Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki - Helion
Tytuł oryginału: The Best of The Digital Photography Book Series: The step-by-step secrets for how to make your photos look like the pros'!
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-283-2414-5
stron: 288, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2016-07-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 39,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,97 zł)
Autor najpopularniejszej na Å›wiecie książki o fotografii cyfrowej — Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego
DziÅ› dziÄ™ki powszechnoÅ›ci aparatów cyfrowych fotografować może każdy. Niektórym wystarczy „pstrykanie fotek”, inni chcÄ… tworzyć piÄ™kne obrazy. Zrobienie poprawnego, Å‚adnego zdjÄ™cia nie jest trudne. Jednak jeÅ›li chcesz tworzyć fotografie, które wzbudzÄ… emocje i przykujÄ… uwagÄ™ widza, poza pomysÅ‚em musisz mieć pewnÄ… wiedzÄ™ i umiejÄ™tnoÅ›ci. Jednym sÅ‚owem, musisz poznać tajniki fotografii cyfrowej!SiÄ™gnij po tÄ™ książkÄ™ — wyjÄ…tkowy poradnik opracowany przez wyjÄ…tkowego autora. ZnalazÅ‚y siÄ™ tu najlepsze porady, które pieczoÅ‚owicie wybrano ze wszystkich piÄ™ciu tomów serii „Sekrety mistrza fotografii cyfrowej”, a nastÄ™pnie uzupeÅ‚niono je i zaktualizowano. DziÄ™ki temu bÅ‚yskawicznie nauczysz siÄ™ technik, które na pozór niezwykle trudno zrozumieć. Dowiesz siÄ™ wszystkiego, z czym musisz być obeznany, aby nacisnąć odpowiedni przycisk i wybrać najlepsze ustawienia. Zaczniesz tworzyć zdjÄ™cia swoich marzeÅ„. Autor, zamiast opisywać, co trzeba zrobić, po prostu pokazuje to. Niemal na każdej stronie znajdziesz sprawdzony i skuteczny pomysÅ‚ na prawdziwie profesjonalne fotografowanie.
Oto najważniejsze spośród wielu zagadnień omówionych w książce:
- Jak prawidłowo używać lampy błyskowej?
- Jak wybrać obiektyw: który, kiedy, dlaczego?
- Jak urządzić i wyposażyć studio fotograficzne?
- Profesjonalne portrety, zdjęcia ślubne i sportowe, przyrodnicze i pejzaży.
- Jak bezboleśnie przesiąść się ze smartfona na lustrzankę?
- Przydatne wskazówki i gotowe przepisy na piękne fotografie.
Scott Kelby jest fotografikiem, projektantem i wielokrotnie nagradzanym autorem ponad 60 książek. Jego książki poÅ›wiÄ™cone technikom fotografowania cieszÄ… siÄ™ ogromnÄ… popularnoÅ›ciÄ… — przetÅ‚umaczono je na kilkadziesiÄ…t jÄ™zyków. Kelby ma dar prostego przekazywania trudnych zagadnieÅ„. Jest uważany za jednego z najlepszych wykÅ‚adowców i trenerów nauczajÄ…cych fotografii cyfrowej na warsztatach i seminariach organizowanych na caÅ‚ym Å›wiecie.
Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop Lightroom 5. Kurs video. Poziom pierwszy. Sekrety cyfrowej edycji i obróbki zdjęć 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Najlepsze wskazówki -- spis treści
Rozdział 1. Profesjonalne użycie lampy błyskowej. Jeśli nie lubisz zdjęć wykonanych z lampą błyskową, to... nie jesteś w tym osamotniony! (1)
- Siedem rzeczy, które powinieneÅ› wiedzieć... (2)
- ...zanim przeczytasz tę książkę (3)
- Jeszcze dwie rzeczy (4)
- I naprawdÄ™ ostatnia (5)
- Wbudowana lampa bÅ‚yskowa - Twój wróg! (6)
- Zalety zewnętrznej lampy błyskowej (7)
- Profesjonalny efekt - odłącz lampę od aparatu i rozprosz jej błysk (8)
- Wyzwalanie błysku wbudowaną lampą (9)
- Zastosowanie systemu do bezprzewodowego wyzwalania błysku (10)
- Wydłużanie czasu naświetlania (11)
- W jaki sposób zÅ‚agodzić Å›wiatÅ‚o emitowane przez lampÄ™? (12)
- Rozproszenie przez odbicie (13)
- Światło z flesza jak z softboksu (14)
- Synchronizacja z drugą kurtyną (i dlaczego warto ją stosować) (15)
- Czwarty sekret profesjonalnych zdjęć z fleszem (16)
- O filtrach żelowych (i dlaczego warto ich używać) (17)
- Druga lampa błyskowa (18)
- Portrety o zachodzie słońca z użyciem flesza (19)
- Fotografowanie z lampÄ… w trybie manualnym (20)
- Zalety posługiwania się fleszem w plenerze (21)
- Lepsza kontrola nad światłem dzięki przenośnemu softboksowi (22)
- Typowe ustawienia siły błysku lampy (23)
- Sposób na jeszcze subtelniejsze Å›wiatÅ‚o (24)
- Błyskawiczne czarne tło (25)
RozdziaÅ‚ 2. CaÅ‚a prawda o obiektywach. Który, kiedy i dlaczego, czyli jak dobrać obiektyw (27)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw szerokokątny? (28)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw typu "rybie oko"? (29)
- Kiedy warto użyć superjasnego obiektywu? (30)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw uniwersalny? (31)
- Zastosowanie telekonwertera w celu jeszcze silniejszego powiększenia obrazu (32)
- Obiektywy ze stabilizacjÄ… obrazu typu VR lub IS (33)
- Do czego sÅ‚użą osÅ‚ony obiektywów? (34)
- Dlaczego w niektórych obiektywach podawany jest zakres wartoÅ›ci przysÅ‚on (na przykÅ‚ad f/3,5 - f/5,6)? (35)
- Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (36)
- Wykorzystaj możliwości jasnego obiektywu! (37)
- Jak ustawić ostrość na nieskończoność? (38)
- Kiedy warto sięgnąć po obiektyw makro? (39)
- Jaka jest optymalna przysłona dla zdjęć makro? (40)
- Dlaczego należy wyłączyć automatyczne ustawianie ostrości? (41)
Rozdział 3. Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? Jeśli Twoje zdjęcia nie będą ostre, to wszystko inne nie będzie miało znaczenia (43)
- Zdjęcia jak żyleta zaczynają się od statywu (44)
- Nie wciskaj spustu migawki - użyj wężyka spustowego (45)
- Unikaj zwiększania wartości parametru ISO, jeśli używasz statywu (46)
- Ustabilizuj ręce, dociskając łokcie do tułowia (47)
- Wyłącz redukcję wibracji lub stabilizację obrazu (48)
- Powiększ podgląd zdjęcia, aby sprawdzić ostrość (49)
- Photoshop - wyostrzanie po fakcie (50)
- Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (51)
Rozdział 4. Profesjonalne fotografowanie w studiu. Zbuduj od zera, a potem wyposaż (53)
- Studyjne lampy błyskowe (54)
- Co zrobić, gdy nie da się bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (55)
- Zdalne wyzwalanie błysku lampy studyjnej (56)
- Rozpraszanie ostrego światła studyjnego (57)
- Gdzie ustawić gÅ‚ówne źródÅ‚o Å›wiatÅ‚a? (58)
- OÅ›wietlenie wÅ‚osów (59)
- Jak zmienić stylistykę ujęcia bez przesuwania lamp? (60)
- Chciałbyś uzyskać jeszcze łagodniejsze, bardziej rozproszone światło? (61)
- TÅ‚a studyjne (62)
- Składane tło (63)
- Jedno tÅ‚o, trzy różne efekty (64)
- Jak uzyskać wyjątkowo nasycony kolor tła? (65)
- Blendy - kiedy używać srebrnych, a kiedy białych i jak je ustawić? (66)
- Plaster miodu (67)
- W jaki sposób należy siÄ™ posÅ‚ugiwać Å›wiatÅ‚omierzem? (68)
- W jakim trybie należy fotografować? (69)
- Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (70)
- Najprostszy przepis na konturowe oświetlenie profilu (71)
- Wieje wiatr z... wentylatora (72)
- Zalety fotografowania na uwięzi (73)
- Kalibrowanie kolorystyki przy użyciu neutralnie szarej karty wzorcowej (74)
- Unikaj równomiernego oÅ›wietlania caÅ‚ej sylwetki (75)
- Jak oświetlić parę ludzi lub niewielką grupę? (76)
- Piękne, obszerne, otulające światło (77)
- Kontrastowe oÅ›wietlenie dla sportowców (78)
- Portret do ramion w stylu Petera Hurleya (79)
Rozdział 5. Profesjonalne portrety. Jak pokazać ludzi od najlepszej strony? (81)
- Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (82)
- Jaką przysłonę ustawić? (83)
- Jak uzyskać małą głębię ostrości przy lampach studyjnych? (84)
- Na jakiej wysokości umieścić aparat i modelkę? (85)
- Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (86)
- Jak sprawić, by w kadrze nie było widać zbyt dużo białek oczu? (87)
- Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj (88)
- Nie fotografuj dzieci z góry (89)
- Fotografowanie noworodków (90)
- Lepszego światła w plenerze warto szukać w cieniu (91)
- Rozpraszanie światła na większą skalę (92)
- Fotografowanie w pełnym słońcu (93)
- Piękne zdjęcia w świetle z tyłu (94)
- Blendy i ładniejsze portrety w naturalnym świetle (95)
- Bezpośrednie, kontrastowe światło z okna (96)
- Rozpraszanie światła z okna (97)
Rozdział 6. Profesjonalne zdjęcia ślubne. Jak uzyskać profesjonalne rezultaty podczas kolejnej sesji ślubnej? (99)
- Przygotowanie listy zdjęć (100)
- Zdjęcia w kościele przy słabym oświetleniu - część 1. (101)
- Zdjęcia w kościele przy słabym oświetleniu - część 2. (102)
- Czy jasny obiektyw f/1,4 jest naprawdę niezbędny? (103)
- Zdjęcia panny młodej - oświetlenie z tyłu (104)
- Poszukaj korzystnego oświetlenia dla panny młodej (105)
- Zdjęcia oficjalne - jak ustawić ostrość? (106)
- ZdjÄ™cia oficjalne - nie kadruj na wysokoÅ›ci stawów (107)
- Zdjęcia oficjalne - jak wysoko ustawić aparat? (108)
- Pokaż scenę z ciekawej perspektywy (109)
- Fotografowanie szczegóÅ‚ów (i kilka sÅ‚ów o tym, na które z nich warto zwrócić uwagÄ™) (110)
- Zbliżenia na detale (111)
- Niech żyje bal! - fotografie z wesela (112)
- Z fleszem na weselu (113)
- Bardzo obszerne ujÄ™cie, które robi wrażenie (114)
- Efekt flary (115)
Rozdział 7. Profesjonalne zdjęcia sportowe. Jak robić profesjonalne zdjęcia na zawodach sportowych? (117)
- Jakich obiektywów należy używać? (118)
- Zastosowanie telekonwertera pozwala zrobić zdjęcie naprawdę z bliska (119)
- W jaki sposób zawodowi fotograficy ustawiajÄ… ostrość? (120)
- Fotografuj przy szeroko otwartej przysłonie (121)
- Funkcja automatycznego ustawiania czułości ISO ułatwi Ci zamrożenie akcji w kadrze (122)
- Fotografujesz nocą albo we wnętrzach? Zwiększ wartość ISO! (123)
- Fotografowanie w trybie ciągłym (124)
- Zastosowanie zdalnego aparatu (125)
- Dwa najbardziej pożądane rodzaje zdjęć sportowych (126)
- Zawodowcy znajÄ… siÄ™ na rzeczy (127)
- Panoramowanie w celu wyeksponowania ruchu (128)
- Nie obawiaj się kadrowania zdjęć (129)
RozdziaÅ‚ 8. Profesjonalne zdjÄ™cia krajobrazowe i przyrodnicze. Wskazówki uÅ‚atwiajÄ…ce uwiecznianie urzekajÄ…cych pejzaży (131)
- ZÅ‚ota zasada fotografii krajobrazowej (132)
- Komponowanie wspaniaÅ‚ych krajobrazów (133)
- W którym miejscu powinna siÄ™ znaleźć linia horyzontu? (134)
- Użyj "migaczy", by zachować wiÄ™cej szczegóÅ‚ów (135)
- Tajniki fotografowania zachodów sÅ‚oÅ„ca (136)
- Dobre krajobrazy wymagajÄ… czytelnego tematu (137)
- Jak zaoszczędzić czas podczas tworzenia panoram? (138)
- Jak ustawić ostrość podczas fotografowania krajobrazów? (139)
- Siedem grzechów gÅ‚ównych w fotografii krajobrazowej (140)
- Efekt gwiaździstego rozszczepienia światła (141)
- Poszukaj chmur - naturalnego źródÅ‚a barw (142)
- Zastosowanie gradientowego filtra poÅ‚ówkowego (143)
- Zadbaj o to, by sprzÄ™t nie zamókÅ‚ w plenerze (144)
- Błyskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (145)
- Fotografowanie wodospadów (146)
- Fotografowanie w zoo - część 1. (147)
- Fotografowanie w zoo - część 2. (148)
- Fotografowanie miejskich pejzaży o zmierzchu (149)
RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne zdjÄ™cia z miast i zdjÄ™cia podróżnicze. Jak wrócić ze zdjÄ™ciami, z których bÄ™dziesz naprawdÄ™ dumny (151)
- W tym przypadku im mniej sprzętu, tym lepiej (152)
- Moje ulubione obiektywy podróżne (153)
- Jak zrobić zdjÄ™cie obiektu, który jest "obfotografowany na Å›mierć"? (154)
- Skup siÄ™ na detalach (155)
- Jak pozbyć siÄ™ ze zdjÄ™cia turystów, samochodów lub autobusów? (156)
- Kolejny sposób na ukrycie turystów (157)
- Ciasne kadrowanie w celu ukrycia zbÄ™dnych elementów (158)
- Gdzieś tutaj jest temat na zdjęcie... (159)
- Na zdjÄ™ciach z podróży pokazuj ludzi, zwÅ‚aszcza w podeszÅ‚ym wieku i dzieci (160)
- Jak zachęcić ludzi do pozowania? (161)
- Wynajmij modelkę (to tańsze, niż myślisz) (162)
- Szukaj wyrazistych, żywych kolorów (163)
- Prostota jest kluczem do sukcesu (164)
- Fotografuj potrawy (165)
- Trik z fotografiÄ… nocnÄ… (166)
- Fotografowanie smug świateł (167)
- Jak sfotografować księżyc i nie utracić cennych detali obrazu? (168)
- Fotografowanie sztucznych ogni (169)
RozdziaÅ‚ 10. Profesjonalne ujÄ™cia innych tematów. Przepisy na fotografowanie różnych ciekawych rzeczy (171)
- Kwiatów nie należy fotografować z góry (172)
- Nie czekaj na deszcz - wywołaj go sam! (173)
- Tworzenie obrazów HDR - sprzÄ™t (174)
- Tworzenie obrazów HDR - podstawy (175)
- Konfigurowanie bracketingu (176)
- ZdjÄ™cia HDR - o tym siÄ™ nie mówi (177)
- WÅ‚asny stóÅ‚ do fotografii produktowej (178)
- Zalety wÄ…skich softboksów (179)
- Ekrany z pianki (180)
- Porównanie ekranu LCD z monitorem (181)
- O ile więcej megapikseli potrzebujesz? (182)
- Odbitki jak z laboratorium (183)
- Czym powinieneś się kierować przy wyborze papieru? (184)
- Jak uzyskać wydruk w takich kolorach jak na ekranie? (185)
- Efekt zmniejszonego nasycenia barw (186)
- Efekt postarzenia zdjęcia (187)
RozdziaÅ‚ 11. Profesjonalne wskazówki uÅ‚atwiajÄ…ce robienie lepszych zdjęć. Sztuczki, dziÄ™ki którym wszystkie Twoje zdjÄ™cia bÄ™dÄ… jeszcze lepsze (189)
- Jaką markę aparatu wybrać? (190)
- Jak uchronić się przed przypadkowym skasowaniem karty pamięci? (191)
- Jak uniknąć problemów ze źle skonfigurowanym balansem bieli? (192)
- W jakim formacie (RAW, JPEG czy TIFF) należy fotografować? (193)
- Dlaczego zdjęcia JPEG mogą wyglądać lepiej niż RAW-y? (194)
- ROBOT uchroni CiÄ™ przed problemami (195)
- Jak zablokować ustawioną ostrość? (196)
- Zmiana punktu ostrzenia (197)
- Zastosowanie wyświetlacza LCD w aparacie fotograficznym (198)
- Usuwanie plamek i pyÅ‚ków po fakcie (199)
- Chcesz, by traktowano Twoje fotografowanie poważnie? Zacznij selekcjonować zdjęcia! (200)
- Punktowy pomiar światła (201)
- Pamiętaj o zabezpieczeniu swoich zdjęć (202)
- Zalety fotografowania sekwencyjnego przy niedostatecznym oświetleniu (203)
- Kruczek zwiÄ…zany ze stosowaniem stylów zdjęć (204)
- O obrotach zdjęć (205)
- Zmniejszanie iloÅ›ci szumów w zdjÄ™ciach zrobionych w sÅ‚abym Å›wietle (206)
- Na co przede wszystkim zwracają uwagę ludzie, oglądając zdjęcia? (207)
RozdziaÅ‚ 12. Od aparatu w smartfonie do lustrzanki. Jak robić profesjonalnej jakoÅ›ci zdjÄ™cia, dla których kupiÅ‚eÅ› lustrzankÄ™? (209)
- Jak prawidłowo trzymać lustrzankę? (210)
- Jak ustawiać ostrość? (211)
- Tryb fotografowania, od którego warto zacząć (poczujesz siÄ™ jak w domu) (212)
- Jak przeglądać zdjęcia? (213)
- Zmienianie obiektywów (i inne informacje na ich temat) (214)
- Jak pojemnej karty pamięci potrzebujesz? (215)
- Rób ostre zdjÄ™cia dziÄ™ki automatycznej zmianie czuÅ‚oÅ›ci ISO (216)
- Jak zrobić sobie zdjęcie (selfie)? (217)
- Gdzie przechowywać lustrzankę? (218)
- Jakich programów używać do edytowania zdjęć? (219)
- Jak tworzyć zdjęcia panoramiczne (panoramy)? (220)
- Jak robić zdjęcia HDR? (221)
- Jak uzyskać miękkie, rozmyte tło? (222)
- Zastosowanie wbudowanego flesza (223)
- Posługiwanie się wizjerem (zamiast ekranem) (224)
- Zalety trybów tematycznych (225)
- Jak filmować? (226)
- Jak ustawiać ekspozycję? (227)
- RAW czy JPEG? (228)
- Zacznij w plenerze (229)
RozdziaÅ‚ 13. Dziesięć spraw, o których warto wiedzieć... gdy zaczyna siÄ™ przygodÄ™ z fotografiÄ… (231)
- 1. "Droższy aparat" niekoniecznie musi oznaczać "lepsze zdjęcia" (232)
- 2. Gotowe zdjęcia trzeba wyostrzać (233)
- 3. Zawodowcy robiÄ… mnóstwo nieudanych zdjęć... (234)
- 4. Kompensacja ekspozycji (235)
- 5. Nie przejmuj siÄ™ trybem manualnym (236)
- 6. DziÅ› lepiej (na ogóÅ‚) robić zdjÄ™cia o orientacji poziomej (237)
- 7. Nic nie robi takiego wrażenia jak odbitka (238)
- 8. Nie przejmuj siÄ™ histogramem (239)
- 9. Określ, jakim fotografem jesteś (240)
- 10. Dobre zdjęcia wymagają poświęceń (241)
- 11. Przyda Ci siÄ™ portfolio (242)
- 12. Przestań czytać książki o fotografii (243)
Rozdział 14. Gotowe przepisy na "życiowe" ujęcia. Jak połączyć wszystkie składniki, by otrzymać smakowite danie? (245)
- Skorowidz (264)