reklama - zainteresowany?

DevOps dla bystrzak - Helion

DevOps dla bystrzak
ebook
Autor: Emily Freeman
Tytuł oryginału: DevOps For Dummies
Tłumaczenie: Anna Zawi
ISBN: 978-83-8322-270-7
stron: 328, Format: ebook
Data wydania: 2023-05-01
Ksi─Ögarnia: Helion

Cena ksi─ů┼╝ki: 43,45 z┼é (poprzednio: 77,59 z┼é)
Oszczędzasz: 44% (-34,14 zł)

Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Tagi: Inne - Programowanie | Testowanie oprogramowania | Wzorce projektowe

  • Postaw na przewag

    Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

 

Osoby które kupowały "DevOps dla bystrzak", wybierały także:

  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Wyra┼╝enia regularne od podstaw
  • Projektowanie system├│w rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych us┼éug
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa

Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Spis tre┼Ťci

DevOps dla bystrzak├│w eBook -- spis tre┼Ťci

O autorce

Dedykacja

Podzi─Ökowania

Przedmowa

Wst─Öp

  • O tej ksi─ů┼╝ce
  • Niezbyt rozs─ůdne za┼éo┼╝enia
  • Ikony wykorzystane w ksi─ů┼╝ce
  • Co dalej?

Cz─Ö┼Ť─ç 1: Czym jest DevOps

Rozdział 1: Wprowadzenie do DevOps

  • Czym jest DevOps?
    • DevOps wyewoluowa┼é z Agile'a
    • DevOps skupia si─Ö na ludziach
    • U podstaw DevOps le┼╝y kultura firmy
    • Uczysz si─Ö, obserwuj─ůc swój proces i zbieraj─ůc dane
    • Przekonanie jest kluczem do przyj─Öcia DevOps
    • Ma┼ée, przyrostowe zmiany s─ů bezcenne
  • Korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z DevOps
    • Model CALMS
    • Rozwi─ůzywanie problemu sprzecznych interesów

Rozdział 2: Projektowanie własnej organizacji

  • Ocena stanu zdrowia kultury
  • Wprowadzenie DevOps
  • Ustalanie warto┼Ťci DevOps
    • Zach─Öcaj do pracy zespo┼éowej
    • Redukuj struktur─Ö silosow─ů
    • Stosuj my┼Ťlenie systemowe
    • Przyjmuj pora┼╝ki
    • Przede wszystkim komunikacja!
    • Przyjmuj informacj─Ö zwrotn─ů
    • Automatyzuj procesy (w razie potrzeby)
  • Modelowanie kultury organizacyjnej
    • Unikanie najgorszych elementów kultury ┼Ťwiata technologii
    • Tworzenie w┼éasnej wizji
  • Zach─Öcanie do wyznawania swoich warto┼Ťci
    • Oceny
    • Nagrody

Rozdzia┼é 3: Identyfikacja obszarów marnotrawstwa

  • Na czym polega siedem rodzajów marnotrawstwa?
    • Niepotrzebny proces
    • Czekanie
    • Zb─Ödny ruch
    • Koszty wad
    • Nadprodukcja
    • Transport
    • Nadmierne zapasy
    • Zrozumienie poj─Öcia marnotrawstwa w DevOps
  • Usuwanie marnotrawstwa
    • Odkrywanie w─ůskich garde┼é
    • Skoncentruj si─Ö na wp┼éywie

Rozdzia┼é 4: Przekonanie wspó┼épracowników do wypróbowania DevOps

  • L─Ök przed zmian─ů
  • Przekonanie otoczenia do przej┼Ťcia na DevOps
    • Zdobycie wsparcia kadry kierowniczej
    • Wywo┼éanie narastaj─ůcej fali zmian w grupie in┼╝ynierskiej
    • Zarz─ůdzanie mened┼╝erami ┼Ťredniego szczebla
    • Przekonywanie uparciuchów
  • Zrozumienie krzywej akceptacji
    • Popychanie w kierunku zmian
    • Reagowanie na g┼éosy sprzeciwu
    • Poruszanie si─Ö nad przepa┼Ťci─ů
    • Pytanie "dlaczego?"

Rozdział 5: Przeprowadzenie pomiaru Twojej organizacji

  • Mierzenie swoich post─Öpów
    • Aspekty ilo┼Ťciowe w DevOps
    • Gromadzenie danych
    • Opracowanie wewn─Ötrznych studiów przypadku

Cz─Ö┼Ť─ç 2: Stworzenie potoku

Rozdział 6: Przyjęcie nowego cyklu życia rozwoju oprogramowania

  • Zaproszenie wszystkich do sto┼éu
  • Zmiana procesów: od linii do cyklu
  • Przesuni─Öcie eksploatacji "w lewo": my┼Ťlenie o infrastrukturze
    • Przesuni─Öcie "w lewo" równie┼╝ wdro┼╝e┼ä
    • Na┼Ťladowanie produkcji poprzez ┼Ťrodowisko testowe

Rozdział 7: Planowanie z wyprzedzeniem

  • Wyj┼Ťcie poza model Agile
  • Wyzwania zwi─ůzane z prognozowaniem
    • Identyfikacja wyzwa┼ä i ogranicze┼ä projektowych
  • Gromadzenie wymaga┼ä
  • Projektowanie MVP
    • Odkrycie problemu, który ma zosta─ç rozwi─ůzany za spraw─ů Twojego MVP
    • Identyfikacja klienta
    • Obserwacja konkurencji
    • Ustalanie priorytetów w zakresie funkcji
    • Projektowanie do┼Ťwiadcze┼ä u┼╝ytkownika
    • Testowanie hipotezy
    • Beta czy nie beta?
  • Okre┼Ťlenie klienta przez zaprojektowanie persony
    • Co to jest persona?
    • Projektowanie persony

Rozdział 8: Projektowanie funkcji z perspektywy DevOps

  • Praca nad projektem
  • Projektowanie pod k─ůtem DevOps
    • Projektowanie oprogramowania na potrzeby zmian
    • Ci─ůg┼ée ulepszanie oprogramowania
    • Dokumentowanie oprogramowania
  • Tworzenie architektury kodu pod k─ůtem sze┼Ťciu zdolno┼Ťci DevOps
    • ┼üatwo┼Ť─ç utrzymania
    • Skalowalno┼Ť─ç
    • Bezpiecze┼ästwo
    • U┼╝yteczno┼Ť─ç
    • Niezawodno┼Ť─ç
    • Elastyczno┼Ť─ç
  • Dokumentowanie decyzji projektowych
  • Unikanie pu┼éapek architektonicznych

Rozdział 9: Tworzenie kodu

  • Komunikowanie si─Ö na temat kodu
  • In┼╝ynieria w zakresie b┼é─Ödów
  • Pisanie kodu ┼éatwego w utrzymaniu
    • Testowanie kodu
    • Debugowanie kodu
    • Kod logowania
    • Pisanie niezmiennego kodu
    • Tworzenie czytelnego kodu
  • Wzorce programowania
    • Programowanie obiektowe
    • Programowanie funkcyjne
  • Wybór j─Özyka
  • Unikanie antywzorców
  • Rozwój w kierunku DevOps
    • Pisanie czystego kodu
    • Zrozumienie biznesu
    • S┼éuchanie innych
    • Skupianie si─Ö na w┼éa┼Ťciwych rzeczach
    • Pogodzenie si─Ö z brakiem komfortu
  • Ustanowienie dobrych praktyk
    • Organizowanie kodu ┼║ród┼éowego
    • Pisanie testów
    • Dokumentowanie funkcji
    • Przegl─ůdanie kodu przez wspó┼épracowników

Rozdzia┼é 10: Automatyzacja testów przed wydaniem

  • Testowanie nie jest opcjonalne
  • Automatyzacja testów
  • Testowanie w ró┼╝nych ┼Ťrodowiskach
    • ┼Ürodowisko lokalne
    • ┼Ürodowisko deweloperskie
    • ┼Ürodowisko badawcze
    • ┼Ürodowisko testowe imituj─ůce produkcyjne
    • ┼Ürodowisko produkcyjne
  • Wyj┼Ťcie poza testy jednostkowe
    • Testy jednostkowe: To ┼╝yje!
    • Testy integracyjne: Czy wszystkie elementy wspó┼épracuj─ů ze sob─ů?
    • Testy regresji: Czy po zmianach kod zachowuje si─Ö tak samo?
    • Testy wizualne: Czy wszystko wygl─ůda tak samo?
    • Testy wydajno┼Ťci
  • Ci─ůg┼ée testowanie

Rozdział 11: Wdrażanie produktu

  • Wydanie kodu
  • Ci─ůg┼éa integracja i dostarczanie
    • Korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z CI/CD
    • Wdra┼╝anie CI/CD
  • Zarz─ůdzanie wdro┼╝eniami
    • W┼éa┼Ťciwa automatyzacja
    • Wersjonowanie
  • ┼üagodzenie skutków niepowodze┼ä
    • Wycofanie zmian
    • Naprawa bez cofania zmian
  • Demokratyzacja wdro┼╝e┼ä
  • Wybór stylu wdra┼╝ania
    • Blue-green: nie tylko kolor jezior
    • Kanarek Schrödingera: wdro┼╝enie nie umar┼éo (a mo┼╝e jednak?)
    • Stopniowe wdra┼╝anie zmian
    • Prze┼é─ůczanie za pomoc─ů flag funkcji
  • Monitorowanie systemów
    • Rozumienie telemetrii
    • Zapis zachowania
    • SLA, SLI oraz SLO

Cze┼Ť─ç 3: ┼ü─ůczenie cyklu w ca┼éo┼Ť─ç

Rozdział 12: Wdrażanie szybkiej iteracji

  • Nadawanie priorytetów temu, co wa┼╝ne
    • Wa┼╝ne i pilne
    • Wa┼╝ne, niepilne
    • Pilne, ma┼éo wa┼╝ne
    • Ani wa┼╝ne, ani pilne
  • Zwi─Ökszanie pr─Ödko┼Ťci
  • Poprawa wydajno┼Ťci
    • Wyeliminowanie doskona┼éo┼Ťci
    • Projektowanie ma┼éych zespo┼éów
    • ┼Üledzenie swojej pracy
    • Zmniejszenie tarcia
    • Dostosowanie alertów do mo┼╝liwo┼Ťci poznawczych ludzi

Rozdzia┼é 13: Tworzenie p─Ötli informacji zwrotnej w kontek┼Ťcie klienta

  • Tworzenie procesu przekazywania informacji zwrotnych przez klientów
  • Tworzenie p─Ötli informacji zwrotnej
    • Przyjmuj
    • Analizuj
    • Komunikuj
    • Zmieniaj
  • Zbieranie informacji zwrotnej
    • Badania satysfakcji
    • Studia przypadku
    • "Dogfooding", czyli wypróbuj to na w┼éasnej skórze
  • Pro┼Ťba o ci─ůg┼é─ů informacj─Ö zwrotn─ů
    • Net promoter score (NPS)
    • Odnalezienie rytmu

Rozdzia┼é 14: DevOps nie jest zespo┼éem (wyj─ůwszy sytuacje, kiedy jest)

  • Tworzenie zespo┼éów DevOps
    • Zharmonizowanie zespo┼éów funkcjonalnych
    • Wyznaczanie do DevOps oddzielnego zespo┼éu
    • Tworzenie wielofunkcyjnych zespo┼éów produktowych
  • Przeprowadzanie szybkich (ale nie zbyt szybkich) rozmów kwalifikacyjnych
  • Podj─Öcie decyzji o wyborze nazwy stanowiska
  • Rekrutacja nigdy si─Ö nie ko┼äczy
    • Znalezienie w┼éa┼Ťciwych ludzi
    • Przekazanie wspania┼éych kandydatów
  • Ocena zdolno┼Ťci technicznych
    • Powrót do bia┼éej tablicy
    • Oferowanie testów domowych
    • Przegl─ůd kodu
  • Szybkie zwalnianie
    • Arogancki palant
    • M─Öczennik
    • Niewydolny pracownik

Rozdzia┼é 15: Wzmocnienie pozycji in┼╝ynierów

  • Skalowanie zespo┼éów in┼╝ynierskich za pomoc─ů metodyki DevOps
    • Trzy etapy przedsi─Öbiorstwa
  • Motywowanie in┼╝ynierów
    • Badania nad motywacj─ů
    • Motywacja do podej┼Ťcia DevOps
    • Niepoleganie na nagrodach zewn─Ötrznych
    • Autonomia
    • Mistrzostwo
    • Poczucie sensu
    • Spraw, ┼╝eby praca by┼éa przyjemna
    • Umo┼╝liwienie ludziom wyboru zespo┼éu
  • Pomiar motywacji

Cz─Ö┼Ť─ç 4: Kaizen w praktyce jako sztuka ci─ůg┼éego doskonalenia

Rozdzia┼é 16: Produktywne podej┼Ťcie do niepowodze┼ä

  • Szybkie pora┼╝ki w ┼Ťwiecie technologii
    • Bezpieczna pora┼╝ka
    • Kontrola awarii
    • Akceptowanie b┼é─Ödu ludzkiego (i wyeliminowanie poczucia winy)
  • Ponoszenie pora┼╝ek we w┼éa┼Ťciwy sposób
    • Utrzymanie postawy ukierunkowanej na rozwój
    • Tworzenie przestrzeni wolno┼Ťci do ponoszenia pora┼╝ek

Rozdział 17: Przygotowanie się na incydenty

  • Walka z "b┼é─Ödem cz┼éowieka" za pomoc─ů automatyzacji
    • Skoncentrowanie si─Ö na systemach: realistyczna automatyzacja
    • U┼╝ywanie narz─Ödzi do automatyzacji w celu unikni─Öcia problemów z integracj─ů kodu
    • Obs┼éugiwanie wdro┼╝e┼ä i infrastruktury
    • Ograniczanie nadmiernego projektowania
  • Naprzemienne dy┼╝ury pod telefonem na ludzkich zasadach
    • Kiedy dy┼╝ury staj─ů si─Ö nieludzkie
    • Ludzkie oczekiwania wzgl─Ödem dy┼╝urów
  • Zarz─ůdzanie incydentami
    • Uczynienie konsekwentno┼Ťci celem
    • Przyj─Öcie standardowych procesów
    • Ustalenie realistycznego bud┼╝etu
    • U┼éatwienie reagowania na incydenty
    • Reagowanie na nieplanowane zak┼éócenia
  • Empiryczny pomiar post─Öpu
    • ┼Üredni czas naprawy (MTTR)
    • ┼Üredni czas mi─Ödzy awariami (MTBF)
    • Koszt przypadaj─ůcy na incydent (CPI)

Rozdzia┼é 18: Przeprowadzanie przegl─ůdów po incydencie

  • Wyj┼Ťcie poza analiz─Ö przyczyn ┼║ród┼éowych
  • Przechodzenie przez incydent
  • Wnioski z przegl─ůdów
    • Zaplanuj to natychmiast
    • Zaanga┼╝owanie wszystkich pracowników
    • Brak koz┼éów ofiarnych
    • Przegl─ůd osi czasu
    • Zadawanie trudnych pyta┼ä
    • Uznanie efektu pewno┼Ťci wstecznej
    • Sporz─ůdzanie notatek
    • Tworzenie planu

Cz─Ö┼Ť─ç 5: Narz─Ödzia do praktykowania DevOps

Rozdział 19: Przyjęcie nowych narzędzi

  • Integracja z otwartym oprogramowaniem
    • Otwarcie si─Ö na innowacje w ramach spo┼éeczno┼Ťci
    • Licencjonowanie otwartego oprogramowania
    • Decyzja o wyborze otwartego oprogramowania
  • Przej┼Ťcie na inne j─Özyki
    • Kompilowanie i interpretowanie j─Özyków
    • Paralelizacja i wielow─ůtkowo┼Ť─ç
    • Programowanie funkcjonalne
    • Zarz─ůdzanie pami─Öci─ů
    • Roztropne wybieranie j─Özyków

Rozdzia┼é 20: Zarz─ůdzanie rozproszonymi systemami

  • Praca z monolitami i mikrous┼éugami
    • Stosowanie architektury monolitycznej na wczesnym etapie projektu
    • Ewoluowanie w kierunku mikrous┼éug
  • Projektowanie ┼Ťwietnych interfejsów API
    • Co znajduje si─Ö w API
    • Koncentracja na spójnym projekcie
  • Kontenery: oferuj─ů znacznie wi─Öcej ni┼╝ maszyny wirtualne
    • Zrozumienie kontenerów i obrazów
    • Wdra┼╝anie mikrous┼éug do kontenerów
    • Porównanie orkiestratorów: harmonizacja ula
    • Konfiguracja kontenerów
    • Monitorowanie kontenerów: utrzymuj je przy ┼╝yciu, dopóki ich nie zabijesz
    • Zabezpieczanie kontenerów: te skrzynki potrzebuj─ů zamka

Rozdział 21: Migracja do chmury

  • Automatyzacja DevOps w chmurze
    • Przeniesienie kultury DevOps do chmury
    • Uczenie si─Ö przez przyj─Öcie
    • Korzy┼Ťci z us┼éug w chmurze
  • Cumulus, cirrus i stal: rodzaje chmur
    • Chmura publiczna
    • Chmura prywatna
    • Chmura hybrydowa
  • Chmura jako us┼éuga
    • Infrastruktura jako us┼éuga
    • Platforma jako us┼éuga
    • Oprogramowanie jako us┼éuga
  • Wybór najlepszego dostawcy us┼éug w chmurze
    • Amazon Web Services (AWS)
    • Microsoft Azure
    • Google Cloud Platform (GCP)
  • Znajdowanie narz─Ödzi i us┼éug w chmurze

Cz─Ö┼Ť─ç 6: Dekalogi

Rozdzia┼é 22: Dziesi─Ö─ç (plus) powodów, dla których DevOps ma znaczenie

  • Akceptacja ci─ůg┼éych zmian
  • Przyj─Öcie chmury
  • Zatrudnianie najlepszych
  • Utrzymanie konkurencyjno┼Ťci
  • Rozwi─ůzywanie ludzkich problemów
  • Stawianie wyzwa┼ä przed pracownikami
  • Niwelowanie ró┼╝nic
  • Ponoszenie pora┼╝ki z wdzi─Ökiem
  • Ci─ůg┼ée doskonalenie
  • Automatyzacja trudu
  • Przyspieszenie dostawy

Rozdział 23: Dziesięć największych pułapek DevOps

  • Nadanie kulturze ni┼╝szego priorytetu
  • Pozostawienie innych w tyle
  • Zapominanie o dopasowaniu zach─Öt
  • Siedzenie cicho
  • Zapominanie o pomiarach
  • Mikrozarz─ůdzanie
  • Zbyt wiele zmian w zbyt krótkim czasie
  • Z┼éy wybór narz─Ödzi
  • Strach przed pora┼╝k─ů
  • Bycie zbyt rygorystycznym

Dodaj do koszyka DevOps dla bystrzak

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe nale┼╝─ů do wydawnictwa Helion S.A.