reklama - zainteresowany?

Teoria gier. Podstawy matematyczne - Helion

Teoria gier. Podstawy matematyczne
ebook
Autor: Rida Laraki, J
T艂umaczenie: Tomasz Lewandowski
ISBN: 9788301222062
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2022-05-16
Ksi臋garnia: Helion

Cena ksi膮偶ki: 67,20 z艂 (poprzednio: 82,96 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-15,76 z艂)

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Tagi: Matematyka | Matematyka Europejczyka

Teoria gier jest dziedzin

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

 

Osoby kt贸re kupowa艂y "Teoria gier. Podstawy matematyczne", wybiera艂y tak偶e:

  • Matematyka dla programist贸w JavaScript
  • Matematyka. Kurs video.
  • Matematyka a programowanie. Kurs video. Od poj臋cia liczby po p艂aszczyzn臋 zespolon膮 w Pythonie
  • Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science
  • Ryszard Kilvington. Niesko艅czono艣膰 i geometria

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Spis tre艣ci

Teoria gier. Podstawy matematyczne eBook -- spis tre艣ci

  • Ok艂adka
  • Strona tytu艂owa
  • Strona redakcyjna
  • Spis tre艣ci
  • Wst臋p
    • Streszczenie
    • Podsumowanie ksi膮偶ki
    • Wymagania wst臋pne
    • Lektura uzupe艂niaj膮ca
    • Podzi臋kowania
  • Rozdzia艂 1. Wprowadzenie
    • 1.1. Interakcja strategiczna
      • 1.1.1. Gry strategiczne
      • 1.1.2. Gry koalicyjne
      • 1.1.3. Wyb贸r spo艂eczny i聽projektowanie mechanizm贸w
    • 1.2. Przyk艂ady
      • 1.2.1. Stabilne dopasowania
      • 1.2.2. Problem targowania si臋
      • 1.2.3. R贸wnowaga transportu
      • 1.2.4. Aukcje
      • 1.2.5. Paradoks Condorceta
      • 1.2.6. Gra ewolucyjna
      • 1.2.7. Gra stochastyczna
      • 1.2.8. Gra powtarzana
    • 1.3. Notacje i聽podstawowe poj臋cia
      • 1.3.1. Gry strategiczne
      • 1.3.2. Dominacja
      • 1.3.3. Iterowana eliminacja
      • 1.3.4. Najlepsza odpowied藕
      • 1.3.5. Mieszane rozwini臋cia
    • 1.4. Informacja i聽racjonalno艣膰
      • 1.4.1. Strategia dominuj膮ca i聽wynik zdominowany
      • 1.4.2. Dominacja i聽optimum w聽sensie Pareto
      • 1.4.3. Kolejno艣膰 eliminacji
      • 1.4.4. Hipotezy wiedzy
      • 1.4.5. Dominacja a聽strategie mieszane
      • 1.4.6. Gry dynamiczne a聽przewidywania
    • 1.5. 膯wiczenia
  • Rozdzia艂 2. Gry o聽sumie zerowej: przypadek sko艅czony
    • 2.1. Wprowadzenie
    • 2.2. Warto艣膰 i聽strategie optymalne
    • 2.3. Regu艂a minimaksu
    • 2.4. W艂asno艣ci zbioru strategii optymalnych
    • 2.5. Twierdzenia Loomisa i聽Villea
    • 2.6. Przyk艂ady
    • 2.7. Gra fikcyjna
    • 2.8. 膯wiczenia
    • 2.9. Komentarze
  • Rozdzia艂 3. Gry o聽sumie zerowej: przypadek og贸lny
    • 3.1. Wprowadzenie
    • 3.2. Twierdzenia o聽minimaksie w聽przypadku strategii czystych
    • 3.3. Regu艂y minimaksu w聽strategiach mieszanych
    • 3.4. Operator warto艣ci i聽gra pochodna
    • 3.5. 膯wiczenia
    • 3.6. Komentarze
  • Rozdzia艂 4. Gry N-osobowe: racjonalno艣膰 i聽punkty r贸wnowagi
    • 4.1. Wprowadzenie
    • 4.2. Notacja i聽terminologia
    • 4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w聽grach sko艅czonych
    • 4.4. Racjonalizowalno艣膰 w聽zwartych grach ci膮g艂ych
    • 4.5. Punkty -r贸wnowagi i聽r贸wnowagi Nasha: definicja
    • 4.6. R贸wnowaga Nasha w聽grach sko艅czonych
    • 4.7. R贸wnowaga Nasha w聽grach ci膮g艂ych
      • 4.7.1. Istnienie r贸wnowag w聽strategiach czystych
      • 4.7.2. Istnienie r贸wnowag w聽strategiach mieszanych
      • 4.7.3. Charakterystyka i聽jedyno艣膰 r贸wnowagi Nasha
    • 4.8. Gry nieci膮g艂e
      • 4.8.1. Rozwi膮zanie Renyego dla gier nieci膮g艂ych
      • 4.8.2. R贸wnowagi Nasha w聽grach nieci膮g艂ych
      • 4.8.3. Przybli偶one r贸wnowagi Nasha w聽grach nieci膮g艂ych
    • 4.9. Semialgebraiczno艣膰 zbioru r贸wnowag Nasha
    • 4.10. Uzupe艂nienie
      • 4.10.1. Wykonalne wyp艂aty i聽punkt gro藕by
      • 4.10.2. Niezmienno艣膰, symetria, punkty ogniskowe i聽wyb贸r r贸wnowagi
      • 4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostro偶ne
      • 4.10.4 Wp艂yw wiedzy powszechnej na gr臋
    • 4.11. Twierdzenia o聽punktach sta艂ych
    • 4.12. 膯wiczenia
    • 4.13. Komentarze
  • Rozdzia艂 5. Rozmaito艣膰 i聽dynamika r贸wnowag
    • 5.1. Wprowadzenie
    • 5.2. Uzupe艂nienie dotycz膮ce r贸wnowag
      • 5.2.1. R贸wnowagi i聽nier贸wno艣ci wariacyjne
        • 5.2.1.1. Gry sko艅czone
        • 5.2.1.2. Gry wkl臋s艂e
        • 5.2.1.3. Gry populacyjne
        • 5.2.1.4. Og贸lna ewaluacja
      • 5.2.2. Gry potencjalne
        • 5.2.2.1. Gry sko艅czone
        • 5.2.2.2. Gry ewaluacyjne
    • 5.3. Rozmaito艣ci r贸wnowag
    • 5.4. Pola wektorowe Nasha i聽dynamiki
    • 5.5. R贸wnowagi i聽ewolucja
      • 5.5.1. Dynamiki replikator贸w
      • 5.5.2. Papier, kamie艅, no偶yce
      • 5.5.3. Gry potencjalne
      • 5.5.4. Inne dynamiki
        • 5.5.4.1. Dynamika replikatora
        • 5.5.4.2. Dynamika Brownavon NeumannaNasha
        • 5.5.4.3. Dynamika Smitha
        • 5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi
      • 5.5.5. W艂asno艣膰 og贸lna
      • 5.5.6. ESS
    • 5.6. 膯wiczenia
    • 5.7. Komentarze
  • Rozdzia艂 6. Gry w聽postaci ekstensywnej
    • 6.1. Wprowadzenie
    • 6.2. Gry w聽postaci ekstensywnej z聽informacj膮 doskona艂膮
      • 6.2.1. Opis
      • 6.2.2. Strategia i聽posta膰 normalna
      • 6.2.3. P贸艂zredukowana posta膰 normalna
      • 6.2.4. Zdeterminowanie gier sko艅czonych z聽informacj膮 doskona艂膮
      • 6.2.5. Natura jako gracz
      • 6.2.6. R贸wnowaga doskona艂a w聽podgrach
      • 6.2.7. Gry niesko艅czone z聽informacj膮 doskona艂膮
    • 6.3. Gry w聽postaci ekstensywnej z聽informacj膮 niedoskona艂膮
      • 6.3.1. Zbiory informacyjne
      • 6.3.2. Redukcja postaci normalnej
      • 6.3.3. Strategie randomizowane
      • 6.3.4. Pami臋膰 doskona艂a
      • 6.3.5. R贸wnowaga Nasha w聽strategiach behawioralnych
    • 6.4. Doskonalenie r贸wnowagi w聽grach w聽postaci ekstensywnej
      • 6.4.1. R贸wnowaga doskona艂a w聽podgrach
      • 6.4.2. R贸wnowagi doskona艂e sekwencyjne i聽bayesowskie
    • 6.5. Udoskonalenie r贸wnowagi w聽grze o聽postaci normalnej
    • 6.6. Powi膮zania mi臋dzy udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i聽normalnych.
    • 6.7. Indukcja w聽prz贸d i聽stabilno艣膰 strategiczna
    • 6.8. 膯wiczenia
    • 6.9. Komentarze
  • Rozdzia艂 7. R贸wnowagi skorelowane, uczenie si臋, r贸wnowagi bayesowskie
    • 7.1. Wprowadzenie
    • 7.2. R贸wnowagi skorelowane
      • 7.2.1. Przyk艂ady
      • 7.2.2. Struktury informacyjne i聽gry rozszerzone
      • 7.2.3. R贸wnowaga skorelowana
      • 7.2.4. Korelacja kanoniczna
      • 7.2.5. Charakterystyka
      • 7.2.6. Komentarze
    • 7.3. Procedury bez 偶alu
      • 7.3.1. 呕al zewn臋trzny
      • 7.3.2. 呕al wewn臋trzny
      • 7.3.3. Kalibracja
      • 7.3.4. Zastosowanie w聽grach
        • 7.3.4.1. Zewn臋trzna niesprzeczno艣膰 a聽zbi贸r Hannana
        • 7.3.4.2. Wewn臋trzna niesprzeczno艣膰 a聽r贸wnowagi skorelowane
    • 7.4. Gry z聽informacj膮 niekompletn膮 (lub gry bayesowskie)
      • 7.4.1. Strategie, wyp艂aty i聽r贸wnowagi
      • 7.4.2. Uzupe艂nienia
    • 7.5. 膯wiczenia
    • 7.6. Komentarze
  • Rozdzia艂 8. Wprowadzenie do gier powtarzanych
    • 8.1. Wprowadzenie
    • 8.2. Przyk艂ady
    • 8.3. Model standardowej gry powtarzanej
      • 8.3.1. Historie i聽rozgrywki
      • 8.3.2. Strategie
      • 8.3.3. Wyp艂aty
    • 8.4. Wykonalne i聽indywidualnie racjonalne wyp艂aty
    • 8.5. Twierdzenia Ludowe
      • 8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe
      • 8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe
      • 8.5.3. Sko艅czenie powtarzane twierdzenie Ludowe
      • 8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskona艂o艣ci w聽podgrach
        • 8.5.4.1. Jednolite r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
        • 8.5.4.2. Dyskontowe r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
        • 8.5.4.3. Sko艅czenie powtarzane r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
    • 8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygna艂y
      • 8.6.1. Gra powtarzana z聽sygna艂ami
      • 8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match)
      • 8.6.3. Gry powtarzane z聽informacj膮 niepe艂n膮: Twierdzenie Cav u
        • 8.6.3.1. Przypadek og贸lny informacji jednostronnie niepe艂nej
    • 8.7. 膯wiczenia
  • Rozdzia艂 9. Rozwi膮zania 膰wicze艅
    • 9.1. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 1
    • 9.2. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 2
    • 9.3. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 3
    • 9.4. Podpowiedzi do rozdzia艂u 4
    • 9.5. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 5
    • 9.6. Podpowiedzi do rozdzia艂u 6
    • 9.7. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 7
    • 9.8. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 8
  • Bibliografia

Dodaj do koszyka Teoria gier. Podstawy matematyczne

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale偶膮 do wydawnictwa Helion S.A.