reklama - zainteresowany?

Prawo dla biznesu. E-commerce - Helion

Prawo dla biznesu. E-commerce
Autor: Piotr Kantorowski, Paweł Głąb
ISBN: 978-83-283-7237-5
stron: 232, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 14,90 zł (poprzednio: 48,06 zł)
Oszczędzasz: 69% (-33,16 zł)

Dodaj do koszyka Prawo dla biznesu. E-commerce

Tagi: E-biznes | Inne | Wydawnictwo Naukowe Helion

Wywiad z Piotrem Kantorowskim - współautorem książki >> PRZECZYTAJ

Jak zabezpieczyć swój majątek przy prowadzeniu działalności gospodarczej? >> POSŁUCHAJ

Znaki towarowe, a SEO i SEM, czyli jeden prosty trik, który pozwoli Ci przechytrzyć konkurencję >> PRZECZYTAJ

Czy Shopify jest zgodny z RODO? >> PRZECZYTAJ

Artur Pajkert recenzuje książkę! >> ZOBACZ

Dziennik Budowy Firmy >> POSŁUCHAJ


By Twój e-biznes był prowadzony legalnie

Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.

Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.

Dodaj do koszyka Prawo dla biznesu. E-commerce

 

Osoby które kupowały "Prawo dla biznesu. E-commerce", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Siła Lucyfera. Ciemna strona copywritingu
  • Zen Steve'a Jobsa
  • Elastyczne nawyki. Jak kszta
  • Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie

Dodaj do koszyka Prawo dla biznesu. E-commerce

Spis treści

Prawo dla biznesu. E-commerce -- spis treści

 

Polecają 9

 

Wstęp 17

Jak zacząć biznes online 19

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza 20
    • Działalność nierejestrowa 21
    • Ulga na start 22
    • Mały ZUS 22
    • Mały ZUS plus 23
    • Skala podatkowa 24
    • Podatek liniowy 24
    • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 25
    • Karta podatkowa 25
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 27
    • Ubezpieczenia społeczne 27
    • Pełna rachunkowość 28
    • Podatki 28
  • Założenie działalności gospodarczej 29
    • CEIDG, czyli założenie jednoosobowej działalności gospodarczej 30
    • Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez S24 40
  • Podatek VAT 71
  • Baza Danych Odpadowych 75
  • Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych 81
  • Sprawozdawczość finansowa 89
  • Kasa fiskalna 98

Oznaczenie firmy oraz marki w działalności e-commerce 101

  • Zasady prawa firmowego 102
    • Zasada wyłączności 102
    • Zasada prawdziwości 103
  • Oznaczenie marki przedsiębiorcy 104
  • Ochrona marki 105
    • Ochrona marki w oparciu o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 105
    • Ochrona marki jako utworu 106
    • Ochrona znaku towarowego jako marki 106
  • Umowa na stworzenie logotypu 113
    • Zawarcie pisemnej umowy 114
    • Pola eksploatacji 114
    • Wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich na każdym z pól eksploatacji 114
    • Zarejestrowanie logotypu jako znak towarowy 115
    • Brak przeniesienia majątkowych praw autorskich 120

Produkty w sklepie internetowym 123

Strona internetowa w e-commerce 125

Legalna strona sklepu internetowego 135

  • Regulamin sklepu internetowego 136
  • Dane osobowe w sklepie internetowym 154
  • Informacja o cookies 172
  • Checkboxy i formularze 174
  • Reklamacje i zwroty w e-commerce 177
    • Czym tak naprawdę jest reklamacja? 177
    • Rękojmia 178
    • Gwarancja 182
    • Odstąpienie od umowy (zwrot) 184

Marketing i reklama w e-commerce 191

  • Newsletter i cold mailing 191
  • Zakazana reklama 195
  • Wykorzystanie SEO i SEM w marketingu 199
  • Działania marketingowe związane z organizacją konkursu 200

Ochrona firmy w internecie 209

  • Blokowanie nieuczciwych działań konkurencji w Google, Allegro i Amazonie 209
  • Walka z podróbkami 210
  • Walka z nieprawdziwymi opiniami 212

Współpraca z podwykonawcami i pracownikami 215

Zakończenie 229

Dodaj do koszyka Prawo dla biznesu. E-commerce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.