J - Helion
ebook
Autor: Jon BodnerTytuł oryginału: Learning Go: An Idiomatic Approach to Real-world Go Programming, 2nd Edition
Tłumaczenie: Robert G
ISBN: 978-83-289-1477-3
stron: 432, Format: ebook
Data wydania: 2024-08-20
Księgarnia: Helion
Cena książki: 74,25 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-24,75 zł)
Tagi: Go - Programowanie
Osoby które kupowały "J", wybierały także:
- Programowanie z GO. Kurs video. Podstawy języka 139,00 zł, (69,50 zł -50%)
- Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Język Go. Poznaj i programuj 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Język Go. Poznaj i programuj 89,00 zł, (53,40 zł -40%)
- J 99,00 zł, (79,20 zł -20%)
Spis treści
Język Go. Tworzenie kodu z wykorzystaniem najlepszych konwencji i praktyk. Wydanie II eBook -- spis treści
Przedmowa
1. Konfigurowanie środowiska Go
- Instalowanie narzędzi Go
- Rozwiązywanie problemów związanych z instalowaniem Go
- Narzędzia Go
- Pierwszy program w Go
- Tworzenie modułu Go
- Polecenie go build
- Polecenie go fmt
- Polecenie go vet
- Dobór narzędzi
- Visual Studio Code
- GoLand
- Go Playground
- Pliki reguł
- Obietnica zgodności Go
- Aktualizacja
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
2. Typy podstawowe i deklaracje
- Typy wbudowane
- Wartość zerowa
- Literały
- Zmienne boolowskie
- Typy numeryczne
- Przedsmak informacji o łańcuchach i runach
- Jawna konwersja typów
- Literały nie mają typu
- Słowo kluczowe var a operator :=
- Zastosowanie słowa kluczowego const
- Stałe typowane i nietypowane
- Niewykorzystane zmienne
- Nazywanie zmiennych i stałych
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
3. Typy złożone
- Tablice - za mało elastyczne, by używać ich bezpośrednio
- Wycinki
- Funkcja len
- Funkcja append
- Pojemność
- Funkcja make
- Opróżnianie wycinka
- Deklarowanie wycinka
- Wycinki wycinków
- Funkcja copy
- Konwersja tablicy na wycinek
- Konwersja wycinka na tablicę
- Łańcuchy, runy i bajty
- Mapy
- Mapy - czytanie i zapisywanie danych
- Idiom "comma ok"
- Usuwanie elementów z map
- Opróżnianie mapy
- Porównywanie map
- Używanie map jako zbiorów
- Struktury
- Struktury anonimowe
- Porównywanie i konwertowanie struktur
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
4. Bloki, przesłanianie oraz struktury sterujące
- Bloki
- Przesłanianie zmiennych
- Instrukcja if
- Cztery wersje pętli for
- Pełna pętla for
- Warunkowa pętla for
- Nieskończona pętla for
- Instrukcje break i continue
- Instrukcja for-range
- Oznaczanie instrukcji etykietami
- Wybór właściwej wersji pętli for
- Instrukcja switch
- Puste instrukcje switch
- Wybór pomiędzy instrukcjami if a switch
- Instrukcja goto. tak, goto!
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
5. Funkcje
- Deklarowanie i wywoływanie funkcji
- Symulowanie parametrów nazwanych i opcjonalnych
- Wycinki a zmienna liczba parametrów wejściowych
- Zwracanie wielu wartości
- Jeśli funkcja zwraca wiele wartości, należy je traktować osobno
- Ignorowanie zwróconych wartości
- Nazywanie zwracanych wartości
- Pusta instrukcja return - stosowanie surowo wzbronione!
- Funkcje to wartości
- Deklaracja typu funkcyjnego
- Funkcje anonimowe
- Domknięcia
- Przekazywanie funkcji jako argumentów
- Zwracanie funkcji przez inne funkcje
- Instrukcja defer
- W Go obowiązuje wywołanie przez wartość
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
6. Wskaźniki
- Krótkie wprowadzenie do wskaźników
- Nie bój się wskaźników
- Wskaźniki oznaczają argumenty modyfikowalne
- Wskaźniki są ostatnią deską ratunku
- Wydajność przekazywania wskaźników
- Wartość zerowa a brak wartości
- Różnica między mapami a wycinkami
- Wycinki w charakterze buforów
- Jak ułatwić pracę mechanizmowi garbage collector?
- Dostrajanie mechanizmu garbage collector
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
7. Typy, metody i interfejsy
- Typy w języku Go
- Metody
- Odbiorcy wskaźników i odbiorcy wartości
- Programowanie metod pod kątem instancji nil
- Metody także są funkcjami
- Funkcje kontra metody
- Deklaracje typów nie oznaczają dziedziczenia
- Typy są elementem dokumentacji programu
- Iota służy do tworzenia typów wyliczeniowych. czasami
- Używaj osadzania w przypadku kompozycji
- Osadzanie nie jest dziedziczeniem
- Krótki przewodnik po interfejsach
- Interfejsy są bezpieczne pod względem typów (duck typing)
- Osadzanie a interfejsy
- Przyjmuj interfejsy, zwracaj struktury
- Interfejsy a nil
- Interfejsy można porównywać
- Pusty interfejs nie informuje o niczym
- Asercja i przełączniki typów
- Asercje i przełączniki typów warto stosować oszczędnie
- Typy funkcyjne są pomostem dla interfejsów
- Niejawna implementacja interfejsu ułatwia wstrzykiwanie zależności
- Wire
- Go nie jest typowym językiem zorientowanym obiektowo (i bardzo dobrze)
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
8. Typy sparametryzowane w Go
- Typy sparametryzowane ograniczają redundantność kodu i zwiększają bezpieczeństwo typowania
- Wstęp do typów sparametryzowanych w Go
- Funkcje sparametryzowane i algorytmy abstrakcyjne
- Typy sparametryzowane i interfejsy
- Zastosowanie list typów do określania operatorów
- Inferencja typów i typy sparametryzowane
- Listy typów ograniczają możliwość przypisywania stałych oraz implementacji
- Połączenie funkcji sparametryzowanych i sparametryzowanych struktur danych
- Więcej o interfejsie comparable
- Pominięte kwestie
- Typy sparametryzowane a idiomatyczny kod w Go
- Dodawanie typów sparametryzowanych do biblioteki standardowej
- Co niesie przyszłość?
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
9. Błędy
- Obsługa błędów - podstawy
- W przypadku prostych błędów używaj łańcuchów znaków
- Błędy typu sentinel
- Błędy to wartości
- Opakowywanie błędów
- Opakowywanie wielu błędów
- Funkcje Is i As
- Opakowywanie błędów przy użyciu instrukcji defer
- Funkcje panic i recover
- Tworzenie zrzutu stosu w przypadku błędu
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
10. Moduły, pakiety i importowanie
- Repozytoria, moduły i pakiety
- Plik go.mod
- Stosowanie dyrektywy go do zarządzania wersjami Go podczas kompilacji
- Dyrektywa require
- Tworzenie pakietów
- Importowanie i eksportowanie
- Tworzenie pakietu i uzyskiwanie dostępu do niego
- Nazewnictwo pakietów
- Zastępowanie nazwy pakietu
- Komentarze dotyczące pakietów i format godoc
- Pakiet internal
- Zależności cykliczne
- Struktura modułu
- Eleganckie podejście do zmiany nazw i porządkowania API
- Funkcja init - unikaj jej, jeśli to możliwe
- Obsługa modułów
- Importowanie kodu
- Obsługa wersji
- Wybór wersji minimalnej
- Aktualizowanie zgodnych wersji
- Aktualizowanie niezgodnych wersji
- Vendoring
- Serwis pkg.go.dev
- Publikowanie modułu
- Wersjonowanie modułu
- Nadpisywanie zależności
- Wycofywanie wersji modułu
- Stosowanie przestrzeni roboczych w celu jednoczesnego modyfikowania modułów
- Serwery proxy modułów
- Wybór serwera proxy
- Repozytoria prywatne
- Dodatkowe informacje
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
11. Narzędzia Go
- Stosowanie polecenia go run do wypróbowywania małych programów
- Dodawanie narzędzi zewnętrznych za pomocą polecenia go install
- Usprawnianie formatowania poleceń import za pomocą goimports
- Stosowanie skanerów sprawdzających jakość kodu źródłowego
- staticcheck
- revive
- golangci-lint
- Stosowanie narzędzia govulncheck do skanowania pod kątem zależności, w których występują luki w zabezpieczeniach
- Osadzanie treści w programie
- Osadzanie plików ukrytych
- Stosowanie narzędzia go generate
- Narzędzie go generate i pliki Makefile
- Odczytywanie z pliku binarnego Go informacji dotyczących kompilacji
- Tworzenie plików binarnych Go dla innych platform
- Stosowanie znaczników kompilacji
- Testowanie wersji Go
- Stosowanie polecenia go help w celu uzyskania dalszych informacji na temat narzędzi Go
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
12. Przetwarzanie współbieżne w Go
- Kiedy warto używać przetwarzania współbieżnego?
- Goprocedury
- Kanały
- Czytanie, zapisywanie i buforowanie
- Pętla for-range i kanały
- Zamykanie kanału
- Zachowania kanałów
- Instrukcja select
- Zalecane rozwiązania i wzorce dotyczące współbieżności
- API powinno być pozbawione współbieżności
- Goprocedury, pętle for i zmieniające się. zmienne
- Pamiętaj o "sprzątaniu" po goprocedurach
- Zastosowanie kontekstu do wstrzymania goprocedury
- Kiedy używać kanałów buforowanych, a kiedy niebuforowanych?
- Mechanizm backpressure
- Wyłączanie klauzuli case w instrukcji select
- Określanie limitu czasu
- Zastosowanie struktury WaitGroup
- Uruchamianie kodu dokładnie raz
- Łączenie różnych aspektów przetwarzania współbieżnego
- Kiedy używać muteksów zamiast kanałów?
- Operacje atomowe - raczej Ci się nie przydadzą
- Gdzie szukać dodatkowych informacji o współbieżności?
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
13. Biblioteka standardowa
- Pakiet io i przyjaciele
- Pakiet time
- Czas od uruchomienia systemu
- Liczniki czasu i limit czasu
- Pakiet encoding/json
- Zastosowanie znaczników struktur w celu dodania metadanych
- Unmarshaling i marshaling
- JSON i operacje odczytywania i zapisywania
- Kodowanie i dekodowanie strumieni JSON
- Niestandardowe przetwarzanie obiektów JSON
- Pakiet net/http
- Klient
- Serwer
- ResponseController
- Strukturalne logowanie zdarzeń
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
14. Kontekst
- Czym jest kontekst?
- Wartości
- Anulowanie
- Kontekst i liczniki czasu
- Anulowanie kontekstu we własnym kodzie
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
15. Pisanie testów
- Podstawy testowania
- Zgłaszanie błędów w testach
- Konfigurowanie i demontowanie
- Testowanie z użyciem zmiennych środowiskowych
- Przechowywanie prostych danych testowych
- Przechowywanie wyników testowania w pamięci podręcznej
- Testowanie publicznego API
- Porównywanie wyników testów przy użyciu modułu go-cmp
- Testy tablicowe
- Jednoczesne wykonywanie testów
- Sprawdzanie pokrycia kodu
- Fuzzing
- Testowanie wydajności
- Zalążki w języku Go
- Pakiet httptest
- Testy integracyjne i znaczniki kompilacji
- Wyszukiwanie problemów ze współbieżnością przy użyciu narzędzia race checker
- Ćwiczenia
- Podsumowanie
16. W krainie smoków: mechanizm refleksji oraz pakiety unsafe i cgo
- Mechanizm refleksji umożliwia manipulowanie typami podczas działania programu
- Typy, rodzaje i wartości
- Tworzenie nowych wartości
- Zastosowanie refleksji do sprawdzenia, czy wartość interfejsu wynosi nil
- Tworzenie marshalera danych przy użyciu mechanizmu refleksji
- Zastosowanie refleksji do tworzenia funkcji automatyzujących powtarzalne zadania
- Przy użyciu refleksji da się tworzyć struktury, ale. nie rób tego
- Przy użyciu refleksji nie da się tworzyć metod
- Używaj refleksji tylko wtedy, gdy się to opłaca
- Pakiet unsafe rzeczywiście jest niebezpieczny
- Stosowanie funkcji Sizeof i Offseof
- Zastosowanie pakietu unsafe do konwersji zewnętrznych danych binarnych
- Uzyskiwanie dostępu do niewyeksportowanych pól
- Narzędzia związane z pakietem unsafe
- W pakiecie cgo chodzi o integrację, nie o wydajność
- Ćwiczenia
- Podsumowanie