Programista. Przewodnik po zawodzie - Helion
ISBN: 978-83-283-8645-7
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2021-08-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 34,50 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-34,50 zł)
Kariera kodera
Na listach najlepiej opÅ‚acanych zawodów koder, developer, programista zawsze plasujÄ… siÄ™ wysoko. SpecjaliÅ›ci do spraw administrowania sieciami komputerowymi, frontend i backend developerzy, analitycy systemów i architekci oprogramowania sÄ… stale poszukiwani. A ponieważ gÅ‚odny nowoczesnych technologii rynek tak bardzo ich pożąda, oferuje programistom warunki pÅ‚acy i pracy, o jakich przedstawiciele wielu innych zawodów mogÄ… tylko pomarzyć. Zarobki grubo powyżej Å›redniej krajowej? Tak! Praca zdalna z dowolnego miejsca na Å›wiecie? Bardzo czÄ™sto! Duża samodzielność? Jasne! W dodatku, jeÅ›li wolisz, jako programista możesz zaÅ‚ożyć firmÄ™ i dziaÅ‚ać w stu procentach na wÅ‚asnych zasadach.
Brzmi jak bajka?
OczywiÅ›cie. I jest to bajka, której bohaterem możesz siÄ™ stać, jeÅ›li ukoÅ„czysz odpowiednie studia i nabierzesz wprawy jako stażysta, a potem junior w firmach z branży IT. Nim jednak zdecydujesz o wyborze zawodu programisty, upewnij siÄ™, że wÅ‚aÅ›nie TO chcesz robić w życiu:
- Przekonaj siÄ™, na czym tak naprawdÄ™ polega programowanie
- Poznaj ramowy plan dnia programisty
- Zorientuj siÄ™, z kim na co dzieÅ„ wspóÅ‚pracuje developer
- Dowiedz siÄ™, w jaki sposób organizuje siÄ™ projekty w branży IT
- Zajrzyj w przyszÅ‚ość i sprawdź, co czeka developerów w nadchodzÄ…cych latach
Osoby które kupowały "Programista. Przewodnik po zawodzie", wybierały także:
- Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Stw 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Angielski dla specjalist 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
- LinkedIn na start. Kurs video. Zbuduj mark 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
Spis treści
Programista. Przewodnik po zawodzie eBook -- spis treści
- Wstęp
- Rozdział 1. Programowanie
- Na czym polega programowanie?
- Wyjaśnienie proste
- Wyjaśnienie złożone
- Wyjaśnienie bardzo skomplikowane
- Esencja programowania
- System binarny
- Algebra Boolea
- Jak działa procesor?
- Jak procesor dodaje?
- Warstwy
- Języki programowania
- Wstęp
- Anatomia nowoczesnego języka programowania
- Kod źródÅ‚owy
- Instrukcje
- Wyrażenia
- Instrukcje a wyrażenia
- Zmienne i stałe
- Typy
- Operatory
- Instrukcja blokowa/blok kodu
- Instrukcje warunkowe
- Pętle
- Funkcje
- Klasy i obiekty
- Bazy danych
- Bazy relacyjne
- Tabele
- Relacje
- Dekompozycja
- SQL
- Bazy relacyjne
- Serwery i chmura
- Serwery
- Chmura
- Narzędzia pracy programisty
- Edytor
- Kompilator
- Debugger
- IDE
- Systemy kontroli wersji
- Narzędzia do modelowania
- Narzędzia do zarządzania projektem
- Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją
- Narzędzia do komunikacji
- Biblioteki
- Frameworki
- Sprzęt
- Inne
- Testowanie oprogramowania
- Dlaczego musimy testować oprogramowanie?
- Testy jednostkowe
- Testy integracyjne
- Testy systemowe
- Testy akceptacyjne
- Testy regresyjne
- Testy wydajnościowe
- Testy bezpieczeństwa
- Na czym polega programowanie?
- Rozdział 2. Branża IT
- Programiści piechota branży IT
- Nie tylko programiści
- Tester/Quality Assurance Engineer (QA)
- Projektant UI
- Specjalista UX
- Administrator
- DevOps
- Specjalista ds. bezpieczeństwa
- Scrum master
- Agile coach
- Kierownik zespołu/team manager (TM)
- Kierownik projektu/project manager (PM)
- Analityk biznesowy/business analyst (BA)
- Właściciel produktu/product owner (PO)
- Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR)
- Dlaczego programiści mają dużo pracy?
- Pierwsze kroki
- Rewolucja naukowa
- Rewolucja przemysłowa
- Druga rewolucja przemysłowa
- Rewolucja cyfrowa
- ZAROBKI PROGRAMISTÓW
- DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT
- RENTOWNOŚĆ
- PRZYCZYNY
- SKUTKI
- Rozdział 3. Praca programisty
- Na czym polega zawód programisty?
- Tłumaczenie maszynom świata ludzi
- Tłumaczenie ludziom świata maszyn
- Podsumowanie
- Dzień pracy programisty
- Produkcja oprogramowania
- Modele wytwarzania oprogramowania
- Model kaskadowy
- Metodyki zwinne
- Scrum
- Role i listy zadań
- Spotkania
- Planowanie sprintu
- Daily scrum
- PrzeglÄ…d sprintu
- Retrospekcja sprintu
- Kanban
- Scrum
- Modele wytwarzania oprogramowania
- Specjalizacje
- Generalista
- Frontend developer
- Backend developer
- Fullstack developer
- Mobile developer
- Embedded
- Big data
- Business intelligence
- Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
- SAP
- Mainframe
- Slang
- Kariera
- Standardowa kariera
- Stażysta
- MÅ‚odszy programista/junior developer
- Programista/mid developer
- Senior developer
- Lider techniczny/tech lead
- Architekt
- Freelancer
- Kontraktor
- Przedsiębiorca technologiczny
- Szkoleniowiec
- Konsultant
- Standardowa kariera
- Zalety i wady zawodu
- Dobre zarobki
- Praca w biurze
- Ciągła nauka
- Praca z ludźmi
- Praca z maszynami
- Możliwości awansu
- Długość kariery
- Choroby zawodowe
- Lokalizacja pracy
- Odpowiedzialność
- Samochody
- Samoloty
- Rakiety
- Medycyna
- Odpowiedzialność
- Na czym polega zawód programisty?
- Rozdział 4. Droga do zawodu
- Predyspozycje
- Cierpliwość i opanowanie
- Sumienność, dyscyplina i precyzja
- Kreatywność
- Wyobraźnia
- Empatia
- Matematyka
- Nie każdy programista musi być matematykiem
- Informatyka to nauka interdyscyplinarna
- Inna od matematyki, lecz podobna
- Podsumowanie
- Studia
- Program studiów w Polsce
- Czy warto studiować?
- Politechnika kontra uniwersytet
- Magister kontra inżynier/licencjat?
- Bootcampy i kursy
- Bootcampy
- Kursy
- Przebranżowienie
- Czy przebranżowienie jest możliwe?
- Czy przebranżowienie jest trudne?
- Czy warto się przebranżowić?
- Jak się przebranżowić?
- Poszukiwanie pracy
- Gdzie szukać ofert pracy?
- CV
- Kontakt z rekruterami
- Rozmowa kwalifikacyjna
- Przygotowanie
- Jak się zachować w trakcie spotkania?
- Po spotkaniu
- Pierwsza praca
- Pierwszy dzień
- Pierwszy miesiÄ…c
- Pierwszy rok
- Predyspozycje
- Rozdział 5. Przyszłość
- Programowanie jutro i pojutrze
- Ostatni zawód przed koÅ„cem pracy
- O autorze