reklama - zainteresowany?

Strategiczne monolity i mikrous - Helion

Strategiczne monolity i mikrous
ebook
Autor: Vaughn Vernon, Tomasz Jaskula
Tytuł oryginału: Strategic Monoliths and Microservices: Driving Innovation Using Purposeful Architecture
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-9553-4
stron: 296, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od listopada 2022

Tagi: E-biznes | Inne

Przedsi

 

Zobacz także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • SiÅ‚a Lucyfera. Ciemna strona copywritingu
  • Zen Steve'a Jobsa
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • Praktyczne zastosowanie narzÄ™dzi SEO w Twojej firmie

Spis treści

Strategiczne monolity i mikrousługi. Jak napędzać innowacyjność za pomocą przemyślanej architektury eBook -- spis treści

Spis treści

Przedmowa

Wstęp

Podziękowania

O autorach

Część I. Strategiczne uczenie się poprzez eksperymenty na potrzeby transformacji

  • Streszczenie
  • RozdziaÅ‚ 1. Cele biznesowe i transformacja cyfrowa
    • Transformacja cyfrowa - co jest jej celem?
      • Architektura oprogramowania - szybki przeglÄ…d
    • Dlaczego oprogramowanie siÄ™ nie sprawdza?
      • Metafora dÅ‚ugu
      • Entropia oprogramowania
      • Wielka kula bÅ‚ota
      • Bieżący przykÅ‚ad
    • Twoje przedsiÄ™biorstwo a prawo Conwaya
      • Komunikacja dotyczy wiedzy
      • GÅ‚uchy telefon
      • Trudno dojść do porozumienia
      • Lecz nie jest to niemożliwe
    • (Nowe) podejÅ›cie do strategii oprogramowania
      • MyÅ›lenie
      • PrzemyÅ›lenie na nowo
    • Czy monolity sÄ… zÅ‚e?
    • Czy mikrousÅ‚ugi sÄ… dobre?
    • Nie obwiniaj Agile
    • Wyrwać siÄ™ z bÅ‚ota
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 2. Podstawowe narzÄ™dzia strategicznego uczenia siÄ™
    • Decyzje: wÅ‚aÅ›ciwe i niewÅ‚aÅ›ciwe, wczesne i późne
    • Kultura i zespoÅ‚y
      • Porażka to nie koniec
      • Kultura porażki to nie kultura zrzucania winy
      • Jak wÅ‚aÅ›ciwie rozumieć prawo Conwaya?
      • Umożliwianie bezpiecznego eksperymentowania
    • Najpierw moduÅ‚y
    • Wdrożenie na koniec
    • Wszystko pomiÄ™dzy
      • ZdolnoÅ›ci biznesowe, procesy biznesowe i cele strategiczne
      • Celowe dostarczanie
      • Podejmowanie decyzji za pomocÄ… Cynefin
    • Gdzie jest spaghetti i jak dÅ‚ugo siÄ™ je gotuje?
    • Architektura strategiczna
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 3. Eksperymentowanie i odkrywanie zorientowane na zdarzenia
    • Polecenia i zdarzenia
      • Stosowanie modeli oprogramowania
    • Szybkie uczenie siÄ™ przy użyciu EventStormingu
      • Kiedy konieczne sÄ… sesje zdalne
      • Prowadzenie sesji
      • Modelowanie ogólnej wizji
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a

Część II. Wspieranie innowacji biznesowych

  • Streszczenie
  • RozdziaÅ‚ 4. Ukierunkowanie na dziedzinÄ™
    • Dziedziny i poddziedziny
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 5. Wiedza kontekstowa
    • Kontekst ograniczony i jÄ™zyk wszechobecny
    • Dziedzina gÅ‚ówna
    • Poddziedziny pomocnicze, generyczne i mechanizmy techniczne
      • Poddziedziny pomocnicze
      • Poddziedziny generyczne
      • Mechanizmy techniczne
    • ZdolnoÅ›ci biznesowe i konteksty
    • Nie za dużo, nie za maÅ‚o
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 6. Mapowanie, porażka i sukces - wybierz dwa
    • Mapowanie kontekstów
      • Partnerstwo
      • Wspólny rdzeÅ„
      • Klient - Dostawca
      • Konformizm
      • Warstwa przeciwuszkodzeniowa
      • UsÅ‚uga open-host
      • JÄ™zyk opublikowany
      • Osobne drogi
    • Modelowanie topografii
    • Ponoszenie porażek i odnoszenie sukcesów
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 7. Modelowanie konceptów dziedzinowych
    • Encje
    • Obiekty wartoÅ›ci
    • Agregaty
    • UsÅ‚ugi dziedzinowe
    • Zachowania funkcyjne
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a

Część III. Architektura zorientowana na zdarzenia

  • Streszczenie
  • RozdziaÅ‚ 8. Architektura podstaw
    • Style architektoniczne, wzorce i czynniki decyzyjne
      • Porty i adaptery (architektura heksagonalna)
      • Modularyzacja
      • Zapytania/odpowiedzi REST
    • Atrybuty jakoÅ›ci
      • BezpieczeÅ„stwo
      • Prywatność
      • Wydajność
      • Skalowalność
      • WytrzymaÅ‚ość - niezawodność i odporność na bÅ‚Ä™dy
      • ZÅ‚ożoność
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 9. Architektury oparte na komunikatach i zdarzeniach
    • REST oparty na komunikatach i zdarzeniach
      • Dzienniki zdarzeÅ„
      • Subscriber polling
      • Server-Sent Events
    • ZarzÄ…dzanie procesami i oparte na zdarzeniach
    • Event Sourcing
    • CQRS
    • Serverless i Function as a Service
    • Zastosowanie narzÄ™dzi
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a

Część IV. Tworzenie przemyślanej architektury - dwie ścieżki

  • Streszczenie
  • RozdziaÅ‚ 10. Monolity na poważnie
    • Zarys historyczny
    • Poprawnie od samego poczÄ…tku
      • ZdolnoÅ›ci biznesowe
      • Decyzje architektoniczne
    • Od chaosu do Å‚adu
      • Zmiany na zmianach
      • Rozerwanie sprzężenia
    • Utrzymanie stanu wÅ‚aÅ›ciwego
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 11. Od monolitu do mikrousÅ‚ug
    • Przygotowanie mentalne
    • Od modularnego monolitu do mikrousÅ‚ug
    • Od monolitu wielkiej kuli bÅ‚ota do mikrousÅ‚ug
      • Interakcje użytkowników
      • Harmonizacja zmian danych
      • Co należy udusić?
    • OdÅ‚Ä…czanie starszego monolitu
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a
  • RozdziaÅ‚ 12. Równowaga i strategia
    • Równowaga a atrybuty jakoÅ›ci
    • Strategia i cel
      • Cele biznesowe kierujÄ… transformacjÄ… cyfrowÄ…
      • Używanie narzÄ™dzi strategicznego uczenia siÄ™
      • Lekkie modelowanie oparte na zdarzeniach
      • Wspieranie innowacji biznesowych
      • Architektura zorientowana na zdarzenia
      • Monolity jako najważniejsze zagadnienie
      • Tworzenie mikrousÅ‚ug z monolitu
      • Równowaga wymaga bezstronnoÅ›ci, innowacja jest niezbÄ™dna
    • Podsumowanie
    • ŹródÅ‚a

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.