reklama - zainteresowany?

Programista. Przewodnik po zawodzie - Helion

Programista. Przewodnik po zawodzie
Autor: Arkadiusz Kałkus
ISBN: 978-83-283-7375-4
stron: 280, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2021-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,40 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-27,60 zł)

Dodaj do koszyka Programista. Przewodnik po zawodzie

Tagi: Kariera

Kariera kodera

Na listach najlepiej opłacanych zawodów koder, developer, programista zawsze plasują się wysoko. Specjaliści do spraw administrowania sieciami komputerowymi, frontend i backend developerzy, analitycy systemów i architekci oprogramowania są stale poszukiwani. A ponieważ głodny nowoczesnych technologii rynek tak bardzo ich pożąda, oferuje programistom warunki płacy i pracy, o jakich przedstawiciele wielu innych zawodów mogą tylko pomarzyć. Zarobki grubo powyżej średniej krajowej? Tak! Praca zdalna z dowolnego miejsca na świecie? Bardzo często! Duża samodzielność? Jasne! W dodatku, jeśli wolisz, jako programista możesz założyć firmę i działać w stu procentach na własnych zasadach.

Brzmi jak bajka?

Oczywiście. I jest to bajka, której bohaterem możesz się stać, jeśli ukończysz odpowiednie studia i nabierzesz wprawy jako stażysta, a potem junior w firmach z branży IT. Nim jednak zdecydujesz o wyborze zawodu programisty, upewnij się, że właśnie TO chcesz robić w życiu:

  • Przekonaj się, na czym tak naprawdę polega programowanie
  • Poznaj ramowy plan dnia programisty
  • Zorientuj się, z kim na co dzień współpracuje developer
  • Dowiedz się, w jaki sposób organizuje się projekty w branży IT
  • Zajrzyj w przyszłość i sprawdź, co czeka developerów w nadchodzących latach

Dodaj do koszyka Programista. Przewodnik po zawodzie

Spis treści

Programista. Przewodnik po zawodzie -- spis treści

  • Wstęp
  • Rozdział 1. Programowanie
    • Na czym polega programowanie?
      • Wyjaśnienie proste
      • Wyjaśnienie złożone
      • Wyjaśnienie bardzo skomplikowane
        • Esencja programowania
        • System binarny
        • Algebra Boolea
        • Jak działa procesor?
        • Jak procesor dodaje?
        • Warstwy
    • Języki programowania
      • Wstęp
      • Anatomia nowoczesnego języka programowania
        • Kod źródłowy
        • Instrukcje
        • Wyrażenia
        • Instrukcje a wyrażenia
        • Zmienne i stałe
        • Typy
        • Operatory
        • Instrukcja blokowa/blok kodu
        • Instrukcje warunkowe
        • Pętle
        • Funkcje
        • Klasy i obiekty
    • Bazy danych
      • Bazy relacyjne
        • Tabele
        • Relacje
        • Dekompozycja
        • SQL
    • Serwery i chmura
      • Serwery
      • Chmura
    • Narzędzia pracy programisty
      • Edytor
      • Kompilator
      • Debugger
      • IDE
      • Systemy kontroli wersji
      • Narzędzia do modelowania
      • Narzędzia do zarządzania projektem
      • Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją
      • Narzędzia do komunikacji
      • Biblioteki
      • Frameworki
      • Sprzęt
      • Inne
    • Testowanie oprogramowania
      • Dlaczego musimy testować oprogramowanie?
      • Testy jednostkowe
      • Testy integracyjne
      • Testy systemowe
      • Testy akceptacyjne
      • Testy regresyjne
      • Testy wydajnościowe
      • Testy bezpieczeństwa
  • Rozdział 2. Branża IT
    • Programiści piechota branży IT
    • Nie tylko programiści
      • Tester/Quality Assurance Engineer (QA)
      • Projektant UI
      • Specjalista UX
      • Administrator
      • DevOps
      • Specjalista ds. bezpieczeństwa
      • Scrum master
      • Agile coach
      • Kierownik zespołu/team manager (TM)
      • Kierownik projektu/project manager (PM)
      • Analityk biznesowy/business analyst (BA)
      • Właściciel produktu/product owner (PO)
      • Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR)
    • Dlaczego programiści mają dużo pracy?
      • Pierwsze kroki
      • Rewolucja naukowa
      • Rewolucja przemysłowa
      • Druga rewolucja przemysłowa
      • Rewolucja cyfrowa
    • ZAROBKI PROGRAMISTÓW
    • DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT
      • RENTOWNOŚĆ
      • PRZYCZYNY
      • SKUTKI
  • Rozdział 3. Praca programisty
    • Na czym polega zawód programisty?
      • Tłumaczenie maszynom świata ludzi
      • Tłumaczenie ludziom świata maszyn
      • Podsumowanie
    • Dzień pracy programisty
    • Produkcja oprogramowania
      • Modele wytwarzania oprogramowania
        • Model kaskadowy
        • Metodyki zwinne
          • Scrum
            • Role i listy zadań
            • Spotkania
            • Planowanie sprintu
            • Daily scrum
            • Przegląd sprintu
            • Retrospekcja sprintu
          • Kanban
    • Specjalizacje
      • Generalista
      • Frontend developer
      • Backend developer
      • Fullstack developer
      • Mobile developer
      • Embedded
      • Big data
      • Business intelligence
      • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
      • SAP
      • Mainframe
    • Slang
    • Kariera
      • Standardowa kariera
        • Stażysta
        • Młodszy programista/junior developer
        • Programista/mid developer
        • Senior developer
        • Lider techniczny/tech lead
        • Architekt
      • Freelancer
      • Kontraktor
      • Przedsiębiorca technologiczny
      • Szkoleniowiec
      • Konsultant
    • Zalety i wady zawodu
      • Dobre zarobki
      • Praca w biurze
      • Ciągła nauka
      • Praca z ludźmi
      • Praca z maszynami
      • Możliwości awansu
      • Długość kariery
      • Choroby zawodowe
      • Lokalizacja pracy
    • Odpowiedzialność
      • Samochody
      • Samoloty
      • Rakiety
      • Medycyna
      • Odpowiedzialność
  • Rozdział 4. Droga do zawodu
    • Predyspozycje
      • Cierpliwość i opanowanie
      • Sumienność, dyscyplina i precyzja
      • Kreatywność
      • Wyobraźnia
      • Empatia
    • Matematyka
      • Nie każdy programista musi być matematykiem
      • Informatyka to nauka interdyscyplinarna
      • Inna od matematyki, lecz podobna
      • Podsumowanie
    • Studia
      • Program studiów w Polsce
      • Czy warto studiować?
      • Politechnika kontra uniwersytet
      • Magister kontra inżynier/licencjat?
    • Bootcampy i kursy
      • Bootcampy
      • Kursy
    • Przebranżowienie
      • Czy przebranżowienie jest możliwe?
      • Czy przebranżowienie jest trudne?
      • Czy warto się przebranżowić?
      • Jak się przebranżowić?
    • Poszukiwanie pracy
      • Gdzie szukać ofert pracy?
      • CV
      • LinkedIn
      • Kontakt z rekruterami
    • Rozmowa kwalifikacyjna
      • Przygotowanie
      • Jak się zachować w trakcie spotkania?
      • Po spotkaniu
    • Pierwsza praca
      • Pierwszy dzień
      • Pierwszy miesiąc
      • Pierwszy rok
  • Rozdział 5. Przyszłość
    • Programowanie jutro i pojutrze
    • Ostatni zawód przed końcem pracy
  • O autorze

Dodaj do koszyka Programista. Przewodnik po zawodzie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.