Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Go Programming Blueprints - Second Edition
TÅ‚umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-3458-8
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)
Go jest nowoczesnym jÄ™zykiem programowania rozwijanym przez firmÄ™ Google. Ostatnie zmiany sprawiÅ‚y, że staÅ‚ siÄ™ on komfortowym narzÄ™dziem do tworzenia wydajnych aplikacji. ProgramiÅ›ci Go mogÄ… korzystać z wciąż rosnÄ…cego zbioru pakietów dostÄ™pnych jako open source, dziÄ™ki czemu tworzÄ… i wdrażajÄ… oprogramowanie o znakomitej jakoÅ›ci. Taki kod od pierwszego dnia dziaÅ‚a dobrze, a przy tym imponuje skalowalnoÅ›ciÄ…. Wbudowane mechanizmy Go, takie jak wspóÅ‚bieżność, zapewniajÄ… możliwość uzyskiwania fantastycznych wyników nawet na najprostszym sprzÄ™cie.
Niniejsza książka stanowi znakomite wprowadzenie do programowania w Go. Przyda siÄ™ zarówno poczÄ…tkujÄ…cym, jak i zaawansowanym programistom. PodstawÄ… prezentowanych tu projektów sÄ… skalowalność, wydajność dziaÅ‚ania oraz wysoka dostÄ™pność. Poza opisem jÄ™zyka przedstawiono tu sporo istotnych koncepcji architektury oprogramowania. Wykorzystano aspekty filozofii wykorzystywanej przez „zwinnych” programistów. Opisano zasady tworzenia aplikacji korzystajÄ…cych z Google App Engine, pisania i korzystania z mikrousÅ‚ug czy też tworzenia obrazów Dockera. Wiedza zdobyta dziÄ™ki tej książce uÅ‚atwi każdemu stosowanie rozwiÄ…zaÅ„ najwyższej klasy.
Najważniejsze zagadnienia:
- aplikacje internetowe korzystajÄ…ce z pakietu NET/HTTP
- programy obsługiwane z poziomu wiersza poleceń
- systemy rozproszone i elastyczne dane
- usługi typu RESTful
- programistyczne korzystanie z magazynu Google Cloud Datastore
- dobre praktyki przygotowywania aplikacji w Go
Język Go. Idź i programuj!
Mat Ryer — programuje od szóstego roku życia. Swoje pierwsze eksperymenty przeprowadzaÅ‚ wraz z ojcem w jÄ™zyku BASIC, a nastÄ™pnie w jÄ™zykach AmigaBASIC i AMOS. Jego kariera zawodowa od poczÄ…tku byÅ‚a zwiÄ…zana z programowaniem. UżywaÅ‚ wielu różnych jÄ™zyków, aż w koÅ„cu zwróciÅ‚ uwagÄ™ na rozwijany przez Google jÄ™zyk Go. Ryer od lat używa jÄ™zyka Go do tworzenia przeróżnych produktów, usÅ‚ug i projektów typu open source. Jest gorÄ…cym orÄ™downikiem tego rozwiÄ…zania. Pisze o Go artykuÅ‚y, a podczas różnych wykÅ‚adów i konferencji zachÄ™ca programistów, by go wypróbowali.
Osoby które kupowały "Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II", wybierały także:
- Programowanie z GO. Kurs video. Podstawy języka 139,00 zł, (69,50 zł -50%)
- Język Go. Poznaj i programuj 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Język Go. Poznaj i programuj 89,00 zł, (53,40 zł -40%)
- J 99,00 zł, (74,25 zł -25%)
- J 99,00 zł, (79,20 zł -20%)
Spis treści
Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II eBook -- spis treści
O autorze (7)
O recenzentach (9)
Podziękowania (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Komunikator korzystający z gniazd internetowych (19)
- Prosty serwer WWW (20)
- Modelowanie pokoju rozmów oraz klientów na serwerze (26)
- Pisanie kodu HTML i JavaScript klienta pogawędek (34)
- Śledzenie kodu w celu określenia, jak działa (38)
- Podsumowanie (50)
RozdziaÅ‚ 2. Dodawanie kont użytkowników (53)
- Wszędzie tylko funkcje obsługi (54)
- Tworzenie atrakcyjnej strony logowania z użyciem serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (57)
- Punkty końcowe używające dynamicznych ścieżek (59)
- Pierwsze kroki z OAuth2 (61)
- Poinformowanie dostawców autoryzacji o naszej aplikacji (63)
- Implementacja zewnętrznego logowania (64)
- Podsumowanie (75)
Rozdział 3. Trzy sposoby implementacji zdjęć profilowych (77)
- Pobieranie awatarów z serwerów OAuth2 (78)
- Implementacja usługi Gravatar (85)
- Przesyłanie zdjęcia profilowego na serwer (93)
- Połączenie wszystkich trzech implementacji (109)
- Podsumowanie (110)
Rozdział 4. Narzędzia do znajdywania nazw domen uruchamiane z poziomu wiersza poleceń (113)
- Stosowanie potoków w narzÄ™dziach uruchamianych z poziomu wiersza poleceÅ„ (114)
- Pięć prostych programów (115)
- PoÅ‚Ä…czenie wszystkich piÄ™ciu programów (134)
- Podsumowanie (139)
RozdziaÅ‚ 5. Tworzenie systemów rozproszonych i praca z elastycznymi danymi (141)
- Projekt systemu (142)
- Instalacja środowiska (144)
- Odczytywanie gÅ‚osów z Twittera (148)
- Zliczanie gÅ‚osów (164)
- Uruchamianie rozwiÄ…zania (171)
- Podsumowanie (172)
Rozdział 6. Udostępnianie danych i możliwości funkcjonalnych przez API internetowej usługi danych typu RESTful (175)
- Projektowanie API typu RESTful (176)
- WspóÅ‚dzielenie danych pomiÄ™dzy funkcjami obsÅ‚ugi (177)
- Opakowywanie funkcji obsługi (179)
- Wstrzykiwanie zależności (181)
- Odpowiedzi (182)
- Wyjaśnienie obiektu żądania (184)
- Udostępnianie API składającego się z jednej funkcji (186)
- ObsÅ‚uga punktów koÅ„cowych (188)
- Internetowy klient korzystajÄ…cy z API (196)
- Uruchamianie rozwiÄ…zania (202)
- Podsumowanie (204)
Rozdział 7. Internetowa usługa losowych rekomendacji (207)
- Ogólne informacje o projekcie (208)
- Reprezentacja danych w kodzie (211)
- Generacja losowych rekomendacji (215)
- Podsumowanie (230)
RozdziaÅ‚ 8. Kopia zapasowa systemu plików (231)
- Projekt rozwiÄ…zania (232)
- Struktura projektu (232)
- Pakiet backup (233)
- Program narzędziowy uruchamiany z wiersza poleceń (242)
- Program demona backupd (248)
- Testowanie rozwiÄ…zania (254)
- Podsumowanie (255)
Rozdział 9. Tworzenie aplikacji pytań i odpowiedzi dla platformy Google App Engine (257)
- Google App Engine API dla języka Go (258)
- Magazyn danych Google Cloud Datastore (266)
- Encje i dostęp do danych (268)
- Użytkownicy Google App Engine (272)
- Transakcje w Google Cloud Datastore (275)
- Przeszukiwanie Google Cloud Datastore (280)
- GÅ‚osy (282)
- Rejestracja głosu (286)
- Udostępnianie operacji na danych przy użyciu protokołu HTTP (289)
- Uruchamianie aplikacji skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ z kilku moduÅ‚ów (302)
- Wdrażanie aplikacji skÅ‚adajÄ…cej siÄ™ z kilku moduÅ‚ów (304)
- Podsumowanie (305)
Rozdział 10. Tworzenie mikrousług w języku Go przy użyciu frameworka Go kit (307)
- Prezentacja gRPC (309)
- Bufory protokołu (310)
- Implementacja usługi (314)
- Modelowanie wywołań metod przy użyciu żądań i odpowiedzi (318)
- Serwer HTTP we frameworku Go kit (323)
- Serwer gRPC we frameworku Go kit (324)
- Tworzenie polecenia serwera (328)
- Implementacja klienta gRPC (334)
- Ograniczanie częstości przy wykorzystaniu oprogramowania warstwy pośredniej usługi (339)
- Podsumowanie (344)
Rozdział 11. Wdrażanie aplikacji Go przy użyciu Dockera (345)
- Stosowanie Dockera na lokalnym komputerze (346)
- Wdrażanie obrazów Dockera (351)
- Wdrażanie w chmurze Digital Ocean (353)
- Podsumowanie (359)
Dodatek A. Dobre praktyki przygotowywania stabilnego środowiska języka Go (361)
- Instalowanie języka Go (362)
- Konfiguracja języka Go (362)
- Narzędzia języka Go (364)
- Czyszczenie, budowanie i wykonywanie testów podczas zapisywania plików źródÅ‚owych (367)
- Zintegrowane środowiska programistyczne (368)
- Podsumowanie (374)
Skorowidz (375)