Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem? - Helion
ISBN: 978-83-246-4408-7
stron: 144, Format: ebook
Data wydania: 2012-01-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 27,75 zł (poprzednio: 37,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,25 zł)
Wygodny jak... Twoja strona!
- Ergonomia w sieci, czyli konstruowanie serwisów intuicyjnych i prostych w obsłudze
- Zwiększanie rentowności witryn przez poprawianie ich użyteczności -- nawet od 100 do 400%
- Rozwiązania zaprojektowane z myślą o właścicielach sklepów internetowych, menedżerach produktów, projektantach i grafikach, a także specjalistach od PR-u
- Sposoby na wydłużenie pobytu użytkowników na stronie
Wszędzie dobrze, ale najlepiej na Twojej stronie!
W sieci robi się tłoczno. Nowe serwisy i usługi internetowe pojawiają się jak grzyby po deszczu. Użytkownik może nieskrępowanie surfować z jednego adresu na kolejny, przeskakując po drodze jeszcze tu i tam. I tylko Twoja kreatywność, intuicja i troska o jego komfort mogą sprawić, że zostanie dłużej właśnie na Twojej stronie. Jeśli się nim nie zajmiesz, przeklika się dalej...
Człowiek jest istotą wygodną. Zwłaszcza, gdy wydaje w sieci swoje własne pieniądze! W tym przypadku komfort i ergonomia przejawiają się w intuicyjnej nawigacji, szybkim dostępie do szukanych informacji, przyjaznym interfejsie, szybkości działania serwisu i jego merytorycznej zawartości. Nie można zapomnieć także o zestawie pewnych konwencji, których przestrzeganie jest w Internecie niepisanym prawem.
Wykorzystaj wszystkie te elementy i stwórz przyjazną, wygodną oraz logiczną witrynę -- a potem ciesz się jej popularnością i wysoką rentownością!
- Co daje dobre usability?
- Jakie są główne elementy konwencji i czym się kierować, umieszczając standardowe elementy na stronie, wybierając typografię oraz tworząc przyciski graficzne?
- Dlaczego ramki i Flash mogą okazać się strzałem w kolano?
- Jak zwiększać efektywność systemów e-commerce?
- Czym charakteryzują się dobre strony korporacyjne, urzędowe i sklepy internetowe?
- Co to są testy user-experience i jak je prowadzić?
- Dlaczego mapa strony jest tak istotna?
- Jak tworzyć skuteczne i niedługie teksty na strony internetowe (od ogółu do szczegółu)?
Dodatkowe informacje znajdziesz na stronie: www.kursusability.pl
Osoby które kupowały "Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem?", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Internet mo 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 48,39 zł, (15,00 zł -69%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
Spis treści
Usability w e-biznesie. Co kieruje Twoim klientem? eBook -- spis treści
Wstęp (7)
Rozdział 1. Co to jest usability? (9)
- Użyteczności, funkcjonalność, usability? (10)
- Polecane źródła wiedzy (10)
- Określenie kluczowych celów usability (11)
- Dlaczego usability jest ważne? (11)
- Usability, budżety i biznes (12)
- Jakie strony optymalizować? (13)
- Ile firmy wydajÄ… na usability? (14)
- Czy tanie usability to dobre usability? (14)
- Podsumowanie (15)
Rozdział 2. Najważniejsze wytyczne usability (17)
- Jacy są użytkownicy? (17)
- Niepisane standardy internetu (18)
- Podsumowanie (18)
Rozdział 3. Budowa strony WWW (21)
- Podstawy nawigacji (21)
- Projektowanie nawigacji (22)
- Stała nawigacja (23)
- Menu narzędziowe (23)
- Punkty startowe (24)
- JesteÅ› tutaj (24)
- Problemy z rozwijanym menu (26)
- Ścieżka nawigacyjna (ścieżka powrotu, ścieżka okruszków) (28)
- Projektowanie wyszukiwarki (29)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 4. Teksty w serwisie WWW (31)
- Efektywne linki (31)
- Konstruktywne komunikaty (32)
- Strona 404 (33)
- Efektywne pisanie dla internetu (35)
- Budowanie zaufania do serwisu (36)
- Podsumowanie (38)
Rozdział 5. Firmowy serwis WWW (39)
- Czego chcą użytkownicy serwisów korporacyjnych? (39)
- Nie przegap okazji (40)
- Formularze (40)
- Projektowanie strony głównej serwisu korporacyjnego (42)
- Co musi znaleźć się na stronie głównej? (42)
- Jakie problemy napotkasz, projektując stronę główną? (43)
- Zwiększanie ilości informacji (44)
- Efekty najazdu (44)
- Szybkość ładowania się stron (46)
- Podsumowanie (46)
Rozdział 6. E-commerce (47)
- Co nie jest sklepem i czy to źle? (48)
- Zanim zaczniesz mierzyć e-commerce - skuteczność i efektywność (50)
- Współczynnik porzuceń koszyka i inne mierniki (51)
- Jak zarabiać, gdy towar jest niedostępny? (53)
- Zaufanie użytkowników do sklepu (53)
- Emocje jeszcze nie klienta (54)
- Innowacje (61)
- Kreatywność nie jest przeznaczona dla nielicznych! (63)
- Wysoka inteligencja nie jest wyznacznikiem kreatywności (63)
- Wiek nie gra roli (63)
- Da się zwiększyć poziom kreatywności (64)
- Presja czasu zabija kreatywność, ale... nie zawsze (64)
- Pieniądze nie zmuszają do twórczego myślenia (64)
- Kreatywność to pochodna optymizmu (64)
- Warto zaszaleć! (65)
- Wyraźna struktura sprzyja kreatywności (65)
- Współpraca w zespole działa lepiej niż współzawodnictwo (65)
- Jak pracujÄ… kreatywne firmy? (66)
- Innowacje w e-biznesie (67)
- Systemowe podejście do rozwoju (71)
- Podsumowanie (72)
Rozdział 7. Reklama internetowa (73)
- Reklama, która nie irytuje (73)
- Mów wtedy, gdy chcą słuchać (74)
- Więcej czy mniej? (74)
- Banner blindness i inne plagi (79)
- Landing pages (80)
- Wypalanie siÄ™ bannera (81)
- Reklama z zewnÄ…trz (81)
- Public relations i word of mouth (82)
- Co jeszcze? (89)
- Podsumowanie (89)
Rozdział 8. User-centered design (91)
- Podsumowanie (96)
Rozdział 9. Badanie usability (97)
- Dlaczego należy badać i testować? (97)
- Testy użyteczności a testy grupowe (97)
- Ocena heurystyczna (98)
- Lista kontrolna (98)
- Badania eye-tracking (98)
- Statystyki ruchu w serwisie (100)
- Badania z użytkownikami (testy z użytkownikami) (101)
- Harmonogram testów z użytkownikami (102)
- Testowanie (prawie) gotowego serwisu (103)
- Podsumowanie (104)
Rozdział 10. Prototypowanie (105)
- Jak stworzyć dobry prototyp? (105)
- Analiza kontekstu użytkowania (105)
- Sortowanie kart (106)
- Persony (106)
- Scenariusze użycia i diagramy przejść (106)
- Struktura serwisu (108)
- Architektura informacji (110)
- Makiety funkcjonalne (110)
- Test Kruga (110)
- Dokumentacja produkcyjna (112)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 11. Jakość serwisów WWW (115)
- Zgodność kodu ze standardami (116)
- Czas Å‚adowania (116)
- Dostępność serwisu (117)
- Czytelność i przejrzystość (118)
- Niezależność od przeglądarki (118)
- Zepsute linki (119)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 12. Prawdziwe problemy, z którymi się zmierzysz (123)
- Less is more (123)
- Zdradliwa Captcha (125)
- Zaangażowanie użytkowników (126)
- Flash to zło (128)
- Jak pogodzić multimedia i Flash z wytycznymi usability? (131)
- Dobre rady zawsze w cenie (132)
- Podsumowanie (133)
Rozdział 13. Zakończenie (135)
Skorowidz (137)