Xamarin. Tworzenie aplikacji cross-platform. Receptury - Helion
Tytuł oryginału: Xamarin Cross Platform Development Cookbook
TÅ‚umaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-283-3538-7
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2017-08-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,49 zł (poprzednio: 58,98 zł)
Oszczędzasz: 50% (-29,49 zł)
Platforma Xamarin.Forms jest wszechstronnym narzÄ™dziem dla nowoczesnych programistów. Umożliwia budowanie aplikacji w jÄ™zyku C#, wÅ‚Ä…czajÄ…c w to interfejsy graficzne dla urzÄ…dzeÅ„ macOS, Android i Windows Phone. UÅ‚atwia budowanie niestandardowych widoków, ukÅ‚adów i kontrolek. Xamarin pozwala również na tworzenie wÅ‚asnych uniwersalnych wtyczek i udostÄ™pnianie ich w systemie NuGet. Obecnie Xamarin.Forms zdobywa coraz wiÄ™kszÄ… popularność. W wielu dużych firmach stanowi standard budowy oprogramowania dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych.
W tej książce opisano zasady programowania aspektowego przy tworzeniu architektury aplikacji, która dziaÅ‚a efektywnie na każdej platformie i korzysta z wbudowanego lokalizatora usÅ‚ug. Przedstawiono dobre praktyki tworzenia i dostosowywania kontrolek Xamarin.Forms ListView, grupowania elementów, list szybkiego dostÄ™pu i niestandardowych komórek. Opisano również procedury testowania interfejsu użytkownika, zarówno lokalnie, jak i za pomocÄ… Xamarin Test Cloud. Czytelnik dowie siÄ™ również, w jaki sposób monitorować aplikacjÄ™ za pomocÄ… usÅ‚ugi Xamarin Insights, a także jak przygotować aplikacjÄ™ do udostÄ™pnienia i umieÅ›cić jÄ… w sklepie internetowym.
W książce między innymi:
- rozpoczęcie pracy na platformie Xamarin.Forms
- tworzenie interfejsu użytkownika i wyÅ›wietlanie widoków
- budowa kodu wielokrotnego użytku
- tworzenie animacji i obsÅ‚uga gestów użytkownika
- tworzenie uniwersalnych komponentów wspóÅ‚pracujÄ…cych z bazÄ… SQLite i usÅ‚ugÄ… REST
- testowanie aplikacji, w tym za pomocÄ… platformy Calabash i terminala REPL
Xamarin.Forms — twórz aplikacje idealne dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych!
George Taskos programuje od dzieciÅ„stwa. W 2005 roku zajÄ…Å‚ siÄ™ profesjonalnym tworzeniem aplikacji. TworzyÅ‚ wieloserwerowe aplikacje oparte na różnych technologiach, m.in. Windows Forms, WPF, ASP.NET MVC, SOAP i REST. Od kilku lat rozwija aplikacje dla systemów iOS i Android, wykorzystujÄ…c technologiÄ™ Xamarin Cross Platform Mobile. W 2009 roku Taskos uzyskaÅ‚ tytuÅ‚y Microsoft Certified Solutions Developer i Xamarin Certified Mobile Developer. Mieszka w Nowym Jorku. W wolnym czasie angażuje siÄ™ we wspieranie rozwoju nowych firm.
Osoby które kupowały "Xamarin. Tworzenie aplikacji cross-platform. Receptury", wybierały także:
- C# 9.0 w pigułce 173,87 zł, (53,90 zł -69%)
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- ASP.NET Core 6. Kurs video. Rozwijaj aplikacje webowe z Entity Framework Core 179,00 zł, (71,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Testowanie automatyczne w .NET. Kurs video. Zastosowania frameworka nUnit 169,00 zł, (76,05 zł -55%)
Spis treści
Xamarin. Tworzenie aplikacji cross-platform. Receptury eBook -- spis treści
O autorze (9)
O korektorze merytorycznym (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Jeden pierścień, by rządzić wszystkimi (19)
- Wprowadzenie (19)
- Tworzenie uniwersalnego rozwiÄ…zania (20)
- Tworzenie uniwersalnego ekranu logowania (29)
- Korzystanie ze wspólnych funkcjonalnoÅ›ci systemów (35)
- Uwierzytelnianie użytkowników za pomocÄ… serwisów Facebook i Google (43)
Rozdział 2. Raz deklaruj, wszędzie wizualizuj (53)
- Wprowadzenie (53)
- Tworzenie uniwersalnej aplikacji z interfejsem zakładkowym (54)
- Kodowanie bloków funkcjonalnych interfejsu użytkownika i wyzwalaczy (61)
- Umieszczanie w pliku XAML wartości właściwych dla danego systemu (70)
- Stosowanie wÅ‚asnych mechanizmów do zmiany wyglÄ…du kontrolek (75)
Rozdział 3. Natywne kontrolki urządzeń i ich funkcjonowanie (81)
- Wprowadzenie (81)
- WyÅ›wietlanie natywnych stron za pomocÄ… wizualizatorów (82)
- ObsÅ‚uga gestów na różnych urzÄ…dzeniach (91)
- Wykonywanie zdjęć w aplikacji za pomocą natywnej kontrolki aparatu fotograficznego (95)
RozdziaÅ‚ 4. Różne pojazdy, ten sam silnik (109)
- Wprowadzenie (109)
- Sposoby tworzenia uniwersalnego kodu dla różnych systemów (110)
- Korzystanie z lokalizatora zależności (118)
- Korzystanie z zewnętrznego kontenera wstrzykiwanych zależności (122)
- Wzorzec projektowy MVVM aplikacji (127)
- Korzystanie z komunikatora zdarzeń (136)
- Globalizowanie aplikacji (138)
Rozdział 5. Hej, gdzie są moje dane? (147)
- Wprowadzenie (147)
- Kodowanie uniwersalnego dostępu do bazy danych SQLite (148)
- Wykonywanie operacji CRUD na bazie SQLite (155)
- Korzystanie z internetowych usług REST (161)
- Korzystanie z natywnych bibliotek REST i wydajne wysyłanie zapytań przez sieć (168)
Rozdział 6. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (177)
- Wprowadzenie (177)
- Tworzenie uniwersalnych wtyczek (178)
- Robienie zdjęć i nagrywanie filmów (185)
- Odczytywanie danych GPS (190)
- Wyświetlanie i wysyłanie lokalnych powiadomień (195)
Rozdział 7. Wiązanie danych (201)
- Wprowadzenie (201)
- WiÄ…zanie danych w kodzie C# (202)
- WiÄ…zanie danych w kodzie XAML (204)
- Dwukierunkowe wiÄ…zanie danych (206)
- Korzystanie z konwerterów wartoÅ›ci (211)
Rozdział 8. Lista do wglądu (217)
- Wprowadzenie (217)
- Wyświetlanie kolekcji danych i zaznaczanie wiersza listy (218)
- Tworzenie, usuwanie i odÅ›wieżanie elementów listy (222)
- Dostosowywanie szablonu wiersza (228)
- Grupowanie elementów i tworzenie listy nawigacyjnej (233)
Rozdział 9. Gesty i animacje (239)
- Wprowadzenie (239)
- Definiowanie detektorów gestów w jÄ™zyku XAML (240)
- ObsÅ‚uga gestów za pomocÄ… natywnych wizualizatorów (242)
- Definiowanie uniwersalnych animacji (249)
Rozdział 10. Koniecznie przetestuj aplikację (255)
- Wprowadzenie (255)
- Definiowanie testów jednostkowych (256)
- Definiowanie testów akceptacyjnych za pomocÄ… platformy Xamarin.UITest (262)
- Testowanie interfejsu użytkownika za pomocą terminala Xamarin.UITest REPL (269)
- PrzesyÅ‚anie definicji testów do usÅ‚ugi Xamarin Test Cloud i ich uruchamianie (279)
Rozdział 11. Trzy, dwa, jeden - start i kontrola (291)
- Wprowadzenie (291)
- Korzystanie z usługi Xamarin Insights (292)
- Publikowanie aplikacji dla systemu iOS (302)
- Publikowanie aplikacji dla systemu Android (307)
- Publikowanie aplikacji dla Windows Phone (316)
Skorowidz (321)