TDD w wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testami - Helion
Tytuł oryginału: Practical Test-Driven Development using C# 7: Unleash the power of TDD by implementing real world examples under .NET environment and JavaScript
Tłumaczenie: Jakub Hubisz
ISBN: 978-83-283-5653-5
stron: 413, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2019-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)
Coraz więcej profesjonalnych środowisk produkcyjnych opiera się na oprogramowaniu. Ewentualne błędy w pracy kodu mogą prowadzić do poważnych konsekwencji — dlatego od rozwiązań informatycznych wymaga się solidności i poprawności. Równocześnie oczekuje się wydajnego działania, skalowalności i podatności na modyfikacje, a także możliwości łatwego utrzymania kodu. Aplikacje utworzone zgodnie z paradygmatem TDD są w większym stopniu testowalne i zapewniają wysoki poziom poprawnej, stabilnej pracy. Sprawia to, że coraz więcej zespołów programistycznych skłania się ku TDD, mimo że zautomatyzowane testowanie bywa czasochłonne, pracochłonne i dość trudne w implementacji.
To książka przeznaczona dla tych, którzy chcą dogłębnie zrozumieć istotę TDD. Omówiono tu wszystkie aspekty TDD, włączając w to podstawy, dzięki którym średnio zaawansowany programista komfortowo rozpocznie budowę aplikacji zgodnie z tym paradygmatem. Przedstawiono zasady definiowania i testowania granic, a także pojęcie abstrahowania kodu zewnętrznego. W książce pojawiają się też — wprowadzane stopniowo — bardziej zaawansowane koncepcje, takie jak szpiedzy, imitacje i fałszywki. Pokazano w niej, w jaki sposób za pomocą TDD można przekształcić wymagania i historie użytkownika w funkcjonującą aplikację. Sporo miejsca poświęcono pisaniu różnych rodzajów testów, również integracyjnych. Poszczególne koncepcje zostały zilustrowane praktycznymi fragmentami kodu napisanego w C# i JavaScripcie.
W tej książce między innymi:
- koncepcje programowania sterowanego testami i przygotowanie środowiska do pracy
- różne podejścia do budowania aplikacji i sterowania testami
- poprawa elastyczności aplikacji i jej podatności na przyszłe modyfikacje
- TDD w warunkach zmieniających się wymagań
- rozwiązywanie problemów z kodem zastanym
TDD: tak pracują najlepsi programiści!
Osoby które kupowały "TDD w wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testami", wybierały także:
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Wzorce projektowe dla programistów C#. Kurs video 97,32 zł, (39,90 zł -59%)
- Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
TDD z wykorzystaniem C# 7. Programowanie sterowane testami -- spis treści
Przedmowa 9
O autorach 11
O korektorze merytorycznym 12
Wprowadzenie 13
Rozdział 1. Dlaczego TDD jest ważne? 17
- Najpierw trochę o nas 	18
 - Historia Johna 18
- Historia Claytona 18
 
- Czym jest TDD? 19
- Podejście do TDD 	19
 - Podejście alternatywne 20
- Proces 20
- Po co zawracać sobie tym głowę? 21
 
- Argumenty przeciwko TDD 	21
 - Testowanie wymaga czasu 21
- Testowanie jest kosztowne 22
- Testowanie jest trudne 22
- Nie wiemy jak 22
 
- Argumenty za TDD 	23
 - Mniejsza pracochłonność testowania manualnego 23
- Mniej błędów 23
- Pewien poziom poprawności 23
- Brak strachu przed refaktoryzacją 24
- Lepsza architektura 24
- Szybsza praca 24
 
- Różne rodzaje testów 	25
 - Testy jednostkowe 25
- Testy akceptacyjne 25
- Testy integracyjne 25
- Testy typu end-to-end 26
- Liczba testów poszczególnych rodzajów 26
 
- Części testu jednostkowego 	26
 - Aranżacja 26
- Akcja 26
- Asercja 27
 
- Wymagania 	27
 - Dlaczego wymagania są ważne? 27
- Historie użytkownika 27
- Gherkin 29
 
- Nasze pierwsze testy w C# 	31
 - Rozwijanie aplikacji z testami 33
 
- Nasze pierwsze testy w JavaScripcie 34
- Dlaczego to ma znaczenie? 37
- Podsumowanie 37
Rozdział 2. Przygotowanie środowiska testowego w .NET 39
- Instalacja SDK .NET Core 	39
 - Przygotowanie VS Code 40
 
- Tworzenie projektu w VS Code 44
- Przygotowanie Visual Studio Community 	45
 - Pobieranie Visual Studio Community 46
- Instalacja Visual Studio Community 46
 
- Przesiadka na xUnit 	46
 - Programistyczne kata 47
- Stworzenie projektu 47
 
- Czym jest Speaker Meet? 	50
 - Projekt Web API 51
 
- Podsumowanie 55
Rozdział 3. Przygotowanie środowiska testowego w JavaScripcie 57
- Node.js 	57
 - Czym jest Node? 58
- Po co nam Node? 58
- Instalacja Node 58
- NPM 61
 
- Szybkie wprowadzenie do IDE dedykowanych dla JavaScriptu 	62
 - Visual Studio Code 63
- WebStorm 64
 
- Create React App 	65
 - Czym jest Create React App? 66
- Instalacja modułu globalnego 66
- Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta 66
- Mocha i Chai 67
 
- Szybkie kata sprawdzające środowisko 	72
 - Wymagania 72
- Wykonanie 72
- Rozpoczęcie kata 73
 
- Podsumowanie 76
Rozdział 4. Co należy wiedzieć przed rozpoczęciem pracy? 77
- Nietestowalny kod 	78
 - Wstrzykiwanie zależności 78
- Wyodrębnianie oprogramowania zewnętrznego 79
- Sobowtóry testowe 79
- Frameworki imitujące 80
- Zasady SOLID 80
- Powitanie zależne od czasu 83
- Kruche testy 84
- Rodzaje sobowtórów testowych 86
- Przykład wielopoziomowy 93
 
- Podsumowanie 100
Rozdział 5. Tabula rasa - podejście do aplikacji na sposób TDD 101
- Gdzie zacząć? 101
- Golenie jaka 	102
 - Duży projekt od razu 103
 
- Czysta kartka 	103
 - Po jednym kawałku 103
- Minimalny wykonalny produkt 104
- Inny sposób myślenia 104
- Nie będziesz tego potrzebować 104
 
- Małe testy 105
- Adwokat diabła 106
- Najpierw testy ścieżek negatywnych 109
- Kiedy testowanie jest bolesne 	113
 - Symulacja 113
- Najpierw asercja 114
- Bądź zorganizowany 114
 
- Rozbicie aplikacji Speaker Meet 	114
 - Prelegenci 114
- Społeczności 115
- Konferencje 115
- Wymagania techniczne 115
 
- Podsumowanie 115
Rozdział 6. Podejście do problemu 117
- Zdefiniowanie problemu 117
- Przetrawienie problemu 	118
 - Epiki, funkcje i historie - ojej! 118
- Problem Speaker Meet 120
 
- Architektura heksagonalna wielowarstwowa 	126
 - Architektura heksagonalna 127
- Podstawowe, ale wydajne podziały wielowarstwowe 127
 
- Kierunek testowania 	130
 - Od tyłu do przodu 130
- Od przodu do tyłu 137
- Od wewnątrz na zewnątrz 144
 
- Podsumowanie 148
Rozdział 7. Sterowanie testami aplikacji C# 149
- Przegląd wymagań 149
- Lista prelegentów 	150
 - API 150
- Testy API 151
- Usługa 156
- Testy usługi 156
- Czyste testy 160
- Repozytorium 161
- Wykorzystanie fabryki z FakeRepository 163
 
- Szczegóły prelegentów 	165
 - API 165
- Testy API 165
- Usługa 169
- Testy usługi 169
- Czyste testy 172
- Coś więcej z repozytorium 172
- Dodatkowa praca związana z fabryką 173
- Testowanie przypadków wyjątkowych 174
 
- Podsumowanie 176
Rozdział 8. Wyodrębnianie problemów na zewnątrz 177
- Odseparowanie problemów 	177
 - Gravatar 178
- Planowanie na przyszłość 185
 
- Abstrahowanie warstwy danych 	185
 - Rozszerzanie wzorca repozytorium 186
- Zapewnienie funkcji 191
 
- Tworzenie generycznego repozytorium 	210
 - Krok pierwszy: abstrahowanie interfejsu 210
- Krok drugi: abstrahowanie klasy konkretnej 211
- Krok trzeci: zmiana testów, aby wykorzystywały repozytorium generyczne 215
- Entity Framework 219
- Wstrzykiwanie zależności 222
 
- Podsumowanie 223
Rozdział 9. Testowanie aplikacji napisanej w JavaScripcie 225
- Tworzenie aplikacji za pomocą Reacta 	226
 - Wyodrębnienie aplikacji 226
- Konfiguracja bibliotek Mocha, Chai, Enzyme i Sinon 226
 
- Plan 	228
 - Komponent React 228
- Rzut oka na testowalność Reduxa 229
- Testy jednostkowe usługi API 230
 
- Lista prelegentów 	230
 - Imitacja usługi API 231
- Akcja pobierania wszystkich prelegentów 235
- Reduktor dla pobierania wszystkich prelegentów 239
- Komponent listy prelegentów 240
 
- Szczegóły prelegenta 	246
 - Rozbudowa imitacji usługi API 246
- Akcja pobierania prelegenta 248
- Reduktor dla pobierania prelegenta 254
- Komponent dla szczegółów prelegenta 257
 
- Podsumowanie 260
Rozdział 10. Kwestia integracji 261
- Implementacja rzeczywistej usługi API 	261
 - Zamiana imitacji API na prawdziwą usługę 262
- Wykorzystanie biblioteki Sinon do imitacji odpowiedzi Ajaxa 264
- Konfiguracja aplikacji 273
 
- Testy integracyjne od początku do końca 	273
 - Zalety 273
- Wady 274
- Ile testów end-to-end trzeba mieć? 274
 
- Konfiguracja API 	274
 - Projekt dla testów integracyjnych 275
- Gdzie zacząć? 275
- Weryfikacja odwołań repozytorium do bazy 275
- Weryfikacja, czy usługa odwołuje się do bazy przez repozytorium 278
- Weryfikacja odwołań API do usługi 280
 
- Podsumowanie 284
Rozdział 11. Zmiany w wymaganiach 285
- Witaj, świecie 	286
 - Zmiana wymagań 286
 
- FizzBuzz 	287
 - Nowa funkcja 287
 
- Aplikacja TODO 	289
 - Oznaczanie jako wykonane 289
- Dodanie testów 289
- Kod produkcyjny 290
- Dodanie testów 290
- Kod produkcyjny 292
 
- Zmiany w aplikacji Speaker Meet 	293
 - Zmiany po stronie serwera 293
- Zmiany po stronie interfejsu 295
 
- Co teraz? 	296
 - Przedwczesna optymalizacja 296
 
- Podsumowanie 297
Rozdział 12. Problem z kodem zastanym 299
- Czym jest kod zastany? 	299
 - Dlaczego kod staje się zły? 300
- Kiedy projekt staje się projektem zastanym? 300
- Co możemy zrobić, aby zapobiec powstawaniu kodu zastanego? 301
 
- Typowe problemy wynikające z kodu zastanego 	302
 - Niezamierzone skutki uboczne 302
- Nadmierna optymalizacja 303
- Zbyt sprytny kod 304
- Ścisłe łączenie z kodem zewnętrznym 304
 
- Problemy przeszkadzające w dodawaniu testów 	305
 - Bezpośrednia zależność od frameworka lub kodu zewnętrznego 305
- Prawo Demeter 306
- Praca w konstruktorze 306
- Globalny stan 307
- Metody statyczne 307
- Duże klasy i funkcje 307
 
- Radzenie sobie z problemami wynikającymi z kodu zastanego 	308
 - Bezpieczna refaktoryzacja 308
- Pierwsze testy 310
 
- Idąc dalej 	312
 - Naprawa błędów 313
- Niebezpieczna refaktoryzacja 313
 
- Podsumowanie 313
Rozdział 13. Sprzątanie bałaganu 315
- Dziedziczenie kodu 	315
 - Gra 316
- Prośba o zmianę 316
 
- Czasami dostajesz od życia cytryny 	317
 - Zaczynamy 317
- Abstrakcja klasy zewnętrznej 320
- Niespodziewane dane wsadowe 324
- Szukanie sensu w szaleństwie 329
- Końcowe upiększanie 335
- Gotowy na ulepszenia 337
 
- Podsumowanie 349
Rozdział 14. Pokaż się z najlepszej strony 351
- Co omówiliśmy? 351
- Idąc naprzód 	352
 - TDD to osobisty wybór 352
- Nie potrzebujesz pozwolenia 353
- Rozwijaj aplikacje poprzez testy 353
 
- Wprowadzanie TDD do Twojego zespołu 	353
 - Nie zmuszaj nikogo do TDD 354
- Grywalizacja TDD 354
- Pokaż zespołowi zalety 354
- Kontroluj rezultaty 355
 
- Powrót do świata jako ekspert TDD 	355
 - Poszukaj mentora 355
- Zostań mentorem 356
- Praktykuj, praktykuj, praktykuj 356
 
- Podsumowanie 357
Skorowidz 358






