami
  • RozdziaÅ‚ 3. Zgromadź wiedzÄ™
    • Musi boleć trochÄ™ na poczÄ…tku albo bardzo na koÅ„cu, czyli o uruchamianiu projektu z gÅ‚owÄ…
  • RozdziaÅ‚ 4. Zaplanuj zakres
    • Krok 1. Ustal koncepcjÄ™
    • Krok 2. Ustal strukturÄ™ prac
    • Krok 3. Ustal listÄ™ produktów
    • Krok 4. Podziel produkty na pakiety robocze
    • Podsumowanie WBS-u
    • Gdy nie wiemy, czego chcemy, czyli o product backlogu
  • RozdziaÅ‚ 5. Uzgodnij jakość
    • Poczucie jakoÅ›ci, czyli sztuka kupowania lodówki
  • RozdziaÅ‚ 6. Wybierz zespóÅ‚
    • Firma to nie wioska smerfów, jak zatem zaÅ‚ożyć czerwonÄ… czapkÄ™ Papy Smerfa?
      • Metoda 1. Na ignoranta
      • Metoda 2. Wsparcie
      • Metoda 3. Troska poza zakresem projektu
      • Metoda 4. Konsekwencja
      • Metoda 5. PorzÄ…dek w chaosie
      • Metoda 6. Don Kichot
  • RozdziaÅ‚ 7. Zaplanuj harmonogram
    • Jak skrócić czas realizacji projektu?
      • Fast tracking
      • Crashing
      • Redukcja zakresu
      • ZdjÄ™cie zadaÅ„ ze Å›cieżki krytycznej
      • Zmiana kalendarza
      • ZwiÄ™kszenie motywacji zespoÅ‚u
      • Stworzenie agresywnego harmonogramu (metoda Å‚aÅ„cucha krytycznego)
    • Dlaczego projekty siÄ™ spóźniajÄ…?
      • Bo ludzie robiÄ… niewÅ‚aÅ›ciwe rzeczy
      • Bo zakres peÅ‚za
      • Bo prognozy sÄ… nierealne
      • Bo ludzie nie majÄ… motywacji
      • Bo ludzie wykonujÄ… za dużo zadaÅ„ naraz
      • Bo nikt nie chce podjąć decyzji
    • Dwa sÅ‚owa o Å›cieżce krytycznej dla tych, którzy chcieliby zdobyć jakiÅ› certyfikat
      • MaciupeÅ„ki krok 1. Narysujmy diagram sieciowy
      • NaprawdÄ™ niewielki krok 2. Marsz do przodu
      • Ostatni tyci krok 3. Powrót
      • NaprawdÄ™ ostatni krok 4. Wyznaczenie zadaÅ„ krytycznych
      • Kilka krytycznych sÅ‚ów
  • RozdziaÅ‚ 8. Zaplanuj budżet
  • RozdziaÅ‚ 9. Przygotuj siÄ™ na niespodzianki
    • Jak nie wpadać na te same drzewa przy drodze, czyli o uczeniu siÄ™ na bÅ‚Ä™dach
  • RozdziaÅ‚ 10. Kontroluj i komunikuj
    • 15-minutowe spotkania
    • Wizualizacja zadaÅ„ zespoÅ‚u
    • Kontrola najwyższÄ… formÄ… zaufania, czyli daleko jeszcze, Papo Smerfie?
    • Techniki monitorowania projektu
    • Jak uratować projekt zmierzajÄ…cy ku klÄ™sce?
    • Precyzyjna kontrola stanu projektu, czyli wartość wypracowana
  • RozdziaÅ‚ 11. Gromadź wiedzÄ™
    • Dzielenie siÄ™ wiedzÄ… na co dzieÅ„
    • Zamieniaj niespodzianki na czynniki Å›rodowiska
  • RozdziaÅ‚ 12. Portfel projektów, czyli jak poukÅ‚adać firmÄ™, gdy mamy wiele projektów
    • Role
    • Zasoby
    • ZarzÄ…dzanie
      • Krok 1. Ustal, jaka praca jest projektem, oraz uzgodnij wzór karty projektu
      • Krok 2. Zrób listÄ™ projektów, zidentyfikuj sponsorów, skasuj sieroty
      • Krok 3. Organizuj spotkania komitetu sterujÄ…cego co dwa tygodnie
      • Krok 4. Ustal standardowy cykl życia projektów
      • Krok 5. Stwórz plan portfela na najbliższy rok, tzw. mapÄ™ drogowÄ…
      • Krok 6. Rozpocznij kontrolÄ™ projektów w portfelu
      • Krok 7. Zbieraj dane
  • RozdziaÅ‚ 13. Szablony dokumentów
    • Karta projektu
    • Plan projektu
    • Szablon WBS
    • Lista kontrolna etapu planowania
    • Raport poprojektowy
    • Rejestr decyzji
  • ParÄ™ sÅ‚ów o certyfikatach w zarzÄ…dzaniu projektami
    • Rodzaje certyfikacji
    • Droga dojÅ›cia do certyfikatu
  • Podsumowanie
  • Literatura

Dodaj do koszyka Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.