Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone - Helion
ISBN: 978-83-283-6478-3
stron: 280, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2021-02-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
Jeśli nie masz własnych marzeń, przez całe życie będziesz pracować nad spełnianiem cudzych!
Termin jednorożec w odniesieniu do innowacyjnych, wartych co najmniej miliard dolarów startupów technologicznych pojawiÅ‚ siÄ™ po raz pierwszy w 2013 roku i od razu zelektryzowaÅ‚ Å›wiat. Wówczas do tej kategorii zaliczaÅ‚o siÄ™ czterdzieÅ›ci firm. DziÅ› stajnia jednorożców jest liczniejsza, rezyduje w niej bowiem ponad sześćset startupów, wywodzÄ…cych siÄ™ przede wszystkim z USA i Chin. Jednorożce, choć rozbudzajÄ… wyobraźniÄ™ i marzenia biznesowych wizjonerów na caÅ‚ym Å›wiecie, wciąż pozostajÄ… tworami nieco tajemniczymi. Podobnie jak tajemniczy jest klucz do ich sukcesu.
Ta książka jest adresowana wÅ‚aÅ›nie do Ciebie. Bo masz pomysÅ‚ i czujesz, że mógÅ‚byÅ› go spieniężyć, tylko jeszcze nie wiesz jak. Bo dysponujesz wiedzÄ… z zakresu technologii i potrafisz zgromadzić wokóÅ‚ siebie zespóÅ‚ projektowy. Bo wierzysz w siÅ‚Ä™ idei, ciężkÄ… pracÄ™, skuteczność uporu i w to, że na koÅ„cu drogi czeka tak upragniony przez Ciebie finisz - marka, którÄ… pozna caÅ‚y technologiczny Å›wiat, wdziÄ™czność korzystajÄ…cych z niej ludzi i pieniÄ…dze. Miliard dolarów. No, może ciut mniej. A wÅ‚aÅ›ciwie dlaczego mniej? Skoro marzysz o jednorożcu, musisz mierzyć wysoko. Musisz też sporo siÄ™ dowiedzieć, miÄ™dzy innymi:
- Czym charakteryzują się największe jednorożce i w czym warto je naśladować
- O czym trzeba pamiętać przy budowaniu jednorożca
- Gdzie szukać sprzymierzeÅ„ców na trudnej drodze do sukcesu i pieniÄ™dzy
- Kogo i czego jednorożec koniecznie powinien unikać
- Na czym polega promowanie technologicznych innowacji i jakie narzędzia są do tego niezbędne
Osoby które kupowały "Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone -- spis treści
Wprowadzenie 7
Wprowadzenie DO WYDANIA II 11
- Uwierz w siebie, ale zejdź na ziemię 12
CZĘŚĆ I. WIEDZA I PRACA
Rozdział 1. Jednorożce istnieją 15
- Nie liczą się zasoby, tylko zaradność 15
- Narodziny jednorożców 17
- Żyj w przyszłości 19
- Wpadnij w naÅ‚óg dziaÅ‚ania 22
- Nie zatrzymuj siÄ™ na aplikacji 23
- Rozważ stworzenie platformy 25
- Startup to nie zabawa 27
Rozdział 2. Motywacja do działania i szukanie problemu 31
- Zdobywanie wiedzy w XXI wieku 31
- Wzoruj siÄ™ na innych 33
- Zdefiniuj swój problem 41
- Dlaczego warto tworzyć platformy 46
- Pora na twój startup musi być dobra idealna 51
- Dobry biznes nie jest zły 54
- To jak stworzyć ten model biznesowy? 67
Rozdział 3. Nigdy nie uważaj się za eksperta 75
- Ucz się na czyichś błędach 75
- Bądź w czymś autentycznie dobry 77
- Zatrudniaj swoje słabości 79
- Co takiego daje wspóÅ‚zaÅ‚ożyciel? 80
- Na co trzeba uważać? 82
- GÅ‚ówne kompetencje trzymaj w domu 83
- Nie musisz tego znać i umieć. Ale możesz 84
- Gdzie rozszerzać wiedzę? 89
- Wystarczy sięgnąć 91
CZĘŚĆ II. EKSPERYMENTY I NARZĘDZIA
Rozdział 4. Jak wygrać z konkurencją, czyli marketing mix 95
- Osiągnąć dużo małym kosztem 95
- Do kogo skierować przekaz marketingowy? 97
- Czego marketingowiec ci nie zdradzi 99
- Narzędzia, narzędzia i jeszcze raz pomiary 101
- SEO, czyli pozwól siÄ™ znaleźć 104
- E-mail marketing, czyli z klientem "na ty" 115
- Referral marketing, czyli "kupiłem to i polecam!" 137
- Pozyskiwanie leadów, czyli "skÄ…d wziąć klientów" 145
- Conversion rate optimization, czyli "poprawianie wyniku" 162
- O wszystkim i tak zdecyduje cena 165
- Gospodarka cyfrowa - tu rozpocznij 173
Rozdział 5. Wykorzystaj społeczność, ale zacznij od siebie 175
- Więcej za mniej 175
- Jak tworzyć biznes - nastawienie zaradnego przedsiębiorcy 177
- Społeczność w roli twojego pracownika 187
- Czy jesteÅ› gotów na skalowanie? 199
- VC niezbędne w tworzeniu jednorożca 209
CZĘŚĆ III. ODWAGA I SKALOWANIE
Rozdział 6. Tworzenie jednorożca 213
- Pomówmy o pieniÄ…dzach 213
- Jednorożec? Raczej zebra! 220
- Ile za ile? 225
- Istotne formalności 228
- Co zrobić z pieniędzmi? 232
RozdziaÅ‚ 7. Urojenia jednorożców 235
- Ważna lekcja, czyli czego NIE robić 235
- Pierwsza rzecz: koszty 238
- Druga rzecz: uwzględnij to, co nieoczekiwane 253
- Trzecia rzecz: gÅ‚ównie ciężka praca, a nie "fun" 257
- Zapraszam do wspóÅ‚pracy 261
Od autora. Wystarczy mieć rację tylko raz 263
Dodatek. Polecane źródÅ‚a i narzÄ™dzia 267
- Newslettery 267
- Informacje, blogi nt. startupów, technologii, trendów 268
- Blogi dla inwestorów i przedsiÄ™biorców 268
- NarzÄ™dzia marketingowe, SEO, dla startupów 269
- Zestawy startowe dla przedsiÄ™biorców 269
- Budowanie linków SEO 269
- Dodatkowe porady 270
Bibliografia 271
- Część I. Wiedza i praca 271
- Część II. Eksperymenty i narzędzia 274
- Część III. Odwaga i skalowanie 278