Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska - Helion

Tytu艂 orygina艂u: Real World Adobe Photoshop CS
T艂umaczenie: Marcin Samodulski (wst臋p, rozdz. 1 - 4, 6), Pawe艂 Soboci艅ski (rozdz. 7), Piotr Cie艣lak (rozdz. 8 - 12), 艁ukasz Nowakowski (rozdz. 5, 13 - 18)
ISBN: 83-7361-632-2
stron: 1024, Format: B5, ok艂adka: twarda
Data wydania: 2005-12-29
Ksi臋garnia: Helion
Cena ksi膮偶ki: 147,00 z艂
Sekrety obr贸bki obraz贸w i przygotowania ich do druku
- Modele i tryby kolor贸w w obrazie
- Korekcja kolorystyki i retusz obraz贸w
- Reprodukowanie obraz贸w -- druk i prezentacja elektroniczna
Najcz臋艣ciej opisywanymi zastosowaniami Photoshopa CS s膮 cz臋sto wykorzystywane w folderach i reklamach efekty specjalne, deformacje i filtry. Tymczasem wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w tej aplikacji wykorzystuje j膮 do zada艅 znacznie bardziej "prozaicznych" -- korekcji cyfrowych zdj臋膰, retuszu obraz贸w i przygotowania ich do druku b膮d藕 publikacji w sieci. Dopiero w tych zastosowaniach Photoshop ujawnia swoj膮 pot臋g臋. Ale te偶 one powoduj膮 najwi臋cej problem贸w praktycznych. Dob贸r warto艣ci parametr贸w przy korekcji barwnej, w艂a艣ciwe okre艣lenie rozdzielczo艣ci obrazu i g艂臋bi kolor贸w, kalibracja sprz臋tu, likwidowanie przebarwie艅 -- wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w dochodzi do optymalnych rozwi膮za艅 drog膮 eksperyment贸w, na kt贸re jednak nie zawsze jest czas.
"Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska" to ksi膮偶ka szczeg贸艂owo opisuj膮ca te w艂a艣nie zastosowania Photoshopa CS. Je艣li wi臋c szukasz podr臋cznika, dzi臋ki kt贸remu poznasz wszystkie zagadnienia zwi膮zane z uzyskiwaniem obraz贸w najwy偶szej jako艣ci, to w艂a艣nie jest ksi膮偶ka dla Ciebie. Czytaj膮c j膮, dowiesz si臋, jak skalibrowa膰 monitor i skaner, jaki model barw wykorzysta膰 w pracach przeznaczonych do druku, jak prawid艂owo przeprowadzi膰 korekcj臋 tonaln膮 i retusz obrazka. Nauczysz si臋 korzysta膰 z kana艂贸w i 艣cie偶ek, przygotowywa膰 obrazy w trybie bichromii i dobiera膰 format zapisu obrazka odpowiedni do formy jego prezentacji.
- Okna dialogowe, palety i narz臋dzia Photoshopa CS
- Parametry obraz贸w: rozmiar, rozdzielczo艣膰, g艂臋bia bitowa i tryb barw
- Korekcja tonalna za pomoc膮 krzywych
- Stosowanie 艣cie偶ek i zaznacze艅
- Wykorzystanie warstw korekcyjnych przy obr贸bce cyfrowych zdj臋膰
- Wyostrzanie obraz贸w
- Kolory dodatkowe i bichromia
- Dob贸r parametr贸w skanowania
- Praca z plikami w formacie RAW
- Techniki edycyjne i retuszerskie
- Automatyzacja zada艅 za pomoc膮 skrypt贸w
- Drukowanie i publikowanie obraz贸w w sieci
Photoshop CS jest doskona艂ym narz臋dziem, a ta ksi膮偶ka odkryje przed Tob膮 wszystkie jego mo偶liwo艣ci.
Osoby kt贸re kupowa艂y "Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska", wybiera艂y tak偶e:
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie III 190,00 z艂, (39,90 z艂 -79%)
- Kompendium DTP. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign i Acrobat w praktyce. Wydanie II 190,00 z艂, (39,90 z艂 -79%)
- Adobe Photoshop. Kurs video. Kompletny przewodnik po grafice rastrowej 166,25 z艂, (39,90 z艂 -76%)
- Photoshop CS6/CS6 PL. Nieoficjalny podr臋cznik 147,78 z艂, (39,90 z艂 -73%)
- ABC Photoshop CS6/CS6 PL 34,14 z艂, (9,90 z艂 -71%)
Spis tre艣ci
Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska -- spis tre艣ci
Wst臋p. Photoshop w rzeczywisto艣ci (19)
- Zapytaj drukarza (20)
- Intuicja (20)
- Krok po kroku (20)
- Historia ma du偶e znaczenie (20)
- Jak bardzo fotografia? (21)
- Stopie艅 zrozumienia (21)
- Organizacja ksi膮偶ki (22)
- S艂owo do u偶ytkownik贸w Windows (22)
- Dzi臋kujemy (23)
O autorach (24)
Rozdzia艂 1. Tworzenie systemu komputerowego dla Photoshopa (25)
- Sprz臋t (25)
- Wyb贸r platformy (25)
- Pami臋膰 operacyjna RAM (26)
- Pami臋膰 wirtualna (29)
- Monitory (32)
- Moc Photoshopa (34)
Rozdzia艂 2. Podstawowe wskaz贸wki dotycz膮ce u偶ytkowania programu Photoshop (35)
- Aktualizacja do nowej wersji (35)
- Co nowego w wersji "CS"? (35)
- Okna (38)
- Nawigacja (40)
- Powi臋kszenie (40)
- Poruszanie si臋 po powierzchni obrazu (43)
- Paleta Navigator (Nawigator) (46)
- Przesuwanie pikseli (47)
- Linie pomocnicze, siatki i wyr贸wnywanie (51)
- Okna dialogowe (55)
- Skr贸ty klawiaturowe w oknach dialogowych (56)
- Podgl膮dy (58)
- Okno dialogowe New (59)
- Skr贸ty klawiaturowe (61)
- Narz臋dzia (63)
- Ustawienia narz臋dzi (66)
- Kroplomierz (68)
- Narz臋dzie Gradient (Gradient) (69)
- P臋dzle (70)
- Narz臋dzie Cropping (Kadrowanie) (73)
- Narz臋dzie Eraser (Gumka) (78)
- Narz臋dzie Measurement (Miarka) (80)
- Narz臋dzie Notes (Notatki) (81)
- Palety (82)
- Zapisywanie obszaru roboczego (86)
- Paleta Layers (Warstwy) (87)
- Paleta Layer Comps (Kompozycje warstw) (90)
- Paleta Info (94)
- Paleta Color (Kolor) (95)
- Przegl膮darka plik贸w (96)
- Ustawienia (102)
- Gdy sprawy p贸jd膮 w z艂ym kierunku (109)
- Paleta History (Historia) (110)
- Jajka niespodzianki (115)
- S艂owo o Photoshopie (116)
Rozdzia艂 3. Podstawowe wiadomo艣ci o obrazach (117)
- Bitmapy kontra grafika wektorowa (117)
- Obrazy bitmapowe (119)
- Rozmiary (120)
- G艂臋bia bitowa (121)
- Tryb obrazu (124)
- Rozdzielczo艣膰 (125)
- Ile wystarczy? (127)
- Grafiki monochromatyczne (130)
- Grafika w skali szaro艣ci i grafika wielokolorowa (131)
- Druk w odcieniach szaro艣ci i w kolorze na drukarce atramentowej (134)
- Druk na urz膮dzeniach o ci膮g艂ej charakterystyce koloru (134)
- Obrazy publikowane na ekranie (multimedia i internet) (135)
- Skalowanie i ponowne pr贸bkowanie (135)
- Ponowne pr贸bkowanie "w g贸r臋" i "w d贸艂" (136)
- Tryb obrazu (141)
- Tryb Bitmap (Bitmapa) (142)
- Tryb Grayscale (Skala szaro艣ci) (142)
- Tryb Duotone (Bichromia) (143)
- Tryb Indexed Color (Kolor indeksowany) (144)
- Tryb RGB (145)
- Tryb CMYK (146)
- Tryb Lab (146)
- Tryb Multichannel (Wielokana艂owy) (147)
- Obraz bitmapowy a obj臋to艣ci plik贸w (148)
- Obliczanie obj臋to艣ci pliku (148)
- Miliardy bit贸w (150)
Rozdzia艂 4. Podstawowe informacje o barwach (151)
- Kolory podstawowe (152)
- Addytywne i substraktywne modele barw (152)
- U艂omny 艣wiat (153)
- Ko艂o kolor贸w (154)
- Nasycenie i jasno艣膰 (155)
- Modele tr贸jchromatyczne i przestrzenie barw (156)
- Wzajemne wp艂ywy kolor贸w (156)
- Kolor niezale偶ny od urz膮dzenia (158)
- Model Lab (159)
- Praca z kolorami (162)
Rozdzia艂 5. Ustawienia koloru (163)
- Kontrolowanie koloru (164)
- Zasada dzia艂ania systemu zarz膮dzania kolorem (164)
- Komponenty systemu zarz膮dzania kolorem (165)
- Przekazywanie informacji o kolorze (166)
- Zarz膮dzanie kolorem w Photoshopie (169)
- Zarz膮dzanie kolorem - najwa偶niejsze poj臋cia (174)
- Przestrzenie robocze i przestrzenie urz膮dze艅 (174)
- Obrazy z profilem i bez profilu (176)
- Symulowanie wydruk贸w pr贸bnych (177)
- Photoshop a monitory (178)
- Kalibracja "inteligentnego" monitora (182)
- Kalibracja standardowego monitora (183)
- Kalibracja wizualna (188)
- B艂臋dne profile monitora (197)
- Ustawienia koloru (197)
- Zestawy ustawie艅 koloru (198)
- Dlaczego u偶ywa膰 przestrzeni roboczych RGB (202)
- Przestrzenie robocze (204)
- Wyb贸r przestrzeni roboczej RGB (205)
- Dodatkowe przestrzenie robocze RGB (210)
- W艂asne przestrzenie RGB (212)
- Przestrze艅 RGB urz膮dzenia wyj艣ciowego (215)
- Wyb贸r przestrzeni roboczej CMYK (216)
- Kwestia tworzenia w艂asnych przestrzeni roboczych CMYK (218)
- Edycja przestrzeni roboczej CMYK (219)
- Typowe ustawienia CMYK (237)
- Wyb贸r przestrzeni roboczej skali szaro艣ci (239)
- W艂asne ustawienia przestrzeni skali szaro艣ci (240)
- Przestrzenie robocze kolor贸w dodatkowych (242)
- Zasady zarz膮dzania kolorem (243)
- Komunikaty ostrzegawcze (250)
- Ustawienia koloru - opcje zaawansowane (255)
- Zarz膮dzanie profilami poza oknem Color Settings (Ustawienia koloru) (260)
- Przydzielanie profilu kolor贸w (260)
- Konwersja do profilu (262)
- Ustawienia pr贸by kolor贸w (263)
- Okno Proof Setup (Ustawienia pr贸by) (266)
- Menu Proof Setup (Ustawienia pr贸by) (269)
- Konwersja podczas drukowania (271)
- Drukowanie z podgl膮dem (271)
- Drukowanie (273)
- To, co najwa偶niejsze (274)
Rozdzia艂 6. Podstawy korekty tonalnej (275)
- Rozci膮ganie i 艣ciskanie bit贸w (276)
- Utrata informacji o obrazie (278)
- Narz臋dzia do korekty tonalnej (282)
- Paleta Histogram (282)
- Obcinanie warto艣ci w jasnych i ciemnych obszarach (283)
- Ile informacji znajduje si臋 w obrazie (284)
- Histogramy to uog贸lnienia (284)
- Paleta Info (285)
- Opcje palety Info (286)
- Funkcje Levels (Poziomy) i Curves (Krzywe) (287)
- Poziomy (288)
- Poziomy wej艣cia (290)
- Poziomy wyj艣cia (292)
- Dobrodziejstwa funkcji Levels (294)
- Funkcja Curves (Krzywe) (296)
- Bia艂e, czarne i szare (302)
- Ustawianie punkt贸w ko艅cowych przy u偶yciu funkcji Levels (Poziomy) (303)
- Ustawianie kra艅c贸w zakresu za pomoc膮 kroplomierzy (306)
- Ustawianie punkt贸w ko艅cowych w oknie dialogowym Curves (Krzywe) (310)
- Kiedy nale偶y ustawia膰 punkty ko艅cowe krzywej (312)
- Dopasowanie obrazu do przyrostu punktu rastra (312)
- Korekta tonalna w praktyce (315)
- Korekta dobrych skan贸w przy u偶yciu funkcji Levels (Poziomy) (315)
- Korekta starego zdj臋cia za pomoc膮 funkcji Levels (Poziomy) (318)
- G艂臋boka korektaza pomoc膮 funkcji Curves (Krzywe) (321)
- Zapisz krzywe (325)
- Wyostrzanie przed ko艅cow膮 kompresj膮 tonaln膮 (325)
- Ko艅cowa kompresja przy u偶yciu kroplomierzy (326)
- Magia tonalna (327)
Rozdzia艂 7. Podstawy korekty koloru (329)
- Zmiana trybu kolor贸w i utrata informacji (330)
- Dithering a utrata danych (330)
- Z RGB do Lab (331)
- Z CMYK do Lab (331)
- Z RGB do CMYK (332)
- Z RGB do RGB (332)
- RGB kontra CMYK (334)
- Kiedy u偶ywa膰 CMYK (337)
- Kiedy u偶ywa膰 przestrzeni RGB (339)
- Korekta i optymalizacja obrazu (339)
- Poprawianie obraz贸w kolorowych (340)
- Optymalizacja obrazu kolorowego (342)
- Narz臋dzia korekty koloru (346)
- Histogram (347)
- Paleta Info (347)
- Pr贸ba kolor贸w (352)
- Ostrze偶enia o przekroczonym zakresie koloru (353)
- Alarm przestrzeni kolor贸w (353)
- Poziomy (354)
- Auto-poziomy, Auto-kontrast i Auto-kolor (356)
- Krzywe (360)
- Kroplomierze: czarny, bia艂y i szary (365)
- U偶ywanie kroplomierzy (366)
- Barwa/Nasycenie (370)
- Polecenie Replace Color (Wymie艅 kolor) (374)
- Kolor selektywny (376)
- Polecenie Channel Mixer (Mieszanie kana艂贸w) (378)
- Korekta koloru w praktyce (380)
- Naprawa zeskanowanego materia艂u (380)
- Naprawa kontrastu i koloru (380)
- Korekta balansu kolor贸w przy u偶yciu kroplomierzy (385)
- Obrazki 16 bit贸w na kana艂 (389)
- Interpretacja kolorowego negatywu (389)
- Kolor to rzecz wzgl臋dna (392)
Rozdzia艂 8. Kana艂y i zaznaczenia (397)
- Ta艣ma ochronna a zaznaczenia w Photoshopie (398)
- Dlaczego elektroniczna ta艣ma jest lepsza od tradycyjnej? (399)
- Zalety cz臋艣ciowych zaznacze艅 (399)
- Narz臋dzia zaznaczania (401)
- Proste narz臋dzia zaznaczania (404)
- Lasso (406)
- R贸偶d偶ka (410)
- Zaznaczenia p艂ywaj膮ce (412)
- Tryb szybkiej maski (416)
- Edycja szybkich masek (418)
- Antyaliasing i wtapianie (421)
- Antyaliasing (421)
- Wtapianie (421)
- Kana艂y obrazu (424)
- Kana艂y alfa (425)
- Wymiana kana艂贸w mi臋dzy dokumentami (428)
- Kana艂y kolor贸w (431)
- Menu Select (Zaznacz) (432)
- Polecenie Grow (Powi臋ksz) (433)
- Polecenie Similar (Podobne) (435)
- Polecenie Color Range (Zakres koloru) (435)
- Zaznaczanie kolor贸w podstawowych (439)
- Opcje z menu Modify (Zmie艅) (442)
- Zaznaczenia i warstwy (448)
- Maski przezroczysto艣ci (448)
- Maski warstw (449)
- Warstwy w roli masek (454)
- 艢cie偶ki (455)
- Tworzenie i edycja 艣cie偶ek (458)
- Przekszta艂canie 艣cie偶ek na zaznaczenia (463)
- Przekszta艂canie zaznacze艅 na 艣cie偶ki (465)
- Rasteryzacja 艣cie偶ek (466)
- 艢cie偶ki odcinania warstw i kszta艂ty (467)
- Zaznaczanie obiekt贸w krok po kroku (475)
- Prosty kontur o ostrych kraw臋dziach (475)
- Tworzenie zaznacze艅 na podstawie kana艂贸w (475)
- Oczyszczanie kraw臋dzi skopiowanego obiektu (476)
- Usuwanie podbarwie艅 w trybie blokowania przezroczysto艣ci (479)
- Retuszowanie kraw臋dziprzy u偶yciu warstw dopasowania (481)
- Maski, kana艂y i 偶ycie (483)
Rozdzia艂 9. Cyfrowa ciemnia (485)
- Zalety warstw dopasowania (486)
- Wady warstw dopasowania (487)
- Podstawowe informacje o warstwach dopasowania (489)
- Tworzenie warstw dopasowania (490)
- Edycja warstw dopasowania (491)
- Pos艂ugiwanie si臋 warstwami dopasowania (496)
- Proste warstwy dopasowania (496)
- Tryby mieszania warstw (502)
- Praktyczne przyk艂ady zwi膮zane z mieszaniem warstw (507)
- Poza warstwy dopasowania (523)
- Odbitki (531)
- Paleta historii i warstwy wirtualne (539)
- Wirtualne warstwy (539)
- Narz臋dzia zwi膮zane z histori膮 dokumentu (540)
- Eksperymenty w cyfrowej ciemni (544)
Rozdzia艂 10. Wyostrzanie (545)
- Maska wyostrzaj膮ca (546)
- Jak dzia艂a Maska wyostrzaj膮ca? (546)
- Parametr Amount (Warto艣膰) (548)
- Parametr Radius (Promie艅) (549)
- Parametr Threshold (Pr贸g) (550)
- Wszystko jest wzgl臋dne (552)
- Dobieranie warto艣ci (552)
- Wyostrzanie - jak, kiedy i dlaczego? (554)
- Dlaczego wyostrzamy? (554)
- Kiedy wyostrza膰? (558)
- Proces wyostrzania obrazu (562)
- Techniki wyostrzania (562)
- Wyostrzanie warstw (563)
- Maski kraw臋dzi (564)
- Regulowanie szeroko艣ci zakresu tonalnego (567)
- P臋dzle wyostrzaj膮ce (569)
- Wyostrzanie bez u偶ycia Maski wyostrzaj膮cej (573)
- Wyostrzanie przy u偶yciu filtra High Pass (G贸rnoprzepustowy) (573)
- Techniki stosowane w z艂o偶onych procesach wyostrzania (576)
- Wyostrzanie wst臋pne (577)
- Wyostrzanie artystyczne (577)
- Wyostrzanie na potrzeby druku (577)
- Jak unikn膮膰 przek艂ama艅 obrazu? (579)
Rozdzia艂 11. Kolory dodatkowe i bichromie (581)
- Kolory dodatkowe w Photoshopie (582)
- Kana艂y kolor贸w dodatkowych (583)
- Zastosowanie kolor贸w dodatkowych (586)
- Wycinanie a nadruk (588)
- Zalewkowanie, czyli budowanie pu艂apek (589)
- Zapisywanie obrazk贸w wraz z kana艂ami kolor贸w dodatkowych (592)
- Bichromie (594)
- Rozszerzanie zakresu tonalnego (594)
- Kolorowanie obraz贸w (595)
- Bichromie w Photoshopie (596)
- Korekta wygl膮du kolor贸w na ekranie (600)
- Korekta kolor贸w (600)
- Nadruk kolor贸w (601)
- Korygowanie kszta艂tu krzywych (603)
- Rozszerzanie zakresu 艣wiate艂 i cieni (603)
- Tworzenie krzywych (606)
- Paleta Info (607)
- Krzywe nie do pomy艣lenia (610)
- Dostosowywanie spektrum tonalnego obrazu (611)
- Tworzenie kolorowej wersji obrazka w skali szaro艣ci (614)
- Kolorowanie obrazk贸w w skali szaro艣ci (615)
- Symulowanie kolor贸w dodatkowych w przestrzeni CMYK (618)
- Zapisywanie i drukowanie (621)
- K膮ty rastra (623)
- Kolejno艣膰 drukowania (624)
- Pr贸bne wydruki projekt贸w zawieraj膮cych kolory dodatkowe (625)
- Miliardy odcieni szaro艣ci (626)
Rozdzia艂 12. Grafiki monochromatyczne (627)
- Skanowanie w skali szaro艣ci (628)
- Rozdzielczo艣膰 (628)
- Wyostrzanie (631)
- Progi tonalne (632)
- Skanowanie wydruk贸w rastrowych (634)
- Forma idealna (635)
Rozdzia艂 13. Pozyskiwanie obraz贸w (637)
- Jak powstaj膮 dobre orygina艂y (i dlaczego si臋 tym przejmowa膰) (638)
- Orygina艂y na filmie (638)
- Obrazy z aparat贸w cyfrowych (639)
- Dlaczego jako艣膰 orygina艂贸w jest tak wa偶na (642)
- Pozyskiwanie dobrej jako艣ci skan贸w (642)
- Rozdzielczo艣膰 (643)
- Zakres odcieni i balans kolor贸w - okre艣lanie cel贸w (647)
- Strategie pozyskiwania obraz贸w (652)
- Oprogramowanie (657)
- Narz臋dzia do szacowania jako艣ci obrazu (657)
- Narz臋dzia do korekty obrazu (659)
- Wyostrzanie (662)
- Zdj臋cia w formacie Photo CD (663)
- Edycja plik贸w Photo CD w Photoshopie (664)
- Od foton贸w do pikseli (665)
Rozdzia艂 14. Praca z cyfrowymi fotografiami (667)
- Fotografowanie w trybie RAW (668)
- Czym jest plik RAW (668)
- Dlaczego fotografowa膰 w trybie RAW (669)
- Modu艂 Camera Raw (672)
- Opcje statyczne (673)
- Opcje dynamiczne (680)
- Przegl膮darka plik贸w (693)
- Anatomia przegl膮darki plik贸w (694)
- Konfigurowanie przegl膮darki plik贸w (706)
- Nawigowanie w oknie przegl膮darki plik贸w (708)
- Planowanie toku pracy (708)
- Wybieranie i sortowanie zdj臋膰 (709)
- Przetwarzanie plik贸w (711)
- B膮d藕my leniwi, ale sprytni (714)
Rozdzia艂 15. Podstawowe techniki edycyjne (717)
- Najpierw podstawy (717)
- Barwa szaro艣ci (718)
- Retusz (724)
- Narz臋dzie Clone Stamp (Stempel) (728)
- Narz臋dzia Healing Brush (P臋dzel koryguj膮cy) oraz Patch (艁atka) (731)
- Kurz i rysy (734)
- Efekt czerwonych oczu (736)
- Komponowanie obraz贸w (737)
- Narz臋dzie Extract (Wydziel): maskowanie szybkie i zgrubne (740)
- Narz臋dzie Photomerge (艁膮czenie obrazk贸w) (746)
- Wektory kontra piksele (750)
- Polecenia Open (Otw贸rz) i Place (Umie艣膰) (750)
- Tekst i typografia (755)
- Formatowanie tekstu (761)
- Efekty cienia (771)
- Tworzenie efekt贸w cienia w Photoshopie (771)
- K艂opoty ze sk艂adem (776)
- Cienie element贸w tekstowych i innych obiekt贸w (779)
- Filtry i efekty (781)
- Odrastrowywanie obraz贸w (784)
- Rozwa偶ania nad g臋sto艣ci膮 rastra (785)
- Zadania, automatyzacja i skrypty (788)
- Zadania (789)
- O czym nale偶y pami臋ta膰 (790)
- Zadania - podstawy (792)
- Rozwi膮zywanie problem贸w z zadaniami (797)
- Automatyzacja pracy (799)
- Skrypty (807)
- Nowe mo偶liwo艣ci (814)
Rozdzia艂 16. Przechowywanie obraz贸w (815)
- Okno Save As (Zapisz jako) (816)
- Opcje zapisu (817)
- Opcje koloru (819)
- Opcje podgl膮du (822)
- Formaty zapisu plik贸w (824)
- Format Photoshopa (825)
- Formaty zapisu plik贸w przeznaczonych do druku (827)
- TIFF (828)
- Encapsulated PostScript (EPS) (838)
- DCS (844)
- PDF (Portable Document Format) (848)
- Obs艂uga metadanych w plikach (851)
- 艢cie偶ki odcinania (855)
- Formaty zapisu plik贸w na potrzeby internetu i multimedi贸w (859)
- PICT (859)
- CompuServe GIF (860)
- JPEG (861)
- Niszowe formaty zapisu plik贸w (862)
- Formaty niszowe, ale praktyczne (862)
- Formaty niszowe i niepraktyczne (869)
- Kompresowanie plik贸w (872)
- Kompresja stratna i bezstratna (872)
- Kompresja bezstratna (872)
- Kompresja stratna (873)
- Kompresowa膰 czy nie kompresowa膰 (876)
- Archiwizacja (877)
- St膮d do przysz艂o艣ci (878)
Rozdzia艂 17. Reprodukowanie obraz贸w (879)
- Obrazy o jednolitej ci膮g艂o艣ci tonalnej i obrazy p贸艂tonowe (879)
- Obrazy p贸艂tonowe (880)
- Ustawienia rastra - kto ma pierwsze艅stwo? (884)
- Reprodukowanie obraz贸w o jednolitej ci膮g艂o艣ci tonalnej (886)
- Raster w obrazach kolorowych - rozwi膮zania hybrydowe (891)
- Przygotowanie obraz贸w (896)
- Reprodukowanie obraz贸w w Photoshopie (899)
- Drukowanie z podgl膮dem (901)
- Opcje wyj艣ciowe (903)
- Opcje systemu zarz膮dzania kolorem (911)
- Drukowanie w programach do sk艂adu publikacji (915)
- Drukowanie w programach QuarkXpress, InDesign i PageMaker (915)
- Publikowanie obraz贸w (919)
Rozdzia艂 18. Internet i multimedia (921)
- Przygotowywanie obraz贸w (922)
- Korekta tonalna (922)
- Korekta kolor贸w (925)
- Rozdzielczo艣膰 (928)
- Zapisywanie obraz贸w (931)
- Formaty plik贸w przeznaczonych do wy艣wietlania na ekranie (931)
- Polecenie Save for Web (Zapisz dla Weba) (933)
- Format JPEG (935)
- Format GIF (938)
- Format PNG (946)
- Format WBMP (947)
- Pozosta艂e narz臋dzia w oknie Save for Web (Zapisz dla Weba) (948)
- Automatyczne generowanie kodu HTML (949)
- Inne narz臋dzia WWW (950)
- Odci臋cia (951)
- Kolory indeksowane (962)
- Kolory bezpieczne dla WWW (967)
- Galeria zdj臋膰 (970)
- Spojrzenie w przysz艂o艣膰 (975)
Fotografie wykorzystane w ksi膮偶ce (977)
Skorowidz (981)