reklama - zainteresowany?

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania - Helion

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania
ebook
Autor: Dave Hoover, Adewale Oshineye
Tytuł oryginału: Apprenticeship Patterns: Guidance for the Aspiring Software Craftsman
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-283-3522-6
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,92 zł (poprzednio: 39,89 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,97 zł)

Dodaj do koszyka Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania

Tagi: Wzorce projektowe

Jeśli chcesz być świetnym programistą, nie możesz poprzestać tylko na opanowaniu narzędzi deweloperskich i kilku języków programowania. Do rozwiązywania złożonych problemów, które często pojawiają się podczas tworzenia aplikacji, nie wystarczy Ci sama wiedza techniczna. Tak jak w innych dziedzinach rzemiosła, także i tu staniesz przed zagadnieniami, które Cię przerosną, choć wcale nie są unikatowe. Właśnie dla takich zagadnień opracowuje się wzorce — w gruncie rzeczy łączące wiele różnych dziedzin, bo oparte na podobnym schemacie. No dobrze, ale w jaki sposób rzemieślnik programowania może się uczyć od, dajmy na to, mistrza tańca?

W tej książce temat nauki rzemiosła potraktowano interdyscyplinarnie. Jej podstawą są dziesiątki wywiadów z praktykami oraz literatura na temat uczenia się, psychologii optymalnej wydajności i wszystkiego, co łączy się z osiąganiem mistrzostwa. Pokazano tu, jak uczyli się wybitni chirurdzy, choreografowie, filozofowie oraz architekci aplikacji. Książka stanowi źródło inspiracji: poszczególne wzorce rozwiązywania problemów są osadzane w określonych kontekstach, a sugerowane rozwiązania uzupełniono relacjami danego wzorca do innych wzorców i wzbogacono w odniesienia do literatury i historii mistrzów z różnych dziedzin.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • czy jesteś uczniem, czeladnikiem czy może już mistrzem rzemiosła programistycznego
  • czym są wzorce i jakie znaczenie mają dla nauki rzemiosła
  • jak nieustannie się uczyć i dążyć do mistrzostwa
  • jak oceniać swoje umiejętności i zapewniać sobie korzyści związane z realistyczną samooceną
  • jak skutecznie rozwiązywać różne problemy, począwszy od kłopotliwej współpracy z klientem, a skończywszy na pokonaniu własnego wypalenia zawodowego

Rzemieślnik — mistrz, czyli najlepszy fachowiec!


David H. Hoover — prowadzi dział rozwoju oprogramowania oraz program praktyk zawodowych w firmie Optiva. Programuje od 2000 roku, jednak jego pasją jest rozwijanie idei rzemieślniczego podejścia do pisania aplikacji. W wolnych chwilach uprawia różne sporty wytrzymałościowe.

Adewale Oshineye — jest inżynierem w fimie Google. Programuje od wczesnego dzieciństwa. Pracował nad wieloma projektami o różnej skali, dzięki czemu mógł się uczyć od najlepszych praktyków Europy Zachodniej. Jego ulubioną rozrywką jest przemierzanie Londynu z aparatem fotograficznym w ręku.

Dodaj do koszyka Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania

 

Osoby które kupowały "Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania", wybierały także:

  • Kubernetes. Wzorce projektowe. Komponenty wielokrotnego użycia do projektowania natywnych aplikacji chmurowych
  • Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe. Wydanie II
  • Design Thinking. Kurs video. My
  • Python. Kurs video. Wzorce czynnościowe i architektoniczne oraz antywzorce
  • Wzorce projektowe. Kurs video. Schematy rozwi

Dodaj do koszyka Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania

Spis treści

Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania eBook -- spis treści

  • Przedmowa
  • Wstęp
    • Cele
    • Dla kogo jest ta książka?
    • Proces
    • Organizacja książki
    • Forma wzorców
    • Stosowanie
    • Podziękowania Davea
    • Podziękowania Adea
  • MANIFEST RZEMIOSŁA PROGRAMISTYCZNEGO
    • Software Craftsmanship Manifesto
  • Rozdział 1. Wprowadzenie
    • Co to jest rzemiosło programistyczne?
      • Co to znaczy być uczniem?
      • Co to znaczy być czeladnikiem?
      • Co to znaczy być mistrzem?
    • Czym jest nauka?
    • Co to jest wzorzec nauki?
    • Skąd się wzięły wzorce?
    • Dokąd zmierzamy?
  • Rozdział 2. Opróżnianie filiżanki
    • Twój Pierwszy Język
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Biały Pas
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Uwolnij Swój Entuzjazm
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Konkretne Umiejętności
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Przyznaj Się Do Niewiedzy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zmierz Się Ze Swoją Niewiedzą
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Głęboka Woda
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Wycofaj Się Do Kompetencji
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 3. Idąc długą drogą
    • Długa Droga
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Rzemiosło Ponad Sztuką
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Trwałe Motywacje
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Pielęgnuj Swoją Pasję
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Narysuj Własną Mapę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Wykorzystaj Swój Tytuł
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Pozostań W Okopach
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Inna Droga
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 4. Właściwa samoocena
    • Bądź Najgorszy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Znajdź Mentorów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Bratnie Dusze
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Kumplowanie Się
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zamiataj Podłogę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 5. Nieustanne uczenie się
    • Zwiększ Swoją Przepustowość
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
    • Ćwicz, Ćwicz, Ćwicz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Zabawki Do Zepsucia
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Użyj Źródła
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Bądź Refleksyjny Podczas Pracy
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
    • Zapisuj To, Czego Się Uczysz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Dziel Się Tym, Czego Się Uczysz
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Twórz Pętle Informacji Zwrotnych
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Naucz Się, W Jaki Sposób Ponosisz Porażki
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 6. Skonstruuj swój program uczenia się
    • Lista Lektur
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Nieustannie Czytaj
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Studiuj Klasykę
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Kop Głębiej
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Znajome Narzędzia
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Działanie
      • Zobacz również
    • Podsumowanie
  • Rozdział 7. Wnioski
  • Dodatek A Lista wzorców
  • Dodatek B Wezwanie do uruchamiania programów nauki rzemiosła
  • Dodatek C Retrospektywna analiza pierwszego roku działania programu nauki rzemiosła w Obtiva
  • Dodatek D Źródła internetowe
  • Bibliografia
    • O autorach
    • Kolofon

Dodaj do koszyka Praktyka czyni mistrza. Wzorce, inspiracje i praktyki rzemieślników programowania

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.