reklama - zainteresowany?

Profesjonalny serwis WWW - Helion

Profesjonalny serwis WWW
Autor: Jonathan Price, Lisa Price
Tytuł oryginału: Hot Text. Web Writing That Works
Tłumaczenie: Sławomir Dzieniszewski
ISBN: 83-7197-772-7
stron: 404, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-08-28
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Tagi: E-biznes | Funkcjonalność stron i UX | Tworzenie stron WWW

Książka została napisana przy wykorzystaniu doświadczenia na temat przyciągania uwagi, rozumienia tekstu, tworzenia interfejsu, mechaniki czytania i użyteczności tekstu.

Książka ta uczy, jak pisać na potrzeby Internetu -- zarówno dokumenty FAQ czy e-maile, jak i broszury marketingowe, artykuły publicystyczne, artykuły prasowe, elektroniczne biuletyny, artykuły dla Webzinów oraz własne streszczenia. Zawiera zarówno porady, jak i przykłady dobrze i źle napisanego tekstu, przykłady z życia i osobiste porady dwóch doświadczonych autorów stron WWW.

Jednym słowem -- uczy, jak tworzyć naprawdę profesjonalny serwis WWW!

  • Przyciąganie i utrzymywanie uwagi czytelnika odwiedzającego stronę
  • Tworzenie czytelnych nagłówków, łączy i menu
  • Organizowanie obiektów informacyjnych na potrzeby personalizacji strony
  • Promowanie, reklamowanie i sprzedawanie bez popadania w śmieszność
  • Śledzenie na bieżąco opinii czytelników na temat swojej pracy
  • Tworzenie pomocy technicznej, która rzeczywiście przyda się klientom

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

 

Osoby które kupowały "Profesjonalny serwis WWW", wybierały także:

  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Prawa ludzkiej natury
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Twoja firma w social mediach. Podr

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Spis treści

Profesjonalny serwis WWW -- spis treści

O Autorach (9)

Strona główna (11)

Rozdział 1. Dla kogo piszemy w Internecie? (15)

  • Jak przyciągnąć uwagę jednoosobowego audytorium? (15)
  • Jakie wnioski można wyciągnąć z tego, czego dowiedzieliśmy się o naszym odbiorcy? (25)
  • Rzetelnie wykonana personalizacja (35)
  • Jak nawiązać więź z odbiorcą? (39)

Rozdział 2. Co takiego właściwie tworzymy? (43)

  • Żegnajcie dokumenty, witajcie obiekty (43)
  • Budowanie obiektów przechowujących informacje (53)

Rozdział 3. Co sieć zrobi z naszym tekstem? (65)

  • Nasze słowa istnieją w sieci tylko w formie wirtualnej (65)
  • Tekst w sieci = zawartość + interfejs (70)
  • Jak "podgrzać" nasz tekst? (73)

Rozdział 4. Uwaga! (75)

  • Przyciąganie uwagi (75)

Rozdział 5. Zasada pierwsza: zredukujcie tekst! (81)

  • Zredukuj tekst drukowany o połowę (81)
  • Niech każdy akapit będzie krótki (86)
  • Usuń marketingowe śmieci (90)
  • Przenieś rzeczy ważne, lecz nie dotyczące głównego nurtu tekstu do materiałów dodatkowych (92)
  • Przenieś powtarzające się kategorie informacji do tablic, wykresów i grafów (96)
  • Uważaj, by nie skrócić tekstu za bardzo, bo to uczyni go niezrozumiałym (99)

Rozdział 6. Zasada druga: niech wasz tekst będzie łatwy do przeglądania! (103)

  • Niech tytuł zawiera istotne informacje (103)
  • Niech nagłówki i śródtytuły informują o zawartości tekstu (106)
  • Wyróżniajcie kluczowe słowa, frazy i łącza (110)
  • Zmieniajcie każde wyliczenie w wypunktowaną lub numerowaną listę (114)

Rozdział 7. Zasada trzecia: utwórzcie aktywne łącza! (117)

  • Napiszcie wyraźnie, co użytkownikowi da kliknięcie łącza (117)
  • Niech łącze wewnątrz zdania będzie jego akcentem (121)
  • Przenieście nacisk z łączy lub dokumentów, do których prowadzą, na temat (124)
  • Dostarczajcie bogatych informacji za pomocą łączy prowadzących do odpowiednich stron w waszej witrynie (126)
  • Budujcie swoją wiarygodność, dostarczając łączy prowadzących na zewnątrz (132)
  • Pokazujcie czytelnikowi, gdzie aktualnie się znajduje (136)
  • Udostępnijcie publicznie metadane (141)
  • Wymyślajcie zrozumiałe dla użytkownika adresy URL (143)
  • Niech łącza będą naprawdę dostępne (145)
  • Informujcie użytkowników o dużych obiektach medialnych, zanim zaczną je ściągać (147)
  • Ogłaszajcie nowy temat za pomocą specjalnych łączy (149)
  • Piszcie tak, aby wasze strony można było znaleźć (150)

Rozdział 8. Zasada czwarta: twórzcie krótkie akapity! (155)

  • Konstruujcie każdy akapit wokół głównej idei (155)
  • Umieszczajcie temat akapitu na samym jego początku (160)
  • Jeśli musicie poinformować o kontekście akapitu, zróbcie to na początku (164)
  • Umieszczajcie konkluzje lub informacje o nowościach w pierwszym akapicie artykułu (168)

Rozdział 9. Zasada piąta: zredukujcie chaos poznawczy! (173)

  • Zredukujcie liczbę zdań podrzędnych (173)
  • Nie nadużywajcie rzeczowników (175)
  • Nie twórzcie zagadkowych zadań, nad którymi czytelnik musiałby się głowić (178)
  • Określcie jednoznacznie bohatera i akcję, aby użytkownik nie musiał zgadywać, kto właściwie co robi (183)
  • Twórzcie zdania, których zrozumienie nie będzie wymagać rozplątywania wielokrotnego przeczenia (186)
  • Ograniczcie konieczność przewijania (189)
  • Pozwólcie odbiorcy drukować i zachowywać od razu cały dokument, aby nie musiał czytać go w całości na ekranie (193)

Rozdział 10. Zasada szósta: piszcie strawne menu! (195)

  • Piszcie nagłówek jako obiekt, którego będzie można używać wielokrotnie (195)
  • Piszcie każde menu tak, aby miało przejrzystą strukturę (199)
  • Oferujcie wiele dróg dotarcia do tej samej informacji (206)
  • Twórzcie menu wyświetlające jednocześnie kilka poziomów (209)
  • Gdy użytkownicy dotrą do celu, niech ich sukces będzie dla nich oczywisty (213)
  • Potwierdzajcie lokalizację, pokazując położenie obiektu informacyjnego w ogólnej hierarchii (216)

Rozdział 11. Pisanie w standardowym stylu (221)

  • Dlaczego standardowe style są tak ważne? (221)

Rozdział 12. Tworzenie materiałów wsparcia klienta, które rzeczywiście pomagają (229)

  • Gdzie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania? (229)
  • Pomoc osadzona w tekście - etykiety, wskazówki, podpowiedzi (232)
  • Przykład z życia: bieżąca pomoc w witrynie shop.Microsoft.com (236)
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (dokumenty FAQ) (238)
  • Przykład z życia: FAQ w portalu AltaVista (246)
  • Pomoc (248)
  • Przykład z życia: pomoc w eBay (261)
  • Informowanie, jak dbamy o prywatność danych (264)
  • Przykład z życia: opis polityki ochrony prywatności danych w VeriSign (269)
  • Odpowiadanie na e-maile klientów (271)
  • Przykład z życia: jak na e-maile odpowiadają w Amazon.com? (276)

Rozdział 13. Jak pisać dla wybranych rynków, pojedynczych ludzi i prasy? (279)

  • Internetowe teksty marketingowe (279)
  • Przykład z życia: marketing internetowy w mySimon (289)
  • Notatki dla prasy (291)
  • Przykład z życia: centrum prasowe i notatki dla prasy w Reflect.com (300)

Rozdział 14. Jak pisać dobre wiadomości? (305)

  • Wiadomości prasowe (305)
  • Przykład z życia: wiadomości prasowe w Wired News (311)
  • E-mailowe biuletyny informacyjne (313)
  • Przykład z życia: e-mailowy biuletyn informacyjny z Titanic Deck Chair Rearangement Corporation (320)
  • Weblogi (321)
  • Przykład z życia: Weblog Dawida Winera (325)

Rozdział 15. Zabawianie ludzi, którzy lubią czytać (329)

  • Artykuły webzinowe (329)
  • Pukanie do Webzinu (334)
  • Przykład z życia: Artykuły webzinowe w Slate (338)

Rozdział 16. Zdobywanie pracy (341)

  • Internetowe podanie o pracę (341)
  • Aplikacja przesyłana przez e-mail (357)

Rozdział 17. Tak więc chcielibyście zostać autorami lub redaktorami stron WWW (363)

  • Skąd się biorą autorzy i redaktorzy stron WWW (363)
  • Redagowanie stron WWW - podstawy (367)
  • Czy lepiej pracować na posadzie, czy jako wolny strzelec? (370)
  • Gdzie potrzebują niezależnych autorów i redaktorów stron WWW? (373)

Rozdział 18. Witryny poświęcone pisaniu dla Internetu (383)

Skorowidz (391)

Dodaj do koszyka Profesjonalny serwis WWW

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.