reklama - zainteresowany?

Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska - Helion

Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska
Autor: David Blatner, Bruce Fraser
Tytuł oryginału: Real World Adobe Photoshop CS
Tłumaczenie: Marcin Samodulski (wstęp, rozdz. 1 - 4, 6), Paweł Sobociński (rozdz. 7), Piotr Cieślak (rozdz. 8 - 12), Łukasz Nowakowski (rozdz. 5, 13 - 18)
ISBN: 83-7361-632-2
stron: 1024, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2005-12-29
Księgarnia: Helion

Cena książki: 147,00 zł

Dodaj do koszyka Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska

Tagi: Photoshop

Sekrety obróbki obrazów i przygotowania ich do druku

  • Modele i tryby kolorów w obrazie
  • Korekcja kolorystyki i retusz obrazów
  • Reprodukowanie obrazów -- druk i prezentacja elektroniczna

Najczęściej opisywanymi zastosowaniami Photoshopa CS są często wykorzystywane w folderach i reklamach efekty specjalne, deformacje i filtry. Tymczasem większość użytkowników tej aplikacji wykorzystuje ją do zadań znacznie bardziej "prozaicznych" -- korekcji cyfrowych zdjęć, retuszu obrazów i przygotowania ich do druku bądź publikacji w sieci. Dopiero w tych zastosowaniach Photoshop ujawnia swoją potęgę. Ale też one powodują najwięcej problemów praktycznych. Dobór wartości parametrów przy korekcji barwnej, właściwe określenie rozdzielczości obrazu i głębi kolorów, kalibracja sprzętu, likwidowanie przebarwień -- większość użytkowników dochodzi do optymalnych rozwiązań drogą eksperymentów, na które jednak nie zawsze jest czas.

"Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska" to książka szczegółowo opisująca te właśnie zastosowania Photoshopa CS. Jeśli więc szukasz podręcznika, dzięki któremu poznasz wszystkie zagadnienia związane z uzyskiwaniem obrazów najwyższej jakości, to właśnie jest książka dla Ciebie. Czytając ją, dowiesz się, jak skalibrować monitor i skaner, jaki model barw wykorzystać w pracach przeznaczonych do druku, jak prawidłowo przeprowadzić korekcję tonalną i retusz obrazka. Nauczysz się korzystać z kanałów i ścieżek, przygotowywać obrazy w trybie bichromii i dobierać format zapisu obrazka odpowiedni do formy jego prezentacji.

  • Okna dialogowe, palety i narzędzia Photoshopa CS
  • Parametry obrazów: rozmiar, rozdzielczość, głębia bitowa i tryb barw
  • Korekcja tonalna za pomocą krzywych
  • Stosowanie ścieżek i zaznaczeń
  • Wykorzystanie warstw korekcyjnych przy obróbce cyfrowych zdjęć
  • Wyostrzanie obrazów
  • Kolory dodatkowe i bichromia
  • Dobór parametrów skanowania
  • Praca z plikami w formacie RAW
  • Techniki edycyjne i retuszerskie
  • Automatyzacja zadań za pomocą skryptów
  • Drukowanie i publikowanie obrazów w sieci

Photoshop CS jest doskonałym narzędziem, a ta książka odkryje przed Tobą wszystkie jego możliwości.

Dodaj do koszyka Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska

Spis treści

Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska -- spis treści

Wstęp. Photoshop w rzeczywistości (19)

  • Zapytaj drukarza (20)
    • Intuicja (20)
    • Krok po kroku (20)
    • Historia ma duże znaczenie (20)
    • Jak bardzo fotografia? (21)
  • Stopień zrozumienia (21)
    • Organizacja książki (22)
  • Słowo do użytkowników Windows (22)
  • Dziękujemy (23)

O autorach (24)

Rozdział 1. Tworzenie systemu komputerowego dla Photoshopa (25)

  • Sprzęt (25)
    • Wybór platformy (25)
    • Pamięć operacyjna RAM (26)
    • Pamięć wirtualna (29)
    • Monitory (32)
  • Moc Photoshopa (34)

Rozdział 2. Podstawowe wskazówki dotyczące użytkowania programu Photoshop (35)

  • Aktualizacja do nowej wersji (35)
    • Co nowego w wersji "CS"? (35)
  • Okna (38)
  • Nawigacja (40)
    • Powiększenie (40)
    • Poruszanie się po powierzchni obrazu (43)
    • Paleta Navigator (Nawigator) (46)
  • Przesuwanie pikseli (47)
    • Linie pomocnicze, siatki i wyrównywanie (51)
  • Okna dialogowe (55)
    • Skróty klawiaturowe w oknach dialogowych (56)
    • Podglądy (58)
    • Okno dialogowe New (59)
  • Skróty klawiaturowe (61)
  • Narzędzia (63)
    • Ustawienia narzędzi (66)
    • Kroplomierz (68)
    • Narzędzie Gradient (Gradient) (69)
    • Pędzle (70)
    • Narzędzie Cropping (Kadrowanie) (73)
    • Narzędzie Eraser (Gumka) (78)
    • Narzędzie Measurement (Miarka) (80)
    • Narzędzie Notes (Notatki) (81)
  • Palety (82)
    • Zapisywanie obszaru roboczego (86)
    • Paleta Layers (Warstwy) (87)
    • Paleta Layer Comps (Kompozycje warstw) (90)
    • Paleta Info (94)
    • Paleta Color (Kolor) (95)
  • Przeglądarka plików (96)
  • Ustawienia (102)
  • Gdy sprawy pójdą w złym kierunku (109)
    • Paleta History (Historia) (110)
  • Jajka niespodzianki (115)
  • Słowo o Photoshopie (116)

Rozdział 3. Podstawowe wiadomości o obrazach (117)

    • Bitmapy kontra grafika wektorowa (117)
  • Obrazy bitmapowe (119)
    • Rozmiary (120)
    • Głębia bitowa (121)
    • Tryb obrazu (124)
  • Rozdzielczość (125)
  • Ile wystarczy? (127)
    • Grafiki monochromatyczne (130)
    • Grafika w skali szarości i grafika wielokolorowa (131)
    • Druk w odcieniach szarości i w kolorze na drukarce atramentowej (134)
    • Druk na urządzeniach o ciągłej charakterystyce koloru (134)
    • Obrazy publikowane na ekranie (multimedia i internet) (135)
  • Skalowanie i ponowne próbkowanie (135)
    • Ponowne próbkowanie "w górę" i "w dół" (136)
  • Tryb obrazu (141)
    • Tryb Bitmap (Bitmapa) (142)
    • Tryb Grayscale (Skala szarości) (142)
    • Tryb Duotone (Bichromia) (143)
    • Tryb Indexed Color (Kolor indeksowany) (144)
    • Tryb RGB (145)
    • Tryb CMYK (146)
    • Tryb Lab (146)
    • Tryb Multichannel (Wielokanałowy) (147)
  • Obraz bitmapowy a objętości plików (148)
    • Obliczanie objętości pliku (148)
  • Miliardy bitów (150)

Rozdział 4. Podstawowe informacje o barwach (151)

  • Kolory podstawowe (152)
    • Addytywne i substraktywne modele barw (152)
    • Ułomny świat (153)
  • Koło kolorów (154)
    • Nasycenie i jasność (155)
    • Modele trójchromatyczne i przestrzenie barw (156)
  • Wzajemne wpływy kolorów (156)
  • Kolor niezależny od urządzenia (158)
    • Model Lab (159)
  • Praca z kolorami (162)

Rozdział 5. Ustawienia koloru (163)

  • Kontrolowanie koloru (164)
  • Zasada działania systemu zarządzania kolorem (164)
    • Komponenty systemu zarządzania kolorem (165)
    • Przekazywanie informacji o kolorze (166)
  • Zarządzanie kolorem w Photoshopie (169)
  • Zarządzanie kolorem - najważniejsze pojęcia (174)
    • Przestrzenie robocze i przestrzenie urządzeń (174)
    • Obrazy z profilem i bez profilu (176)
    • Symulowanie wydruków próbnych (177)
  • Photoshop a monitory (178)
    • Kalibracja "inteligentnego" monitora (182)
    • Kalibracja standardowego monitora (183)
    • Kalibracja wizualna (188)
    • Błędne profile monitora (197)
  • Ustawienia koloru (197)
    • Zestawy ustawień koloru (198)
    • Dlaczego używać przestrzeni roboczych RGB (202)
    • Przestrzenie robocze (204)
    • Wybór przestrzeni roboczej RGB (205)
    • Dodatkowe przestrzenie robocze RGB (210)
    • Własne przestrzenie RGB (212)
    • Przestrzeń RGB urządzenia wyjściowego (215)
  • Wybór przestrzeni roboczej CMYK (216)
    • Kwestia tworzenia własnych przestrzeni roboczych CMYK (218)
    • Edycja przestrzeni roboczej CMYK (219)
    • Typowe ustawienia CMYK (237)
  • Wybór przestrzeni roboczej skali szarości (239)
    • Własne ustawienia przestrzeni skali szarości (240)
  • Przestrzenie robocze kolorów dodatkowych (242)
  • Zasady zarządzania kolorem (243)
    • Komunikaty ostrzegawcze (250)
  • Ustawienia koloru - opcje zaawansowane (255)
  • Zarządzanie profilami poza oknem Color Settings (Ustawienia koloru) (260)
    • Przydzielanie profilu kolorów (260)
    • Konwersja do profilu (262)
  • Ustawienia próby kolorów (263)
    • Okno Proof Setup (Ustawienia próby) (266)
    • Menu Proof Setup (Ustawienia próby) (269)
  • Konwersja podczas drukowania (271)
    • Drukowanie z podglądem (271)
    • Drukowanie (273)
  • To, co najważniejsze (274)

Rozdział 6. Podstawy korekty tonalnej (275)

  • Rozciąganie i ściskanie bitów (276)
    • Utrata informacji o obrazie (278)
  • Narzędzia do korekty tonalnej (282)
  • Paleta Histogram (282)
    • Obcinanie wartości w jasnych i ciemnych obszarach (283)
    • Ile informacji znajduje się w obrazie (284)
    • Histogramy to uogólnienia (284)
  • Paleta Info (285)
    • Opcje palety Info (286)
  • Funkcje Levels (Poziomy) i Curves (Krzywe) (287)
  • Poziomy (288)
    • Poziomy wejścia (290)
    • Poziomy wyjścia (292)
    • Dobrodziejstwa funkcji Levels (294)
  • Funkcja Curves (Krzywe) (296)
  • Białe, czarne i szare (302)
    • Ustawianie punktów końcowych przy użyciu funkcji Levels (Poziomy) (303)
    • Ustawianie krańców zakresu za pomocą kroplomierzy (306)
    • Ustawianie punktów końcowych w oknie dialogowym Curves (Krzywe) (310)
    • Kiedy należy ustawiać punkty końcowe krzywej (312)
    • Dopasowanie obrazu do przyrostu punktu rastra (312)
  • Korekta tonalna w praktyce (315)
    • Korekta dobrych skanów przy użyciu funkcji Levels (Poziomy) (315)
    • Korekta starego zdjęcia za pomocą funkcji Levels (Poziomy) (318)
    • Głęboka korektaza pomocą funkcji Curves (Krzywe) (321)
    • Zapisz krzywe (325)
    • Wyostrzanie przed końcową kompresją tonalną (325)
    • Końcowa kompresja przy użyciu kroplomierzy (326)
  • Magia tonalna (327)

Rozdział 7. Podstawy korekty koloru (329)

  • Zmiana trybu kolorów i utrata informacji (330)
    • Dithering a utrata danych (330)
    • Z RGB do Lab (331)
    • Z CMYK do Lab (331)
    • Z RGB do CMYK (332)
    • Z RGB do RGB (332)
  • RGB kontra CMYK (334)
    • Kiedy używać CMYK (337)
    • Kiedy używać przestrzeni RGB (339)
  • Korekta i optymalizacja obrazu (339)
    • Poprawianie obrazów kolorowych (340)
    • Optymalizacja obrazu kolorowego (342)
  • Narzędzia korekty koloru (346)
    • Histogram (347)
    • Paleta Info (347)
    • Próba kolorów (352)
    • Ostrzeżenia o przekroczonym zakresie koloru (353)
    • Alarm przestrzeni kolorów (353)
    • Poziomy (354)
    • Auto-poziomy, Auto-kontrast i Auto-kolor (356)
    • Krzywe (360)
    • Kroplomierze: czarny, biały i szary (365)
    • Używanie kroplomierzy (366)
    • Barwa/Nasycenie (370)
    • Polecenie Replace Color (Wymień kolor) (374)
    • Kolor selektywny (376)
    • Polecenie Channel Mixer (Mieszanie kanałów) (378)
  • Korekta koloru w praktyce (380)
    • Naprawa zeskanowanego materiału (380)
    • Naprawa kontrastu i koloru (380)
    • Korekta balansu kolorów przy użyciu kroplomierzy (385)
    • Obrazki 16 bitów na kanał (389)
    • Interpretacja kolorowego negatywu (389)
  • Kolor to rzecz względna (392)

Rozdział 8. Kanały i zaznaczenia (397)

  • Taśma ochronna a zaznaczenia w Photoshopie (398)
    • Dlaczego elektroniczna taśma jest lepsza od tradycyjnej? (399)
    • Zalety częściowych zaznaczeń (399)
  • Narzędzia zaznaczania (401)
    • Proste narzędzia zaznaczania (404)
    • Lasso (406)
    • Różdżka (410)
    • Zaznaczenia pływające (412)
  • Tryb szybkiej maski (416)
    • Edycja szybkich masek (418)
  • Antyaliasing i wtapianie (421)
    • Antyaliasing (421)
    • Wtapianie (421)
  • Kanały obrazu (424)
    • Kanały alfa (425)
    • Wymiana kanałów między dokumentami (428)
    • Kanały kolorów (431)
  • Menu Select (Zaznacz) (432)
    • Polecenie Grow (Powiększ) (433)
    • Polecenie Similar (Podobne) (435)
    • Polecenie Color Range (Zakres koloru) (435)
    • Zaznaczanie kolorów podstawowych (439)
    • Opcje z menu Modify (Zmień) (442)
  • Zaznaczenia i warstwy (448)
    • Maski przezroczystości (448)
    • Maski warstw (449)
    • Warstwy w roli masek (454)
  • Ścieżki (455)
    • Tworzenie i edycja ścieżek (458)
    • Przekształcanie ścieżek na zaznaczenia (463)
    • Przekształcanie zaznaczeń na ścieżki (465)
    • Rasteryzacja ścieżek (466)
    • Ścieżki odcinania warstw i kształty (467)
  • Zaznaczanie obiektów krok po kroku (475)
    • Prosty kontur o ostrych krawędziach (475)
    • Tworzenie zaznaczeń na podstawie kanałów (475)
    • Oczyszczanie krawędzi skopiowanego obiektu (476)
    • Usuwanie podbarwień w trybie blokowania przezroczystości (479)
    • Retuszowanie krawędziprzy użyciu warstw dopasowania (481)
  • Maski, kanały i życie (483)

Rozdział 9. Cyfrowa ciemnia (485)

    • Zalety warstw dopasowania (486)
    • Wady warstw dopasowania (487)
  • Podstawowe informacje o warstwach dopasowania (489)
    • Tworzenie warstw dopasowania (490)
    • Edycja warstw dopasowania (491)
  • Posługiwanie się warstwami dopasowania (496)
    • Proste warstwy dopasowania (496)
    • Tryby mieszania warstw (502)
    • Praktyczne przykłady związane z mieszaniem warstw (507)
    • Poza warstwy dopasowania (523)
    • Odbitki (531)
  • Paleta historii i warstwy wirtualne (539)
    • Wirtualne warstwy (539)
    • Narzędzia związane z historią dokumentu (540)
    • Eksperymenty w cyfrowej ciemni (544)

Rozdział 10. Wyostrzanie (545)

    • Maska wyostrzająca (546)
  • Jak działa Maska wyostrzająca? (546)
    • Parametr Amount (Wartość) (548)
    • Parametr Radius (Promień) (549)
    • Parametr Threshold (Próg) (550)
    • Wszystko jest względne (552)
  • Dobieranie wartości (552)
  • Wyostrzanie - jak, kiedy i dlaczego? (554)
    • Dlaczego wyostrzamy? (554)
    • Kiedy wyostrzać? (558)
    • Proces wyostrzania obrazu (562)
  • Techniki wyostrzania (562)
    • Wyostrzanie warstw (563)
    • Maski krawędzi (564)
    • Regulowanie szerokości zakresu tonalnego (567)
    • Pędzle wyostrzające (569)
  • Wyostrzanie bez użycia Maski wyostrzającej (573)
    • Wyostrzanie przy użyciu filtra High Pass (Górnoprzepustowy) (573)
  • Techniki stosowane w złożonych procesach wyostrzania (576)
    • Wyostrzanie wstępne (577)
    • Wyostrzanie artystyczne (577)
    • Wyostrzanie na potrzeby druku (577)
  • Jak uniknąć przekłamań obrazu? (579)

Rozdział 11. Kolory dodatkowe i bichromie (581)

    • Kolory dodatkowe w Photoshopie (582)
  • Kanały kolorów dodatkowych (583)
    • Zastosowanie kolorów dodatkowych (586)
    • Wycinanie a nadruk (588)
    • Zalewkowanie, czyli budowanie pułapek (589)
    • Zapisywanie obrazków wraz z kanałami kolorów dodatkowych (592)
  • Bichromie (594)
    • Rozszerzanie zakresu tonalnego (594)
    • Kolorowanie obrazów (595)
  • Bichromie w Photoshopie (596)
  • Korekta wyglądu kolorów na ekranie (600)
    • Korekta kolorów (600)
    • Nadruk kolorów (601)
  • Korygowanie kształtu krzywych (603)
    • Rozszerzanie zakresu świateł i cieni (603)
    • Tworzenie krzywych (606)
    • Paleta Info (607)
    • Krzywe nie do pomyślenia (610)
    • Dostosowywanie spektrum tonalnego obrazu (611)
  • Tworzenie kolorowej wersji obrazka w skali szarości (614)
    • Kolorowanie obrazków w skali szarości (615)
  • Symulowanie kolorów dodatkowych w przestrzeni CMYK (618)
  • Zapisywanie i drukowanie (621)
    • Kąty rastra (623)
    • Kolejność drukowania (624)
    • Próbne wydruki projektów zawierających kolory dodatkowe (625)
  • Miliardy odcieni szarości (626)

Rozdział 12. Grafiki monochromatyczne (627)

    • Skanowanie w skali szarości (628)
    • Rozdzielczość (628)
    • Wyostrzanie (631)
    • Progi tonalne (632)
  • Skanowanie wydruków rastrowych (634)
  • Forma idealna (635)

Rozdział 13. Pozyskiwanie obrazów (637)

  • Jak powstają dobre oryginały (i dlaczego się tym przejmować) (638)
    • Oryginały na filmie (638)
    • Obrazy z aparatów cyfrowych (639)
    • Dlaczego jakość oryginałów jest tak ważna (642)
  • Pozyskiwanie dobrej jakości skanów (642)
    • Rozdzielczość (643)
    • Zakres odcieni i balans kolorów - określanie celów (647)
    • Strategie pozyskiwania obrazów (652)
  • Oprogramowanie (657)
    • Narzędzia do szacowania jakości obrazu (657)
    • Narzędzia do korekty obrazu (659)
    • Wyostrzanie (662)
  • Zdjęcia w formacie Photo CD (663)
    • Edycja plików Photo CD w Photoshopie (664)
  • Od fotonów do pikseli (665)

Rozdział 14. Praca z cyfrowymi fotografiami (667)

  • Fotografowanie w trybie RAW (668)
    • Czym jest plik RAW (668)
    • Dlaczego fotografować w trybie RAW (669)
  • Moduł Camera Raw (672)
    • Opcje statyczne (673)
    • Opcje dynamiczne (680)
  • Przeglądarka plików (693)
    • Anatomia przeglądarki plików (694)
    • Konfigurowanie przeglądarki plików (706)
    • Nawigowanie w oknie przeglądarki plików (708)
  • Planowanie toku pracy (708)
    • Wybieranie i sortowanie zdjęć (709)
    • Przetwarzanie plików (711)
  • Bądźmy leniwi, ale sprytni (714)

Rozdział 15. Podstawowe techniki edycyjne (717)

    • Najpierw podstawy (717)
  • Barwa szarości (718)
  • Retusz (724)
    • Narzędzie Clone Stamp (Stempel) (728)
    • Narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) oraz Patch (Łatka) (731)
    • Kurz i rysy (734)
    • Efekt czerwonych oczu (736)
  • Komponowanie obrazów (737)
    • Narzędzie Extract (Wydziel): maskowanie szybkie i zgrubne (740)
    • Narzędzie Photomerge (Łączenie obrazków) (746)
  • Wektory kontra piksele (750)
    • Polecenia Open (Otwórz) i Place (Umieść) (750)
  • Tekst i typografia (755)
    • Formatowanie tekstu (761)
  • Efekty cienia (771)
    • Tworzenie efektów cienia w Photoshopie (771)
    • Kłopoty ze składem (776)
    • Cienie elementów tekstowych i innych obiektów (779)
  • Filtry i efekty (781)
  • Odrastrowywanie obrazów (784)
    • Rozważania nad gęstością rastra (785)
  • Zadania, automatyzacja i skrypty (788)
    • Zadania (789)
    • O czym należy pamiętać (790)
    • Zadania - podstawy (792)
    • Rozwiązywanie problemów z zadaniami (797)
    • Automatyzacja pracy (799)
    • Skrypty (807)
  • Nowe możliwości (814)

Rozdział 16. Przechowywanie obrazów (815)

  • Okno Save As (Zapisz jako) (816)
    • Opcje zapisu (817)
    • Opcje koloru (819)
    • Opcje podglądu (822)
  • Formaty zapisu plików (824)
    • Format Photoshopa (825)
  • Formaty zapisu plików przeznaczonych do druku (827)
    • TIFF (828)
    • Encapsulated PostScript (EPS) (838)
    • DCS (844)
    • PDF (Portable Document Format) (848)
  • Obsługa metadanych w plikach (851)
  • Ścieżki odcinania (855)
  • Formaty zapisu plików na potrzeby internetu i multimediów (859)
    • PICT (859)
    • CompuServe GIF (860)
    • JPEG (861)
  • Niszowe formaty zapisu plików (862)
    • Formaty niszowe, ale praktyczne (862)
    • Formaty niszowe i niepraktyczne (869)
  • Kompresowanie plików (872)
  • Kompresja stratna i bezstratna (872)
    • Kompresja bezstratna (872)
    • Kompresja stratna (873)
  • Kompresować czy nie kompresować (876)
    • Archiwizacja (877)
  • Stąd do przyszłości (878)

Rozdział 17. Reprodukowanie obrazów (879)

  • Obrazy o jednolitej ciągłości tonalnej i obrazy półtonowe (879)
  • Obrazy półtonowe (880)
  • Ustawienia rastra - kto ma pierwszeństwo? (884)
  • Reprodukowanie obrazów o jednolitej ciągłości tonalnej (886)
  • Raster w obrazach kolorowych - rozwiązania hybrydowe (891)
  • Przygotowanie obrazów (896)
  • Reprodukowanie obrazów w Photoshopie (899)
    • Drukowanie z podglądem (901)
    • Opcje wyjściowe (903)
    • Opcje systemu zarządzania kolorem (911)
  • Drukowanie w programach do składu publikacji (915)
    • Drukowanie w programach QuarkXpress, InDesign i PageMaker (915)
  • Publikowanie obrazów (919)

Rozdział 18. Internet i multimedia (921)

  • Przygotowywanie obrazów (922)
    • Korekta tonalna (922)
    • Korekta kolorów (925)
    • Rozdzielczość (928)
  • Zapisywanie obrazów (931)
    • Formaty plików przeznaczonych do wyświetlania na ekranie (931)
    • Polecenie Save for Web (Zapisz dla Weba) (933)
    • Format JPEG (935)
    • Format GIF (938)
    • Format PNG (946)
    • Format WBMP (947)
    • Pozostałe narzędzia w oknie Save for Web (Zapisz dla Weba) (948)
    • Automatyczne generowanie kodu HTML (949)
  • Inne narzędzia WWW (950)
    • Odcięcia (951)
    • Kolory indeksowane (962)
    • Kolory bezpieczne dla WWW (967)
    • Galeria zdjęć (970)
  • Spojrzenie w przyszłość (975)

Fotografie wykorzystane w książce (977)

Skorowidz (981)

Dodaj do koszyka Real World Adobe Photoshop CS. Edycja polska

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.