reklama - zainteresowany?

Profesjonalny serwis WWW - Helion

Profesjonalny serwis WWW
Autor: Jonathan Price, Lisa Price
Tytuł oryginału: Hot Text. Web Writing That Works
TÅ‚umaczenie: SÅ‚awomir Dzieniszewski
ISBN: 83-7197-772-7
stron: 404, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-08-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Tagi: E-biznes | Funkcjonalność stron i UX | Tworzenie stron WWW

Książka została napisana przy wykorzystaniu doświadczenia na temat przyciągania uwagi, rozumienia tekstu, tworzenia interfejsu, mechaniki czytania i użyteczności tekstu.

Książka ta uczy, jak pisać na potrzeby Internetu -- zarówno dokumenty FAQ czy e-maile, jak i broszury marketingowe, artykuły publicystyczne, artykuły prasowe, elektroniczne biuletyny, artykuły dla Webzinów oraz własne streszczenia. Zawiera zarówno porady, jak i przykłady dobrze i źle napisanego tekstu, przykłady z życia i osobiste porady dwóch doświadczonych autorów stron WWW.

Jednym słowem -- uczy, jak tworzyć naprawdę profesjonalny serwis WWW!

  • PrzyciÄ…ganie i utrzymywanie uwagi czytelnika odwiedzajÄ…cego stronÄ™
  • Tworzenie czytelnych nagłówków, Å‚Ä…czy i menu
  • Organizowanie obiektów informacyjnych na potrzeby personalizacji strony
  • Promowanie, reklamowanie i sprzedawanie bez popadania w Å›mieszność
  • Åšledzenie na bieżąco opinii czytelników na temat swojej pracy
  • Tworzenie pomocy technicznej, która rzeczywiÅ›cie przyda siÄ™ klientom

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

 

Osoby które kupowały "Profesjonalny serwis WWW", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby
  • Internet a prawo - jak si

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Spis treści

Profesjonalny serwis WWW -- spis treści

O Autorach (9)

Strona główna (11)

Rozdział 1. Dla kogo piszemy w Internecie? (15)

  • Jak przyciÄ…gnąć uwagÄ™ jednoosobowego audytorium? (15)
  • Jakie wnioski można wyciÄ…gnąć z tego, czego dowiedzieliÅ›my siÄ™ o naszym odbiorcy? (25)
  • Rzetelnie wykonana personalizacja (35)
  • Jak nawiÄ…zać więź z odbiorcÄ…? (39)

Rozdział 2. Co takiego właściwie tworzymy? (43)

  • Å»egnajcie dokumenty, witajcie obiekty (43)
  • Budowanie obiektów przechowujÄ…cych informacje (53)

Rozdział 3. Co sieć zrobi z naszym tekstem? (65)

  • Nasze sÅ‚owa istniejÄ… w sieci tylko w formie wirtualnej (65)
  • Tekst w sieci = zawartość + interfejs (70)
  • Jak "podgrzać" nasz tekst? (73)

Rozdział 4. Uwaga! (75)

  • PrzyciÄ…ganie uwagi (75)

Rozdział 5. Zasada pierwsza: zredukujcie tekst! (81)

  • Zredukuj tekst drukowany o poÅ‚owÄ™ (81)
  • Niech każdy akapit bÄ™dzie krótki (86)
  • UsuÅ„ marketingowe Å›mieci (90)
  • PrzenieÅ› rzeczy ważne, lecz nie dotyczÄ…ce głównego nurtu tekstu do materiałów dodatkowych (92)
  • PrzenieÅ› powtarzajÄ…ce siÄ™ kategorie informacji do tablic, wykresów i grafów (96)
  • Uważaj, by nie skrócić tekstu za bardzo, bo to uczyni go niezrozumiaÅ‚ym (99)

Rozdział 6. Zasada druga: niech wasz tekst będzie łatwy do przeglądania! (103)

  • Niech tytuÅ‚ zawiera istotne informacje (103)
  • Niech nagłówki i Å›ródtytuÅ‚y informujÄ… o zawartoÅ›ci tekstu (106)
  • Wyróżniajcie kluczowe sÅ‚owa, frazy i Å‚Ä…cza (110)
  • Zmieniajcie każde wyliczenie w wypunktowanÄ… lub numerowanÄ… listÄ™ (114)

Rozdział 7. Zasada trzecia: utwórzcie aktywne łącza! (117)

  • Napiszcie wyraźnie, co użytkownikowi da klikniÄ™cie Å‚Ä…cza (117)
  • Niech Å‚Ä…cze wewnÄ…trz zdania bÄ™dzie jego akcentem (121)
  • PrzenieÅ›cie nacisk z Å‚Ä…czy lub dokumentów, do których prowadzÄ…, na temat (124)
  • Dostarczajcie bogatych informacji za pomocÄ… Å‚Ä…czy prowadzÄ…cych do odpowiednich stron w waszej witrynie (126)
  • Budujcie swojÄ… wiarygodność, dostarczajÄ…c Å‚Ä…czy prowadzÄ…cych na zewnÄ…trz (132)
  • Pokazujcie czytelnikowi, gdzie aktualnie siÄ™ znajduje (136)
  • UdostÄ™pnijcie publicznie metadane (141)
  • WymyÅ›lajcie zrozumiaÅ‚e dla użytkownika adresy URL (143)
  • Niech Å‚Ä…cza bÄ™dÄ… naprawdÄ™ dostÄ™pne (145)
  • Informujcie użytkowników o dużych obiektach medialnych, zanim zacznÄ… je Å›ciÄ…gać (147)
  • OgÅ‚aszajcie nowy temat za pomocÄ… specjalnych Å‚Ä…czy (149)
  • Piszcie tak, aby wasze strony można byÅ‚o znaleźć (150)

Rozdział 8. Zasada czwarta: twórzcie krótkie akapity! (155)

  • Konstruujcie każdy akapit wokół głównej idei (155)
  • Umieszczajcie temat akapitu na samym jego poczÄ…tku (160)
  • JeÅ›li musicie poinformować o kontekÅ›cie akapitu, zróbcie to na poczÄ…tku (164)
  • Umieszczajcie konkluzje lub informacje o nowoÅ›ciach w pierwszym akapicie artykuÅ‚u (168)

Rozdział 9. Zasada piąta: zredukujcie chaos poznawczy! (173)

  • Zredukujcie liczbÄ™ zdaÅ„ podrzÄ™dnych (173)
  • Nie nadużywajcie rzeczowników (175)
  • Nie twórzcie zagadkowych zadaÅ„, nad którymi czytelnik musiaÅ‚by siÄ™ gÅ‚owić (178)
  • OkreÅ›lcie jednoznacznie bohatera i akcjÄ™, aby użytkownik nie musiaÅ‚ zgadywać, kto wÅ‚aÅ›ciwie co robi (183)
  • Twórzcie zdania, których zrozumienie nie bÄ™dzie wymagać rozplÄ…tywania wielokrotnego przeczenia (186)
  • Ograniczcie konieczność przewijania (189)
  • Pozwólcie odbiorcy drukować i zachowywać od razu caÅ‚y dokument, aby nie musiaÅ‚ czytać go w caÅ‚oÅ›ci na ekranie (193)

Rozdział 10. Zasada szósta: piszcie strawne menu! (195)

  • Piszcie nagłówek jako obiekt, którego bÄ™dzie można używać wielokrotnie (195)
  • Piszcie każde menu tak, aby miaÅ‚o przejrzystÄ… strukturÄ™ (199)
  • Oferujcie wiele dróg dotarcia do tej samej informacji (206)
  • Twórzcie menu wyÅ›wietlajÄ…ce jednoczeÅ›nie kilka poziomów (209)
  • Gdy użytkownicy dotrÄ… do celu, niech ich sukces bÄ™dzie dla nich oczywisty (213)
  • Potwierdzajcie lokalizacjÄ™, pokazujÄ…c poÅ‚ożenie obiektu informacyjnego w ogólnej hierarchii (216)

Rozdział 11. Pisanie w standardowym stylu (221)

  • Dlaczego standardowe style sÄ… tak ważne? (221)

Rozdział 12. Tworzenie materiałów wsparcia klienta, które rzeczywiście pomagają (229)

  • Gdzie mogÄ™ znaleźć odpowiedzi na moje pytania? (229)
  • Pomoc osadzona w tekÅ›cie - etykiety, wskazówki, podpowiedzi (232)
  • PrzykÅ‚ad z życia: bieżąca pomoc w witrynie shop.Microsoft.com (236)
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (dokumenty FAQ) (238)
  • PrzykÅ‚ad z życia: FAQ w portalu AltaVista (246)
  • Pomoc (248)
  • PrzykÅ‚ad z życia: pomoc w eBay (261)
  • Informowanie, jak dbamy o prywatność danych (264)
  • PrzykÅ‚ad z życia: opis polityki ochrony prywatnoÅ›ci danych w VeriSign (269)
  • Odpowiadanie na e-maile klientów (271)
  • PrzykÅ‚ad z życia: jak na e-maile odpowiadajÄ… w Amazon.com? (276)

Rozdział 13. Jak pisać dla wybranych rynków, pojedynczych ludzi i prasy? (279)

  • Internetowe teksty marketingowe (279)
  • PrzykÅ‚ad z życia: marketing internetowy w mySimon (289)
  • Notatki dla prasy (291)
  • PrzykÅ‚ad z życia: centrum prasowe i notatki dla prasy w Reflect.com (300)

Rozdział 14. Jak pisać dobre wiadomości? (305)

  • WiadomoÅ›ci prasowe (305)
  • PrzykÅ‚ad z życia: wiadomoÅ›ci prasowe w Wired News (311)
  • E-mailowe biuletyny informacyjne (313)
  • PrzykÅ‚ad z życia: e-mailowy biuletyn informacyjny z Titanic Deck Chair Rearangement Corporation (320)
  • Weblogi (321)
  • PrzykÅ‚ad z życia: Weblog Dawida Winera (325)

Rozdział 15. Zabawianie ludzi, którzy lubią czytać (329)

  • ArtykuÅ‚y webzinowe (329)
  • Pukanie do Webzinu (334)
  • PrzykÅ‚ad z życia: ArtykuÅ‚y webzinowe w Slate (338)

Rozdział 16. Zdobywanie pracy (341)

  • Internetowe podanie o pracÄ™ (341)
  • Aplikacja przesyÅ‚ana przez e-mail (357)

Rozdział 17. Tak więc chcielibyście zostać autorami lub redaktorami stron WWW (363)

  • SkÄ…d siÄ™ biorÄ… autorzy i redaktorzy stron WWW (363)
  • Redagowanie stron WWW - podstawy (367)
  • Czy lepiej pracować na posadzie, czy jako wolny strzelec? (370)
  • Gdzie potrzebujÄ… niezależnych autorów i redaktorów stron WWW? (373)

Rozdział 18. Witryny poświęcone pisaniu dla Internetu (383)

Skorowidz (391)

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.