reklama - zainteresowany?

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie - Helion

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie
Autor: praca zbiorowa pod redakcjÄ… Macieja Dutko
ISBN: 978-83-246-9912-4
stron: 264, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2015-01-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,90 zł

Dodaj do koszyka Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie

Tagi: E-biznes | Kompetencje osobiste | Start-up

Dura lex, sed lex — twarde prawo, ale prawo. Musisz je znać, także w e-biznesie

Rozwój technologiczny i ekonomiczny e-commerce wymusza na e-sprzedawcach ciÄ…gÅ‚e dostosowywanie siÄ™ do zmian legislacyjnych. Mnożą siÄ™ przepisy krajowe oraz wytyczne co do funkcjonowania na rynku unijnym. Prawo w e-biznesie zmierza w kierunku wiÄ™kszej ochrony konsumentów, a jednoczeÅ›nie zwiÄ™ksza wymogi wobec e-przedsiÄ™biorców. Tym ostatnim trudno nadążyć za nowymi przepisami. W dodatku muszÄ… bronić siÄ™ przed zarzutami coraz liczniejszych organizacji „polujÄ…cych” na ich bÅ‚Ä™dy...

Oto pierwsza w Polsce kompleksowa publikacja książkowa, prezentująca najnowsze aspekty prawne prowadzenia sprzedaży w internecie. Dowiesz się z niej m.in.:
  • które formy prawne dziaÅ‚alnoÅ›ci w internecie sÄ… najbardziej optymalne;
  • jak powinien wyglÄ…dać wzorowy i bezpieczny regulamin sprzedaży;
  • co różni gwarancjÄ™ od rÄ™kojmi oraz od prawa do odstÄ…pienia od umowy;
  • dlaczego należy unikać tzw. klauzul abuzywnych i co za nie grozi;
  • jak legalnie i mÄ…drze zmniejszyć liczbÄ™ przypadków zwrotów towaru;
  • co wolno na Allegro i dlaczego mniej niż we wÅ‚asnym e-sklepie;
  • o co chodzi z wszechobecnymi plikami cookies oraz jak nie narazić siÄ™ Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych;
  • jak prowadzić e-mail marketing, by nie narazić siebie ani klientów na spam;
  • czy można skutecznie chronić swoje oferty przed kopiowaniem i nieuczciwÄ… konkurencjÄ…;
  • w jaki sposób bezpiecznie importować towary z Chin lub prowadzić spółkÄ™ w Wielkiej Brytanii;
  • dlaczego warto w swoim e-biznesie wdrożyć pÅ‚atność bitcoinami i na co zwrócić uwagÄ™.
Książkę napisali eksperci specjalizujący się w poszczególnych obszarach prawa e-commerce. Jednak tworzący ją fachowcy pamiętali, że e-sprzedawca nie jest prawnikiem. Dzięki temu poradnik tłumaczy skomplikowane kwestie w przystępny sposób, odpowiada na praktyczne pytania oraz omawia zagadnienia, z którymi e-sprzedawca styka się każdego dnia.

Książka uwzględnia przepisy najnowszej ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 roku.

Dodaj do koszyka Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie

 

Osoby które kupowały "Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby
  • Internet a prawo - jak si

Dodaj do koszyka Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie

Spis treści

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie -- spis treści

Wstęp (Maciej Dutko) (9)

1. E-biznes a działalność gospodarcza - kiedy założyć firmę? (Piotr Szulczewski) (11)

2. Jednoosobowa dziaÅ‚alność, spóÅ‚ki osobowe, spóÅ‚ki kapitaÅ‚owe (sp. z o.o. i inne) - którÄ… formÄ™ wybrać? (Konrad Cioczek) (17)

  • Dlaczego forma prawna prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej jest tak istotna? (17)
  • Czynniki wpÅ‚ywajÄ…ce na wybór formy prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej (19)
  • Model biznesowy (19)
  • BezpieczeÅ„stwo prowadzenia firmy (20)
  • MożliwoÅ›ci finansowe przedsiÄ™biorcy (21)
  • Podatki (21)
  • Jednoosobowa dziaÅ‚alność gospodarcza (22)
  • SpóÅ‚ka cywilna (25)
  • SpóÅ‚ka jawna (28)
  • SpóÅ‚ka partnerska (30)
  • SpóÅ‚ka komandytowa (32)
  • SpóÅ‚ka z ograniczonÄ… odpowiedzialnoÅ›ciÄ… (34)
  • Podsumowanie (37)

3. Prawo konsumenckie - gwarancje, reklamacje, rękojmia, zwroty (Konrad Cioczek) (39)

  • Katalog najważniejszych aktów prawnych zwiÄ…zanych z e-biznesem (41)
  • Gwarancja (43)
  • RÄ™kojmia (44)
  • OdstÄ…pienie od umowy (44)

4. Regulamin sprzedaży/świadczenia usług i klauzule niedozwolone (Konrad Cioczek, Paulina Trzeciak) (47)

  • Regulamin w e-biznesie (47)
  • Dlaczego warto mieć profesjonalny regulamin? (48)
  • Platformy sprzedażowe, serwisy aukcyjne (49)
  • Dlaczego trudno jest sporzÄ…dzić zgodny z prawem regulamin? (50)
  • Czy raz stworzony regulamin bÄ™dzie zawsze aktualny? (51)
  • BÅ‚Ä™dy najczęściej popeÅ‚niane przy tworzeniu regulaminu (51)
    • 1. Regulamin od "wujka Google" (51)
    • 2. Mieszanie przepisów dotyczÄ…cych B2B oraz B2C (52)
    • 3. BÅ‚Ä™dne interpretowanie przepisów wskutek nieznajomoÅ›ci jÄ™zyka prawniczego (52)
    • 4. Stosowanie zasady "im mniej, tym lepiej" (52)
  • Zasady tworzenia regulaminu (53)
  • Wzorzec regulaminu (55)
  • Klauzule niedozwolone - ich istota i znaczenie (56)
  • Postanowienia umowne, które nie mogÄ… być uznane za klauzule niedozwolone (57)
  • Charakter Rejestru klauzul niedozwolonych (58)
  • Regulamin a klauzule niedozwolone (59)
  • Dlaczego warto sprawdzać Rejestr klauzul niedozwolonych? (59)
  • Ryzyko zwiÄ…zane ze stosowaniem klauzul niedozwolonych (60)
  • "Top 10" najpopularniejszych klauzul niedozwolonych (61)

5. Sprzedaż na Allegro - co wolno, a czego nie (Maciej Dutko) (65)

  • Generalnie: 18+, ale... (66)
  • Jeden sprzedawca, wiele kont (67)
  • Umowa prawnie wiążąca. Albo nie (67)
  • Zakaz przenoszenia sprzedaży na zewnÄ…trz (68)
  • Manipulowanie sÅ‚owami kluczowymi (68)
  • Tylko ceny brutto (69)
  • Towary zakazane (69)
  • Warunki specjalne (70)

6. Polityka prywatności i ochrona danych osobowych (Jakub Szajdziński) (71)

  • Przetwarzanie danych osobowych (72)
  • Dane osobowe (72)
  • Administrator danych osobowych (73)
  • Zasady przetwarzania danych osobowych (73)
  • Rodzaje danych osobowych (74)
  • Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) (76)
  • Odpowiedzialność za naruszenie zasad dotyczÄ…cych ochrony danych osobowych (77)
  • ZgÅ‚oszenie zbioru danych do GIODO (79)
  • Przetwarzanie danych osobowych, które nie wymaga dokonania zgÅ‚oszenia w GIODO (81)
  • Cel przetwarzania danych osobowych w sklepie/serwisie internetowym (83)
  • ObowiÄ…zek informacyjny (polityka prywatnoÅ›ci) (84)
  • Powierzenie przetwarzania danych osobowych (86)
  • Dokumentacja oraz Å›rodki bezpieczeÅ„stwa wymagane do prawidÅ‚owego przetwarzania danych osobowych w sklepach/serwisach internetowych (92)
  • Wzór zgÅ‚oszenia zbioru danych osobowych do GIODO - instrukcja rejestracji (96)

7. Polityka plików cookies i zamieszanie wokóÅ‚ "ciasteczek" (Jakub SzajdziÅ„ski) (105)

8. Gwarancje, reklamacje, rękojmia, zwroty - czyli jak prowadzić obsługę posprzedażową w zgodzie z obowiązującym prawem (Paulina Trzeciak) (109)

  • Gwarancja (110)
    • Regulamin a warunki gwarancji (111)
    • Podpis gwaranta pod gwarancjÄ… (112)
  • Reklamacja a rÄ™kojmia za wady fizyczne rzeczy (115)
    • Uprawnienia kupujÄ…cego (116)
    • Koszty wynikajÄ…ce z rÄ™kojmi (117)
    • ObowiÄ…zek sprzedawcy (117)
    • Granice czasowej odpowiedzialnoÅ›ci (117)
  • RÄ™kojmia czy gwarancja - co wybrać? (119)
  • OdstÄ…pienie od umowy (120)
    • Zakaz odstÄ™pnego (120)
    • Termin na realizacjÄ™ uprawnienia (120)
    • ObowiÄ…zek informacyjny o ustawowym prawie odstÄ…pienia od umowy (121)
    • Konsekwencje niespeÅ‚nienia obowiÄ…zku informacyjnego (122)
    • Forma oÅ›wiadczenia woli (123)
    • Koszty zwiÄ…zane z odstÄ…pieniem od umowy (124)
    • Skutki wykonania (125)
    • Odpowiedzialność konsumenta za zmniejszenie wartoÅ›ci rzeczy (125)
    • WyÅ‚Ä…czenia prawa odstÄ…pienia od umowy (125)

9. Zwroty w e-handlu - pięć sposobów na legalne i etyczne ograniczenie ich liczby (Maciej Dutko) (129)

  • Ulga dla kupujÄ…cych... (129)
  • ...i drzazga w oku e-sprzedawców (129)
  • Potrzebny zÅ‚oty Å›rodek (131)
  • Pięć sposobów na zmniejszenie liczby zwrotów (131)
    • Po pierwsze: zbuduj możliwie wiernÄ… prezentacjÄ™ produktu (132)
    • Po drugie: naucz klienta swojego produktu (132)
    • Po trzecie: wydÅ‚użenie ustawowego terminu zwrotu towaru (133)
    • Po czwarte: licytacja zamiast Kup teraz (134)
    • Po piÄ…te: produkt spersonalizowany lub wykonany na zamówienie (134)

10. Nieuczciwa konkurencja w e-biznesie (Jakub Szajdziński) (135)

  • NiewÅ‚aÅ›ciwe oznaczenie przedsiÄ™biorstwa (136)
  • FaÅ‚szywe albo oszukaÅ„cze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów lub usÅ‚ug (137)
  • NaÅ›ladownictwo produktów (137)
  • Pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie (138)
  • Utrudnianie dostÄ™pu do rynku (139)
  • Nieuczciwa lub zakazana reklama (140)
  • Reklama porównawcza (140)
  • Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie dziaÅ‚alnoÅ›ci w systemie konsorcyjnym (141)
  • Odpowiedzialność za czyny nieuczciwej konkurencji (142)
  • Odpowiedzialność cywilna (142)
  • Odpowiedzialność karna (143)

11. Mailing a spaming - fakty i mity (Jakub Szajdziński) (147)

  • Jak prowadzić mailing, a nie spaming (150)

12. Prawo autorskie dla e-sprzedawców - wprowadzenie do tematu (Maciej Dutko) (153)

  • Czy "kradziony" kontent ma wartość? (153)
  • Jestem autorem, ale czy mam "utwór"? (155)
  • Pazur autora czyni utwór (156)
  • Twarz w komercji, czyli ochrona wizerunku (156)
  • Prawo i etyka nie zawsze w parze (157)

13. Ochrona ofert przed kopiowaniem (Maciej Dutko) (159)

  • Pierwszy krok: Å›wiadomość (159)
  • Indywidualna i twórcza treść (160)
  • Technika w sÅ‚użbie prawa autorskiego (160)
  • W razie kradzieży - dokumentuj i Å›cigaj! (161)
  • A jeÅ›li już chcemy dopiec do żywego... (162)

14. Ochrona znaków towarowych domena, nazwa, marka, logo (Konrad Cioczek) (165)

  • Przepisy prawa (165)
  • Czym jest znak towarowy? (166)
  • Rodzaje znaków towarowych (166)
  • Cechy charakterystyczne prawa ochronnego na znak towarowy (167)
  • Rodzaje prawa ochronnego na znak towarowy (167)
  • Procedura zastrzeżenia znaku towarowego (169)
  • Domena jako znak towarowy (170)

15. Blogi i serwisy informacyjne a prawo prasowe (Jakub Szajdziński) (173)

  • Konsekwencje prawne zakwalifikowania bloga/serwisu informacyjnego do prasy (176)

16. E-biznes a podatki dochodowe (Piotr Szulczewski) (179)

  • Skala podatkowa (180)
  • RyczaÅ‚t ewidencjonowany (181)
  • Karta podatkowa (183)
  • Podatek liniowy (185)
  • Podatek CIT (podatek osób prawnych) (187)
  • Mnogość form może przerażać. RozwiÄ…zaniem jest... (188)

17. E-biznes a podatek VAT (Piotr Szulczewski) (189)

  • Dostawa towaru w sprzedaży internetowej, czyli kiedy naliczyć podatek VAT (189)
  • Dropshipping - towar z hurtowni wprost do klienta (192)
  • Kurierem albo pocztÄ… - co lepsze, czyli o peÅ‚nomocnictwach sÅ‚ów kilka (193)
  • Jak fakturować i korygować faktury w e-handlu (194)
  • Stary rachunek, czyli nowa faktura (bez VAT) (194)
  • Paragon (195)
  • Faktura (197)
  • E-fiskalny, czyli z wystawianiem paragonu i jego wydawaniem za pan brat (198)
  • Odliczamy VAT - ogólne zasady postÄ™powania (200)

18. Import towarów z Chin (Kamil Biernat) (203)

  • Zasada nr 1 - Import z Chin jest bardzo prosty! (204)
  • Zasada nr 2 - Poznaj swojego partnera (205)
  • Zasada nr 3 - Zawrzyj umowÄ™ ze swoim partnerem (208)
  • Zasada nr 4 - PÅ‚ać rozsÄ…dnie (215)
    • Jak nie zostać oszukanym? (217)
  • Zasada nr 5 - PamiÄ™taj o... (218)
  • Podsumowanie (219)

19. E-biznes a rejestracja firmy w Wielkiej Brytanii (Marek Niedźwiedź) (221)

  • Dla kogo spóÅ‚ka limited? (223)
  • Podatek VAT (223)
    • VAT a sprzedaż towaru w Polsce (224)
    • VAT a sprzedaż usÅ‚ug w Polsce (225)
    • VAT a sprzedaż usÅ‚ug w Polsce - nowe regulacje dotyczÄ…ce części usÅ‚ug B2C (226)
  • Podatek u źródÅ‚a (229)
  • Stawki podatków (230)
    • Podatek dochodowy (230)
    • Podatek VAT (230)
    • Podatki od zatrudnienia (231)
  • KapitaÅ‚ zakÅ‚adowy w spóÅ‚ce limited (232)
  • Odpowiedzialność ZarzÄ…du spóÅ‚ki limited za zobowiÄ…zania spóÅ‚ki (232)
  • ŹródÅ‚a (233)

20. E-biznes w Unii Europejskiej i poza nią (Jakub Szajdziński) (235)

  • Sprzedaż w Unii Europejskiej (235)
  • Sprzedaż poza UniÄ… EuropejskÄ… (237)
  • Dropshipping (238)

21. Bitcoin w e-biznesie - aspekty prawnopodatkowe (Dominik Homa) (241)

  • Wprowadzenie (242)
  • Czym bitcoin wyróżnia siÄ™ na tle innych systemów pÅ‚atnoÅ›ci (242)
  • Organy podatkowe w stosunku do kryptowalut (243)
  • Stosunek prawny do obrotu bitcoinami (245)
  • Podatek dochodowy (245)
  • Podatek VAT (247)
    • Prawo dewizowe (247)
  • BezpieczeÅ„stwo (248)
  • Podsumowanie (248)

22. Najważniejsze akty prawne - zestawienie (Maciej Dutko) (251)

O autorach (253)

Dodaj do koszyka Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.