reklama - zainteresowany?

DevOps dla bystrzak - Helion

DevOps dla bystrzak
ebook
Autor: Emily Freeman
Tytuł oryginału: DevOps For Dummies
Tłumaczenie: Anna Zawi
ISBN: 978-83-8322-270-7
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 43,45 zł (poprzednio: 77,59 zł)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)

Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Tagi: Inne - Programowanie | Testowanie oprogramowania | Wzorce projektowe

  • Postaw na przewag

    Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Spis treści

DevOps dla bystrzaków eBook -- spis treści

O autorce

Dedykacja

Podziękowania

Przedmowa

Wstęp

  • O tej książce
  • Niezbyt rozsądne założenia
  • Ikony wykorzystane w książce
  • Co dalej?

Część 1: Czym jest DevOps

Rozdział 1: Wprowadzenie do DevOps

  • Czym jest DevOps?
    • DevOps wyewoluował z Agile'a
    • DevOps skupia się na ludziach
    • U podstaw DevOps leży kultura firmy
    • Uczysz się, obserwując swój proces i zbierając dane
    • Przekonanie jest kluczem do przyjęcia DevOps
    • Małe, przyrostowe zmiany są bezcenne
  • Korzyści płynące z DevOps
    • Model CALMS
    • Rozwiązywanie problemu sprzecznych interesów

Rozdział 2: Projektowanie własnej organizacji

  • Ocena stanu zdrowia kultury
  • Wprowadzenie DevOps
  • Ustalanie wartości DevOps
    • Zachęcaj do pracy zespołowej
    • Redukuj strukturę silosową
    • Stosuj myślenie systemowe
    • Przyjmuj porażki
    • Przede wszystkim komunikacja!
    • Przyjmuj informację zwrotną
    • Automatyzuj procesy (w razie potrzeby)
  • Modelowanie kultury organizacyjnej
    • Unikanie najgorszych elementów kultury świata technologii
    • Tworzenie własnej wizji
  • Zachęcanie do wyznawania swoich wartości
    • Oceny
    • Nagrody

Rozdział 3: Identyfikacja obszarów marnotrawstwa

  • Na czym polega siedem rodzajów marnotrawstwa?
    • Niepotrzebny proces
    • Czekanie
    • Zbędny ruch
    • Koszty wad
    • Nadprodukcja
    • Transport
    • Nadmierne zapasy
    • Zrozumienie pojęcia marnotrawstwa w DevOps
  • Usuwanie marnotrawstwa
    • Odkrywanie wąskich gardeł
    • Skoncentruj się na wpływie

Rozdział 4: Przekonanie współpracowników do wypróbowania DevOps

  • Lęk przed zmianą
  • Przekonanie otoczenia do przejścia na DevOps
    • Zdobycie wsparcia kadry kierowniczej
    • Wywołanie narastającej fali zmian w grupie inżynierskiej
    • Zarządzanie menedżerami średniego szczebla
    • Przekonywanie uparciuchów
  • Zrozumienie krzywej akceptacji
    • Popychanie w kierunku zmian
    • Reagowanie na głosy sprzeciwu
    • Poruszanie się nad przepaścią
    • Pytanie "dlaczego?"

Rozdział 5: Przeprowadzenie pomiaru Twojej organizacji

  • Mierzenie swoich postępów
    • Aspekty ilościowe w DevOps
    • Gromadzenie danych
    • Opracowanie wewnętrznych studiów przypadku

Część 2: Stworzenie potoku

Rozdział 6: Przyjęcie nowego cyklu życia rozwoju oprogramowania

  • Zaproszenie wszystkich do stołu
  • Zmiana procesów: od linii do cyklu
  • Przesunięcie eksploatacji "w lewo": myślenie o infrastrukturze
    • Przesunięcie "w lewo" również wdrożeń
    • Naśladowanie produkcji poprzez środowisko testowe

Rozdział 7: Planowanie z wyprzedzeniem

  • Wyjście poza model Agile
  • Wyzwania związane z prognozowaniem
    • Identyfikacja wyzwań i ograniczeń projektowych
  • Gromadzenie wymagań
  • Projektowanie MVP
    • Odkrycie problemu, który ma zostać rozwiązany za sprawą Twojego MVP
    • Identyfikacja klienta
    • Obserwacja konkurencji
    • Ustalanie priorytetów w zakresie funkcji
    • Projektowanie doświadczeń użytkownika
    • Testowanie hipotezy
    • Beta czy nie beta?
  • Określenie klienta przez zaprojektowanie persony
    • Co to jest persona?
    • Projektowanie persony

Rozdział 8: Projektowanie funkcji z perspektywy DevOps

  • Praca nad projektem
  • Projektowanie pod kątem DevOps
    • Projektowanie oprogramowania na potrzeby zmian
    • Ciągłe ulepszanie oprogramowania
    • Dokumentowanie oprogramowania
  • Tworzenie architektury kodu pod kątem sześciu zdolności DevOps
    • Łatwość utrzymania
    • Skalowalność
    • Bezpieczeństwo
    • Użyteczność
    • Niezawodność
    • Elastyczność
  • Dokumentowanie decyzji projektowych
  • Unikanie pułapek architektonicznych

Rozdział 9: Tworzenie kodu

  • Komunikowanie się na temat kodu
  • Inżynieria w zakresie błędów
  • Pisanie kodu łatwego w utrzymaniu
    • Testowanie kodu
    • Debugowanie kodu
    • Kod logowania
    • Pisanie niezmiennego kodu
    • Tworzenie czytelnego kodu
  • Wzorce programowania
    • Programowanie obiektowe
    • Programowanie funkcyjne
  • Wybór języka
  • Unikanie antywzorców
  • Rozwój w kierunku DevOps
    • Pisanie czystego kodu
    • Zrozumienie biznesu
    • Słuchanie innych
    • Skupianie się na właściwych rzeczach
    • Pogodzenie się z brakiem komfortu
  • Ustanowienie dobrych praktyk
    • Organizowanie kodu źródłowego
    • Pisanie testów
    • Dokumentowanie funkcji
    • Przeglądanie kodu przez współpracowników

Rozdział 10: Automatyzacja testów przed wydaniem

  • Testowanie nie jest opcjonalne
  • Automatyzacja testów
  • Testowanie w różnych środowiskach
    • Środowisko lokalne
    • Środowisko deweloperskie
    • Środowisko badawcze
    • Środowisko testowe imitujące produkcyjne
    • Środowisko produkcyjne
  • Wyjście poza testy jednostkowe
    • Testy jednostkowe: To żyje!
    • Testy integracyjne: Czy wszystkie elementy współpracują ze sobą?
    • Testy regresji: Czy po zmianach kod zachowuje się tak samo?
    • Testy wizualne: Czy wszystko wygląda tak samo?
    • Testy wydajności
  • Ciągłe testowanie

Rozdział 11: Wdrażanie produktu

  • Wydanie kodu
  • Ciągła integracja i dostarczanie
    • Korzyści płynące z CI/CD
    • Wdrażanie CI/CD
  • Zarządzanie wdrożeniami
    • Właściwa automatyzacja
    • Wersjonowanie
  • Łagodzenie skutków niepowodzeń
    • Wycofanie zmian
    • Naprawa bez cofania zmian
  • Demokratyzacja wdrożeń
  • Wybór stylu wdrażania
    • Blue-green: nie tylko kolor jezior
    • Kanarek Schrödingera: wdrożenie nie umarło (a może jednak?)
    • Stopniowe wdrażanie zmian
    • Przełączanie za pomocą flag funkcji
  • Monitorowanie systemów
    • Rozumienie telemetrii
    • Zapis zachowania
    • SLA, SLI oraz SLO

Cześć 3: Łączenie cyklu w całość

Rozdział 12: Wdrażanie szybkiej iteracji

  • Nadawanie priorytetów temu, co ważne
    • Ważne i pilne
    • Ważne, niepilne
    • Pilne, mało ważne
    • Ani ważne, ani pilne
  • Zwiększanie prędkości
  • Poprawa wydajności
    • Wyeliminowanie doskonałości
    • Projektowanie małych zespołów
    • Śledzenie swojej pracy
    • Zmniejszenie tarcia
    • Dostosowanie alertów do możliwości poznawczych ludzi

Rozdział 13: Tworzenie pętli informacji zwrotnej w kontekście klienta

  • Tworzenie procesu przekazywania informacji zwrotnych przez klientów
  • Tworzenie pętli informacji zwrotnej
    • Przyjmuj
    • Analizuj
    • Komunikuj
    • Zmieniaj
  • Zbieranie informacji zwrotnej
    • Badania satysfakcji
    • Studia przypadku
    • "Dogfooding", czyli wypróbuj to na własnej skórze
  • Prośba o ciągłą informację zwrotną
    • Net promoter score (NPS)
    • Odnalezienie rytmu

Rozdział 14: DevOps nie jest zespołem (wyjąwszy sytuacje, kiedy jest)

  • Tworzenie zespołów DevOps
    • Zharmonizowanie zespołów funkcjonalnych
    • Wyznaczanie do DevOps oddzielnego zespołu
    • Tworzenie wielofunkcyjnych zespołów produktowych
  • Przeprowadzanie szybkich (ale nie zbyt szybkich) rozmów kwalifikacyjnych
  • Podjęcie decyzji o wyborze nazwy stanowiska
  • Rekrutacja nigdy się nie kończy
    • Znalezienie właściwych ludzi
    • Przekazanie wspaniałych kandydatów
  • Ocena zdolności technicznych
    • Powrót do białej tablicy
    • Oferowanie testów domowych
    • Przegląd kodu
  • Szybkie zwalnianie
    • Arogancki palant
    • Męczennik
    • Niewydolny pracownik

Rozdział 15: Wzmocnienie pozycji inżynierów

  • Skalowanie zespołów inżynierskich za pomocą metodyki DevOps
    • Trzy etapy przedsiębiorstwa
  • Motywowanie inżynierów
    • Badania nad motywacją
    • Motywacja do podejścia DevOps
    • Niepoleganie na nagrodach zewnętrznych
    • Autonomia
    • Mistrzostwo
    • Poczucie sensu
    • Spraw, żeby praca była przyjemna
    • Umożliwienie ludziom wyboru zespołu
  • Pomiar motywacji

Część 4: Kaizen w praktyce jako sztuka ciągłego doskonalenia

Rozdział 16: Produktywne podejście do niepowodzeń

  • Szybkie porażki w świecie technologii
    • Bezpieczna porażka
    • Kontrola awarii
    • Akceptowanie błędu ludzkiego (i wyeliminowanie poczucia winy)
  • Ponoszenie porażek we właściwy sposób
    • Utrzymanie postawy ukierunkowanej na rozwój
    • Tworzenie przestrzeni wolności do ponoszenia porażek

Rozdział 17: Przygotowanie się na incydenty

  • Walka z "błędem człowieka" za pomocą automatyzacji
    • Skoncentrowanie się na systemach: realistyczna automatyzacja
    • Używanie narzędzi do automatyzacji w celu uniknięcia problemów z integracją kodu
    • Obsługiwanie wdrożeń i infrastruktury
    • Ograniczanie nadmiernego projektowania
  • Naprzemienne dyżury pod telefonem na ludzkich zasadach
    • Kiedy dyżury stają się nieludzkie
    • Ludzkie oczekiwania względem dyżurów
  • Zarządzanie incydentami
    • Uczynienie konsekwentności celem
    • Przyjęcie standardowych procesów
    • Ustalenie realistycznego budżetu
    • Ułatwienie reagowania na incydenty
    • Reagowanie na nieplanowane zakłócenia
  • Empiryczny pomiar postępu
    • Średni czas naprawy (MTTR)
    • Średni czas między awariami (MTBF)
    • Koszt przypadający na incydent (CPI)

Rozdział 18: Przeprowadzanie przeglądów po incydencie

  • Wyjście poza analizę przyczyn źródłowych
  • Przechodzenie przez incydent
  • Wnioski z przeglądów
    • Zaplanuj to natychmiast
    • Zaangażowanie wszystkich pracowników
    • Brak kozłów ofiarnych
    • Przegląd osi czasu
    • Zadawanie trudnych pytań
    • Uznanie efektu pewności wstecznej
    • Sporządzanie notatek
    • Tworzenie planu

Część 5: Narzędzia do praktykowania DevOps

Rozdział 19: Przyjęcie nowych narzędzi

  • Integracja z otwartym oprogramowaniem
    • Otwarcie się na innowacje w ramach społeczności
    • Licencjonowanie otwartego oprogramowania
    • Decyzja o wyborze otwartego oprogramowania
  • Przejście na inne języki
    • Kompilowanie i interpretowanie języków
    • Paralelizacja i wielowątkowość
    • Programowanie funkcjonalne
    • Zarządzanie pamięcią
    • Roztropne wybieranie języków

Rozdział 20: Zarządzanie rozproszonymi systemami

  • Praca z monolitami i mikrousługami
    • Stosowanie architektury monolitycznej na wczesnym etapie projektu
    • Ewoluowanie w kierunku mikrousług
  • Projektowanie świetnych interfejsów API
    • Co znajduje się w API
    • Koncentracja na spójnym projekcie
  • Kontenery: oferują znacznie więcej niż maszyny wirtualne
    • Zrozumienie kontenerów i obrazów
    • Wdrażanie mikrousług do kontenerów
    • Porównanie orkiestratorów: harmonizacja ula
    • Konfiguracja kontenerów
    • Monitorowanie kontenerów: utrzymuj je przy życiu, dopóki ich nie zabijesz
    • Zabezpieczanie kontenerów: te skrzynki potrzebują zamka

Rozdział 21: Migracja do chmury

  • Automatyzacja DevOps w chmurze
    • Przeniesienie kultury DevOps do chmury
    • Uczenie się przez przyjęcie
    • Korzyści z usług w chmurze
  • Cumulus, cirrus i stal: rodzaje chmur
    • Chmura publiczna
    • Chmura prywatna
    • Chmura hybrydowa
  • Chmura jako usługa
    • Infrastruktura jako usługa
    • Platforma jako usługa
    • Oprogramowanie jako usługa
  • Wybór najlepszego dostawcy usług w chmurze
    • Amazon Web Services (AWS)
    • Microsoft Azure
    • Google Cloud Platform (GCP)
  • Znajdowanie narzędzi i usług w chmurze

Część 6: Dekalogi

Rozdział 22: Dziesięć (plus) powodów, dla których DevOps ma znaczenie

  • Akceptacja ciągłych zmian
  • Przyjęcie chmury
  • Zatrudnianie najlepszych
  • Utrzymanie konkurencyjności
  • Rozwiązywanie ludzkich problemów
  • Stawianie wyzwań przed pracownikami
  • Niwelowanie różnic
  • Ponoszenie porażki z wdziękiem
  • Ciągłe doskonalenie
  • Automatyzacja trudu
  • Przyspieszenie dostawy

Rozdział 23: Dziesięć największych pułapek DevOps

  • Nadanie kulturze niższego priorytetu
  • Pozostawienie innych w tyle
  • Zapominanie o dopasowaniu zachęt
  • Siedzenie cicho
  • Zapominanie o pomiarach
  • Mikrozarządzanie
  • Zbyt wiele zmian w zbyt krótkim czasie
  • Zły wybór narzędzi
  • Strach przed porażką
  • Bycie zbyt rygorystycznym

Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.