Prawo dla biznesu. E-commerce - Helion
ISBN: 978-83-283-7237-5
stron: 232, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2020-09-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
Wywiad z Piotrem Kantorowskim - współautorem książki >> PRZECZYTAJ
Jak zabezpieczyć swój majątek przy prowadzeniu działalności gospodarczej? >> POSŁUCHAJ
Znaki towarowe, a SEO i SEM, czyli jeden prosty trik, który pozwoli Ci przechytrzyć konkurencję >> PRZECZYTAJ
Czy Shopify jest zgodny z RODO? >> PRZECZYTAJ
Artur Pajkert recenzuje książkę! >> ZOBACZ
Dziennik Budowy Firmy >> POSŁUCHAJ
By Twój e-biznes był prowadzony legalnie
Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych.
Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.
Osoby które kupowały "Prawo dla biznesu. E-commerce", wybierały także:
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku 93,33 zł, (14,00 zł -85%)
- Prawa ludzkiej natury 73,68 zł, (14,00 zł -81%)
- 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
Spis treści
Prawo dla biznesu. E-commerce -- spis treści
Polecają 9
Wstęp 17
Jak zacząć biznes online 19
- Jednoosobowa działalność gospodarcza 20
- Działalność nierejestrowa 21
- Ulga na start 22
- Mały ZUS 22
- Mały ZUS plus 23
- Skala podatkowa 24
- Podatek liniowy 24
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 25
- Karta podatkowa 25
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 27
- Ubezpieczenia społeczne 27
- Pełna rachunkowość 28
- Podatki 28
- Założenie działalności gospodarczej 29
- CEIDG, czyli założenie jednoosobowej działalności gospodarczej 30
- Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przez S24 40
- Podatek VAT 71
- Baza Danych Odpadowych 75
- Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych 81
- Sprawozdawczość finansowa 89
- Kasa fiskalna 98
Oznaczenie firmy oraz marki w działalności e-commerce 101
- Zasady prawa firmowego 102
- Zasada wyłączności 102
- Zasada prawdziwości 103
- Oznaczenie marki przedsiębiorcy 104
- Ochrona marki 105
- Ochrona marki w oparciu o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 105
- Ochrona marki jako utworu 106
- Ochrona znaku towarowego jako marki 106
- Umowa na stworzenie logotypu 113
- Zawarcie pisemnej umowy 114
- Pola eksploatacji 114
- Wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich na każdym z pól eksploatacji 114
- Zarejestrowanie logotypu jako znak towarowy 115
- Brak przeniesienia majątkowych praw autorskich 120
Produkty w sklepie internetowym 123
Strona internetowa w e-commerce 125
Legalna strona sklepu internetowego 135
- Regulamin sklepu internetowego 136
- Dane osobowe w sklepie internetowym 154
- Informacja o cookies 172
- Checkboxy i formularze 174
- Reklamacje i zwroty w e-commerce 177
- Czym tak naprawdę jest reklamacja? 177
- Rękojmia 178
- Gwarancja 182
- Odstąpienie od umowy (zwrot) 184
Marketing i reklama w e-commerce 191
- Newsletter i cold mailing 191
- Zakazana reklama 195
- Wykorzystanie SEO i SEM w marketingu 199
- Działania marketingowe związane z organizacją konkursu 200
Ochrona firmy w internecie 209
- Blokowanie nieuczciwych działań konkurencji w Google, Allegro i Amazonie 209
- Walka z podróbkami 210
- Walka z nieprawdziwymi opiniami 212
Współpraca z podwykonawcami i pracownikami 215
Zakończenie 229