reklama - zainteresowany?

Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany - Helion


Autor: Urszula Wiejak, Adrian Wojciechowski
ISBN: 978-83-283-5707-5
stron: 272, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2019-08-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka

Tagi: Inne - Programowanie | Minecraft | Programowanie

Przyszli inżynierowie i programiści na start!

Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy.

Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.

  • Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
  • Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
  • Zaawansowane zagadnienia
  • Rozwiązanie każdego zadania

Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany", wybierały także:

  • Sterowniki Siemens. Kurs video. Programowanie PLC w praktyce
  • JavaScript. Kurs video. Programowanie funkcyjne i reaktywne
  • Praca z zastanym kodem. Najlepsze techniki

Dodaj do koszyka

Spis treści

Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany -- spis treści

 

Wstęp 9

 

Ważne informacje 11

Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13

  • Podstawowe pojęcia w programowaniu 14

Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15

  • Zakup i instalacja gry Minecraft 15
  • Pobieranie narzędzia Forge 22
  • Instalacja ComputerCraftEdu 24

Rozdział 3. Żółw w akcji 27

  • Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
  • Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
  • Poruszanie się 31
  • Poznaj żółwie 32

Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu 37

  • Edytor tekstowy 39
  • Funkcja turtle.forward() 40
  • Funkcja turtle.back() i żółw podpowiadacz 43
  • Funkcje turtle.up() i turtle.down() 46
  • Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() 49

Rozdział 5 Kopanie 53

  • Funkcja turtle.dig() 53
  • Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() 58

Rozdział 6. Żółw budowniczy 63

  • Ekwipunek żółwia 63
  • Funkcja turtle.place() 66
  • Funkcja turtle.placeDown() 70
  • Funkcja turtle.placeUp() 71

Rozdział 7. Zmiana slotów i komentarze 77

  • Funkcja turtle.select() 78
  • Komentarze 84

Rozdział 8. Powtarzanie 87

  • Instrukcja Repeat (edytor wizualny) 87
  • Pętla for 89

Rozdział 9. Żółw na czacie i zmienne 99

  • Funkcja turtleedu.say() 99
  • Zmienne 102
    • Zmienne liczbowe 102
    • Zmiana wartości 103
    • Zmienne mogą też być napisami 110
    • Zmienne w pętli for 112
    • Prawda czy fałsz 116

Rozdział 10. Instrukcje warunkowe 119

  • Operatory porównania 119
  • Instrukcja warunkowa if 127
  • Liczby losowe 133
  • Funkcja math.random() 133
  • Instrukcja else 138
  • Instrukcja elseif 144
  • Operatory logiczne 151
    • Operator logiczny and 151
    • Operator logiczny or 153
    • Operator logiczny not 155

Rozdział 11. Czerwony proszek 161

  • Funkcja turtleedu.checkRedstone() 163
  • Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() 167
  • Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() 168
  • Funkcje turtleedu.setRedstone() 172

Rozdział 12. Pętla while 183

  • Programy działające w nieskończoność 188

Rozdział 13. Wykrywanie bloków 191

  • Funkcja turtle.detect() 191
  • Pozostałe funkcje turtle.detect() 196
  • Funkcja turtleedu.inspect() 198
  • Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() 201

Rozdział 14. Zliczanie przedmiotów 205

  • Funkcja turtle.getItemCount() 205

Rozdział 15. Żółw z zegarkiem 211

  • Funkcja os.sleep() 211

Rozdział 16. Jaki to przedmiot? 215

  • Funkcja turtleedu.getItemName() 215

Rozdział 17. Żółw tragarz 221

  • Funkcja turtle.transferTo() 221
  • Funkcja turtle.drop() 224
  • Funkcja turtle.suck() 228

Rozdział 18. Podsumowanie 233

Rozdział 19. Odpowiedzi do zadań 235

Twoja lista wykonanych zadań 267

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.