reklama - zainteresowany?

Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II - Helion

Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II
Autor: Mat Ryer
Tytuł oryginału: Go Programming Blueprints - Second Edition
TÅ‚umaczenie: Piotr Rajca
ISBN: 978-83-283-3457-1
stron: 384, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2017-09-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II

Tagi: Go - Programowanie | Inne - Programowanie | Techniki programowania

Go jest nowoczesnym jÄ™zykiem programowania rozwijanym przez firmÄ™ Google. Ostatnie zmiany sprawiÅ‚y, że staÅ‚ siÄ™ on komfortowym narzÄ™dziem do tworzenia wydajnych aplikacji. ProgramiÅ›ci Go mogÄ… korzystać z wciąż rosnÄ…cego zbioru pakietów dostÄ™pnych jako open source, dziÄ™ki czemu tworzÄ… i wdrażajÄ… oprogramowanie o znakomitej jakoÅ›ci. Taki kod od pierwszego dnia dziaÅ‚a dobrze, a przy tym imponuje skalowalnoÅ›ciÄ…. Wbudowane mechanizmy Go, takie jak wspóÅ‚bieżność, zapewniajÄ… możliwość uzyskiwania fantastycznych wyników nawet na najprostszym sprzÄ™cie.

Niniejsza książka stanowi znakomite wprowadzenie do programowania w Go. Przyda siÄ™ zarówno poczÄ…tkujÄ…cym, jak i zaawansowanym programistom. PodstawÄ… prezentowanych tu projektów sÄ… skalowalność, wydajność dziaÅ‚ania oraz wysoka dostÄ™pność. Poza opisem jÄ™zyka przedstawiono tu sporo istotnych koncepcji architektury oprogramowania. Wykorzystano aspekty filozofii wykorzystywanej przez „zwinnych” programistów. Opisano zasady tworzenia aplikacji korzystajÄ…cych z Google App Engine, pisania i korzystania z mikrousÅ‚ug czy też tworzenia obrazów Dockera. Wiedza zdobyta dziÄ™ki tej książce uÅ‚atwi każdemu stosowanie rozwiÄ…zaÅ„ najwyższej klasy.

Najważniejsze zagadnienia:

  • aplikacje internetowe korzystajÄ…ce z pakietu NET/HTTP
  • programy obsÅ‚ugiwane z poziomu wiersza poleceÅ„
  • systemy rozproszone i elastyczne dane
  • usÅ‚ugi typu RESTful
  • programistyczne korzystanie z magazynu Google Cloud Datastore
  • dobre praktyki przygotowywania aplikacji w Go

Język Go. Idź i programuj!


Mat Ryer — programuje od szóstego roku życia. Swoje pierwsze eksperymenty przeprowadzaÅ‚ wraz z ojcem w jÄ™zyku BASIC, a nastÄ™pnie w jÄ™zykach AmigaBASIC i AMOS. Jego kariera zawodowa od poczÄ…tku byÅ‚a zwiÄ…zana z programowaniem. UżywaÅ‚ wielu różnych jÄ™zyków, aż w koÅ„cu zwróciÅ‚ uwagÄ™ na rozwijany przez Google jÄ™zyk Go. Ryer od lat używa jÄ™zyka Go do tworzenia przeróżnych produktów, usÅ‚ug i projektów typu open source. Jest gorÄ…cym orÄ™downikiem tego rozwiÄ…zania. Pisze o Go artykuÅ‚y, a podczas różnych wykÅ‚adów i konferencji zachÄ™ca programistów, by go wypróbowali.

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II

 

Osoby które kupowały "Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II", wybierały także:

  • Programowanie z GO. Kurs video. Podstawy jÄ™zyka
  • Programowanie w jÄ™zyku Go. Koncepcje i przykÅ‚ady. Wydanie II
  • JÄ™zyk Go. Poznaj i programuj
  • JÄ™zyk Go. Poznaj i programuj
  • J

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II

Spis treści

Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II -- spis treści

O autorze (7)

O recenzentach (9)

Podziękowania (11)

Wstęp (13)

Rozdział 1. Komunikator korzystający z gniazd internetowych (19)

  • Prosty serwer WWW (20)
  • Modelowanie pokoju rozmów oraz klientów na serwerze (26)
  • Pisanie kodu HTML i JavaScript klienta pogawÄ™dek (34)
  • Åšledzenie kodu w celu okreÅ›lenia, jak dziaÅ‚a (38)
  • Podsumowanie (50)

RozdziaÅ‚ 2. Dodawanie kont użytkowników (53)

  • WszÄ™dzie tylko funkcje obsÅ‚ugi (54)
  • Tworzenie atrakcyjnej strony logowania z użyciem serwisów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (57)
  • Punkty koÅ„cowe używajÄ…ce dynamicznych Å›cieżek (59)
  • Pierwsze kroki z OAuth2 (61)
  • Poinformowanie dostawców autoryzacji o naszej aplikacji (63)
  • Implementacja zewnÄ™trznego logowania (64)
  • Podsumowanie (75)

Rozdział 3. Trzy sposoby implementacji zdjęć profilowych (77)

  • Pobieranie awatarów z serwerów OAuth2 (78)
  • Implementacja usÅ‚ugi Gravatar (85)
  • PrzesyÅ‚anie zdjÄ™cia profilowego na serwer (93)
  • PoÅ‚Ä…czenie wszystkich trzech implementacji (109)
  • Podsumowanie (110)

Rozdział 4. Narzędzia do znajdywania nazw domen uruchamiane z poziomu wiersza poleceń (113)

  • Stosowanie potoków w narzÄ™dziach uruchamianych z poziomu wiersza poleceÅ„ (114)
  • Pięć prostych programów (115)
  • PoÅ‚Ä…czenie wszystkich piÄ™ciu programów (134)
  • Podsumowanie (139)

RozdziaÅ‚ 5. Tworzenie systemów rozproszonych i praca z elastycznymi danymi (141)

  • Projekt systemu (142)
  • Instalacja Å›rodowiska (144)
  • Odczytywanie gÅ‚osów z Twittera (148)
  • Zliczanie gÅ‚osów (164)
  • Uruchamianie rozwiÄ…zania (171)
  • Podsumowanie (172)

Rozdział 6. Udostępnianie danych i możliwości funkcjonalnych przez API internetowej usługi danych typu RESTful (175)

  • Projektowanie API typu RESTful (176)
  • WspóÅ‚dzielenie danych pomiÄ™dzy funkcjami obsÅ‚ugi (177)
  • Opakowywanie funkcji obsÅ‚ugi (179)
  • Wstrzykiwanie zależnoÅ›ci (181)
  • Odpowiedzi (182)
  • WyjaÅ›nienie obiektu żądania (184)
  • UdostÄ™pnianie API skÅ‚adajÄ…cego siÄ™ z jednej funkcji (186)
  • ObsÅ‚uga punktów koÅ„cowych (188)
  • Internetowy klient korzystajÄ…cy z API (196)
  • Uruchamianie rozwiÄ…zania (202)
  • Podsumowanie (204)

Rozdział 7. Internetowa usługa losowych rekomendacji (207)

  • Ogólne informacje o projekcie (208)
  • Reprezentacja danych w kodzie (211)
  • Generacja losowych rekomendacji (215)
  • Podsumowanie (230)

RozdziaÅ‚ 8. Kopia zapasowa systemu plików (231)

  • Projekt rozwiÄ…zania (232)
  • Struktura projektu (232)
  • Pakiet backup (233)
  • Program narzÄ™dziowy uruchamiany z wiersza poleceÅ„ (242)
  • Program demona backupd (248)
  • Testowanie rozwiÄ…zania (254)
  • Podsumowanie (255)

Rozdział 9. Tworzenie aplikacji pytań i odpowiedzi dla platformy Google App Engine (257)

  • Google App Engine API dla jÄ™zyka Go (258)
  • Magazyn danych Google Cloud Datastore (266)
  • Encje i dostÄ™p do danych (268)
  • Użytkownicy Google App Engine (272)
  • Transakcje w Google Cloud Datastore (275)
  • Przeszukiwanie Google Cloud Datastore (280)
  • GÅ‚osy (282)
  • Rejestracja gÅ‚osu (286)
  • UdostÄ™pnianie operacji na danych przy użyciu protokoÅ‚u HTTP (289)
  • Uruchamianie aplikacji skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ z kilku moduÅ‚ów (302)
  • Wdrażanie aplikacji skÅ‚adajÄ…cej siÄ™ z kilku moduÅ‚ów (304)
  • Podsumowanie (305)

Rozdział 10. Tworzenie mikrousług w języku Go przy użyciu frameworka Go kit (307)

  • Prezentacja gRPC (309)
  • Bufory protokoÅ‚u (310)
  • Implementacja usÅ‚ugi (314)
  • Modelowanie wywoÅ‚aÅ„ metod przy użyciu żądaÅ„ i odpowiedzi (318)
  • Serwer HTTP we frameworku Go kit (323)
  • Serwer gRPC we frameworku Go kit (324)
  • Tworzenie polecenia serwera (328)
  • Implementacja klienta gRPC (334)
  • Ograniczanie czÄ™stoÅ›ci przy wykorzystaniu oprogramowania warstwy poÅ›redniej usÅ‚ugi (339)
  • Podsumowanie (344)

Rozdział 11. Wdrażanie aplikacji Go przy użyciu Dockera (345)

  • Stosowanie Dockera na lokalnym komputerze (346)
  • Wdrażanie obrazów Dockera (351)
  • Wdrażanie w chmurze Digital Ocean (353)
  • Podsumowanie (359)

Dodatek A. Dobre praktyki przygotowywania stabilnego środowiska języka Go (361)

  • Instalowanie jÄ™zyka Go (362)
  • Konfiguracja jÄ™zyka Go (362)
  • NarzÄ™dzia jÄ™zyka Go (364)
  • Czyszczenie, budowanie i wykonywanie testów podczas zapisywania plików źródÅ‚owych (367)
  • Zintegrowane Å›rodowiska programistyczne (368)
  • Podsumowanie (374)

Skorowidz (375)

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Go. Koncepcje i przykłady. Wydanie II

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.