Profesjonalny serwis WWW - Helion
Tytuł oryginału: Hot Text. Web Writing That Works
TÅ‚umaczenie: SÅ‚awomir Dzieniszewski
ISBN: 83-7197-772-7
stron: 404, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-08-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Książka została napisana przy wykorzystaniu doświadczenia na temat przyciągania uwagi, rozumienia tekstu, tworzenia interfejsu, mechaniki czytania i użyteczności tekstu.
Książka ta uczy, jak pisać na potrzeby Internetu -- zarówno dokumenty FAQ czy e-maile, jak i broszury marketingowe, artykuły publicystyczne, artykuły prasowe, elektroniczne biuletyny, artykuły dla Webzinów oraz własne streszczenia. Zawiera zarówno porady, jak i przykłady dobrze i źle napisanego tekstu, przykłady z życia i osobiste porady dwóch doświadczonych autorów stron WWW.
Jednym słowem -- uczy, jak tworzyć naprawdę profesjonalny serwis WWW!
- PrzyciÄ…ganie i utrzymywanie uwagi czytelnika odwiedzajÄ…cego stronÄ™
- Tworzenie czytelnych nagłówków, łączy i menu
- Organizowanie obiektów informacyjnych na potrzeby personalizacji strony
- Promowanie, reklamowanie i sprzedawanie bez popadania w śmieszność
- Śledzenie na bieżąco opinii czytelników na temat swojej pracy
- Tworzenie pomocy technicznej, która rzeczywiście przyda się klientom
Osoby które kupowały "Profesjonalny serwis WWW", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Profesjonalny serwis WWW -- spis treści
O Autorach (9)
Strona główna (11)
Rozdział 1. Dla kogo piszemy w Internecie? (15)
- Jak przyciągnąć uwagę jednoosobowego audytorium? (15)
- Jakie wnioski można wyciągnąć z tego, czego dowiedzieliśmy się o naszym odbiorcy? (25)
- Rzetelnie wykonana personalizacja (35)
- Jak nawiązać więź z odbiorcą? (39)
Rozdział 2. Co takiego właściwie tworzymy? (43)
- Żegnajcie dokumenty, witajcie obiekty (43)
- Budowanie obiektów przechowujących informacje (53)
Rozdział 3. Co sieć zrobi z naszym tekstem? (65)
- Nasze słowa istnieją w sieci tylko w formie wirtualnej (65)
- Tekst w sieci = zawartość + interfejs (70)
- Jak "podgrzać" nasz tekst? (73)
Rozdział 4. Uwaga! (75)
- PrzyciÄ…ganie uwagi (75)
Rozdział 5. Zasada pierwsza: zredukujcie tekst! (81)
- Zredukuj tekst drukowany o połowę (81)
- Niech każdy akapit będzie krótki (86)
- Usuń marketingowe śmieci (90)
- Przenieś rzeczy ważne, lecz nie dotyczące głównego nurtu tekstu do materiałów dodatkowych (92)
- Przenieś powtarzające się kategorie informacji do tablic, wykresów i grafów (96)
- Uważaj, by nie skrócić tekstu za bardzo, bo to uczyni go niezrozumiałym (99)
Rozdział 6. Zasada druga: niech wasz tekst będzie łatwy do przeglądania! (103)
- Niech tytuł zawiera istotne informacje (103)
- Niech nagłówki i śródtytuły informują o zawartości tekstu (106)
- Wyróżniajcie kluczowe słowa, frazy i łącza (110)
- Zmieniajcie każde wyliczenie w wypunktowaną lub numerowaną listę (114)
Rozdział 7. Zasada trzecia: utwórzcie aktywne łącza! (117)
- Napiszcie wyraźnie, co użytkownikowi da kliknięcie łącza (117)
- Niech łącze wewnątrz zdania będzie jego akcentem (121)
- Przenieście nacisk z łączy lub dokumentów, do których prowadzą, na temat (124)
- Dostarczajcie bogatych informacji za pomocÄ… Å‚Ä…czy prowadzÄ…cych do odpowiednich stron w waszej witrynie (126)
- Budujcie swoją wiarygodność, dostarczając łączy prowadzących na zewnątrz (132)
- Pokazujcie czytelnikowi, gdzie aktualnie siÄ™ znajduje (136)
- Udostępnijcie publicznie metadane (141)
- Wymyślajcie zrozumiałe dla użytkownika adresy URL (143)
- Niech łącza będą naprawdę dostępne (145)
- Informujcie użytkowników o dużych obiektach medialnych, zanim zaczną je ściągać (147)
- Ogłaszajcie nowy temat za pomocą specjalnych łączy (149)
- Piszcie tak, aby wasze strony można było znaleźć (150)
Rozdział 8. Zasada czwarta: twórzcie krótkie akapity! (155)
- Konstruujcie każdy akapit wokół głównej idei (155)
- Umieszczajcie temat akapitu na samym jego poczÄ…tku (160)
- Jeśli musicie poinformować o kontekście akapitu, zróbcie to na początku (164)
- Umieszczajcie konkluzje lub informacje o nowościach w pierwszym akapicie artykułu (168)
Rozdział 9. Zasada piąta: zredukujcie chaos poznawczy! (173)
- Zredukujcie liczbę zdań podrzędnych (173)
- Nie nadużywajcie rzeczowników (175)
- Nie twórzcie zagadkowych zadań, nad którymi czytelnik musiałby się głowić (178)
- Określcie jednoznacznie bohatera i akcję, aby użytkownik nie musiał zgadywać, kto właściwie co robi (183)
- Twórzcie zdania, których zrozumienie nie będzie wymagać rozplątywania wielokrotnego przeczenia (186)
- Ograniczcie konieczność przewijania (189)
- Pozwólcie odbiorcy drukować i zachowywać od razu cały dokument, aby nie musiał czytać go w całości na ekranie (193)
Rozdział 10. Zasada szósta: piszcie strawne menu! (195)
- Piszcie nagłówek jako obiekt, którego będzie można używać wielokrotnie (195)
- Piszcie każde menu tak, aby miało przejrzystą strukturę (199)
- Oferujcie wiele dróg dotarcia do tej samej informacji (206)
- Twórzcie menu wyświetlające jednocześnie kilka poziomów (209)
- Gdy użytkownicy dotrą do celu, niech ich sukces będzie dla nich oczywisty (213)
- Potwierdzajcie lokalizację, pokazując położenie obiektu informacyjnego w ogólnej hierarchii (216)
Rozdział 11. Pisanie w standardowym stylu (221)
- Dlaczego standardowe style są tak ważne? (221)
Rozdział 12. Tworzenie materiałów wsparcia klienta, które rzeczywiście pomagają (229)
- Gdzie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania? (229)
- Pomoc osadzona w tekście - etykiety, wskazówki, podpowiedzi (232)
- Przykład z życia: bieżąca pomoc w witrynie shop.Microsoft.com (236)
- Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (dokumenty FAQ) (238)
- Przykład z życia: FAQ w portalu AltaVista (246)
- Pomoc (248)
- Przykład z życia: pomoc w eBay (261)
- Informowanie, jak dbamy o prywatność danych (264)
- Przykład z życia: opis polityki ochrony prywatności danych w VeriSign (269)
- Odpowiadanie na e-maile klientów (271)
- Przykład z życia: jak na e-maile odpowiadają w Amazon.com? (276)
Rozdział 13. Jak pisać dla wybranych rynków, pojedynczych ludzi i prasy? (279)
- Internetowe teksty marketingowe (279)
- Przykład z życia: marketing internetowy w mySimon (289)
- Notatki dla prasy (291)
- Przykład z życia: centrum prasowe i notatki dla prasy w Reflect.com (300)
Rozdział 14. Jak pisać dobre wiadomości? (305)
- Wiadomości prasowe (305)
- Przykład z życia: wiadomości prasowe w Wired News (311)
- E-mailowe biuletyny informacyjne (313)
- Przykład z życia: e-mailowy biuletyn informacyjny z Titanic Deck Chair Rearangement Corporation (320)
- Weblogi (321)
- Przykład z życia: Weblog Dawida Winera (325)
Rozdział 15. Zabawianie ludzi, którzy lubią czytać (329)
- Artykuły webzinowe (329)
- Pukanie do Webzinu (334)
- Przykład z życia: Artykuły webzinowe w Slate (338)
Rozdział 16. Zdobywanie pracy (341)
- Internetowe podanie o pracÄ™ (341)
- Aplikacja przesyłana przez e-mail (357)
Rozdział 17. Tak więc chcielibyście zostać autorami lub redaktorami stron WWW (363)
- SkÄ…d siÄ™ biorÄ… autorzy i redaktorzy stron WWW (363)
- Redagowanie stron WWW - podstawy (367)
- Czy lepiej pracować na posadzie, czy jako wolny strzelec? (370)
- Gdzie potrzebują niezależnych autorów i redaktorów stron WWW? (373)
Rozdział 18. Witryny poświęcone pisaniu dla Internetu (383)
Skorowidz (391)