Praktyczny kurs Turbo Pascala. Wydanie IV - Helion
ISBN: 83-7361-214-9
stron: 288, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2003-11-04
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Turbo Pascal nie jest wprawdzie powszechnie używany przy pisaniu profesjonalnych aplikacji, stanowi jednak wspaniałą propozycję dla początkujących programistów. Dzięki Pascalowi możesz zacząć szybko pisać własne programy, ucząc się jednocześnie poprawnego programowania strukturalnego i obiektowego.
"Praktyczny kurs Turbo Pascala" to książka przeznaczona dla wszystkich tych, którzy chcieliby wykorzystać praktyczne aspekty programowania w Turbo Pascalu. Prezentowane w niej zagadnienia pozwolą Ci na stopniowe zapoznanie się z zasadami programowania oraz elementami języka na drodze doświadczeń i rozwiązywania problemów napotykanych w trakcie tworzenia aplikacji. Książka napisana jest żywym i przystępnym językiem, a stopień "wtajemniczenia komputerowego" potrzebny do zrozumienia omówionych zagadnień jest minimalny.
Dzięki książce:- Poznasz środowisko TurboPascala
- Napiszesz swój pierwszy program w tym języku
- Poznasz instrukcje TurboPascala
- Nauczysz się definiować zmienne i typy
- Dowiesz się, jak uruchamiać programy i usuwać błędy
- Stworzysz własne funkcje i procedury
- Poznasz programowanie obiektowe
- Poznasz podstawy algorytmiki i optymalizacji programów
- Zapoznasz siÄ™ z funkcjami biblioteki standardowej
Osoby które kupowały "Praktyczny kurs Turbo Pascala. Wydanie IV", wybierały także:
- Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Turbo Pascal. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami 19,90 zł, (9,95 zł -50%)
- Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien 69,00 zł, (41,40 zł -40%)
- Wstęp do programowania z przykładami w Turbo Pascalu 109,00 zł, (65,40 zł -40%)
- Pascal. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie III 29,00 zł, (21,75 zł -25%)
Spis treści
Praktyczny kurs Turbo Pascala. Wydanie IV -- spis treści
Do Czytelnika (5)
Rozdział 1. Zaczynamy (7)
Rozdział 2. Pierwszy program (17)
Rozdział 3. Kalkulator (23)
Rozdział 4. Jak programista z komputerem (29)
Rozdział 5. Instrukcja warunkowa (i nie tylko) (37)
Rozdział 6. Zapętlamy (43)
Rozdział 7. Pojawia się więcej danych... (49)
Rozdział 8. Czarna skrzynka, czyli procedury i funkcje (59)
Rozdział 9. Konwersacja z procedurami (67)
Rozdział 10. Definiujemy nowe typy (77)
Rozdział 11. Stałe (83)
Rozdział 12. Porządki w danych (89)
Rozdział 13. Co zrobić, żeby nie stracić wyników pracy1 (97)
Rozdział 14. Pliki tekstowe (105)
Rozdział 15. Co to takiego string? (111)
Rozdział 16. Wskaźniki (119)
Rozdział 17. Moduły standardowe (129)
Rozdział 18. Coś dla relaksu - środki uruchomieniowe (137)
Rozdział 19. Budujemy bazę danych (143)
Rozdział 20. Rekord + wskaźnik = lista (149)
Rozdział 21. Grafika (157)
Rozdział 22. Grafika w zastosowaniach (163)
Rozdział 23. Własne moduły (167)
Rozdział 24. Obiekty w pigułce (dozwolone od wersji 5.5) (175)
Rozdział 25. Dziedziczenie, polimorfizm i metody wirtualne (185)
Rozdział 26. Nie tylko edytor: zaawansowane możliwości IDE (195)
Rozdział 27. Błędy - rzecz ludzka (201)
Rozdział 28. Jak pisać dobre programy (211)
Dodatek A Pytania i odpowiedzi (225)
Dodatek B Instalacja i konfiguracja Turbo Pascala (231)
Dodatek C Odpowiedzi do zadań (237)
Dodatek D Zawartość płyty CD (255)
Dodatek E Kilka przydatnych pojęć komputerowych (257)
Dodatek F SÅ‚owniczek angielsko-polski (267)
Literatura (271)
Skorowidz (273)