Teoria gier. Podstawy matematyczne - Helion
ebook
Autor: Rida Laraki, JT艂umaczenie: Tomasz Lewandowski
ISBN: 9788301222062
stron: 240, Format: ebook
Data wydania: 2022-05-16
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 67,20 z艂 (poprzednio: 82,96 z艂)
Oszcz臋dzasz: 19% (-15,76 z艂)
Osoby kt贸re kupowa艂y "Teoria gier. Podstawy matematyczne", wybiera艂y tak偶e:
- Ryszard Kilvington. Niesko艅czono艣膰 i geometria 19,52 z艂, (8,98 z艂 -54%)
- Matematyka w deep learningu. Co musisz wiedzie 89,00 z艂, (44,50 z艂 -50%)
- Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych 89,00 z艂, (44,50 z艂 -50%)
- Podstawy matematyki w data science. Algebra liniowa, rachunek prawdopodobie 69,00 z艂, (34,50 z艂 -50%)
- Domowe lekcje matematyki. Klasy 4-6 39,90 z艂, (19,95 z艂 -50%)
Spis tre艣ci
Teoria gier. Podstawy matematyczne eBook -- spis tre艣ci
- Ok艂adka
- Strona tytu艂owa
- Strona redakcyjna
- Spis tre艣ci
- Wst臋p
- Streszczenie
- Podsumowanie ksi膮偶ki
- Wymagania wst臋pne
- Lektura uzupe艂niaj膮ca
- Podzi臋kowania
- Rozdzia艂 1. Wprowadzenie
- 1.1. Interakcja strategiczna
- 1.1.1. Gry strategiczne
- 1.1.2. Gry koalicyjne
- 1.1.3. Wyb贸r spo艂eczny i聽projektowanie mechanizm贸w
- 1.2. Przyk艂ady
- 1.2.1. Stabilne dopasowania
- 1.2.2. Problem targowania si臋
- 1.2.3. R贸wnowaga transportu
- 1.2.4. Aukcje
- 1.2.5. Paradoks Condorceta
- 1.2.6. Gra ewolucyjna
- 1.2.7. Gra stochastyczna
- 1.2.8. Gra powtarzana
- 1.3. Notacje i聽podstawowe poj臋cia
- 1.3.1. Gry strategiczne
- 1.3.2. Dominacja
- 1.3.3. Iterowana eliminacja
- 1.3.4. Najlepsza odpowied藕
- 1.3.5. Mieszane rozwini臋cia
- 1.4. Informacja i聽racjonalno艣膰
- 1.4.1. Strategia dominuj膮ca i聽wynik zdominowany
- 1.4.2. Dominacja i聽optimum w聽sensie Pareto
- 1.4.3. Kolejno艣膰 eliminacji
- 1.4.4. Hipotezy wiedzy
- 1.4.5. Dominacja a聽strategie mieszane
- 1.4.6. Gry dynamiczne a聽przewidywania
- 1.5. 膯wiczenia
- 1.1. Interakcja strategiczna
- Rozdzia艂 2. Gry o聽sumie zerowej: przypadek sko艅czony
- 2.1. Wprowadzenie
- 2.2. Warto艣膰 i聽strategie optymalne
- 2.3. Regu艂a minimaksu
- 2.4. W艂asno艣ci zbioru strategii optymalnych
- 2.5. Twierdzenia Loomisa i聽Villea
- 2.6. Przyk艂ady
- 2.7. Gra fikcyjna
- 2.8. 膯wiczenia
- 2.9. Komentarze
- Rozdzia艂 3. Gry o聽sumie zerowej: przypadek og贸lny
- 3.1. Wprowadzenie
- 3.2. Twierdzenia o聽minimaksie w聽przypadku strategii czystych
- 3.3. Regu艂y minimaksu w聽strategiach mieszanych
- 3.4. Operator warto艣ci i聽gra pochodna
- 3.5. 膯wiczenia
- 3.6. Komentarze
- Rozdzia艂 4. Gry N-osobowe: racjonalno艣膰 i聽punkty r贸wnowagi
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Notacja i聽terminologia
- 4.3. Dominacja najlepszej odpowiedzi w聽grach sko艅czonych
- 4.4. Racjonalizowalno艣膰 w聽zwartych grach ci膮g艂ych
- 4.5. Punkty -r贸wnowagi i聽r贸wnowagi Nasha: definicja
- 4.6. R贸wnowaga Nasha w聽grach sko艅czonych
- 4.7. R贸wnowaga Nasha w聽grach ci膮g艂ych
- 4.7.1. Istnienie r贸wnowag w聽strategiach czystych
- 4.7.2. Istnienie r贸wnowag w聽strategiach mieszanych
- 4.7.3. Charakterystyka i聽jedyno艣膰 r贸wnowagi Nasha
- 4.8. Gry nieci膮g艂e
- 4.8.1. Rozwi膮zanie Renyego dla gier nieci膮g艂ych
- 4.8.2. R贸wnowagi Nasha w聽grach nieci膮g艂ych
- 4.8.3. Przybli偶one r贸wnowagi Nasha w聽grach nieci膮g艂ych
- 4.9. Semialgebraiczno艣膰 zbioru r贸wnowag Nasha
- 4.10. Uzupe艂nienie
- 4.10.1. Wykonalne wyp艂aty i聽punkt gro藕by
- 4.10.2. Niezmienno艣膰, symetria, punkty ogniskowe i聽wyb贸r r贸wnowagi
- 4.10.3. Zachowanie Nasha kontra zachowanie ostro偶ne
- 4.10.4 Wp艂yw wiedzy powszechnej na gr臋
- 4.11. Twierdzenia o聽punktach sta艂ych
- 4.12. 膯wiczenia
- 4.13. Komentarze
- Rozdzia艂 5. Rozmaito艣膰 i聽dynamika r贸wnowag
- 5.1. Wprowadzenie
- 5.2. Uzupe艂nienie dotycz膮ce r贸wnowag
- 5.2.1. R贸wnowagi i聽nier贸wno艣ci wariacyjne
- 5.2.1.1. Gry sko艅czone
- 5.2.1.2. Gry wkl臋s艂e
- 5.2.1.3. Gry populacyjne
- 5.2.1.4. Og贸lna ewaluacja
- 5.2.2. Gry potencjalne
- 5.2.2.1. Gry sko艅czone
- 5.2.2.2. Gry ewaluacyjne
- 5.2.1. R贸wnowagi i聽nier贸wno艣ci wariacyjne
- 5.3. Rozmaito艣ci r贸wnowag
- 5.4. Pola wektorowe Nasha i聽dynamiki
- 5.5. R贸wnowagi i聽ewolucja
- 5.5.1. Dynamiki replikator贸w
- 5.5.2. Papier, kamie艅, no偶yce
- 5.5.3. Gry potencjalne
- 5.5.4. Inne dynamiki
- 5.5.4.1. Dynamika replikatora
- 5.5.4.2. Dynamika Brownavon NeumannaNasha
- 5.5.4.3. Dynamika Smitha
- 5.5.4.4. Dynamika najlepszej odpowiedzi
- 5.5.5. W艂asno艣膰 og贸lna
- 5.5.6. ESS
- 5.6. 膯wiczenia
- 5.7. Komentarze
- Rozdzia艂 6. Gry w聽postaci ekstensywnej
- 6.1. Wprowadzenie
- 6.2. Gry w聽postaci ekstensywnej z聽informacj膮 doskona艂膮
- 6.2.1. Opis
- 6.2.2. Strategia i聽posta膰 normalna
- 6.2.3. P贸艂zredukowana posta膰 normalna
- 6.2.4. Zdeterminowanie gier sko艅czonych z聽informacj膮 doskona艂膮
- 6.2.5. Natura jako gracz
- 6.2.6. R贸wnowaga doskona艂a w聽podgrach
- 6.2.7. Gry niesko艅czone z聽informacj膮 doskona艂膮
- 6.3. Gry w聽postaci ekstensywnej z聽informacj膮 niedoskona艂膮
- 6.3.1. Zbiory informacyjne
- 6.3.2. Redukcja postaci normalnej
- 6.3.3. Strategie randomizowane
- 6.3.4. Pami臋膰 doskona艂a
- 6.3.5. R贸wnowaga Nasha w聽strategiach behawioralnych
- 6.4. Doskonalenie r贸wnowagi w聽grach w聽postaci ekstensywnej
- 6.4.1. R贸wnowaga doskona艂a w聽podgrach
- 6.4.2. R贸wnowagi doskona艂e sekwencyjne i聽bayesowskie
- 6.5. Udoskonalenie r贸wnowagi w聽grze o聽postaci normalnej
- 6.6. Powi膮zania mi臋dzy udoskonaleniami dla postaci ekstensywnych i聽normalnych.
- 6.7. Indukcja w聽prz贸d i聽stabilno艣膰 strategiczna
- 6.8. 膯wiczenia
- 6.9. Komentarze
- Rozdzia艂 7. R贸wnowagi skorelowane, uczenie si臋, r贸wnowagi bayesowskie
- 7.1. Wprowadzenie
- 7.2. R贸wnowagi skorelowane
- 7.2.1. Przyk艂ady
- 7.2.2. Struktury informacyjne i聽gry rozszerzone
- 7.2.3. R贸wnowaga skorelowana
- 7.2.4. Korelacja kanoniczna
- 7.2.5. Charakterystyka
- 7.2.6. Komentarze
- 7.3. Procedury bez 偶alu
- 7.3.1. 呕al zewn臋trzny
- 7.3.2. 呕al wewn臋trzny
- 7.3.3. Kalibracja
- 7.3.4. Zastosowanie w聽grach
- 7.3.4.1. Zewn臋trzna niesprzeczno艣膰 a聽zbi贸r Hannana
- 7.3.4.2. Wewn臋trzna niesprzeczno艣膰 a聽r贸wnowagi skorelowane
- 7.4. Gry z聽informacj膮 niekompletn膮 (lub gry bayesowskie)
- 7.4.1. Strategie, wyp艂aty i聽r贸wnowagi
- 7.4.2. Uzupe艂nienia
- 7.5. 膯wiczenia
- 7.6. Komentarze
- Rozdzia艂 8. Wprowadzenie do gier powtarzanych
- 8.1. Wprowadzenie
- 8.2. Przyk艂ady
- 8.3. Model standardowej gry powtarzanej
- 8.3.1. Historie i聽rozgrywki
- 8.3.2. Strategie
- 8.3.3. Wyp艂aty
- 8.4. Wykonalne i聽indywidualnie racjonalne wyp艂aty
- 8.5. Twierdzenia Ludowe
- 8.5.1. Jednolite twierdzenie Ludowe
- 8.5.2. Dyskontowe twierdzenie Ludowe
- 8.5.3. Sko艅czenie powtarzane twierdzenie Ludowe
- 8.5.4. Twierdzenia Ludowe dla doskona艂o艣ci w聽podgrach
- 8.5.4.1. Jednolite r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
- 8.5.4.2. Dyskontowe r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
- 8.5.4.3. Sko艅czenie powtarzane r贸wnowagi doskona艂e w聽podgrach
- 8.6. Rozszerzenie: gry stochastyczne, informacja niekompletna, sygna艂y
- 8.6.1. Gra powtarzana z聽sygna艂ami
- 8.6.2. Gry stochastyczne: Wielkie Dopasowanie (Big Match)
- 8.6.3. Gry powtarzane z聽informacj膮 niepe艂n膮: Twierdzenie Cav u
- 8.6.3.1. Przypadek og贸lny informacji jednostronnie niepe艂nej
- 8.7. 膯wiczenia
- Rozdzia艂 9. Rozwi膮zania 膰wicze艅
- 9.1. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 1
- 9.2. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 2
- 9.3. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 3
- 9.4. Podpowiedzi do rozdzia艂u 4
- 9.5. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 5
- 9.6. Podpowiedzi do rozdzia艂u 6
- 9.7. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 7
- 9.8. Podpowiedzi dla rozdzia艂u 8
- Bibliografia