Struktury danych i algorytmy w j - Helion

Autor: Marcin Jamro
Tytuł oryginału: C# Data Structures and Algorithms: Harness the power of C# to build a diverse range of efficient applications, 2nd Edition
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-289-1889-4
stron: 362, Format: 165x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion
Tytuł oryginału: C# Data Structures and Algorithms: Harness the power of C# to build a diverse range of efficient applications, 2nd Edition
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-289-1889-4
stron: 362, Format: 165x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion
Książka będzie dostępna od grudnia 2024
Tagi: C# - Programowanie
Projektowanie aplikacji jest wymagaj
Zobacz także:
- C# 9.0 w pigułce 173,87 zł, (53,90 zł -69%)
- Gray Hat C#. Język C# w kontroli i łamaniu zabezpieczeń 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Język C# w praktyce. Kurs video. Przetwarzanie danych zewnętrznych 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Programowanie asynchroniczne i równoległe w C#. Kurs video. Poziom podstawowy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Struktury danych i algorytmy w języku C#. Wykorzystaj potencjał C# do projektowania efektywnych aplikacji. Wydanie II -- spis treści
O autorze
O recenzencie
Wstęp
Rozdział 1. Typy danych
- C# jako język programowania
- Aplikacje konsolowe platformy .NET
- Podział typów danych
- Typy wartościowe
- Liczby całkowite
- Liczby zmiennoprzecinkowe
- Wartości logiczne
- Znaki Unicode
- Stałe
- Wyliczenia
- Krotki wartości
- Struktury definiowane przez użytkownika
- Typy wartościowe dopuszczające wartość null
- Typy referencyjne
- Obiekty
- Ciągi znaków
- Klasy
- Rekordy
- Interfejsy
- Delegaty
- Typ dynamiczny
- Typy referencyjne dopuszczające wartość null
- Podsumowanie
Rozdział 2. Wprowadzenie do algorytmów
- Czym są algorytmy?
- Definicja
- Przykłady z życia
- Sposoby zapisu algorytmów
- Język naturalny
- Schemat blokowy
- Pseudokod
- Język programowania
- Typy algorytmów
- Algorytmy rekurencyjne
- Algorytmy "dziel i zwyciężaj"
- Algorytmy z nawrotami
- Algorytmy zachłanne
- Algorytmy heurystyczne
- Programowanie dynamiczne
- Algorytmy siłowe
- Złożoność obliczeniowa
- Złożoność czasowa
- Złożoność pamięciowa
- Podsumowanie
Rozdział 3. Tablice i sortowanie
- Tablice jednowymiarowe
- Przykład - nazwy miesięcy
- Tablice wielowymiarowe
- Przykład - tabliczka mnożenia
- Przykład - mapa gry
- Tablice nieregularne
- Przykład - roczny plan transportu
- Algorytmy sortowania
- Sortowanie przez wybieranie
- Sortowanie przez wstawianie
- Sortowanie bąbelkowe
- Sortowanie przez scalanie
- Sortowanie Shella
- Sortowanie szybkie
- Sortowanie przez kopcowanie
- Analiza wydajności
- Podsumowanie
Rozdział 4. Warianty list
- Proste listy
- Lista tablicowa
- Listy generyczne
- Listy uporządkowane
- Przykład - książka adresowa
- Listy powiązane
- Listy jednokierunkowe
- Listy dwukierunkowe
- Jednokierunkowe listy cykliczne
- Dwukierunkowe listy cykliczne
- Interfejsy związane z listami
- Podsumowanie
Rozdział 5. Stosy i kolejki
- Stosy
- Przykład - odwracanie wyraz
- Przykład - Wieże Hanoi
- Kolejki
- Przykład - telefoniczne biuro obsługi klienta z jednym konsultantem
- Przykład - telefoniczne biuro obsługi klienta z wieloma konsultantami
- Kolejki priorytetowe
- Przykład - biuro telefonicznej obsługi klienta ze wsparciem priorytetowym
- Kolejki cykliczne
- Przykład - górska kolejka grawitacyjna
- Podsumowanie
Rozdział 6. Słowniki i zbiory
- Tablice z haszowaniem
- Przykład - książka telefoniczna
- Słowniki
- Przykład - wyszukiwanie produktu
- Przykład - dane użytkownika
- Słowniki uporządkowane
- Przykład - encyklopedia
- Zbiory haszowane
- Przykład - kupony
- Przykład - baseny
- Zbiory "uporządkowane"
- Przykład - usuwanie duplikatów
- Podsumowanie
Rozdział 7. Warianty drzew
- Zwykłe drzewa
- Implementacja
- Przykład - hierarchia identyfikatorów
- Przykład - struktura przedsiębiorstwa
- Drzewa binarne
- Przeglądanie
- Implementacja
- Przykład - prosty quiz
- Binarne drzewa poszukiwań
- Implementacja
- Przykład - wizualizacja drzewa BST
- Drzewa AVL
- Drzewa AVL
- Drzewa czerwono-czarne
- Drzewa trie
- Implementacja
- Przykład - automatyczne uzupełnianie
- Kopce
- Podsumowanie
Rozdział 8. Odkrywanie grafów
- Koncepcja grafów
- Zastosowania
- Reprezentacje
- Lista sąsiedztwa
- Macierz sąsiedztwa
- Implementacja
- Węzeł
- Krawędź
- Graf
- Przykład - krawędzie nieskierowane i nieważone
- Przykład - krawędzie skierowane i ważone
- Przeszukiwanie
- Przeszukiwanie w głąb
- Przeszukiwanie wszerz
- Minimalne drzewo rozpinające
- Algorytm Kruskala
- Algorytm Prima
- Przykład - kabel telekomunikacyjny
- Kolorowanie
- Przykład - mapa województw
- Najkrótsza ścieżka
- Przykład - mapa gry
- Podsumowanie
Rozdział 9. Zobacz w działaniu
- Ciąg Fibonacciego
- Wydawanie reszty
- Najbliższa para punktów
- Generowanie fraktali
- Znajdowanie wyjścia z labiryntu
- Łamigłówka sudoku
- Odgadywanie tytułu
- Odgadywanie hasła
- Podsumowanie
Rozdział 10. Podsumowanie
- Klasyfikacja
- Tablice
- Listy
- Stosy
- Kolejki
- Słowniki
- Zbiory
- Drzewa
- Grafy
- Słowo końcowe