reklama - zainteresowany?

Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien - Helion

Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien
Autor: Wiesław Rychlicki
ISBN: 978-83-246-3210-7
stron: 320, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-30
Księgarnia: Helion

Cena książki: 41,40 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-27,60 zł)

Dodaj do koszyka Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien

Tagi: C - Programowanie | C++ - Programowanie | Książki okołoszkolne | Matematyka | programowanie-kupon | Turbo Pascal - Programowanie

"WÄ™drówka do źródÅ‚a kodu"

Popularna definicja programowania okreÅ›la je jako "proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródÅ‚owego programów komputerowych lub urzÄ…dzeÅ„ mikroprocesorowych".

 

Wspomniany kod źródÅ‚owy może być napisany w różnych jÄ™zykach programowania, z użyciem okreÅ›lonych reguÅ‚. Każdy z jÄ™zyków pozwala na wykorzystanie odpowiednich stylów programowania, a wybór konkretnego jÄ™zyka może zależeć od indywidualnych upodobaÅ„, polityki firmy lub funkcji, jakie koÅ„cowa aplikacja ma realizować. W zasadzie nie istnieje odpowiedź na pytanie, który z jÄ™zyków jest najlepszy.

Dlatego w tej książce nie znajdziesz typowego abecadÅ‚a. Zapoznasz siÄ™ za to z danym problemem, a nastÄ™pnie programem komputerowym sÅ‚użącym do jego rozwiÄ…zania. JeÅ›li chcesz wreszcie rozpocząć przygodÄ™ z programowaniem i nawiÄ…zać dialog ze swoim komputerem, ta publikacja jest wÅ‚aÅ›nie dla Ciebie! Różnorodne obliczenia, mniej lub bardziej skomplikowane, znane Ci z lekcji matematyki lub nieznacznie wykraczajÄ…ce poza program nauczania, stanowiÄ… tutaj podstawÄ™ do zdobywania informacji na temat programowania w wybranych jÄ™zykach.

Wybrane zadania zaprezentowane sÄ… w popularnych jÄ™zykach programowania: Pascal, C i C++. Stosowane algorytmy wymagajÄ… także siÄ™gniÄ™cia po różne funkcje matematyczne, dostÄ™pne standardowo w bibliotekach jÄ™zyków programowania oraz konstruowane na podstawie wzorów.

Zostań informatycznym poliglotą. Programuj każdego dnia!

Dodaj do koszyka Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien

 

Osoby które kupowały "Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien", wybierały także:

  • JÄ™zyk C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer
  • Nowoczesny C. Przegl
  • Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania
  • JÄ™zyk C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII

Dodaj do koszyka Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien

Spis treści

Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien -- spis treści

Wstęp (6)

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia, czyli mały elementarz... (9)

  • Co wiemy o liczbach? (9)
  • Systemy zapisu liczb (16)
  • Od problemu do programu... - sÅ‚ownik poczÄ…tkujÄ…cego programisty (21)
  • Kilka zdaÅ„ o jÄ™zykach programowania (27)
  • Pierwszy program - klasyczne przykÅ‚ady w popularnych jÄ™zykach (32)
  • Edycja, kompilacja i uruchomienie programu (36)

Rozdział 2. Proste obliczenia - pola i obwody figur geometrycznych (40)

  • Programy o strukturze liniowej (40)
  • Instrukcje warunkowe i sprawdzanie poprawnoÅ›ci danych (49)
  • PÄ™tle, czyli powtarzanie sekwencji wykonywanych czynnoÅ›ci (52)
  • Porównania, operatory logiczne i budowanie warunków zÅ‚ożonych (59)
  • Stosowanie wybranych funkcji matematycznych i definiowanie wÅ‚asnych funkcji (70)

Rozdział 3. Podejmowanie decyzji, czyli nieco więcej o instrukcjach warunkowych (75)

  • Różne przypadki w prostych równaniach (75)
  • Algorytm rozwiÄ…zywania równania kwadratowego (79)
  • RozwiÄ…zywanie równaÅ„ wyższych stopni (85)
  • Wybór jednej z wielu opcji... (98)
  • Dialog programu z użytkownikiem - dane tekstowe (106)

Rozdział 4. Instrukcje iteracyjne bez tajemnic (112)

  • PÄ™tle o staÅ‚ej liczbie powtórzeÅ„ - przykÅ‚ady tablicowania funkcji (112)
  • PÄ™tle ze sprawdzaniem warunku na koÅ„cu (120)
  • PÄ™tla ze sprawdzaniem warunku na poczÄ…tku (123)
  • Która pÄ™tla lepsza, czyli krótkie porównanie instrukcji (124)
  • Przerywanie dziaÅ‚ania pÄ™tli (127)

Rozdział 5. Budujemy własne funkcje i procedury (131)

  • Zmienne globalne i lokalne (131)
  • Przekazywanie danych do procedur i funkcji, zwracanie wyników (132)
  • Obliczanie potÄ™g o wykÅ‚adniku caÅ‚kowitym (142)
  • Konwersja jednostek miary kÄ…tów (145)
  • Funkcje trygonometryczne i funkcje do nich odwrotne (151)
  • To siÄ™ jeszcze może przydać, czyli jak stworzyć wÅ‚asny moduÅ‚ lub bibliotekÄ™ (156)

Rozdział 6. Funkcje i procedury rekurencyjne (163)

  • Kilka funkcji znanych ze szkoÅ‚y (163)
  • Symbol Newtona i trójkÄ…t Pascala (168)
  • Algorytm Euklidesa - wersja rekurencyjna (170)
  • Liczby Fibonacciego (172)
  • Koniec Å›wiata i wieże Hanoi (173)
  • Rekurencja zamiast iteracji... (174)

Rozdział 7. Liczby w matematyce i komputerze (178)

  • Liczby naturalne i caÅ‚kowite (178)
  • UÅ‚amki zwykÅ‚e - cztery podstawowe dziaÅ‚ania (187)
  • UÅ‚amki Å‚aÅ„cuchowe (196)
  • Liczby zmiennoprzecinkowe (199)

Rozdział 8. Strukturalne typy danych - tablice i rekordy (208)

  • DziaÅ‚ania na tekstach - Å‚aÅ„cuchowy typ danych (208)
  • Tablicowe typy danych - tablice jedno- i wielowymiarowe (217)
  • Rekordy i struktury (223)
  • Tablica struktur (232)

Rozdział 9. Liczby niewymierne i ich przybliżenia dziesiętne (236)

  • Pierwiastek drugiego stopnia z 2 (236)
  • Sposoby obliczania pierwiastków drugiego stopnia (245)
  • Obliczanie pierwiastków trzeciego stopnia (247)
  • Obliczanie pierwiastków wyższych stopni (251)
  • ZÅ‚oty podziaÅ‚ odcinka, liczba ? i ciÄ…g Fibonacciego (252)
  • RozwiniÄ™cie dziesiÄ™tne liczby pi (258)
  • Podstawa logarytmu naturalnego - liczba e (265)

Rozdział 10. Ciągi i szeregi liczbowe (268)

  • Sumowanie wyrazów ciÄ…gu liczbowego (268)
  • RozwiniÄ™cie funkcji w szereg liczbowy - szeregi funkcyjne (276)

Rozdział 11. Podstawowe operacje na plikach (287)

  • Zapisywanie i odczytywanie plików tekstowych (287)
  • Sformatowane dane liczbowe w plikach tekstowych (295)
  • Zapisywanie danych liczbowych w plikach binarnych (298)
  • Modyfikacja danych w pliku binarnym (305)

Rozdział 12. Co dalej? (312)

Bibliografia (314)

Skorowidz (315)

Dodaj do koszyka Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.