SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) - Helion
ISBN: 978-83-283-8833-8
Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2021-11-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Wyróżnij siÄ™ treÅ›ciÄ…. Internet to doceni!
Choć (teoretycznie) żyjemy w kulturze obrazkowej, Å›wiat wirtualny (jednak) treÅ›ciami stoi. Internet, szczególnie branża e-commerce, jest wypeÅ‚niony tekstami, które konkurujÄ… o uwagÄ™ odbiorców i wyszukiwarek. Z zaÅ‚ożenia każdy opis produktu, artykuÅ‚ na blogu i post w social mediach powinien być oryginalny, nieść cenne treÅ›ci, jakich nie znajdzie siÄ™ nigdzie indziej. W praktyce rzadko siÄ™ zdarza, by sÅ‚owa w sieci niosÅ‚y unikatowÄ… wartość. Zarówno w formie, jak i w przekazie treÅ›ci przybierajÄ… najczęściej postać kalki. „Kopiuj-wklej” z kosmetycznÄ… zaledwie korektÄ…, majÄ…cÄ… maskować oczywistÄ… „inspiracjÄ™”.
W książce SEOrigami autor pokazuje, że także w internecie można pisać i komunikować siÄ™ unikatowo, oryginalnie. Co wiÄ™cej, udowadnia, że nie jest to dziaÅ‚anie bezcelowe. Å»e pod wzglÄ™dem finansowym po prostu warto, wrÄ™cz należy tak wÅ‚aÅ›nie robić. Poradnik zostaÅ‚ podzielony na dwie części. Pierwsza skupia siÄ™ na tym, czym jest unikatowość („również dla Google”), dlaczego oryginalność treÅ›ci jest ważna, które marki szczególnie o niÄ… dbajÄ… i jak można jÄ… wykorzystać u siebie, w swoim sklepie. Część druga proponuje gotowe techniki i schematy, uÅ‚atwiajÄ…ce wdrażanie unikatowoÅ›ci w różnych sferach dziaÅ‚alnoÅ›ci.
Osoby które kupowały "SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
Spis treści
SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania) -- spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Właściwie po co mi opisy?
- Jaką treść powinny wyrażać opisy?
- Ale czy ja potrzebujÄ™ opisów unikatowych?
- Po co unikatowość w opisach i treściach?
- Unikatowość a SEO
- Czy tworzenie tekstów unikatowych jest trudne?
- Czy unikatowość na dużą skalÄ™ jest w ogóle możliwa?
- Które przestrzenie pozwalajÄ… pisać unikatowo?
- Segment 1. Firma, czyli brand nadrzędny
- Segment 2. Marka, czyli brand sprzedawany
- Segment 3. Produkt, czyli rzecz kupowana
- Segment 4. Użytkownik, czyli mocne targetowanie
- Rozdział 2. Google propsuje unikatowość
- Jak zdaniem Google wyglÄ…da unikatowy tekst?
- Jaką wartość ma unikatowość?
- Unikatowy content to darmowa promocja
- Unikatowość wyrabia autorytet domeny
- Pułapki duplicate content
- Tekst unikatowy vs autorski. Czym siÄ™ one różniÄ…?
- Dla robotów dÅ‚ugość tekstu ma znaczenie
- Synonimy siÄ™ nie sprawdzajÄ…. Nie zawsze
- Rozdział 3. Ludzka twarz opisu
- Jakie opisy często publikują producenci?
- Jak powinna wyglądać ludzka twarz opisu?
- Układ i grupowanie contentu
- Introduce, czyli krótka prezentacja
- Odwrócona piramida ważnoÅ›ci
- Grupowanie contentu dla wygody klienta
- Optymalna dÅ‚ugość akapitów
- Treści dla głowy
- Treści dla serca
- Treści dla rąk
- Boski schemat: Cecha Zaleta Korzyść
- Wykorzystanie produktów w praktyce
- Użytkowanie nieoczywiste
- Triki i ciekawostki
- Gdzie umieszczać treści z ludzką twarzą?
- Skąd czerpać inspiracje do tworzenia przyjaznych treści?
- Rozdział 4. A kiedy zabraknie weny
- Tworzenie makiet krok po kroku
- Dlaczego trzeba określić: czym jest?
- Dlaczego trzeba określić: czym nie jest?
- Dlaczego trzeba znać aspekty pozytywne?
- Dlaczego trzeba znać aspekty negatywne?
- Konwencja oczywista
- Konwencja nieoczywista
- Nieustannie zbieraj inspiracje
- Tworzenie makiet krok po kroku
- Rozdział 5. Jak nie pisać? Czego unikać?
- KlÄ…twa wiedzy
- Kult cargo
- Wodolejstwo, czyli brak konkretów
- Patos wzniosłe pisanie o prostych rzeczach
- Zdania wielokrotnie złożone
- Zdania bez logicznego ciÄ…gu
- (Nie)Zakończenie
- Podziękowania