reklama - zainteresowany?

Teoria gier. Podstawy matematyczne - Helion

Teoria gier. Podstawy matematyczne
ebook
Autor: Rida Laraki, J
Tłumaczenie: Tomasz Lewandowski
ISBN: 9788301222062
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2022-05-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Tagi: Matematyka | Matematyka Europejczyka

Teoria gier jest dziedzin

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

 

Osoby które kupowały "Teoria gier. Podstawy matematyczne", wybierały także:

  • Ryszard Kilvington. Nieskończoność i geometria
  • Jeszcze dziwniejsza matematyka. Na granicy poznania
  • Matematyka dyskretna dla praktyk
  • Łamigłówki logiczne. Wytęż umysł w 96 zagadkach matematycznych
  • Matematyczne łamańce. 113 zagadek logicznych

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Spis treści

Teoria gier. Podstawy matematyczne eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • Spis treści
  • Wstęp
    • Streszczenie
    • Podsumowanie książki
    • Wymagania wstępne
    • Lektura uzupełniająca
    • Podziękowania
  • Rozdział 1. Wprowadzenie
    • 1.1. Interakcja strategiczna
      • 1.1.1. Gry strategiczne
      • 1.1.2. Gry koalicyjne
      • 1.1.3. Wybór społeczny i projektowanie mechanizmów
    • 1.2. Przykłady
      • 1.2.1. Stabilne dopasowania
      • 1.2.2. Problem targowania się
      • 1.2.3. Równowaga transportu
      • 1.2.4. Aukcje
      • 1.2.5. Paradoks Condorceta
      • 1.2.6. Gra ewolucyjna
      • 1.2.7. Gra stochastyczna
      • 1.2.8. Gra powtarzana
    • 1.3. Notacje i podstawowe pojęcia
      • 1.3.1. Gry strategiczne
      • 1.3.2. Dominacja
      • 1.3.3. Iterowana eliminacja
      • 1.3.4. Najlepsza odpowiedź
      • 1.3.5. Mieszane rozwinięcia
    • 1.4. Informacja i racjonalność
      • 1.4.1. Strategia dominująca i wynik zdominowany
      • 1.4.2. Dominacja i optimum w sensie Pareto
      • 1.4.3. Kolejność eliminacji
      • 1.4.4. Hipotezy wiedzy
      • 1.4.5. Dominacja a strategie mieszane
      • 1.4.6. Gry dynamiczne a przewidywania
    • 1.5. Ćwiczenia
  • Rozdział 2. Gry o sumie zerowej: przypadek skończony
    • 2.1. Wprowadzenie
    • 2.2. Wartość i strategie optymalne
    • 2.3. Reguła minimaksu
    • 2.4. Własności zbioru strategii optymalnych
    • 2.5. Twierdzenia Loomisa i Villea
    • 2.6. Przykłady
    • 2.7. Gra fikcyjna
    • 2.8. Ćwiczenia
    • 2.9. Komentarze
  • Rozdział 3. Gry o sumie zerowej: przypadek ogólny
    • 3.1. Wprowadzenie
    • 3.2. Twierdzenia o minimaksie w przypadku strategii czystych
    • 3.3. Reguły minimaksu w strategiach mieszanych
    • 3.4. Operator wartości i gra pochodna
    • 3.5. Ćwiczenia
    • 3.6. Komentarze
  • Rozdział 4. Gry N-osobowe: racjonalność i punkty równowagi
    • 4.1. Wprowadzenie
    • 4.2. Notacja i terminologia
    • 4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w grach skończonych
    • 4.4. Racjonalizowalność w zwartych grach ciągłych
    • 4.5. Punkty -równowagi i równowagi Nasha: definicja
    • 4.6. Równowaga Nasha w grach skończonych
    • 4.7. Równowaga Nasha w grach ciągłych
      • 4.7.1. Istnienie równowag w strategiach czystych
      • 4.7.2. Istnienie równowag w strategiach mieszanych
      • 4.7.3. Charakterystyka i jedyność równowagi Nasha
    • 4.8. Gry nieciągłe
      • 4.8.1. Rozwiązanie Renyego dla gier nieciągłych
      • 4.8.2. Równowagi Nasha w grach nieciągłych
      • 4.8.3. Przybliżone równowagi Nasha w grach nieciągłych
    • 4.9. Semialgebraiczność zbioru równowag Nasha
    • 4.10. Uzupełnienie
      • 4.10.1. Wykonalne wypłaty i punkt groźby
      • 4.10.2. Niezmienność, symetria, punkty ogniskowe i wybór równowagi
      • 4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostrożne
      • 4.10.4 Wpływ wiedzy powszechnej na grę
    • 4.11. Twierdzenia o punktach stałych
    • 4.12. Ćwiczenia
    • 4.13. Komentarze
  • Rozdział 5. Rozmaitość i dynamika równowag
    • 5.1. Wprowadzenie
    • 5.2. Uzupełnienie dotyczące równowag
      • 5.2.1. Równowagi i nierówności wariacyjne
        • 5.2.1.1. Gry skończone
        • 5.2.1.2. Gry wklęsłe
        • 5.2.1.3. Gry populacyjne
        • 5.2.1.4. Ogólna ewaluacja
      • 5.2.2. Gry potencjalne
        • 5.2.2.1. Gry skończone
        • 5.2.2.2. Gry ewaluacyjne
    • 5.3. Rozmaitości równowag
    • 5.4. Pola wektorowe Nasha i dynamiki
    • 5.5. Równowagi i ewolucja
      • 5.5.1. Dynamiki replikatorów
      • 5.5.2. Papier, kamień, nożyce
      • 5.5.3. Gry potencjalne
      • 5.5.4. Inne dynamiki
        • 5.5.4.1. Dynamika replikatora
        • 5.5.4.2. Dynamika Brownavon NeumannaNasha
        • 5.5.4.3. Dynamika Smitha
        • 5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi
      • 5.5.5. Własność ogólna
      • 5.5.6. ESS
    • 5.6. Ćwiczenia
    • 5.7. Komentarze
  • Rozdział 6. Gry w postaci ekstensywnej
    • 6.1. Wprowadzenie
    • 6.2. Gry w postaci ekstensywnej z informacją doskonałą
      • 6.2.1. Opis
      • 6.2.2. Strategia i postać normalna
      • 6.2.3. Półzredukowana postać normalna
      • 6.2.4. Zdeterminowanie gier skończonych z informacją doskonałą
      • 6.2.5. Natura jako gracz
      • 6.2.6. Równowaga doskonała w podgrach
      • 6.2.7. Gry nieskończone z informacją doskonałą
    • 6.3. Gry w postaci ekstensywnej z informacją niedoskonałą
      • 6.3.1. Zbiory informacyjne
      • 6.3.2. Redukcja postaci normalnej
      • 6.3.3. Strategie randomizowane
      • 6.3.4. Pamięć doskonała
      • 6.3.5. Równowaga Nasha w strategiach behawioralnych
    • 6.4. Doskonalenie równowagi w grach w postaci ekstensywnej
      • 6.4.1. Równowaga doskonała w podgrach
      • 6.4.2. Równowagi doskonałe sekwencyjne i bayesowskie
    • 6.5. Udoskonalenie równowagi w grze o postaci normalnej
    • 6.6. Powiązania między udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i normalnych.
    • 6.7. Indukcja w przód i stabilność strategiczna
    • 6.8. Ćwiczenia
    • 6.9. Komentarze
  • Rozdział 7. Równowagi skorelowane, uczenie się, równowagi bayesowskie
    • 7.1. Wprowadzenie
    • 7.2. Równowagi skorelowane
      • 7.2.1. Przykłady
      • 7.2.2. Struktury informacyjne i gry rozszerzone
      • 7.2.3. Równowaga skorelowana
      • 7.2.4. Korelacja kanoniczna
      • 7.2.5. Charakterystyka
      • 7.2.6. Komentarze
    • 7.3. Procedury bez żalu
      • 7.3.1. Żal zewnętrzny
      • 7.3.2. Żal wewnętrzny
      • 7.3.3. Kalibracja
      • 7.3.4. Zastosowanie w grach
        • 7.3.4.1. Zewnętrzna niesprzeczność a zbiór Hannana
        • 7.3.4.2. Wewnętrzna niesprzeczność a równowagi skorelowane
    • 7.4. Gry z informacją niekompletną (lub gry bayesowskie)
      • 7.4.1. Strategie, wypłaty i równowagi
      • 7.4.2. Uzupełnienia
    • 7.5. Ćwiczenia
    • 7.6. Komentarze
  • Rozdział 8. Wprowadzenie do gier powtarzanych
    • 8.1. Wprowadzenie
    • 8.2. Przykłady
    • 8.3. Model standardowej gry powtarzanej
      • 8.3.1. Historie i rozgrywki
      • 8.3.2. Strategie
      • 8.3.3. Wypłaty
    • 8.4. Wykonalne i indywidualnie racjonalne wypłaty
    • 8.5. Twierdzenia Ludowe
      • 8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe
      • 8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe
      • 8.5.3. Skończenie powtarzane twierdzenie Ludowe
      • 8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskonałości w podgrach
        • 8.5.4.1. Jednolite równowagi doskonałe w podgrach
        • 8.5.4.2. Dyskontowe równowagi doskonałe w podgrach
        • 8.5.4.3. Skończenie powtarzane równowagi doskonałe w podgrach
    • 8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygnały
      • 8.6.1. Gra powtarzana z sygnałami
      • 8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match)
      • 8.6.3. Gry powtarzane z informacją niepełną: Twierdzenie Cav u
        • 8.6.3.1. Przypadek ogólny informacji jednostronnie niepełnej
    • 8.7. Ćwiczenia
  • Rozdział 9. Rozwiązania ćwiczeń
    • 9.1. Podpowiedzi dla rozdziału 1
    • 9.2. Podpowiedzi dla rozdziału 2
    • 9.3. Podpowiedzi dla rozdziału 3
    • 9.4. Podpowiedzi do rozdziału 4
    • 9.5. Podpowiedzi dla rozdziału 5
    • 9.6. Podpowiedzi do rozdziału 6
    • 9.7. Podpowiedzi dla rozdziału 7
    • 9.8. Podpowiedzi dla rozdziału 8
  • Bibliografia

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2022 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.