reklama - zainteresowany?

Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budowa - Helion

Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budowa
Autor: Roger Ye
Tytuł oryginału: .NET MAUI Cross-Platform Application Development: Leverage a first-class cross-platform UI framework to build native apps on multiple platforms
Tłumaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-289-0294-7
stron: 374, Format: 165x235, okładka: mi
Księgarnia: Helion

Książka będzie dostępna od sierpnia 2023

Tagi: C# - Programowanie | Inne - Programowanie | XAML - Programowanie

Spo

Spis treści

Projektowanie aplikacji w .NET MAUI. Jak budować doskonałe interfejsy użytkownika dla aplikacji wieloplatformowych -- spis treści

O autorze

O recenzentach

Przedmowa

Część 1. Przegląd frameworka .NET MAUI

  • Rozdział 1. Wprowadzenie do .NET MAUI
    • Przegląd technologii wieloplatformowych
      • Aplikacje natywne
      • Aplikacje internetowe
      • Usługi backendowe
      • Technologie wieloplatformowe
      • Porównanie .NET, Javy i JavaScriptu
    • Przegląd środowiska .NET
      • .NET Framework
      • Mono
      • .NET Core
      • .NET Standard i przenośne biblioteki klas
    • Używanie Xamarina do tworzenia aplikacji mobilnych
      • Xamarin.Forms
      • Xamarin.Essentials
    • Przejście na .NET MAUI
      • Aplikacje Blazora w .NET MAUI
      • Wybór między XAML-em a Razorem w .NET MAUI
    • Przygotowywanie środowiska programistycznego
      • Instalowanie .NET MAUI w systemie Windows
      • Instalowanie .NET MAUI w systemie macOS
    • Czego nauczysz się z tej książki?
    • Aplikacja budowana w tej książce
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 2. Tworzenie pierwszej aplikacji w .NET MAUI
    • Wymagania techniczne
    • Zarządzanie kodem źródłowym z tej książki
    • Przygotowywanie nowego projektu .NET MAUI
      • Tworzenie nowego projektu w środowisku Visual Studio
      • Tworzenie nowego projektu za pomocą polecenia dotnet
    • Uruchamianie i cykl życia aplikacji
      • Zarządzanie cyklem życia
    • Konfigurowanie zasobów
      • Ikona aplikacji
      • Ekran powitalny
      • Konfigurowanie niestandardowych czcionek ikon
    • Kompilowanie i debugowanie
      • System Windows
      • System Android
      • Systemy iOS i macOS
    • Tworzenie szkieletu projektu zgodnie ze wzorcem MVVM
      • Przenoszenie i ponowne używanie szablonu z klasą Shell przeznaczonego dla Xamarin.Forms
      • Szablon projektu dla Visual Studio
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Projektowanie interfejsów użytkownika za pomocą XAML-a
    • Wymagania techniczne
    • Tworzenie strony XAML
    • Składnia XAML-a
      • Elementy
      • Atrybuty
      • Przestrzenie nazw w XML-u i XAML-u
    • Rozszerzenia znaczników XAML-a
    • Projektowanie interfejsu użytkownika zgodnie ze wzorcem master-detail
      • Panel obok panelu
      • Tryb warstwowy
      • Kontrolki w .NET MAUI
      • Układy w .NET MAUI
      • Nawigacja w interfejsie użytkownika typu master-detail
    • Obsługa wielu języków - lokalizacja językowa
      • Tworzenie pliku .resx
      • Lokalizacja językowa tekstu
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 4. Wzorzec MVVM i wiązanie danych
    • Wymagania techniczne
    • Wzorce MVVM i MVC
      • Wzorzec MVVM w aplikacji PassXYZ.Vault
    • Wiązanie danych
      • Tryb wiązania
      • Modyfikowanie powiadomień w modelu widoku
    • Ulepszanie modelu danych i usługi
      • KPCLib
      • PassXYZLib
      • Aktualizowanie modelu
      • Aktualizowanie usługi
    • Wiązanie z kolekcjami
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 5. Nawigacja w .NET MAUI z użyciem klas Shell i NavigationPage
    • Wymagania techniczne
    • Implementowanie nawigacji
      • Interfejs INavigation i strona NavigationPage
      • Używanie stosu nawigacji
      • Operowanie stosem nawigacji
    • Używanie klasy Shell
      • Menu wysuwane
      • Zakładki
      • Nawigacja z użyciem klasy Shell
    • Ulepszanie modelu
      • Model danych i powiązane z nim usługi
      • Poprawianie procesu logowania
      • Właściwość Command
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Wprowadzenie do wstrzykiwania zależności i usług specyficznych dla platformy
    • Wymagania techniczne
    • Krótki przegląd zasad projektowych
      • Rodzaje zasad projektowych
      • Stosowanie zasad projektowych
    • Wstrzykiwanie zależności
      • Klasa DependencyService
      • Używanie wbudowanej usługi wstrzykiwania zależności MS.DI
    • Nawiązywanie połączenia z bazą danych
      • Inicjalizowanie bazy danych
      • Wykonywanie operacji CRUD
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura

Część 2. Stosowanie .NET MAUI Blazor

  • Rozdział 7. Wprowadzenie do tworzenia aplikacji typu Blazor Hybrid
    • Wymagania techniczne
    • Czym jest Blazor?
      • Blazor Server
      • Blazor Wasm
      • Blazor Hybrid
    • Tworzenie nowego projektu .NET MAUI Blazor
      • Generowanie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą instrukcji dotnet w wierszu poleceń
      • Tworzenie projektu .NET MAUI Blazor za pomocą środowiska Visual Studio w systemie Windows
      • Uruchamianie nowego projektu
      • Kod uruchamiania aplikacji .NET MAUI Blazor
    • Migracja do aplikacji .NET MAUI Blazor
    • Składnia Razora
      • Bloki kodu w Razorze
      • Automatyczne wyrażenia Razora
      • Wyrażenia Razora z nawiasem
      • Kodowanie wyrażeń
      • Dyrektywy
      • Dyrektywy reprezentujące atrybuty
    • Tworzenie komponentu Razora
      • Przeprojektowanie strony logowania z użyciem komponentu Razora
      • Wzorzec MVVM w Blazorze
      • Wstrzykiwanie zależności w Blazorze
      • Izolowanie stylów CSS
    • Podsumowanie
  • Rozdział 8. Układy i routing w Blazorze
    • Wymagania techniczne
    • Routing po stronie klienta
      • Konfigurowanie kontrolki BlazorWebView
      • Konfigurowanie routera
      • Definiowanie tras
    • Używanie komponentów układu w Blazorze
      • Stosowanie układu do komponentu
      • Zagnieżdżanie układów
    • Implementowanie elementów nawigacyjnych
      • Implementowanie widoku listy
      • Dodawanie nowego elementu i przechodzenie wstecz
    • Podsumowanie
  • Rozdział 9. Implementowanie komponentów Blazora
    • Wymagania techniczne
    • Komponenty Razora
      • Dziedziczenie
    • Tworzenie biblioteki klas Razora
      • Używanie statycznych zasobów w bibliotece klas Razora
    • Tworzenie komponentów Razora do wielokrotnego użytku
      • Tworzenie komponentu z podstawowym modalnym oknem dialogowym
      • Wiązanie danych
      • Parametry komponentu
      • Komponenty zagnieżdżone
      • Dwukierunkowe wiązanie danych
      • Komunikowanie się z użyciem kaskadowo przekazywanych wartości i parametrów
    • Cykl życia komponentów
      • SetParametersAsync
      • OnInitialized i OnInitializedAsync
      • Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync
      • ShouldRender
      • OnAfterRender i OnAfterRenderAsync
    • Implementowanie operacji CRUD
      • Operacje CRUD na elementach
      • Operacje CRUD dotyczące pól
    • Podsumowanie
  • Rozdział 10. Zaawansowane aspekty tworzenia komponentów Razora
    • Wymagania techniczne
    • Tworzenie kolejnych komponentów Razora
      • Tworzenie komponentu Navbar
      • Tworzenie komponentu Dropdown reprezentującego menu kontekstowe
    • Używanie komponentów szablonowych
      • Tworzenie komponentu ListView
      • Używanie komponentu ListView
    • Komponenty wbudowane i sprawdzanie poprawności
      • Używanie komponentów wbudowanych
      • Używanie komponentu EditForm
      • Tworzenie komponentu EditFormDialog
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura

Cześć 3. Testy i wdrażanie

  • Rozdział 11. Tworzenie testów jednostkowych
    • Wymagania techniczne
    • Testy jednostkowe w .NET
      • Tworzenie projektu testów jednostkowych
      • Tworzenie scenariuszy testowych dla interfejsu IDataStore
      • Współdzielenie kontekstu między testami
    • Testowanie komponentu Razora z użyciem bUnit
      • Zmienianie konfiguracji projektu z myślą o bUnit
      • Tworzenie scenariusza testowego z użyciem bUnit
      • Tworzenie scenariuszy testowych w plikach Razora
      • Używanie delegata RenderFragment
      • Testowanie stron Razora
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
  • Rozdział 12. Instalowanie programów i ich publikowanie w sklepach z aplikacjami
    • Wymagania techniczne
    • Przygotowywanie pakietów z aplikacją do publikacji
      • Co trzeba przygotować do publikacji?
      • Publikowanie w sklepie Microsoft Store
      • Publikowanie w sklepie Google Play
      • Publikowanie w sklepie App Store Apple'a
    • GitHub Actions
      • Czym jest GitHub Actions?
    • Podsumowanie

Skorowidz

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.