Prawa autorskie i licencje w IT - Helion

ISBN: 978-83-269-2922-9
stron: 44, Format: ebook
Data wydania: 2014-02-11
Księgarnia: Helion
Cena książki: 50,37 zł
Tworząc zarobkowo oprogramowanie, warto kierować się jasną wizją sposobu rozliczania jego sprzedaży. Oznacza to konieczność wybrania spośród wielu różnych modeli licencjonowania. E-book podpowiada, który sposób będzie najbardziej opłacalny w danej sytuacji i dlaczego. Zawiera również cenne informacje z zakresu licencjonowania oprogramowania oraz praw autorskich. Twórca oprogramowania dowie się, czy można wykorzystywać kod źródłowych w komercyjnych produktach, jakie prawa autorskie przysługują do aplikacji tworzonych w ramach etatu oraz czy jest legalna sprzedaż używanego oprogramowania.
Osoby które kupowały "Prawa autorskie i licencje w IT", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia 58,33 zł, (14,00 zł -76%)
- Twoja firma w social mediach. Podr 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby 59,00 zł, (17,70 zł -70%)
- 69,00 zł, (20,70 zł -70%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (14,10 zł -70%)
Spis treści
Prawa autorskie i licencje w IT eBook -- spis treści
- Używanie nielegalnego oprogramowania zagrożone zajęciem nośników danych, komputerów lub serwerów
- Sprzedaż używanego oprogramowania jest dozwolona, jeśli zostało ono zakupione na czas nieokreślony
- Wirusowa licencja, czyli otwarty kod źródłowy w komercyjnych produktach
- Licencji GNU GPL nie można wypowiedzieć, ale można na niej zarabiać
- Jak zabezpieczyć interesy dewelopera – przeniesienie majątkowych praw autorskich lub udzielenie licencji
- Program komputerowy można opatentować pod warunkiem, że wchodzi w interakcje ze sprzętem
- Standardowa umowa o pracę automatycznie przenosi na pracodawcę majątkowe prawa do utworu
- Klauzule CPU są dopuszczalne, jeśli nie faworyzują nadmiernie jednej ze strony umowy licencyjnej
- Dekompilacja bez zgody autora możliwa wyłącznie w celu zapewnienia kompatybilności
- Maszyna wirtualna nie jest tożsama z komputerem
- Opłaty za dostęp do oprogramowania jako usługi można na bieżąco wrzucać w koszty
- Zawarcie umowy licencyjnej na czas nieoznaczony nie jest korzystne dla użytkownika oprogramowania
- Pomysł na grę komputerową nie jest objęty ochroną prawną, więc nie należy go ujawniać przedwcześnie
- Wykorzystanie treści chronionych prawami autorskimi wymaga zgody właściciela