Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji - Helion
Tytuł oryginału: Unleashing Web 2.0: From Concepts to Creativity
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-1605-3
stron: 424, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2010-05-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 67,00 zł
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Web 2.0
- Jak poznać, czy serwis jest zbudowany w nurcie Web 2.0?
- Jakie technologie stosować?
- Jak wykorzystać sieć WWW do zwiększenia dochodów?
"Web 2.0 -- określenie serwisów internetowych powstałych po 2001 roku, w których działaniu podstawową rolę odgrywa treść generowana przez użytkowników danego serwisu. Ten termin został spopularyzowany dzięki firmie O"Reilly Media, która w 2004 roku zorganizowała szereg konferencji poświęconych temu nowemu trendowi internetowemu" -- tak o Web 2.0 piszą użytkownicy serwisu Wikipedia, który niewątpliwie sam także wpisuje się w ten nurt. Dodatkowo serwisy tego typu charakteryzują się niezwykłą interaktywnością, osiągniętą dzięki wykorzystaniu technologii AJAX.
W książce "Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji" przedstawiona została historia sieci WWW oraz zasady funkcjonowania serwisów społecznościowych i handlu elektronicznego. Dzięki niej dowiesz się więcej o technologiach takich, jak AJAX, RSS, Atom. Stanie się również dla Ciebie jasne, jaką rolę w tym wszystkim odgrywa XML. Podczas lektury tej książki zdobędziesz wiedzę na temat najpopularniejszych platform, służących do rozwoju aplikacji internetowych, takich jak Ruby on Rails, OpenLaszlo czy AjaxTK. Ponadto zyskasz wytyczne odnośnie tego, jak skutecznie reklamować się w sieci.
- Historia sieci WWW
- Technologie wykorzystywane w sieci WWW
- Wykorzystanie języka XML
- Zastosowania technologii AJAX
- Platformy przeznaczone do tworzenia rozwiązań zgodnych z Web 2.0
- Reklama w sieci
- Handel elektroniczny
Korzystaj z potęgi Web 2.0!
Osoby które kupowały "Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Zen Steve'a Jobsa 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Internet mo 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Elastyczne nawyki. Jak kszta 48,39 zł, (15,00 zł -69%)
- Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami 57,74 zł, (17,90 zł -69%)
Spis treści
Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji -- spis treści
Przedmowa (9)
1. Krótka historia sieci WWW (15)
- 1.1. Nowy gatunek aplikacji - narodziny sieci WWW (16)
- 1.1.1. Pojawienie się przeglądarek (17)
- 1.1.2. Wypłaszczanie świata (22)
- 1.1.3. Od odnośników do wyszukiwania (25)
- 1.1.4. Komercjalizacja internetu (38)
- 1.1.5. Sieci P2P i bezpłatna wymiana plików (52)
- 1.2. Osiągnięcia technologiczne w pigułce (56)
- 1.2.1. Sieci IP (58)
- 1.2.2. HTML i XML (61)
- 1.2.3. Usługi sieciowe i źródła RSS (66)
- 1.3. Zaangażowanie i wkład użytkowników - uspołecznianie sieci WWW (68)
- 1.3.1. Blogi i wiki (69)
- 1.3.2. Sieci społecznościowe (78)
- 1.4. Łączenie strumieni - narodziny "Web 2.0" (86)
2. Przegląd strumienia technologicznego (91)
- 2.1. Osiągnięcia w obszarze technologii sieciowych (91)
- 2.1.1. HTML (93)
- 2.1.2. XML (99)
- 2.1.3. CSS (104)
- 2.1.4. Technologie skryptowe (110)
- 2.2. Sieciowe zastosowania języka XML (127)
- 2.2.1. Usługi sieciowe (127)
- 2.2.2. Formaty źródeł internetowych (141)
- 2.3. P2P (152)
- 2.3.1. Sieci P2P do wymiany plików (152)
- 2.3.2. Inne zastosowania modelu P2P (156)
- 2.4. Podsumowanie (160)
3. Techniki i technologie podstawowe (163)
- 3.1. Bogate aplikacje internetowe (164)
- 3.1.1. Przykładowe aplikacje RIA - programy do obsługi poczty elektronicznej (166)
- 3.1.2. XMLHttpRequest - niezbędny składnik Ajaksa (175)
- 3.1.3. Następne aplikacje RIA - programy biurowe i mapy (185)
- 3.2. Interfejsy API, wywołania WPC i aplikacje hybrydowe (192)
- 3.2.1. Sytuacja w czasach Web 1.0 (193)
- 3.2.2. Rozpowszechnianie treści przy użyciu źródeł internetowych (199)
- 3.2.3. Aplikacje hybrydowe oparte na wywołaniach WPC (204)
- 3.3. Oznaczenia (216)
- 3.3.1. Serwis Flickr i oznaczenia (218)
- 3.3.2. Zakładki grupowe (230)
- 3.3.3. Folksonomie (236)
- 3.4. Podsumowanie (238)
4. Przykładowe platformy do rozwoju aplikacji sieciowych (241)
- 4.1. Metodologie rozwoju (243)
- 4.2. Platformy ajaksowe działające po stronie klienta (248)
- 4.2.1. Platforma Kabuki Ajax Toolkit (248)
- 4.2.2. Tworzenie Zimletów przy użyciu platformy AjaxTK (253)
- 4.3. Platformy działające po stronie serwera (260)
- 4.3.1. Ruby on Rails (261)
- 4.3.2. Tworzenie aplikacji sieciowej przy użyciu platformy Rails (263)
- 4.4. Platformy dla innych technologii rozwoju aplikacji RIA (271)
- 4.4.1. Rozwój aplikacji RIA przy użyciu platformy OpenLaszlo (272)
- 4.4.2. Flash a Ajax (277)
- 4.5. Podsumowanie (280)
5. Oddziaływanie sieci WWW nowej generacji (283)
- 5.1. Modele biznesowe w internecie i sieci WWW (284)
- 5.1.1. Brokerzy i handlowcy pobierający prowizję (285)
- 5.1.2. Reklama (287)
- 5.1.3. Pośrednicy informacyjni (291)
- 5.1.4. Model społecznościowy i model subskrypcji (292)
- 5.1.5. Podsumowanie (293)
- 5.2. Własność danych (294)
- 5.3. Oprogramowanie jako usługa (SaaS) (298)
- 5.3.1. Spojrzenie w przeszłość - model ASP (299)
- 5.3.2. Usługi z perspektywy dostawcy (301)
- 5.3.3. Dostosowywanie usługi i spojrzenie na nie z perspektywy klienta (307)
- 5.4. Socjalizacja i współtworzenie treści (311)
- 5.4.1. Wyszukiwanie społeczne (311)
- 5.4.2. Społeczne aspekty oprogramowania (316)
- 5.4.3. Zmiany w internetowych sieciach społecznościowych (319)
- 5.4.4. Wykorzystanie w reklamach treści generowanych przez użytkowników (321)
- 5.4.5. Second Life (322)
- 5.5. Podsumowanie (325)
6. Sieć semantyczna i Web 2.0 (327)
- 6.1. Podstawy (329)
- 6.1.1. Ponownie o wyszukiwaniu (330)
- 6.1.2. Integracja danych i informacji (334)
- 6.1.3. Podstawy sieci semantycznej (336)
- 6.1.4. Struktura sieci semantycznej (339)
- 6.2. Języki sieci semantycznej (342)
- 6.2.1. Język RDF (343)
- 6.2.2. Język RDF Schema (RDFS) (345)
- 6.2.3. Język OWL (352)
- 6.3. Ontologie (357)
- 6.3.1. Wprowadzenie (358)
- 6.3.2. Projektowanie ontologii (360)
- 6.3.3. OntoMedia - oparty na ontologii system zarządzania zbiorami multimediów (370)
- 6.4. Od oznaczania do ontologii i z powrotem (373)
- 6.4.1. Mikroformaty (376)
- 6.4.2. Grupowe oznaczanie i folksonomie (379)
- 6.5. Podsumowanie (387)
Literatura cytowana (391)
Skorowidz (399)